eerste keer paddo's: Hoe & Wat?

Ik wil voor het eerst een keer paddo's proberen,

nu ben ik helemaal onbekend daarmee. dus de vraag hoe & wat?

bijv.

- hoeveel
- wat moet k klaar hebben staan
- etc.

Groetjes Megamushroom :wave:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
In dit topic staat veel nuttige info: viewtopic.php?f=7&t=16848
Als je dat doorleest (en de links die erin staan) dan ben je al een aardig eindje opweg. Leen bij de bibliotheek eventueel het leuke 'basisboek' Uit Je Bol, zodat je de paddo's ook nog in perspectief kunt plaatsen mbt tot andere middelen.

Kortom lees je in, en haast je vooral niet. Hoe beter je voorbereid bent hoe groter de kans is dat je eerste keer een fijne trip wordt.

Veel plezier. :)

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als je, je even goed inleest, bijvoorbeeld via het internet, dan kom je hier vanzelf wel achter, wat wel en niet verstandig is voor een eerste trip.
Het is verstandig om met een halve dosis te beginnen, dus bijvoorbeeld 15 gram van de Mexicaanse soort. Maar het zou jammer zijn als je slechts 'gewapend' met deze karige info een trip gaat ondernemen. Sterker nog, het zou onverantwoord zijn.

Ga eerst is een tijdje (enkele weken, maanden?) info tot je nemen, voordat je de stap zet om daadwerkelijk te reizen. En 15 is best jong. Dus doe het voorzichtig aan, en neem de tijd. Geldt natuurlijk ook als je iets ouder bent, maar als je 18+ bent, ben je wsl iets beter in staat om met bepaalde emotionele dingen om te gaan (die boven kunnen komen tijdens een trip).

kapitein-x zei:
Als je, je even goed inleest, bijvoorbeeld via het internet, dan kom je hier vanzelf wel achter, wat wel en niet verstandig is voor een eerste trip.
Het is verstandig om met een halve dosis te beginnen, dus bijvoorbeeld 15 gram van de Mexicaanse soort. Maar het zou jammer zijn als je slechts 'gewapend' met deze karige info een trip gaat ondernemen. Sterker nog, het zou onverantwoord zijn.

Ga eerst is een tijdje (enkele weken, maanden?) info tot je nemen, voordat je de stap zet om daadwerkelijk te reizen. En 15 is best jong. Dus doe het voorzichtig aan, en neem de tijd. Geldt natuurlijk ook als je iets ouder bent, maar als je 18+ bent, ben je wsl iets beter in staat om met bepaalde emotionele dingen om te gaan (die boven kunnen komen tijdens een trip).

Krokus vakantie staat in de planning om het te doen, een vriend van mij heeft het ook 1 keer gedaan en enigste wat die nog zegt is Wauw! :hearteyes: als je me begrijpt:wink:

Wat bedoel je met "info tot je nemen"?

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
^Informatie tot je nemen. Bijvoorbeeld door er over te lezen, zodat je enigszins weet wat je kunt verwachten. Hoewel je door middel van een geschreven tekst natuurlijk niet te weten kunt komen hoe de echte ervaring is, kun je, je zo wel goed voorbereiden (en dus de kans zo klein mogelijk houden dat het een nare trip wordt).

Riel

Bewuste gebruiker
beste begin je met 15 - 20 gram verse mexicaanse, bevalt het dan kun je later nog wat bijpakken. belangrijk is om je mentaal goed voor te bereiden. paddo's versterken je emoties dus zorg ervoor dat je goed in je vel zit. Doe het in een veilige en vertouwde omgeving zoals thuis. nog een paar handige tips zijn: telefoon uit, zorgen voor muziek die iedereen leuk vindt, eten en drinken klaarleggen en de volgende dag vrij zijn. stel dat je het effect onplezierig vindt en zelfs angstig dan moet je altijd onthouden dat het over gaat en je kan het beste meegaan met de flow.

Een trip duurt ongeveer 6 uur en werkt al 5 - 10 minuten na inname op een lege maag en 30 - 60 minuten op een volle maag.

En wat als ik hem wil laten beindigen?
heb gehoord dat dat kan door dextro te eten? en chocola?

klopt dit of niet?

Ik doe het bij me tante thuis :rolleyes: in de vakantie :stoned:

En blowtje erbij is toch vaak lekker hoor/lees ik?

En wat is jullie mening hoe ik ze moet nemen? dus bijv. thee, of gewoon eten of door de vla?

JJJ

Bewuste gebruiker
Megamushroom zei:
En wat als ik hem wil laten beindigen?
heb gehoord dat dat kan door dextro te eten? en chocola?

klopt dit of niet?
Je kunt beter zorgen dat je de juiste voorbereidingen treft, dan heb je het niet nodig om de trip te 'beeindigen'. Als je het voor het eerst doet, neem dan in elk geval niet te veel! Een halve portie is dan echt voldoende. Als je het bij iemand thuis doet die er niet van mag weten, denk er dan aan dat je niet zult kunnen verbergen dat je aan het trippen bent. De angst dat diegene plotseling binnenkomt ofzo, kan je bang maken en zo je hele trip verpesten (of zelfs tot een hele vervelende ervaring maken). En, het is misschien stom om dat te zeggen, maar 15 vind ik erg jong voor paddo's. Weet in elk geval dat paddo's (in mijn ervaring tenminste) een vrij serieus middel zijn, niet iets wat je 'zomaar voor de lol' moet doen.

Riel

Bewuste gebruiker
eh.. je kan de trip onmogelijk beeindigen dus nee het klopt niet. 15 is inderdaad vrij jong, maar met een sitter erbij moet het kunnen. laat de sitter zich ook goed informeren.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Je moet inderdaad niet denken dat als je zwaar aan het trippen bent en je eet dextro dat je gelijk weer uit je trip bent, want dat zal niet gebeuren.. Ik heb van chocola ook weleens gehoord dat het juist je trip kan versterken dus dat raad ik ook af.

Verder over de manier waarop je het gaat nemen.. Doe het niet in de vla! Een vriend van mij deed dit een paar weken geleden ook en de paddo's gingen er even snel weer uit als erin zeg maar :kots: :wink:

Als ik jou was zou ik er thee van zetten (er staan heel veel topics waarin wordt uitgelegd hoe je er thee van zet op dit forum) of anders gewoon rauw opeten met een groot glas siroop naast je :)

Verder is dat blowtje inderdaad best lekker.. Ik raad wel aan om je joint(s) te draaien voor je trip begint en ze pas op te steken als je tript zn piek heeft bereikt of er net over is, zodat je de trip nog wat langer kan laten duren. Het kan zijn (vooral op jouw leeftijd) dat het effect te sterk wordt als je er ook bij gaat blowen en daarom raad ik het je aan om pas laat in de trip je eerste J op te steken als je zeker weet dat de trip je bevalt.

Have fun :stoned:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Er is naar mijn idee niet zo veel dat je kunt doen om een trip af te breken (los van bepaalde medicijnen [benzo's], maar dan vraag ik me af of het middel niet erger is dan de kwaal. Het is iig niet echt in lijn met het natuurlijke karakter van de paddo's en de lessen die je kunt leren. Van een zogenaamde slechte ervaring kun je namelijk veel leren).

Dextro heb ik ook wel is genomen toen het iets te gek werd, zeg maar. Maar ik heb het idee dat het de trip eerder verslechterde dan dat het me rustiger stemde. Dus voor mij geen dextro meer. En deze dextro-ervaring heb ik hier op het df wel meer gelezen. Het gebeurt dus nogal is dat na de inname van een dextro de trip juist nog meer de verkeerde kant opgaat. Misschien is de schommeling in de suikerspiegel dan te sterk, waardoor je, je nog vager voelt.

En ik meen dat chocola de trip eerder een boost geeft, dan dat het de trip doet afnemen. Wellicht kun je door veel zoets te drinken de tripduur enigszins verkorten, maar dat is het wel zo'n beetje.

Riel zei:
eh.. je kan de trip onmogelijk beeindigen dus nee het klopt niet. 15 is inderdaad vrij jong, maar met een sitter erbij moet het kunnen. laat de sitter zich ook goed informeren.

sitter is een blower, maar heeft veel vrienden die allemaal raad weten.
dan kan hij die op bellen voor "het geval dat". kga er gewoon neit aandenken wat er fout kan gaan en goed.

@ Allemaal,

Jongens, hartstikke bedankt voor al deze info!! kga er denk dan Thee van zetten, want met eten ben ik kieskeurig :mrgreen:

Nog ff een vraaagie, wat moet ik bijdehand hebben/me sitter dan?

kwa drinken, eten etc?

P.s is hardcore af te raden onder een trip? :tearsofjoy:

JW27

Newbie
Jointje erbij zou ik niet doen, zeker niet de eerste keer. Van wiet begin je wat meer na te denken, de paddo's versterken dat, en de wiet versterkt de paddo's weer, waardoor je meestal in een mindfuck terecht komt. De eerste keer wil je dat echt niet.

ImmortalTech zei:
...
Verder over de manier waarop je het gaat nemen.. Doe het niet in de vla! Een vriend van mij deed dit een paar weken geleden ook en de paddo's gingen er even snel weer uit als erin zeg maar :kots: :wink:
...

Dat hadden wij laatst ook met onze paddosnert :grin:

Angramar Temenos

Badass junkie
Benzodiazepines kunnen inderdaad een trip stopzetten. Dit zijn medicijnen zoals Oxazepam, Diazepam, Lorazepam etc. Ze zijn helaas niet zonder recept verkrijgbaar, maar mocht je iemand kennen die ze op recept heeft kun je daar altijd eentje krijgen. Ik heb altijd 10 mg Oxazepam bij me als ik ga trippen (en ook als ik niet ga trippen, sinds ik psychotisch ben en geen antipsychotica slik, en als ik dus echt heel erg ga flippen en het niet op een rijtje krijg iets nodig heb om rustig te worden).

Verder raad ik je toch aan om er meer informatie over in te winnen. Ik geloof heilig in niemand beoordelen op z'n leeftijd, maar hoe jij erover praat blijkt dat je best weinig informatie erover hebt ingewonnen, correct me if i'm wrong! Probeer ook wat eerdere trip reports te lezen, om een beetje het idee te krijgen van wat je te wachten staat.

Eentje van mijzelf, op een halve portie:

Trip report

Eentje van iemand anders, ook z'n eerste keer:

Trip report 2

Hoop dat je er wat aan hebt, en succes! :wave:

L

Lid 6909

Gast
beter niet teveel informeren vind ik, want ik merk namate er meer bekend is over bad gaan etc dat mensen ook daadwerkelijk sneller bad gaan.

beter verspreiden we alleen maar bloemen en elfjes verhalen over tripmiddelen, mss gaan er dan minder mensen bad :grin:

gNuxx zei:
................beter verspreiden we alleen maar bloemen en elfjes verhalen over tripmiddelen, mss gaan er dan minder mensen bad :grin:

Haha, ja dat kan ook.

maar ik begin er vanaf te zien want, mijn mattie had een portie zelfkweek genomen mexicaanse, en is helemaal bad gegaan ziekenhuis in.
en nu ben ik daar ook vang voor!!
waar kan dit aangelegen hebben dat hij zo bad is gegaan? :confused:

phy

Bewuste gebruiker
gNuxx zei:
beter verspreiden we alleen maar bloemen en elfjes verhalen over tripmiddelen, mss gaan er dan minder mensen bad :grin:

Geniaal!!! :hearteyes: :hearteyes:
Haha maar even serieus:

3 dingen: Mindset, Setting, Potentie. En een stukje chaos.

Mindset: jouw instelling. Houd deze luchtig, positief. Zorg dat je vrolijk bent. Zorg dat je gedachten leeg zijn. Geen vervelende toets overmorgen, of no najankend omdat je gedumpt bent.

Setting: Zorg dat je op een vertrouwde en relaxte plek bent. Thuis waar niemand je kán storen, mobiel uit, deurbel kapot, Lekker muziekje, de sitter is een goede vriend van je.

Potentie: Neem niet te veel. In jouw geval is een halve portie meer dan voldoende.

Het stukje chaos is het oncontroleerbare dat het leven nou eenmaal is. 'bad' gaan kan altijd. Je kan de kans alleen minimaliseren.

Als jij een halve portie neemt moet er niets mis kunnen gaan. Je krijgt een milde trip met grappige gedachtes, milde visualisaties, euphoria. Mocht je in een 'vervelende periode' komen, dan kan je die nog steeds behapstukken.

2/3e portie is ook nog redelijk controleerbaar, maar zou ik in jouw geval nog niet aanraden.

1 hele portie: niet doen.

Bovenaan