• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer san Pedro

Samakayne

Newbie
Ik heb onlangs mijn eerste san Pedro mogen ontvangen,
Ik heb hier zo'n 500 gram van geschild, in stukjes gesneden en in een blender gedaan met een evenredige hoeveelheid water.

Die mousachtige brei heb ik dan in een kookpot gedaan en 3-4 uur laten inkoken.
Het resultaat hiervan (een donker/kakki-groene pulp/vocht) in een oud tshirt gedaan en laten uitlekken boven een kan.

Dit goedje (nog steeds kakkigroen, klopt dit wel? :confused: ) heb ik dan met veel moeite opgedronken over een periode van een uur.

Het effect: niet meer dan een goede portie misselijkheid met flink wat braakneigingen.
Een half uur na het consumeren was het niet meer binnen te houden dus heb ik me ongewild toch moeten laten gaan. :kots:

Nu 2 uur later een beetje vermoeidheid en nog steeds wat misselijk.

Misschien komt er nog wat, misschien wel niet maar op het moment niet een schitterende eerste kennismaking moet ik zeggen :tearsofjoy:

Om 't te zeggen met de woorden van 'The Velvet Underground': I am tired, I am weary

Heb ik misschien een verkeerde bereidingswijze gebruikt of iets verkeerd gedaan?
enige tips voor een first-timer om toch een 2de keer aan te durven gaan?

-------
Samakayne

Irezz

Bewuste gebruiker
Geen ervaring hiermee, maar wat zou ik PISSED zijn, na al die tijd het uitkotsen en er niets aan gehad hebben. Klinkt alsof je op mysterieuze wijze alle werkzame stoffen eruit hebt verjaagd yo :confused:

Elohtibbar

Badass junkie
Ik heb veel vaker gehoord dat mensen niets merken van mescaline. Laatst heeft ook een bekende van me het geprobeerd, zonder succes. Geen idee waar dit aan kan liggen alleen, maar jij bent dus niet de enige die dit probleem heeft.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Weet je ongeveer hoe oud je San-Pedro was ?

Ze beginnen meestal pas vanaf een jaar of 3 mescaline te produceren.

Tripper

Wijs gebruiker
Samakayne zei:
Ik heb hier zo'n 500 gram van geschild

Ik neem aan dat de San pedro's vers waren? Heb je alleen de schil gebruikt of ook het binnenste? Van welke site heb je de cactus? Heb je de ph omlaag gebracht met iets van zuur, want dan alleen is Mescaline oplosbaar in water. Anders heb je de Mesc eruit gefilterd.

Samakayne

Newbie
Sublimo zei:
Weet je ongeveer hoe oud je San-Pedro was ?

Ze beginnen meestal pas vanaf een jaar of 3 mescaline te produceren.

Geen idee eerlijk gezegd, hij was toch 30 cm dus ik neem aan dat ie dan al een paar jaartjes oud is?

Tripper zei:
Samakayne zei:
Ik heb hier zo'n 500 gram van geschild

Ik neem aan dat de San pedro's vers waren? Heb je alleen de schil gebruikt of ook het binnenste? Van welke site heb je de cactus? Heb je de ph omlaag gebracht met iets van zuur, want dan alleen is Mescaline oplosbaar in water. Anders heb je de Mesc eruit gefilterd.

Had 'm besteld op Azarius.nl
De cactus was inderdaad vers, het ph had ik omlaag gebracht met citroenzuur.
De schil heb ik niet gebruikt, wel het witte binnenste. een 'houten' kern ben ik niet echt tegengekomen dus heb ik die kern mee de blender in gekieperd. (later dan gelezen dat je daar misselijk van kan worden >.>)

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Dan kan het nog een cactus zijn die een te laag gehalte aan mescaline had. Het is en blijft net zoals paddestoelen/truffels een natuurproduct.

Samakayne

Newbie
Sublimo zei:
Dan kan het nog een cactus zijn die een te laag gehalte aan mescaline had. Het is en blijft net zoals paddestoelen/truffels een natuurproduct.

Dat was een beetje mijn 2de gedachte.
De andere cactus staat netjes in een potje om een aantal jaartjes te groeien :sunglasses:

Bedankt voor de replies, iedereen :grin:

Samakayne

Newbie
Rabbithole zei:
Zit de meeste mescaline niet in de schil? Misschien heb je te dik geschild.

ik heb niet echt geschild maar eerder gepeld.
leek me veiliger omdar er dan geen donkergroen vlees op de schil bleef hangen.
Ging ook makkelijk genoeg zonder dat er kleine stukjes achterbleven.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Samakayne zei:
Sublimo zei:

Dat was een beetje mijn 2de gedachte.
De andere cactus staat netjes in een potje om een aantal jaartjes te groeien :sunglasses:

Bedankt voor de replies, iedereen :grin:

Ik hoop toch ooit nog een mescaline sulfaat tegen te komen, de zuivere vorm in van die kleine groene pilletjes :) Zou velen malen makkelijker zijn dan zoeen hele cactus naar binnen werken :P

Elohtibbar

Badass junkie
Het is dus wel een misverstand dat dat precies hetzelfde is als de cactus. Mescaline is slechts één van de vele psychoactieve stoffen in San Pedro of Peyote, terwijl synthetische mescaline dus louter uit mescaline bestaat. Het schijnt dat juist de combinatie van stoffen zorgt voor die typische cactuservaring, en niet alléén de mescaline (hoewel dit wel de duidelijkst merkbare actieve stof is). Verwacht dus niet dat je trip gelijk staat aan het consumeren van een cactus. Neemt niet weg dat ik geen nee zou zeggen tegen synthetische mescaline, maar dat is een ander verhaal. (A)

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik moet zeggen dat ik san pedro en peyote allebei heel erg sneaky vond. Het was er wel, maar je moest heel erg je hebt doen om het te voelen. Ik kan me voorstellen dat wanneer je als leek zelf je cactus bereid dat hij niet sterk genoeg gaat zijn. De keren dat ik het heb genomen is het klaargemaakt voor kenners en moest soms zelfs even focussen op het gevoel.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Samakayne zei:
De schil heb ik niet gebruikt, wel het witte binnenste. een 'houten' kern ben ik niet echt tegengekomen dus heb ik die kern mee de blender in gekieperd. (later dan gelezen dat je daar misselijk van kan worden >.>)
´De schil´ die je weg moet doen is het doorzichtige laagje dat je er met een mesje af kan pielen (nadat je de stekels hebt verwijderd) Onder die schil zit het groene goedje, en dat is wat je wilt hebben. Heb je misschien dat groene spul ook weggedaan en alleen het witte opgegeten?
Dat zou wel veel verklaren, want je hebt alleen het groene nodig, het witte wat daar onder zit kan je zoveel mogelijk wegsnijden, en die kern al helemaal.

edit: ik zie nu pas dat je dat wel doorhad:
ik heb niet echt geschild maar eerder gepeld.
leek me veiliger omdar er dan geen donkergroen vlees op de schil bleef hangen.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Rabbithole zei:
Het is dus wel een misverstand dat dat precies hetzelfde is als de cactus. Mescaline is slechts één van de vele psychoactieve stoffen in San Pedro of Peyote, terwijl synthetische mescaline dus louter uit mescaline bestaat. Het schijnt dat juist de combinatie van stoffen zorgt voor die typische cactuservaring, en niet alléén de mescaline (hoewel dit wel de duidelijkst merkbare actieve stof is). Verwacht dus niet dat je trip gelijk staat aan het consumeren van een cactus. Neemt niet weg dat ik geen nee zou zeggen tegen synthetische mescaline, maar dat is een ander verhaal. (A)

Ja, oke dat klopt.

abby

Belezen gebruiker
Hij kan toch gewoon alle actieve stoffen hebben uitgekotst, dat had ik namelijk ook bij de eerste keer dat ik truffels deed.

Tripper

Wijs gebruiker
Ik denk dat de fout zit in het filteren van de substantie, het geen wat je weg hebt gegooid had je juist op moeten eten.

Samakayne

Newbie
Tripper zei:
Ik denk dat de fout zit in het filteren van de substantie, het geen wat je weg hebt gegooid had je juist op moeten eten.

Die schil dus?
Maar de stoffen zitten er net onder, in het groene vruchtvlees.
Ik zie niet echt in hoe je de stoffen dan kan weggooien, tenzij je de helft van het groene vlees aan de schil laat hangen.

Elohtibbar

Badass junkie
Samakayne zei:
Tripper zei:

Die schil dus?
Maar de stoffen zitten er net onder, in het groene vruchtvlees.
Ik zie niet echt in hoe je de stoffen dan kan weggooien, tenzij je de helft van het groene vlees aan de schil laat hangen.

Het resultaat hiervan (een donker/kakki-groene pulp/vocht) in een oud tshirt gedaan en laten uitlekken boven een kan.

Dit heb je wel weggegooid, misschien heb je hierbij ook psychoactieve stoffen weggegooid?

Samakayne

Newbie
Rabbithole zei:
Dit heb je wel weggegooid, misschien heb je hierbij ook psychoactieve stoffen weggegooid?

Zou misschien wel kunnen, maar heb 't klaargemaakt volgens de site van Erowid.
Op andere sites ook gelezen dat je dat mocht weggooien.

Volgende keer gewoon heel dat ding verorberen zoals KoxBox zegt! :rock:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Of je kunt je cactus laten drogen, fijnmalen en in capsules steken. Kom je er wel een hoop aan het slikken, maar je hebt de hele cactus binnen.

electergie

Belezen gebruiker
KoxBox zei:
Eet in het vervolg gewoon de hele cactus op met stekels en al, zoals een echte vent! :rock:

das ne vent uit gent!!!!!

maar ik begrijp nog steeds niet waarom mensen dit willen pellen, koken, filteren, geleidelijk aan opeten en alle andere zever...?

als je kan wachten tot de cactus is gegroeid, wacht dan ook tot hij is gedroogd

maal hem en eet/snuif hem op of pop em erin.. maakt mij niet uit

plus je water uit de cactus verdwijnt en de mescaline actieve stoffen gaan in kracht stijgen
en let ook op, als dit je eerste trip op een cactus is dan ga je nog een 2de keer moeten proberen
je eerste keer wilt je lichaam 't niet perfect opnemen en is 't de mescaline en andere stoffen gewoon niet gewoon; zaaien groeien drogen consumeren en herhalen...

probeer gewoon opnieuw

Samakayne

Newbie
electergie zei:
KoxBox zei:
Eet in het vervolg gewoon de hele cactus op met stekels en al, zoals een echte vent! :rock:

das ne vent uit gent!!!!!

maar ik begrijp nog steeds niet waarom mensen dit willen pellen, koken, filteren, geleidelijk aan opeten en alle andere zever...?

als je kan wachten tot de cactus is gegroeid, wacht dan ook tot hij is gedroogd

maal hem en eet/snuif hem op of pop em erin.. maakt mij niet uit

plus je water uit de cactus verdwijnt en de mescaline actieve stoffen gaan in kracht stijgen
en let ook op, als dit je eerste trip op een cactus is dan ga je nog een 2de keer moeten proberen
je eerste keer wilt je lichaam 't niet perfect opnemen en is 't de mescaline en andere stoffen gewoon niet gewoon; zaaien groeien drogen consumeren en herhalen...

probeer gewoon opnieuw

Ga ik nu toch zeker doen.
Deze had ik besteld en dacht dat het wel zou lukken met een stuk van 30cm.

Volgende keer gewoon een jaartje of meer laten doorgroeien. :mrgreen:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
http://www.azarius.nl/smartshop/psyched ... o/reviews/
Op deze link schrijft ene John o.a. het volgende:
Ik bestelde online een 20-25 cm exemplaar, die bij uitpakken 30 cm lang bleek, en 5 cm in doorsnee. [...]

Ik heb hem in enkele tientallen sterren versneden, die klein gemaakt en het geheel in een blender vermalen. Dat snot 4-5 uur ingekookt, met toevoeging van vers citroensap (3 citroenen) om de duivel er goed uit los te maken. Hield uiteindelijk drie glazen groene pap over. Walgelijke smaak, maar te doen. Na elke lepel (zo dik was het) een flinke slok ongezoet grapefruitsap.

Na eerste glas een uur gewacht. Voelde nog weinig. Toen tweede glas geleegd. Vlak voor ik aan mijn derde glas wilde beginnen, twee uur na het eerste glas, werd ik in mijn stoel gedrukt. De mescaline joeg door mijn bloed, zo voelde het. Godzijdank heb ik het derde glas niet meer aangeraakt. Dat is ook nog eens zo bedrieglijk aan dit spul, dat het veel later aanslaat dan bv. paddo's.

De volgende uren heb ik de hevigste trip uit mijn leven meegemaakt[...]
Wellicht dat die citroensap net even dat extra zetje kan geven. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Het pellen gaat het makkelijkst als je (nadat je de naalden hebt verwijderd) de cactus in plakjes snijdt. Je kunt dan met je nagel de schil eraf pielen. Verder, hoe meer niet-groen spul je verwijderd hoe minder je op hoeft te drinken. En het zal de kans op overgeven verminderen.
Hoewel overgeven op zich gewoon deel van het proces kan zijn. Ik las op erowid is van een sjamaan die van de schil een aparte thee zette zodat mensen zouden overgeven. Ik denk alleen niet dat je te snel moet overgeven. Of een half uur te snel is weet ik zo niet.

Bovenaan