Eerste keer truffels dosering

Trippy langkous

Badass junkie
Ik ga aankomend weekend voor het eerst truffels doen en ik vroeg mij af hoeveel ik ongeveer moet gebruiken? Ik heb hollandia truffels besteld.

Ik heb zelf 2 keer 2cb gedaan. De eerste trip was redelijk heftig met 30 mg werkende stof. En de 2e keer was een stuk minder heftig, ik weet niet meer hoeveel ik genomen heb ik schat rond de 15 mg. Ik vond de 1e trip net iets te heftig, maar de 2e vond ik het zelf net niet, dus iets daartussenin is perfect denk ik.

Ik denk trouwens dat het leukst is om truffels overdag te zien zodat je ook wat natuur kunt zien of is savonds leuker?

Ik ga het trouwens alleen doen, heb hier lang over getwijfelt. Maar ik kan niet de juiste persoon vinden om het samen mee te doen dus heb toch besloten het alleen te doen.

Edit: er zit toch ook een verschil tussen natte en droge truffels?

Laatst bewerkt:

Memento

Bewuste gebruiker
Ik heb laatst truffelthee gemaakt van 8 gram, dit was inderdaad wat underwhelming. Ik denk dat 12 gram voor een eerste keer voldoende effect geeft maar niet te heftig is gezien je ook alleen bent.

Alakazam

Bewuste gebruiker
Ik zou zelf voor een eerste keer alleen truffels 10-12 gram nemen. Hoger doseren kan altijd later nog en je weet van te voren nooit hoe gevoelig je er voor bent.

Droge truffels heb ik niet van gehoord maar je zou ze altijd kunnen drogen natuurlijk.

Droge en natte (verse) paddo's heb ik wel van gehoord, daarbij is de verhouding ongeveer: droog gewicht = nat gewicht / 10. De werking tussen truffels en paddo's is in mijn ervaring identiek.

Heel veel plezier in ieder geval, laat je weten hoe je het hebt gehad?

Trippy langkous

Badass junkie
Ik zou zelf voor een eerste keer alleen truffels 10-12 gram nemen. Hoger doseren kan altijd later nog en je weet van te voren nooit hoe gevoelig je er voor bent.

Droge truffels heb ik niet van gehoord maar je zou ze altijd kunnen drogen natuurlijk.

Droge en natte (verse) paddo's heb ik wel van gehoord, daarbij is de verhouding ongeveer: droog gewicht = nat gewicht / 10. De werking tussen truffels en paddo's is in mijn ervaring identiek.

Heel veel plezier in ieder geval, laat je weten hoe je het hebt gehad?
Oow tuurlijk, dat ging over paddo's.

En ja, zal laten weten hoe het was bedankt voor de tips!

CuriousExplorer

DF-koning
30mg vond ze net iets te heftig. En 15 gram truffels kan ook al sterk aankomen. Al veel mensen gekent die een hoge dosering 2cb nog ok vinden maar 15gr truffels net te heftig.
Wat is er dan heftig aan?
Qua trip vind ik truffels echt meevallen.
Alleen qua bodyload niet.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Wat is er dan heftig aan?
Qua trip vind ik truffels echt meevallen.
Alleen qua bodyload niet.

De mindfuck vooral en visueel kan het ook een best spektakel zijn. Ik heb met 15mg toch al goeie trips gehad. Voor iemand die de 1ste x doet kan het wat lager zeker alleen. Met weet niet wat te verwachten. Later kan altijd meer.

Trippy langkous

Badass junkie
30mg vond ze net iets te heftig. En 15 gram truffels kan ook al sterk aankomen. Al veel mensen gekent die een hoge dosering 2cb nog ok vinden maar 15gr truffels net te heftig.
Vond het iets te heftig ja, maar was zeker geen negatieve ervaring hoor. Ik ging goed, alleen alle prikkels kwamen heel intens binnen dat ik eigenlijk het eerste uur iets had van: wat gebeurd hier 😮. De trip was zo intens dat een hand op mijn been van iemand al teveel was 😅

Cerberus

Wijs gebruiker
Edit: er zit toch ook een verschil tussen natte en droge truffels?
Ja, maar truffels uit de smartshop mag je altijd van uitgaan dat het de natte is. Droge hebben maar de helft van het gewicht omdat het water eruit is, maar is voor jou niet zo relevant.
Word lastig dan, de 1 zegt 15 en de ander 12. Zal ik dan ertussenin doen, 13,5? 😜
Dat is geen slechte portie eigenlijk.
Mijn advies is ook 12 trouwens, Hollandia is echt een sterke soort. Ik heb de indruk dat velen hier gewoon een aantal gram zeggen los van de soort.
Ik heb tot nu toe enkel nog maar Hollandia gegeten en aan vrienden die ik laat meedoen ook enkel Hollandia gegeven, dus ik ben redelijk thuis in die soort. (enige uitzondering is 1 keer Walhalla).
Nieuwe mensen laat ik meestal 11 a 12 doen (behalve bange mensen die ik 7,5 geef), dat vinden ze ideaal voor een eerste keer. Ik heb zelf ook eens echt goed getript op 12 gram. Mijn advies is dan ook 12 gram eigenlijk. 15 kan echt al sterk zijn, die paar grammetjes maken het niet lineair maar beetje als een parabool sterker heb ik al gemerkt.
Ervan uitgaande dat die 2C-B echt 100% zeker 30 mg was, zou het wel kunnen dat jij niet zo gevoelig bent voor trippen en dat je bovengemiddeld veel nodig hebt voor een even diepe trip. Want 30mg is echt een sterke trip voor 2C-B. Maar zou dat dan eerder gewoon meenemen voor een tweede keer.
Hou er ook rekening mee dat je alleen zal zijn, dat zal je ook minder afleiding geven dus dan ben je ook beter iets te zwak dan iets te sterk af. Je gaat ook automatisch dieper trippen als je alleen bent vermoed ik.

Trippy langkous

Badass junkie
Ja, maar truffels uit de smartshop mag je altijd van uitgaan dat het de natte is. Droge hebben maar de helft van het gewicht omdat het water eruit is, maar is voor jou niet zo relevant.

Dat is geen slechte portie eigenlijk.
Mijn advies is ook 12 trouwens, Hollandia is echt een sterke soort. Ik heb de indruk dat velen hier gewoon een aantal gram zeggen los van de soort.
Ik heb tot nu toe enkel nog maar Hollandia gegeten en aan vrienden die ik laat meedoen ook enkel Hollandia gegeven, dus ik ben redelijk thuis in die soort. (enige uitzondering is 1 keer Walhalla).
Nieuwe mensen laat ik meestal 11 a 12 doen (behalve bange mensen die ik 7,5 geef), dat vinden ze ideaal voor een eerste keer. Ik heb zelf ook eens echt goed getript op 12 gram. Mijn advies is dan ook 12 gram eigenlijk. 15 kan echt al sterk zijn, die paar grammetjes maken het niet lineair maar beetje als een parabool sterker heb ik al gemerkt.
Ervan uitgaande dat die 2C-B echt 100% zeker 30 mg was, zou het wel kunnen dat jij niet zo gevoelig bent voor trippen en dat je bovengemiddeld veel nodig hebt voor een even diepe trip. Want 30mg is echt een sterke trip voor 2C-B. Maar zou dat dan eerder gewoon meenemen voor een tweede keer.
Hou er ook rekening mee dat je alleen zal zijn, dat zal je ook minder afleiding geven dus dan ben je ook beter iets te zwak dan iets te sterk af. Je gaat ook automatisch dieper trippen als je alleen bent vermoed ik.
Was trouwens niet 100 procent zeker dat die 2cb 30 mg was, heb het toen niet getest. En dat ik er niet gevoellig voor ben weet ik niet, was namelijk inderdaad wel een heftige trip.😅 maar ik denk dat ik er gewoon goed mee om ging. Zag oplaatst ook zoveel kleurtjes in mijn hele zichtveld niet normaal haha.

Cerberus

Wijs gebruiker
Dat dacht ik al, want 15 mg 2C-B zwak vinden en dan 30 mg "net iets te sterk" zou wel heel ongevoelig voor de stof zijn haha. Ik heb sterke vermoedens dat je geen 15 mg pillen had, 2C-B wordt altijd hogere dosering van gezegd door dealers dan er feitelijk in zit. Dat zorgt echt voor veel misvatting en miscommunicaties over 2C-B doseringen, ook hier op het forum. Ik raad dan nog meer 12 gram truffels aan dan 15:)

Cerberus

Wijs gebruiker
Ik kan altijd de volgende keer bijbestellen en dat laatste beetje dan opmaken toch? Speel liever veillig..
Dan zul je dat laatste beetje wel moeten drogen en bewaren op een goede manier, want enkele dagen na opening zijn die truffels slecht. 't is een paddenstoel hé, je bewaart champignons ook geen ettelijke weken :wink:

Trippy langkous

Badass junkie
Dat dacht ik al, want 15 mg 2C-B zwak vinden en dan 30 mg "net iets te sterk" zou wel heel ongevoelig voor de stof zijn haha. Ik heb sterke vermoedens dat je geen 15 mg pillen had, 2C-B wordt altijd hogere dosering van gezegd door dealers dan er feitelijk in zit. Dat zorgt echt voor veel misvatting en miscommunicaties over 2C-B doseringen, ook hier op het forum. Ik raad dan nog meer 12 gram truffels aan dan 15:)
Wou trouwens niet zeggen dat die 15 mg zwak was hoor, maar als ik moet kiezen vind ik het fijner om wat zwaarder te trippen. Werd de 2e keer nogal snel moe toen het uitwerkte.

Trippy langkous

Badass junkie
Nou, ik ben er weer. Ik heb voor 12 gram gekozen. Was een goede ervaring, ik voelde me geweldig gister. Ik had nauwlijks visuals dus ik denk dat ik de volgende keer 15 gram neem. Maar geestelijk voelde ik me geweldig! Ben ook niet misselijk geweest zoals bij mijn eerste keer 2cb.

Edit: en ik moest lachen om alles haha.

Laatst bewerkt:

Trippy langkous

Badass junkie
Heb toch nog een report geschreven:

Bovenaan