• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer truffels.. een ervaring?

Somervell

Newbie
Ongeveer een maandje geleden heb ik samen met twee goede vrienden truffels gebruikt. Een ingewikkelde trip waarvan ik nooit echt een volledig besef van heb gehad.

Wie?
(M) Man - 17 jaar - 65 kilo
(E) Man - 16 jaar - 65 kilo
(ik) Man - 16 jaar - 70 kilo

Wat?
10 gram Dutch Dragon per persoon, verspreid over de hele avond.

Waar?
Bij E thuis, we slapen hier ook met z'n drieën.

16.30 (T = 0.00): 5 gram truffels ieder, ik eet het op een boterham, M en E eten het zonder iets. De verhalen over de verschrikkelijke smaak vallen wel mee, concluderen wij. Goed kauwen.. goed kauwen.. En het is weg. Er heerst een relaxte sfeer, we kijken een serie om de gezonde spanning wat te onderdrukken. Ik bel onze tripsitter (D) even om te kijken hoe laat hij er kan zijn. Ik heb er zelf enorm veel zin in.

17.45 (T = 1.15): We besluiten de serie even uit te zetten en gewoon met elkaar te praten, misschien hebben we dan sneller door of er iets gebeurt. We merken allemaal dat we gewoon enorm gelukkig zijn, iedereen is blij.. vrolijk. Alles is best wel mooi. Muziek (Jacin Trill, Happyland) helpt enorm met het creëren van een geweldig gezellige sfeer. We hebben allemaal wel een beetje een afwachtend gevoel.. wanneer gaat er echt iets gebeuren? We spelen een beetje met het idee om wat extra te nemen, we besluiten te wachten tot D er is om hem te vragen of hij dat ziet zitten.

18.00-18.30 (T = 1.30-2.00): D komt aan en draait een jointje voor zichzelf. Hij geeft groen licht voor 2,5 gram extra eten. Ik rook een paar poffies van D mee om wat spanning kwijt te raken. Ik merk namelijk dat ik een beetje op zoek ben naar visuals, in plaats van alles over me heen laat lopen. Kleuren zijn wat heftiger, maar geen vervormingen of mindfucks. Ik vind het relaxt dat D er is, ik vind het fijn dat ik dit met M en E doe. Er hangt gewoon een hele gezellige sfeer.

19.30 (T = 3.00): Ik voel me een beetje stoned, maar alsnog gebeurt er niet bijstel veel buiten wat heftigere kleuren. Ik ben erg moe, een beetje onscherp/wavy. Enige mindfuck moment dat ik heb is een gebouw dat aan de overkant van de weg (je ziet het over de schutting in de tuin), lijkt enorm dichtbij te zijn. Maar ik weet zeker dat dit gebouw toch zo'n 40 meter ver weg is. D geeft ook aan dat het gebouw helemaal niet dichtbij is. Ik lach er om, stiekem hopend dat ik nog meer van dit soort momenten mee mag maken.

20.30 (T = 4.00): Het valt allemaal enorm mee, ik vraag D of ik niet nog wat bij kan pakken. We raken even in gesprek en hij geeft aan dat mijn laatste 2,5 gram er ook nog wel bij kan. Mijn volledige portie is weg. We zetten een muziekje op, maar ik merk dat mijn buikje echt aan het rammelen is. Ik besluit een boterhammetje te eten, aangezien ik de avond anders echt niet vol ga houden. Het is nog wel gezellig, maar M, E en ik hebben allemaal wel behoefte aan wat doen.

21.00 (T = 4.30): Dit is een beetje het turning-point. Ik merk dat E zich helemaal niet fijn voelt en hij geeft aan echt weg te willen. Nu weg. Echt NU. Nu let ik een beetje op E en hoe slechter hij gaat, hoe slechter ik me begin te voelen. We besluiten een paar vrienden te bellen, ze geven aan over een halfuurtje bij een parkje te zijn. Wij fietsen gewoon naar de stad (5 minuutjes) en we wachten daar. We staan bij de haven te chillen en voor mijn gevoel staan we hier al verdomd lang. Ik merk ook dat E en M enorm ongeduldig zijn, maar D begint keihard te lachen.

D: "Hoe lang denken jullie dat we hier nu al zijn?"
M: "Te lang.. een uur?"
Ik: "45 minuten, een uur? Weet ik veel man.."
D: "We zijn hier nu net 12 minuten"

Tijdsbesef is volledig weg, E gaat nog altijd niet lekker en is hopeloos op zoek naar iets vertrouwds. D moet er vandoor en wij vertrekken naar het parkje waar we hebben afgesproken. Ik merk dat E alsnog niet lekker gaat, maar verder is het voor mij en M wel oké.

22.00 (T = 5.30): We zijn in een parkje vol met dronken mensen (/bekenden). E raakt in gesprek met een paar van onze vrienden en kalmeert een beetje. Hij heeft het koud en ik geef hem mijn trui. Toen hij het eenmaal warm had, ging het allemaal een stuk beter. M en ik voelen ons een beetje "out of place". Al deze dronken mensen maken ruzie met elkaar en zijn aan het dansen. Wij staan hier een beetje te zijn. Op een gegeven moment staat E naast ons, in tranen. Wij schrikken ons dood. Hij voelt zich niet fijn en het gaat allemaal gewoon niet lekker. Ik besluit de beste vriend van E en mij te bellen (J) en die komt er gelijk aan. Als hij aankomt kalmeert E alweer een beetje.

23.30 (T = 7.00): We zitten met een aantal vrienden weer bij E thuis aan de naspace. Ik voel dat de naspace ongeveer even heftig is als de piek (not really, dus) en ik moet zeggen dat ik wel echt een beetje teleurgesteld ben. Het was wel leuk, maar niet zo leuk als ik had gehoopt, of mischien wel verwacht. Voor mij niet voor herhaling vatbaar.

Kortom, geen hele heftige ervaring voor mij. Misschien wel een leuke introductie in de wereld van de harddrugs, maar op dit moment ben ik blij met een drankje en een jointje.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Klinkt als een wat te milde ervaring inderdaad. Snap dat dat teleurstellend is als je je er zo op verheugd had. Je zegt dat je het niet voor herhaling vatbaar vindt, maar mocht je het toch nog ooit een herkansing willen geven (wat ik zeker zou aanraden om te doen, want truffeltrips kunnen echt fantastisch zijn!), dan neem je de 10 gram truffels beter in één keer in plaats van verspreid over de avond - of je gaat tussen de 5 en de 10 gram in zitten als je 10 nog iets te riskant vindt. Je bent begonnen met 5 gram, behoorlijk laag, en hebt als ik het goed begrijp om de twee uur de dosis verhoogd, waarmee je het effect waarschijnlijk eerder hebt verlengd dan versterkt. Het is natuurlijk altijd verstandig om voorzichtig te beginnen, maar bij veel psychedelica waaronder ook psilocybine is de startdosis vrij bepalend voor de ervaring.

Bovenaan