Eerste keer truffels

RobTrip

Belezen gebruiker
Beste DF'ers,

Na mij goed ingelezen te hebben ga ik volgende week voor de eerste keer aan de truffels. Ik ga het thuis doen en een goede vriend dient als sitter. Hij heeft echter ook nog nooit getript. Ik heb veel topics gelezen dus ik ben(vind ik zelf) redelijk goed geïnformeerd. Ik heb echter nog een aantal vragen en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen:

Ik ga deze week naar de smartshop en haal een protie truffels, welke wordt aanbevolen daar. Ik neem eerst de helft en als ik dieper wil gaan ook de andere helft. Na hoelang moet ik dan de andere helft nemen? Ongeveer na anderhalf uur?

Als ik besluit maar één helft te nemen, gooi ik de andere helft weg, aangezien mijn ouders de volgende dag terug komen en ik niemand weet die truffels wilt proberen. Weten jullie een oplossing voor de andere helft?Drogen misschien?

Ik ben een schaatsliefhebber en op de dag dat ik ze neem wordt op de spelen de 5 km gereden, maar ik neem aan dat het niet verstandig is deze met truffel's op te volgen, maar ze na de wedstrijd te nemen?

Wat is verder leuk om te doen tijdens de trip? Het moet denk ik ook voor de sitter enigszins leuk zijn of niet? Ik heb tot nu toe alleen cd's klaarliggen.

Tenslotte, wat raden jullie aan om te eten? Ik heb voor de zekerheid dextro en ik zorg dat er fruit en vruchtensap aanwezig is. Verder nog tips van eten dat erg lekker is tijdens de trip?

Ik hoop wat meer duidelijkheid te krijgen.

Bij voorbaat dank!

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Waarschijnlijk zullen ze de Philosopher Stones aanraden. In veel smartshops staan de verschillende soorten aangegeven met de sterkte van deze soorten. Als je eerst de helft doet, kan je het beste na een uur die andere helft eten. Ik vraag me af of je wel iets kan voelen van een halve portie (5 gram) P. Stones, maar voor je eerste keer is het nooit onverstandig om voorzichtig te zijn.

Ik vind dat het de moeite niet is om 5 gram truffels te drogen om te bewaren. Zelf heb ik het nooit geprobeerd, dus daar kan ik verder niks over zeggen.

Als je echt tript, wordt het onmogelijk om een wedstrijd te volgen. Het kan nog steeds wel leuk zijn, maar als je het intensief wilt volgen dan kan je dat beter niet trippend doen.

Je zou een leuke dvd erbij kunnen pakken (ik vind Planet Earth altijd cool om trippend te kijken). Verder moet je gewoon doen wat je anders ook leuk vindt. En ga je niet druk maken om wat die tripsitter wilt. Hij zal zich misschien wel vervelen, maar jij tript en moet het dus gewoon naar je zin maken.

Fruit en waterijs is lekker om trippend te eten.

Veel tripplezier

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Zoals ImmortalTech al zei; ik denk dat ze je de philosopher stones zullen aanraden (psilocybe tampanensis) 5 gram is erg weinig. Ik denk dat je hier vrij weinig van gaat voelen. 10 gram is een mooie hoeveelheid voor een eerste trip. Bijnemen is denk ik voor de eerste keer nogal riskant, maar het kan wel na ongeveer 1,5/ 2 uur.
Ik heb al met 2 mensen die voor het eerst tripten 10 gram genomen. Beiden vonden ze het effect teleurstellend, ze hadden liever de eerste keer gelijk 'goed' getript.

Over het bewaren. Drogen gaat prima. Ik heb nog steeds gedroogde truffels van ongeveer 4 maanden geleden liggen. Als je vragen hebt over het drogen kun je me een berichtje sturen :wink:

En een wedstrijd schaatsen volgen is waarschijnlijk te moeilijk, maar je kan het proberen. Films zoals toy story, finding nemo, happy feet of spongebob zorgen voor meer plezier denk ik.
Wat leuke speeltjes met lichtjes zijn vaak wel leuk tijdens het trippen. Als ik ga trippen bereid ik meestal niks voor. Ik vindt altijd wel iets om mee te kloten zeg maar :P Maar muziek en lekkere snoepjes doen het eigenlijk altijd goed tijdens het trippen :rock:
Zorg voor vertrouwde omgeving natuurlijk, en laat je niet opfokken of gek maken door je tripsitter!

En wow! Deze post wordt aardig lang nu :tearsofjoy:
Veel trip plezier!

RobTrip

Belezen gebruiker
Allereerst bedankt voor de reacties :)
Ik zal ze om ongeveer 3 uur nemen, zodat ik in de avond nog schaatsen kan kijken.

Ik heb verder nog een ander vraagje, waar ik met de zoekfunctie niet helemaal uit kom. Als ik ze vrijdag haal, kan ik ze dan in mijn kamer bewaren tot zaterdagochtend en ze vervolgens een aantal uur in de koelkast doen voordat ik ze neem ?Mijn ouders gaan namelijk zaterdag pas weg en ik koop ze op vrijdag.

Groetjes,

RobTrip

Tigg

Belezen gebruiker
In de koelkast bewaren is beter als je ze lang wilt bewaren. Maar voor minder dan een dag hoeft het niet perse. Het heeft ook niet echt meerwaarde om ze in de koelkast te leggen voordat je ze eet.

je kan het vergelijken met groente - dat bewaar je meestal ook in de koelkast. Maar in minder dan een dag buiten de koelkast zal het natuurlijk niet bederven.

Als je het liever koud bewaart dan is (in deze tijd van het jaar) buiten bewaren natuurlijk ook een optie. Maar kijk wel uit dat ze niet bevriezen, het wordt een drabje als je ze dan ontdooit, maar ze werken nog wel.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
RobTrip zei:
Allereerst bedankt voor de reacties :)
Ik zal ze om ongeveer 3 uur nemen, zodat ik in de avond nog schaatsen kan kijken.

Ik heb verder nog een ander vraagje, waar ik met de zoekfunctie niet helemaal uit kom. Als ik ze vrijdag haal, kan ik ze dan in mijn kamer bewaren tot zaterdagochtend en ze vervolgens een aantal uur in de koelkast doen voordat ik ze neem ?Mijn ouders gaan namelijk zaterdag pas weg en ik koop ze op vrijdag.

Groetjes,

RobTrip

1 dag buiten de koelkast is geen probleem, maar probeer ze dan op je kamer op een koelere plaats te leggen. ( onder je bed bijv.) en niet tegen de cv aan.
Of idd gewoon buiten :grin:

Zoals Tigg al zei, het terug leggen in de koelkast is niet nodig.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wat ik wel een keer heb gehad was dat m'n truffels na een tijdje op een niet-gekoelde plek te hebben gelegen bedekt waren met een dun wit laagje. Ik denk niet dat dat na een dag al zal gebeuren, maar mocht het zo zijn dat je dit aan treft; het is niet erg, dit is waarschijnlijk mycelium van de truffels zelf en je kan ze dan nog gewoon eten. Lijkt me wel handig om ook even te weten. :wink:

Leg mooie rustige muziek klaar die je kent en misschien een kleed ofzo waar je onder kan liggen als je het koud krijgt. Wat ik vaak heb met trippen is dat ik nooit zo nodig behoefte heb om van alles te gaan doen, vaak wil ik alleen maar liggen en van de muziek genieten.
Vaak is het wel leuk om je omgeving te zien vervormen, maar het mooiste is wat je ziet met je ogen dicht. :)

Veel plezier!

Bovenaan