Eerste keer truffels

Hallo medemenschen,

ik ben van plan nog deze vakantie voor het eerst in mijn leven truffels te gaan eten. Maar ja, zoals gezegd is het mijn eerste keer, en heb ik dus nog een paar onbeantwoorde vraagjes die om een antwoord vragen :)
Ik zal eerst wel wat achtergrond info geven, en dan de vragen stellen (dus voor hen die geen behoefte hebben aan een wall of text, scroll gerust naar beneden :grin: ):
Achtergronden;
Ik nuttig nu al een tijdje cannabis (verschilt van 3-7 dagen per week). Zonder een combinatie met alcohol nog nooit echt bad gegaan (tuurlijk wel zwaar versufd soms, maar dat kwam meer door een overdosis dan een slechte psychische gesteldheid). Ook na spacecake nooit bad gegaan(die ik overigens best wel voelde, elke keer weer. )Verder heb ik nooit meer dan een kwart sigaret achter elkaar gerookt, en drink ik zoals elke rebelse puber in het weekend alcohol.

Psychische gesteldheid;
Ik heb vrienden, familie, en ik volg een opleiding. Ik heb niks te klagen :)

Het plan;
Naar een tuinhuisje van iemand gaan, en daar met mensen die ik goed vertrouw, de truffels om een uur of 5 innemen, en daar een uur of 7 à 8 te blijven (dus ik heb geen verplichtingen ofzo :), muziekje op te zetten, en te filosoferen/hallicuneren/bad te gaan

Vragenlijst;
Hoe voel je het effect precies? Is het meer als alcohol (niet beseffen wat je zegt) of meer als wiet (chill gevoel, geen spontane bewegingen waarvan je denkt: huh, doe ik dat?), of is het geen van beide en iets totaal anders?
Ik hoop hallicunaties te krijgen en daarbij zijn wat filosofische ideeën mooi meegenomen, maar hallicunaties lijken me nog wel het vetst, (quasi-)filosofisch zijn kan ik in mijn vrije tijd ook wel doen :grin: Zijn truffels in dat gevoel geen goede keuze? (Mijn onderzoek op het wereldwijde web heeft meer vragen dan antwoorden opgeleverd. Volgens site A zijn truffels hallucinerend, volgens site B filosofisch
Voel je je misselijk op bepaalde momenten of niet?
Welke voorbereidingen horen er getroffen te worden? (Eten, slapen etc.)

Alvast bedankt, ~mij

ps ik hoop maar dat dit topic in het juiste sub-forum is :)
pps ah,ik zie het, hij had in 'Opiaten' gemoeten denk ik. :(

Tufnut

Badass junkie
Hoe het voelt vind ik altijd lastigte beschrijven. Anderen zijn daar beter in, maar dan nog is het een leek niet echt duidelijk. Beschrijf maar eens hoe het is om dronken te zijn. Het is anders dan wit, maar dat lijkt er iig meer op dan alcohol.
Hallucinaties, als in kaboutertjes zien, ga je niet krijgen. Wel zullen kleuren in elkaar overlopen en zullen patronen zichtbaarder worden.
Misselijk kun je zeker wel worden, maar het hoeft niet. Maak je er niet te druk over en ga er zeker niet op zitten letten. Een zwaar gevoel hoort er in het begin wel een beetje bij. Zorg dat je niet te kort vooraf eet. Zorg er verder voor dat je goed bent uitgerust en lekker in je vel zit.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hoe voel je het effect precies? Is het meer als alcohol (niet beseffen wat je zegt) of meer als wiet (chill gevoel, geen spontane bewegingen waarvan je denkt: huh, doe ik dat?), of is het geen van beide en iets totaal anders?

(quasi-)filosofisch zijn kan ik in mijn vrije tijd ook wel doen :grin:

Hoe je het precies voelt verschilt erg van persoon tot persoon, de ene kan van alles gaan zien leven, andere lachen er veel kan zo wel even doorgaan, en het tijdsbesef word anders, naar mijn eigen ervaring. Je kan er verbaast van staan hoe het werken kan, en inderdaad kan denken van wtf ligt natuurlijk aan de dosis ook. En de mindsetting, geen zorgen hebben, genoeg tijd hebben maar dat weet je allang lijkt me.

Volgens site A zijn truffels hallucinerend, volgens site B filosofisch
Inderdaad, en kan ik je ook geen duidelijk antwoord op geven, echter denk ik zelf daarbij dat je dat zelf in de hand hebt, en kan doen wat je zelf wilt/gebeuren kan. Elke keer kan het totaal anders zijn! Gebruik het veilig als je het doet! Zou liever zelf dan eerst 5 gram (of10/hoeveel ervaring heb je met tripmiddelen?) nemen bijvoorbeeld als je het leuk vind heb je de ervaring/weet je het als je meer wilt in plaats van gelijk voor compleet los te gaan op iets wat je niet kent. Hopelijk heb je hier wat aan!

persoon

Experimenterende gebruiker
Ik zelf heb 2 keer truffels gebruikt en bij de eerste keer was het veel meer filosofisch en bij de 2de keer heb ik 4 uur lang zitten hallucineren op de wolken :openmouth:

Ik had beide keren dat je aan het begin even misselijk bent, maar zodra je er niet meer aan denkt/het vergeet dat het dan ook verdwenen is.

Bovenaan