Eerste keer truffels

nitrowke

Newbie
Hoi ,

Ik ben een man van 25 jaar oud , 1m80 en +- 95kg.
Ik heb ervaring met xtc/mdma , speed , cocaine , alcohol en ketamine.
Na lang nadenken en mezelf erover inlezen voel ik me klaar om een keertje truffels te nemen :)

De truffels die ik gekocht heb zijn de Sclerotia Tampanensis. Omdat deze het mildste zouden zijn.
Mijn grootste vraag blijft : Hoeveel gram zou ik eten ?
Ik wil voor de eerste keer zeker niet compleet van de wereld weg zijn , ik zou het graag bij milde visuals etc houden.
Ik had gedacht om te beginnen met 5gr met de gedachte dat ik altijd wel kan bijnemen als ik echt niets voel.
Ik ga het zowiezo overdag doen en een nuchtere vriend is ook aanwezig :)

wat denken jullie ?

alvast heel erg bedankt !

justmakepeace

Belezen gebruiker
Ik heb de eerste keer gewoon een bakje van 15 gram gedeeld met twee man, ging prima hoor. misschien is het gevoel van trippen wel wat wennen, maar een maat van mij die ook aan de x zit zei dat het precies hetzelfde opkwam dus dat zal voor jou niet zo'n probleem zijn. Je kunt met deze dosis nog vrij normaal met elkaar praten en chillen, is een leuke dosis vindt ik meestal! Ik heb met deze dosis ook op koninginnendag rondgelopen (onverstandig want ik had ookal veel gedronken en het was druk) en ik heb met een vergelijkbare dosis een feest gehad afgelopen weekend, maar ik wil je wel op je hart drukken dat je sowieso het de eerste keer in een rustige omgeving doet enzo :tongueout: Ik heb met deze dosis niet het idee dat je (mits je mentaal stabiel bent) fout kunt gaan, dus is veilig om mee te beginnen :wink:

reverb

Bewuste gebruiker
Goed idee! Je plan klinkt naar mijn idee goed, ik trip ook graag met truffeels overdag, heerlijk. De dosis is aan de lage kant, naar mijn mening. Ik zou met 10gr beginnen. Niet echt weinig, maar te weinig doet niet zoveel met je en is gewoon saai en bijnemen werkt niet echt met truffels. Het tripgevoel wordt er niet evenveel door versterkt, maar de trip wordt eerder langer. Het is wel zo verstandig om een paar uur voor inname niet te eten. Ik zou overwegen om thee te maken, maar dat is erg persoonlijk. Kies goede muziek uit, een film zoals B-movie of nog beter, rustig op de bank naar het gordijn kijken en ga lekker mee in de de trip.

Het is, zoals zo vaak gezegd, belangrijker dat je zin hebt en genoeg de tijd neemt, niet zomaar even tussendoor.

Heel veel plezier. :)

nitrowke

Newbie
Kan het eigenlijk kwaad als er "inderal" in m'n bloed zit als ik ga trippen ?
Ik neem inderal niet elke dag maar ik gebruik het voor m'n migraineaanvallen weg te houden soms.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Heb geen antwoord op je laatste vraag, maar wat betreft de dosis: goed idee om veilig te beginnen, maar hou er rekening mee dat je er weinig tot niks van voelt. De eerste keer nam ik 7.5 gram van een wat sterkere truffelsoort en daar voelde ik echt bijna niks van. Daarna een keertje 10 gram gedaan en toen voelde ik iets meer, maar nog te weinig. Pas tussen de 12.5 en 15 gram heb ik een goede normale trip. Maar wel een goed idee om laag te beginnen, alleen hou er dan rekening mee dat het ook tegen kan vallen. :wink: De volgende keer kun je dan wel beter inschatten hoeveel je moet nemen, dus dat is wel handig.

nitrowke

Newbie
Dank je , daar doe ik het dus voor :)
Liever 1 a 2x amper iets voelen , dan van de eerste keer van stoel geblazen te worden en niet weten wat er gebeurt :)

Iemand nog een idee ivm die inderal ?
en bijkomende vraag : Kan Inderal mss ook een "slecht" gevoel tegengaan tijdens het trippen ?
Veel mensen gebruiken het voor plankenkoorts weg te nemen zodat hun handen niet meer trillen , geen zenuwachtig gevoel meer hebben en beetje tot rust komen .
Vraag het maar , gewoon just in case :)

alvast bedankt !

nitrowke

Newbie
Heb deze namiddag 6.5gr genomen
( ervaring is te kort voor een heel tripreport dus doe ik het hier maar even :) want gehallucineert heb ik niet)

Ik had veel gelezen dat de smaak echt gortig was , maar dit vind ik echt reuze meevallen.
This nou niet dat ik het voor de tv zou eten , maar bekken trekken deed ik er nou ook weer niet van , het deed me denken aan kastanjes :)

Lichamelijk voelde ik wel degelijk verandering .
Na 40 minuten begon ik me ineens "anders" te voelen. En ik kan het inderdaad vergelijken met een xtc pil die opkomt.
Al m'n ledematen waren lekker licht , ik was redelijk euforisch , tintelen over heel m'n lichaam.
Toen het gevoel echt op z'n hoogst was kan ik het best vergelijken met het gevoel dat je hebt met mdma + lijntje ketamine , echt zo hemels :)
Douchen voelde als een nieuw wonder dat werd ontdekt :)
Toen ik buiten een sigaret rookte was ik erg gefascineerd door druppeltjes water die van een blad afliepen , ooh wat was het mooi :tongueout:
Op een gegeven moment betrapte ik me erop dat ik wel diep aan het denken was bv : waarom zit je toch zoveel voor je pc , je zou beter meer buitenkomen , kijk hoe mooi het is...

Maar na een goede 3u was ik weer helemaal normaal

mooiste moment : toen ik weer helemaal nuchter was keek ik naar m'n sokken en ik had grijze sokken aan , terwijl ik voor het douchen ze nam en ik toch wel 1000% zeker was dat het beige waren :tongueout:
Mss toch klein beetje aan het trippen geweest :) zou sowieso men fascinatie voor het blad met water en het denken verklaren :)

anywayz , deze korte ervaring was zoooooo fijn , nu 2 weekjes tussen laten en eens checken wat 9gr met me doet :)

Guus420

Newbie
Truffel geven voor mij een leuk effect vanaf 15 gram heb het nu 5 keer gedaan waarvan ik een keer 20 gram heb gegeten daarbij kwam ik met een maat in een soor afrika roes, heel vaag alles werd oranje en het regende toen heel hard buiten (wij zagen het zonnetje schijnen en leek wel het mooiste weer wat we ooit zagen :tongueout:) in combinatie van lachgas is het helemaal mooi de vetste herrinneringen komen dan naar boven en ik heb zelfs een keer uitgevonden hoe het alfabet is uitgevonden haha (door ganzenbord) vraag me niet waarom :)

justmakepeace

Belezen gebruiker
9 gram paddo's is wel echt veel, 6,5 gram ook want een maat van mij is twee weken geleden naar het ziekenhuis afgevoerd omdat hij 2,5 gram had gegeten en veeel te hard ging (waren wel kleine paddestoelen dus waren ze heel sterk) maar dat jou dosis maar zo weinig effect heeft gehad verbaast me wel. Als je 9 gram gaat proberen let dan heel goed op, want volgens mij is dat echt een hele hoge dosis dus ik hoop voor je dat alles goed gaat :wink:

justmakepeace

Belezen gebruiker
oh wacht ik verwissel paddo's met truffels, sorry!

dan zou het opzich wel kunnen dat het minder was dan je verwacht had. als je de lichtste pakt kun je makkelijk 15 gram eten als je ergens bent in een klein en goed gezelschap waar je niet gestoord wordt en lekker je ding kunt doen. Ik vindt een half bakje toch wel genoeg als je ergens bent waar veel mensen zijn, koninginnendag of een dagje aan het strand bijvoorbeeld. Maar hievoor raad ik ook aan om even ervaring op te doen :tongueout:

Ntronaut

Experimenterende gebruiker
Ik heb gemerkt dat het ook erg afhangt van de soort truffels. Zo had ik bij 10gr Golden Teacher (van een bekend merk) slechts lichte effecten, en ben ik op 15gr Royal Beluga ontiegelijk hard gegaan.
Bij de smartshop kun je je laten informeren over de sterkte van de truffels. Zij kunnen je ook advies geven, waarmee te beginnen, of wat te nemen als je meer ervaren bent.

Bovenaan