Eerste keer truffels

.reknak

Newbie
Hallo poppen,

Ik was al een tijdje geinteresseerd om truffels te gaan gebruiken, en heb een paar vragen die ik niet zo snel op het forum kon vinden. Eerst maar een intro van hoe ik dit wil gaan uitvoeren.

ik heb zojuist 3x15 gr. Atlantis besteld voor bijna 22 euro, goeie deal, toch?
Dan ben ik van plan om voor mijn eerste keer 7 gr te gebruiken om thee van te maken.
ik ga op mijn kamer zitten met wat rustige muziek op, ik heb een hele lijst aan diverse 'easy-listening' muziek, bijvoorbeeld spul van Ray Lynch.
Ik zorg voor vruchtensap, crackers en boterhammen (licht verteerbaar, right?)

Oh, en ik heb zo gauw geen beschikking tot een maatje noch tot een tripsitter, dus ik doe het in mijn eentje.

Dan nu de vragen.

1. Is het verstandiger om de kamer te verduisteren/compleet donker te maken + wat kaarsjes of iets dergelijks?

2. Kan ik op mijn pc op het internet browsen/gebruik maken van een forum (geen filmpjes kijken) of kan dat slecht uitpakken?

3. ik wil de rest natuurlijk bewaren voor later gebruik of als ik vind dat 7 gr te weinig is (volgende keer gebruik ik dan 10-15 gr)
Ik kan het niet in de koelkast bewaren ivm ouders (ben 18 btw)
hoelang kan ik het bewaren op mijn kamer? (in een vacuum verpakking, aluminiumfolie eromheen oid.)
Of is het gewoon beter om van de hele mikmak thee te maken en in te vriezen? Zoja, wat is de beste hoeveelheid thee om te maken met 45 gr truffels?

4. Verder nog dingen waar ik aan moet denken / vermijden?

Awesome forum trouwens, ik heb hier veel informatie gevonden!

Alvast bedankt!

dernael

Bewuste gebruiker
1. mijn ervaring is dat een donkere ruimte meer aan je fantasie over laat, waardoor je sneller kunt gaan hullucineren. Maar een trip in de zon, met een aantal goede vrienden in het bos kan ook super zijn!

2. je kunt prima gaan browsen!

3. Het beste is natuurlijk om je spul in de koeling te bewaren. hoe lang de truffels buiten de koeling houdbaar zijn heb ik geen idee van. maar het zal vast niet lang genoeg zijn. Dan denk ik inderdaad dat de thee methode het beste werkt voor je. heb je een goed recept? er kan wel wat misgaan als je het verkeerd aanpakt.

4. Ja! Have a freaking great time! :rock:

Ga je een trip report achterlaten? ^^ Ik heb er gisteren eentje gepost over mijn LSD ervaring van afgelopen vrijdag. Lees m ff door als je daar zin in hebt. :wink:

groetjes,
Dernael. :stoned:

.reknak

Newbie
dernael zei:
1. mijn ervaring is dat een donkere ruimte meer aan je fantasie over laat, waardoor je sneller kunt gaan hullucineren. Maar een trip in de zon, met een aantal goede vrienden in het bos kan ook super zijn!

2. je kunt prima gaan browsen!

3. Het beste is natuurlijk om je spul in de koeling te bewaren. hoe lang de truffels buiten de koeling houdbaar zijn heb ik geen idee van. maar het zal vast niet lang genoeg zijn. Dan denk ik inderdaad dat de thee methode het beste werkt voor je. heb je een goed recept? er kan wel wat misgaan als je het verkeerd aanpakt.

4. Ja! Have a freaking great time! :rock:

Ga je een trip report achterlaten? ^^ Ik heb er gisteren eentje gepost over mijn LSD ervaring van afgelopen vrijdag. Lees m ff door als je daar zin in hebt. :wink:

groetjes,

Dankjewel voor je antwoorden! Ik heb zojuist je LSD trip gelezen en ben best nieuwsgierig geworden naar LSD, maar eerst maar eens de 45 gr opmaken.

Ik heb even nagedacht of het eigenlijk wel verstandig is om de trip op mijn kamer te doen, aangezien mijn ouders continu thuis zijn en wel eens de neiging hebben om af en toe omhoog te komen of te bellen als ze lui zijn. Ik heb al van te voren tegen ze gezegd dat ik misschien binnenkort naar een park ofzo te gaan met wat eten+drinken+koptelefoon en ga relaxen, natuurlijk zonder het truffel gedeelte :wink:

Dit is zo'n beetje het enigste stukje natuur wat dichtbij is en niet zo veel bezocht wordt, behalve door vissers, en als het druk is ga ik het bos in, daar is er zat van.
Ik ga dan nog belleblaas halen, geen idee wat nog meer leuke afleiding is in het daglicht.

Ik denk erover om de rest te drogen (mbv een ventilator) en het te vermalen, en dan in porties van zo'n 10 gr in zakjes te doen. Ik wil de rest denk ik bewaren voor in de vakantie met een paar vrienden in Tsjechie (volgens mij 16-23 augustus)

Nog wat vragen:

Misschien koop ik later nog andere soorten truffels, dragon of hollandia, welke van de twee zou jij mij kunnen aanraden?

Ik heb een andere post van jou gezien waarbij je zegt dat je een paar goede online smartshops weet maar geen links mag posten, ik probeerde jou een PM te sturen, maar ik kan dat niet op een of andere manier, misschien moet ik een bepaald aantal posts hebben of iets dergelijks.

dernael

Bewuste gebruiker
Hey,

Je idee om de resterende truffels te drogen en daarna (Goed vacuum afgesloten) te bewaren is een goed idee. Let er wel op dat de truffels "kraak"droog zijn, anders loop je het risico op rotting wanneer je ze eenmaal hebt opgeslagen. Dat zou zonde zijn. :wink:

Als je zelf al aangeeft dat je thuis waarschijnlijk niet helemaal kunt relaxen, raad ik het je aan om lekker een rustig stukje bos op te zoeken waar je ongestoord kunt zitten. Maar aangezien het je eerste keer is, neem je een goede vriend mee? :wink: Je kunt er altijd voor kiezen dit niet te doen en dat gaat vast ook prima, maar just to be safe, denk er nog even over na.

Ik vind zelf de Hollandia's echt SUPER. Ik bestel deze altijd bij dezelfde online smartshop. Ik zal eens kijken of ik je kan PM'en, dan stuur ik de naam wel even door. :wink:

Have fun!

.reknak

Newbie
Okay, dankjewel voor de tips, als het goed is krijg ik de Atlantis vandaag binnen.
Het lukt me trouwens nog steeds niet om jou te PM'en, ik heb al wel jouw berichtje gehad, dankjewel voor de link.

Cheers

Bovenaan