Ervan uitgaande dat je het 's avonds gaat gebruiken, zorg dat je goed gegeten hebt de hele dag door, het liefst met veel fruit erbij. Je serotoninepeil wordt door de pil tijdelijk kunstmatig enorm omhoog gestuwd; (wal)noten, bananen en zalm zijn bekende voedingsmiddelen die de serotonine ook bevorderen dus het is altijd verstandig dit te eten, zowel voor als na gebruik.
Tijdens en na de pil zal je amper tot geen honger hebben (ook al heb je een lege maag) dus beter zorg je dat je al genoeg gegeten hebt, al is er nog nooit iemand gestorven door een maaltijd over te slaan natuurlijk. De pil zou ik nemen als het eten iets gezakt is, gewoon omdat je je dan comfortabeler voelt maar je hoeft geen uren te wachten. Soms worden mensen misselijk van een pil, zowel op nuchtere als volle maag, dit gaat altijd snel over als je even kotst maar mocht je nét gegeten hebben dan kots je wel alles eruit.
Verder zou ik sowieso met een halfje, al dan niet een kwartje, beginnen. Jullie als beginners hebben nog een maagdelijk serotoninepeil dat geen idee heeft wat het overkomen zal (ik en mijn peil zijn er jaloers op!). Wil je heel verstandig zijn, dan begin je dus met een kwartje en wacht je een half uur tot drie kwartier. Het verschilt per dosering, per persoon, per pil en per moment hoe snel en hard een pil inkickt; het kan binnen vijftien minuten zijn maar ook pas na een uur. Voel je na een uur nog niets, dan kan je rustig een tweede kwartje nemen etc etc.
In principe kunnen halfjes ook geen kwaad, dat zou ik zelf doen, maar aangezien je nooit 100% zeker weet hoe iemand reageert, zijn kwartjes misschien verstandiger. Bij halfjes zal je wel minder in twijfelachtige afwachting zijn over of je nou al wat voelt of niet omdat halfjes duidelijker zullen inslaan waar je bij kwartjes het risico loopt dat je het maar half voelt en je niet weet of je nou moet bijnemen of afwachten. Een halfje zul je sowieso voelen. Want uiteindelijk neem je die pil voor de space, en hoor je hem hard te voelen, maar het blijft altijd je eigen keuze. Die space kán je ook wel bereiken met meerdere kwartjes maar het wachten en constant afvragen of je al wat voelt (en geloof me, als je de échte space voelt dan weet je het zeker; daar zul je nooit over hoeven twijfelen) kan wel vervelend zijn, vandaar dat ik zelf met een halfje zou beginnen.
Ik weet verder niet of jullie drinken/roken/blowen. Jointjes staan er om bekend dat ze in geval van xtc-gebruik je geen stoned gevoel geven maar juist helpen de pil te stimuleren en sneller laten inkicken. Mocht je willen blowen, dan raad ik je wel aan dit pas een half na inname te doen, zodat je zeker weet dat de thc zijn uitwerking op de pil heeft. Roken (sigaretten) is ook heel lekker tijdens xtc-gebruik. Mocht je zin hebben in een alcoholisch drankje; dit wordt altijd afgeraden maar tegelijkertijd drinken heel veel mensen toch gewoon bij gebruik (ik ook). Alcohol kan je space versterken maar je wordt er ook vager door (je korte termijngeheugen werkt even wat minder) en vaak kan je je achteraf minder van de space herinneren. Ik doel hier echter niet op één biertje, dat maakt niets uit, die negatieve effecten ontstaan pas als je heel wat meer alcohol drinkt.
Tenslotte weegt je vriendin 15 kg minder en bovendien is zij een vrouw. Vrouwen hebben minder bloed in omloop waardoor de xtc sneller/harder zal inslaan. Je kan altijd nog overwegen om haar een kwartje te geven en zelf een halfje te nemen of allebei een kwartje te nemen maar dat jij eerder dan zij een kwartje bijpakt. Ieder heeft zijn eigen beleving en moet zichzelf aanvoelen namelijk.
Nou heb ik een heel lang verhaal met kansen, mogelijkheden en risico's beschreven maar eigenlijk is correct xtc-gebruik helemaal niet zo eng en gevaarlijk. Als je beiden ontspannen bent, kan er eigenlijk weinig fout gaan. Zorg voor leuke muziek en lekkere drankjes (sapjes, thee, cola, desnoods een biertje!) en je zal een topavond hebben! Sterker nog, je wordt niet alleen verliefd/gelukkig/euforisch van een pilletje maar ook geil. Seks op het hoogtepunt van de xtc-space heb ik nog nooit gehad maar schijnt echt ongekend heerlijk te zijn. Veel plezier!!