Eerste keer XTC dosering ??

klinker

Newbie
Mijn meisje en ik willen van het weekend samen voor de 1e keer XTC gaan proberen!!
We willen het vooral de eerste keer lekker samen thuis op de bank ervaren :hearteyes: voordat we het bij het uitgaan gaan gebruiken.
Ik heb 4 pillen weten te scoren via een goede bekende van me, het zijn rode dollars :confused: http://www.pillreports.com/index.php?pa ... l&id=22625
Mijn vraag is wat de beste dosering is voor de eerste keer, gelijk een hele erin flikkeren of rustig opbouwen met eerst een halfje ofzo??
Is het beter met een volle maag of moet de maag leeg zijn ??
Ik ben zelf 174 cm lang en weeg 70kg
Mijn meisje is 160 cm lang en weegt 55kg
Ik hoop wat input te krijgen van de meer ervaren gebruikers.......

Alvast bedankt

DeepPurple

Belezen gebruiker
Ervan uitgaande dat je het 's avonds gaat gebruiken, zorg dat je goed gegeten hebt de hele dag door, het liefst met veel fruit erbij. Je serotoninepeil wordt door de pil tijdelijk kunstmatig enorm omhoog gestuwd; (wal)noten, bananen en zalm zijn bekende voedingsmiddelen die de serotonine ook bevorderen dus het is altijd verstandig dit te eten, zowel voor als na gebruik.

Tijdens en na de pil zal je amper tot geen honger hebben (ook al heb je een lege maag) dus beter zorg je dat je al genoeg gegeten hebt, al is er nog nooit iemand gestorven door een maaltijd over te slaan natuurlijk. De pil zou ik nemen als het eten iets gezakt is, gewoon omdat je je dan comfortabeler voelt maar je hoeft geen uren te wachten. Soms worden mensen misselijk van een pil, zowel op nuchtere als volle maag, dit gaat altijd snel over als je even kotst maar mocht je nét gegeten hebben dan kots je wel alles eruit.

Verder zou ik sowieso met een halfje, al dan niet een kwartje, beginnen. Jullie als beginners hebben nog een maagdelijk serotoninepeil dat geen idee heeft wat het overkomen zal (ik en mijn peil zijn er jaloers op!). Wil je heel verstandig zijn, dan begin je dus met een kwartje en wacht je een half uur tot drie kwartier. Het verschilt per dosering, per persoon, per pil en per moment hoe snel en hard een pil inkickt; het kan binnen vijftien minuten zijn maar ook pas na een uur. Voel je na een uur nog niets, dan kan je rustig een tweede kwartje nemen etc etc.

In principe kunnen halfjes ook geen kwaad, dat zou ik zelf doen, maar aangezien je nooit 100% zeker weet hoe iemand reageert, zijn kwartjes misschien verstandiger. Bij halfjes zal je wel minder in twijfelachtige afwachting zijn over of je nou al wat voelt of niet omdat halfjes duidelijker zullen inslaan waar je bij kwartjes het risico loopt dat je het maar half voelt en je niet weet of je nou moet bijnemen of afwachten. Een halfje zul je sowieso voelen. Want uiteindelijk neem je die pil voor de space, en hoor je hem hard te voelen, maar het blijft altijd je eigen keuze. Die space kán je ook wel bereiken met meerdere kwartjes maar het wachten en constant afvragen of je al wat voelt (en geloof me, als je de échte space voelt dan weet je het zeker; daar zul je nooit over hoeven twijfelen) kan wel vervelend zijn, vandaar dat ik zelf met een halfje zou beginnen.

Ik weet verder niet of jullie drinken/roken/blowen. Jointjes staan er om bekend dat ze in geval van xtc-gebruik je geen stoned gevoel geven maar juist helpen de pil te stimuleren en sneller laten inkicken. Mocht je willen blowen, dan raad ik je wel aan dit pas een half na inname te doen, zodat je zeker weet dat de thc zijn uitwerking op de pil heeft. Roken (sigaretten) is ook heel lekker tijdens xtc-gebruik. Mocht je zin hebben in een alcoholisch drankje; dit wordt altijd afgeraden maar tegelijkertijd drinken heel veel mensen toch gewoon bij gebruik (ik ook). Alcohol kan je space versterken maar je wordt er ook vager door (je korte termijngeheugen werkt even wat minder) en vaak kan je je achteraf minder van de space herinneren. Ik doel hier echter niet op één biertje, dat maakt niets uit, die negatieve effecten ontstaan pas als je heel wat meer alcohol drinkt.

Tenslotte weegt je vriendin 15 kg minder en bovendien is zij een vrouw. Vrouwen hebben minder bloed in omloop waardoor de xtc sneller/harder zal inslaan. Je kan altijd nog overwegen om haar een kwartje te geven en zelf een halfje te nemen of allebei een kwartje te nemen maar dat jij eerder dan zij een kwartje bijpakt. Ieder heeft zijn eigen beleving en moet zichzelf aanvoelen namelijk.

Nou heb ik een heel lang verhaal met kansen, mogelijkheden en risico's beschreven maar eigenlijk is correct xtc-gebruik helemaal niet zo eng en gevaarlijk. Als je beiden ontspannen bent, kan er eigenlijk weinig fout gaan. Zorg voor leuke muziek en lekkere drankjes (sapjes, thee, cola, desnoods een biertje!) en je zal een topavond hebben! Sterker nog, je wordt niet alleen verliefd/gelukkig/euforisch van een pilletje maar ook geil. Seks op het hoogtepunt van de xtc-space heb ik nog nooit gehad maar schijnt echt ongekend heerlijk te zijn. Veel plezier!!

duimpje

Belezen gebruiker
Allereerst zou ik een een pilletje reserveren om te laten testen bij een testcentrum. Want alhoewel pillreport een handige site is, is het toch het meest veilig om zelf een officieel testresultaat te hebben.

Toch ga ik er even van uit dat de 129 mg die op pillreport staat correct is, als dat zo is kan ik je feliciteren met een goede aankoop :grin:

Voor een eerste keer gebruik lijkt 129 mg mij genoeg voor een intense ervaring. Iets minder zou ook leuk zijn voor een eerste keer, helemaal voor je vriendin omdat die lichter is en de pil dan waarschijnlijk harder aankomt.
Maar wanneer je een halfje neemt lijkt het effect mij toch wat te licht.

Ik zou adviseren beide een hele nemen of voor je vriendin 3/4 pil.

En dan sluit ik af met nog een belangrijke tip. Sta er voor open, laat je helemaal opgaan in de ervaring en bereid het goed voor. Geniet er van :)

DeepPurple

Belezen gebruiker
Ik denk dat een halfje meer dan genoeg is voor 'eerste-keer-gebruikers'. Natuurlijk, zelfs een hele zal uiteindelijk geen kwaad kunnen maar voor mensen die voor het eerst gebruiken, is het misschien fijner om niet in één keer in die ultieme space geslingerd te worden. Aan de hand van kwartjes/halfjes kunnen ze zichzelf meer richting die space sturen; lijkt me toch fijn om enig gevoel van controle te hebben tijdens je eerste keer.

klinker

Newbie
Erg bedankt voor jullie snelle reacties!!!!!
Ik ben een hoop informatie rijker en dat geeft toch een wat geruster gevoel.
Weet totaal niet wat ik kan en moet verwachten, maar als ik de verhalen die ik gehoord heb moet geloven is het HELEMAAL GEWELDIG !!!
Ben trouwens wel van plan om er een jointje bij te roken (hebben we wel wat meer ervaring mee) Is het beter om hasj of wiet te nemen ??

Nogmaals bedankt voor jullie snelle en uitgebreide reacties !!!!!

Chris Pontius

Badass junkie
klinker zei:
Erg bedankt voor jullie snelle reacties!!!!!
Ik ben een hoop informatie rijker en dat geeft toch een wat geruster gevoel.
Weet totaal niet wat ik kan en moet verwachten, maar als ik de verhalen die ik gehoord heb moet geloven is het HELEMAAL GEWELDIG !!!
Ben trouwens wel van plan om er een jointje bij te roken (hebben we wel wat meer ervaring mee) Is het beter om hasj of wiet te nemen ??

Nogmaals bedankt voor jullie snelle en uitgebreide reacties !!!!!

viewtopic.php?f=3&t=17711

Staan denk ik genoeg reacties bij. :)

DeepPurple

Belezen gebruiker
Ik zou kiezen wat je gewoon zelf het lekkerst vindt al denk ik dat wiet wel een sterkere invloed op de pil heeft.

Overigens laatste tip: stel jullie hebben hard gespaced maar willen daarna gaan slapen en het lukt nog niet (vanwege de pillen), probeer dan niet met een jointje wat slaperiger te worden. Bij sommige mensen werkt het maar, zeker als je voor het eerst xtc hebt gebruikt, vaak haalt een joint de space weer een beetje terug! Lekker als dat je doel is, vervelend als je juist wil slapen.

Nogmaals have fun en vertel je alsjeblieft hoe het was in deze topic? Altijd erg benieuwd naar dat soort verhalen.

duimpje

Belezen gebruiker
DeepPurple zei:
Ik denk dat een halfje meer dan genoeg is voor 'eerste-keer-gebruikers'. Natuurlijk, zelfs een hele zal uiteindelijk geen kwaad kunnen maar voor mensen die voor het eerst gebruiken, is het misschien fijner om niet in één keer in die ultieme space geslingerd te worden. Aan de hand van kwartjes/halfjes kunnen ze zichzelf meer richting die space sturen; lijkt me toch fijn om enig gevoel van controle te hebben tijdens je eerste keer.

Misschien dat een halfje genoeg is voor de eerste keer, maar dat één pil een geweldige eerste ervaring oplevert.
Een halfje betekent 65 mg, voor zover ik weet (niet uit eigen ervaring) begint de actieve dosis hier ongeveer. Al verschilt dit natuurlijk per persoon.

Mijn eerste keer was 107 mg en mijn tweede keer 150 mg. De tweede keer was een veel mooiere ervaring, maar de eerste was met wat meer subtiliteit ook prachtig. Voor een eerste keer was 107 mg voor mij persoonlijk een goede dosering.

Rond de 100 mg lijkt me de perfecte dosering voor een eerste keer, wat ruwweg uitkomt op 3/4 pil in dit geval. Nogmaals, al verschilt dit per persoon.

Misschien is het handig eerst een halve te nemen en beide twee kwartjes als reserve te hebben.

Denk je echt dat je van een kwartje al wat voelt? 30 a 35 mg lijkt me wel heel erg subtiel.
En je eerste MDMA-ervaring zou een hele mooie moeten zijn, juist omdat de eerste keer speciaal is. Nou zeg ik niet dat je dan meteen een hoge dosis moet nemen, maar te weinig lijkt me ook niet fijn.

Je kan het natuurlijk altijd proberen, maar veel bijnemen maakt het ingewikkelder.

Chris Pontius

Badass junkie
Voor mij was een halfje (rond de 70mg) te weinig.
Ik merkte wel wat, maar echt boeiend vond ik het niet.

Als ik TS was had ik wel gewoon met een halfje begonnen, je kan er altijd nog een bij gooien :).

langeman

Bewuste gebruiker
Een fatsoenlijke en veilige richtlijn is 1 a 2 mg per kg lichaamsgewicht. Wat voor jullie dus betekend dat je moet gaan voor 55-110 mg en 70-140 mg. Vanweg het geheel niet hebben van tolerantie is de ondergrens w.s. al genoeg.

Die dollars zijn niet per definitie 129. Ten eerste omdat je ze niet heb laten testen. Daarnaast omdat er eigenlijk altijd sprake is van spreiding. Ik heb wel dollars laten testen en die van mij was toen 98 mg. De ene pil kan dus zwaarder zijn dan de andere.

Beter wacht je dus tot je de pillen getest hebt, maar als je dat niet doen zou ik uitgang van die 129 mg. W.s. is dit te hoog, maar bijnemen kan altijd. Minderen dat gaat niet.
Ik zou adviseren beide een halve te nemen. De dame de kleine helft en de heer de grote. Je zit dan op zo'n 65 mg. Voor de eerste keer kun je daar de hele avond mee. Mocht de pil minder zwaar blijken dan kun je daarna nog een kwartje of halfje erbij nemen.
Weet dat er ook andere moeilijk in te schatten factoren mee kunnen spelen. Er zijn mensen die meer nodig hebben dan gemiddeld en andere juist minder. Waarom weet niemand.

Blowen is heerlijk. Zie dat andere topic. Het is wat jij wilt. Stuff of wiet maakt niet zoveel uit; is een kwestie van smaak.

duimpje

Belezen gebruiker
klinker zei:

Dat is het ook hoogstwaarschijnlijk :grin:

Om nog terug te komen op je vraag naar blowen tijdens de 'trip':
Ik heb ervaren dat blowen het effect van MDMA meer trippy maakt, indrukken worden nog heviger.
Ik heb alleen wiet gehad tijdens MDMA gebruik, hierbij merkte ik dat het me wel wat rustiger maakte, wat niet per sé verkeerd is.
Maar als je puur voor het love-gevoel gaat wat het mooiste is naar mijn mening zou ik niet blowen.
Gelukkig duurt het effect van MDMA wel even en kan wat afwisseling ook welkom zijn.

duimpje

Belezen gebruiker
langeman zei:
duimpje zei:
Mijn eerste keer was 107 mg en mijn tweede keer 150 mg.

Heel leuk, maar het zegt toch niets als je niet aangeeft hoeveel je zelf weegt.
en was het ineens of over de hele avond?

Ik weeg 63 kilo, de eerste keer was het in een keer.
Bij de 150 mg waren het twee lichte pillen en nam ik de tweede pil 1 1/2 uur later maar sloegen ze vreemd genoeg tegelijk in, de eerste twee uur heb ik niks gevoeld.

zaagmans

Bewuste gebruiker
klinker zei:
We willen het vooral de eerste keer lekker samen thuis op de bank ervaren :hearteyes:

Dat zal een leuke avond worden! Thuis lekker met elkaar spacen en lekker praten :grin:

duimpje zei:
Toch ga ik er even van uit dat de 129 mg die op pillreport staat correct is, als dat zo is kan ik je feliciteren met een goede aankoop :grin:

Kun je wel van uitgaan. Is een actuele pil, die op het moment veel voorkomt

Bovenaan