Eerste keer XTC

Smoken

Bewuste gebruiker
Dag DF''ers,

Ik zal binnenkort, in het weekend voor de eerste keer XTC gebruiken.
Ik zal dit doen in een groep mensen die zelf nooit XTC heeft gebruikt.

De XTC heb ik gekregen van een meisje in de club die mij wel zag zitten en ik (de gierige klootzak) wou daarom wel een kwartje fixen van haar :P
Ik heb een kwartje van haar gekregen en ben ook van plan alleen dat kwartje te nemen en niet op zoek te gaan naar meer, maar het voor de eerste keer gewoon bij een kwartje te houden.

Ik zal gebruiken in een discotheek.
Ik heb wel een aantal vragen.

Hoe schadelijk is XTC nou werkelijk?
Hoeveel water moet ik drinken? Want ik weet dat je veel moet drinken maar ook niet teveel, maar ik wil gewoon concreet weten hoeveel dat is. Glazen per uur?
Maakt het uit als ik i.p.v. water cola drink?
Hoe lang duurt het effect ongeveer als ik het kwartje 9/10 uur inneem na dat ik normaal heb avond gegeten en ik ben 65 kilo.

Het kwartje zijn een aantal blauwe brokjes.....
En dat meisje ging hard op twee kwartjes.
Niet hard kwa klappertanden maar kwa beleving ervan (ook haar eerste keer).

Jullie zouden mij echt blij maken als jullie hier antwoord op kunnen geven.
Heb er zin in :grin:

Peace

tieskeee

Newbie
Zorg dat je in een vertrouwde omgeving bent, mensen om je heen die je vertrouwt. De eerste keer is namelijk het hardste het gevoel is helemaal nieuw. 1a 2 glazen water per uur zijn goed. Je zal tussen de 4 en 6 uur trippen. Je zal ook het gevoel gaan krijgen dat je meer wilt pakken op het begeven moment. Maar kijk daar mee uit omdat het je eerste keer is. En laat het gewoon over je heen komen. Zoek soms de frisse lucht.

Hoop je zo een beetje te helpen:wink:

Wawa

Belezen gebruiker
Hoe schadelijk is XTC nou werkelijk?

Het is vooral mentaal schadelijk. Lichamelijk heb ik weinig klachten na xtc gebruik. Je serotine en dopamine receptoren(volgens mij?) worden uitgeput, dit duurt een paar dagen voordat die weer goed functioneren. In deze periode heb je vooral nergens echt zin in en een beetje down. Serotine kan goed worden opgebouwd door magnesium pilletjes (van kruidvat ofzo) werkt voor mij altijd heel goed. Je word lichamelijk natuurlijk goed uitgeput als je gaat dansen, zorg dat je gezond eet van te voren en veel vitamine C. Al met al is xtc helemaal niet zo schadelijk als je het af en toe gebruikt, een avondje flink van de kaart zal meer impact hebben.

Vooral heeft het impact op je ''liefdes stofje'' wat je in het dagelijks leven niet zoveel gebruikt. Deze heeft wel ongeveer 2 maanden nodig om terug op voorraad te komen. Als je in de tussen tijd weer gebruikt heb je nog wel het super energieke gevoel maar wat minder dat iedereen ''in love'' met je is.

Hoeveel water moet ik drinken? Want ik weet dat je veel moet drinken maar ook niet teveel, maar ik wil gewoon concreet weten hoeveel dat is. Glazen per uur?

2 glazen per uur? Of gewoon een flesje van 33cl per uur dat is wat ik meestal doe.

Maakt het uit als ik i.p.v. water cola drink?

Nee :wink: maarrrr, cola is super zoet natuurlijk en je smaak is ook veel intenser. Cola vind ik veelste zoet als ik heb gebruikt, en ik heb het gevoel dat ik de volgende dag dan altijd een rauwe tong heb als ik andere dingen dan water heb lopen drinken.

Hoe lang duurt het effect ongeveer als ik het kwartje 9/10 uur inneem na dat ik normaal heb avond gegeten en ik ben 65 kilo.

Ligt er heel erg aan wat er precies in je pil zit. Het is natuurlijk verantwoord om hem te laten testen. Meestal ben je dan 5 uurtjes zoet, met opwarmen, pieken en rustig weer down to earth komen.

Eerste keer is altijd geweldig, geniet er van met xtc gebruik kan er in mijn opinie vrij weinig fout gaan als je jezelf eerst goed over informeerd zoals je nu doet!

Smoken

Bewuste gebruiker
Hey tieske en Wawa,

Thanx voor jullie reactie.
Dit is wel voldoende informatie om het veilig te doen.
Ik zal alle tips toepassen, alleen ik begin nu wel te twijfelen of het verstandig is om te gebruiken in deze situatie, want waar ik naar toe ga is een kleine discotheek, zonder buitengedeelte en het kan vrij druk worden, dus ik zal voornamelijk in de drukte staan.....
Denken jullie dat dit handig is?

Wel drinken we altijd in op een echt chille plek buiten.
Dan zal ik ook het kwartje nemen, dus het inslaan is nog in de rustige sfeer.

Wawa

Belezen gebruiker
Smoken zei:
Hey tieske en Wawa,

Thanx voor jullie reactie.
Dit is wel voldoende informatie om het veilig te doen.
Ik zal alle tips toepassen, alleen ik begin nu wel te twijfelen of het verstandig is om te gebruiken in deze situatie, want waar ik naar toe ga is een kleine discotheek, zonder buitengedeelte en het kan vrij druk worden, dus ik zal voornamelijk in de drukte staan.....
Denken jullie dat dit handig is?

Wel drinken we altijd in op een echt chille plek buiten.
Dan zal ik ook het kwartje nemen, dus het inslaan is nog in de rustige sfeer.

Xtc is geen drug die je ''mood'' zo zeer versterkt zoals bijvoorbeeld een hallucinogeen (voel je je kut krijg je bad-trip, voel je je goed kom je in geweldige plekken) XTC maakt gewoon alles chill omdat het een upper is. Toch kan het best overweldigend zijn omdat het een heel nieuw gevoel is natuurlijk en dan is het wel chill om ff ergens je rust te pakken en te praten (praten zal zeker niet ontbreken haha).

Ik denk dat de plek waarop je het doet een keuze is die moet ontwikkelen. Zelf heb ik in allerlei situaties mdma gedaan en toch vind ik op een goed feestje het leukst omdat het natuurlijk een echte party drug is. Het is maar net wat het gewenste effect moet zijn, wil je feesten ga dan lekker naar een goeie party toe. Wil je praten doe het dan thuis en je komt vanzelf in situaties en gesprekken met vrienden die je nog niet voor mogelijk had gehouden.

God ik begin gewoon te brabbelen terwijl ik dit typ, kan zelf niet wachten tot is goed ge-reset ben en nog is hard kan knallen. Geniet er van nu ga je het beleven jongen :xtc:

Smoken

Bewuste gebruiker
Ga het vanaaf doen
Later dan gepland, maar had veel dingen voor school die belangrijk zijn.
Wel ga ik het doen met niemand die het ooit heeft gebruikt en sommige haten er een beetje op maarja.....
Fack hun ik doe gewoon me ding
Over een paar dagen wel ff laten weten hoe het was

Smoken

Bewuste gebruiker
Hallotjes :P

Ik heb het gedaan jongens, maarrrrrrrr ik heb maar een kwartje gehad en dat viel me tegen xD
Het komt gewoon door de hoeveelheid, op de piek was wel echt leuk, maar was het nogsteeds een nauwelijks te merken effect.... Dus ben ik in mijn piek maar overgegaan op alcohol en dat gaf wel een lekkere space. Wel voelde ik me ietsje energieker en toen ik eenmaal in de club was voelde ik me echt gelukkig en genietend van de muziek. Ook vond ik mijn vrienden te gek.
Dus wel echt de ecstasy effecten maar gewoon heel licht aanwezig.

Volgende keer neem ik gewoon een goede hoeveelheid, maar eigenlijk was dit perfect voor de eerste keer, dit omdat ik nu mijn vriendengroep het heb kunnen laten accepteren. En dan voel ik me niet zo opgelaten de volgende keer als ik als enige gebruik. Al met al ben ik zelfs na dit kleine beetje verkocht jongens :P
Ik hoop dat ik het kan regelen voor volgende week :grin:

Nog bedankt iedereen voor de tips en interesse!

Greetz

harry123

Bewuste gebruiker
Toch jammer dat de eerste keer tegenviel want voor de meesten is dit echt een overweldigende ervaring. Voor mij nog steeds 1 van de mooiste dagen van m'n leven :P

Wawa

Belezen gebruiker
harry123 zei:
Toch jammer dat de eerste keer tegenviel want voor de meesten is dit echt een overweldigende ervaring. Voor mij nog steeds 1 van de mooiste dagen van m'n leven :P

same here, prima tijd gehad met etiketjes van bierflesjes afpeuteren in een warm zwembad :P Mja je moet XTC ook niet verwachten als een of andere realiteit verscheurende drugs, je word gewoon de beste verzie van jezelf in my opinon.

harry123

Bewuste gebruiker
Ja ik verwachte er een beetje pep achtig iets van, dacht dat ik dat ging voelen (had toen ook nog nooit pep gebruikt) maar het pakte heel anders uit:grin: In positieve zin

Smoken

Bewuste gebruiker
Jeeeeeeeeeeyyyy ik heb nieuwe besteld :P
Tien Gele Swirls heb ik nu besteld. Lijkt me mooi om te beginnen.
Vrienden van willen nu ook meedoen, super chil vind ik dat.
Over twee weken komt dus me echte eerste keer ecstasy.

Uiteraard zal ik dan wel ff een reportje maken van hoe het was.

:wave:

Smoken

Bewuste gebruiker
Ik heb nu 10 gele Swirls :grin:

Wat denken jullie dat verstandig is om te nemen mijn eerste echte keer?
In het begin een halfje en in de discotheek weer een halfje?
Of eerst een hele en later een halfje ofzo?
Wat denken jullie?

Greetz

_shikantaza

Badass junkie
Altijd met een kleine dosis beginnen met nieuwe spullen. Bij nemen kan dan nog als je niet hard genoeg gaat. Te veel en het zou wel eens onprettig kunnen worden. Denk wel aan de aanbevolen rustperiode van 2-3 maanden voordat je weer neemt.

harry123

Bewuste gebruiker
Nou smoken ik heb goed nieuws voor je, je eerste keer hoeft niet altijd je beste keer te zijn :P.
Gisternacht heeft echt elke trip overstegen :hearteyes:

Smoken

Bewuste gebruiker
Haha nice Harry! :grin:
En dupont, uiteraard doe ik dat, maar wat denk je dan dat een goede hoeveelheid is?
Ik wil inderdaad niet te hard gaan natuurlijk, dus gewoon twee keer een halfje of is dat nog te veel? Of gewoon eerst een halfje nemen en later nog een kwartje?
Ik heb wel gehoord dat die gele Swirls niet heel sterk zijn.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Neem eerst gewoon een halfje en dan kan je later kijken wat je fijn vindt toch? Nog een kwartje of een halfje erbij.

harry123

Bewuste gebruiker
Ik zou beginnen met 3 kwart. Als je rond de 80 kg weegt kan je dan bijna niet mis. Zit je bijna altijd tussen die 1 en 2 mg per kilo. Weet niet hoe zwaar je bent?

En waar ga je het trouwens nemen, feestje of gewoon met uitgaan of met vrienden op de bank?

Smoken

Bewuste gebruiker
Hey thanx voor jullie reactie.
Ik ben 65 kilo en zal goed eten voor het uitgaan.

Ik zal eerst met vrienden buiten een aantal uur afspreken, uurtje of 9/10 en dan zullen we rond 12 of 1 uur naar de discotheek gaan. Het is wel altijd een vrij drukke discotheek.

Het lijkt me dan wel verstandig gewoon gelijk een halfje te nemen en misschien als we binnen zijn gelijk in de toiletten nog een halfje of een kwartje nemen. Ik volg dan gewoon mijn gevoel en verstand.

Hoe weet ik eigenlijk dat ik in de buurt zit van te hard gaan? Zodat ik weet hoeveel ik bij kan nemen en of ik überhaupt bij kan nemen.

Volgens mij staat me trouwens echt iets leuks te wachten :grin:

harry123

Bewuste gebruiker
Ehm hoe je het weet, ik merk het dat ik een soort warme buik krijg van binnen, die warmte trekt door door mijn hele lichaam en dan begint mijn mond droog te worden en worden mijn lichaamsdelen heel licht.
Met bijnemen niet te ongeduldig zijn, gister duurde het echt halfuur voor dat ik wat voelde daarna nog echt een uur opbouwen. Dus wacht tot je op je piek zit, en als je dan denk van ja ik kan wel wat harder kwartje bijnemen, en vooral niet bang worden. Te hard gaan is niet erg, kan zelfs best leuk zijn, ligt helemaal aan je mindset!

En zeker weten dat je hem al zo vroeg neemt? Ik ben al een paar keer geweigerd in de stad toen ik van een festival waar ik dus geslikt had nog even naar de stad wou gaan om nog even in de discotheek los te gaan, ze hebben liever geen drugshoofden.
Ik raad je aan om een hardstyle feest te pakken, voor mij is dat het perfecte genre voor de eerste keer. House kan ook wel.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Nou doe mij maar gewoon techno/deephouse. Ik krijg zelf het gevoel dat ik te hard ga als ik niet zoveel meer kan, als je gewoon zo hard staat te spacen dat je alleen wat suffe pasjes kan maken of even heel stil moet zitten en dat niemand je aanraakt omdat alles op dat moment even net te veel is. Het is niet per sé vervelend, maar er is niet zoveel ruimte voor andere dingen dan het gevoel dat je op dat moment hebt dus dat is een beetje saai, vind ik zelf. Als het daarna weer iets afneemt is het juist weer heerlijk, op zich niks om bang voor te zijn, je merkt het vanzelf!
Ik let naast mijn gevoel die avond trouwens ook altijd op de tijd om er zeker van te zijn dat ik een beetje goed zit qua tijd. Te snel nemen is niet relaxt maar te laat ook zeker niet.

harry123

Bewuste gebruiker
Oh nee op het laatst ging ik gister iets te hard, en toen kwam er een heel lief meisje die met een waaier mij ging afkoelen en toen kroelde ze in me haar en aaide ze me rug, ohh wat is dat fijn als je heel hard gaat :hearteyes:

Smoken

Bewuste gebruiker
Aight bedankt voor info! :grin:
Dan zorg ik er wel voor dat ik niet te hard ga als ik de club in wil.
De uitsmijter doet sowiso altijd wel moeilijk, afgelopen zaterdag nog -_-''
Maarja uiteindelijk lul ik me er altijd wel in, dus moet goed komen.
Maar zie je het zo erg dan?
Zou je het bijvoorbeeld kunnen zien als ik een halfje heb gehad?

Wawa

Belezen gebruiker
Smoken zei:
Aight bedankt voor info! :grin:
Dan zorg ik er wel voor dat ik niet te hard ga als ik de club in wil.
De uitsmijter doet sowiso altijd wel moeilijk, afgelopen zaterdag nog -_-''
Maarja uiteindelijk lul ik me er altijd wel in, dus moet goed komen.
Maar zie je het zo erg dan?
Zou je het bijvoorbeeld kunnen zien als ik een halfje heb gehad?

verschilt per persoon. Een halfje van een gele swirl zal je er niet zo strak uit laten zien denk ik. Als je teveel neemt verlies je namelijk alle mimiek uit je gezicht en ga je zweten en knagen als een uitgehongerde hamster op zn wangentjes. Aangezien een halfje van een gele swirl ongeveer 80mg zal bevatten zal het wel goed moeten gaan dus :)

harry123

Bewuste gebruiker
In het begin nog niet echt, maar later echt wel. Maar als je vaag bent is praten ook moeilijk, en lul je heel krom. Dus misschien makkelijker als je hem een halfuur voor het uitgaan neemt of een uurtje van te voren? En dat je dan wacht tot je piek en dan een kwartje bijneemt?

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Halfje moet meevallen toch? Ik zou hem niet al te lang nemen voordat je naar binnen gaat, in het begin zie je er immers nog het beste uit, hehe.. Heb zelf wel altijd ongelooflijk snel grote ogen :")
Ben benieuwd naar je verhaal!

harry123

Bewuste gebruiker
Ja maar alsnog kan ik dan niet voor me houden hoe mooi ik het heb :P. Ben sowieso al best sociaal en wil altijd graag praten, maar met xtc op, dan is niemand meer veilig :wave:

Smoken

Bewuste gebruiker
Oke dan is neem ik hem wel gewoon een uur van te voren in.
En uiteraard heel netjes zijn bij de uitsmijter en geen tas meenemen (dan doen ze vaak moeilijk ook al zit er zelfs gewoon een boterham in -_-'')
Dus gewoon lekker een uurtje van te voren en later nog een halfje of misschien kwartje, tijdens me piek.

Heb dr zin an :grin:

Smoken

Bewuste gebruiker
Hi iedereen, er staat nu een tripreport van mijn eerste keer xtc online, onder het onderwerp trip reports

Bovenaan