• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste MDMA-ervaring, magisch...

anhaedra

Belezen gebruiker
Atropa zei:
Hoe gaat 't, anhaedra? :wink:
Goed hoor.

Zoals gezegd: eind augustus een feestje, da's komend weekend dus. Ruim twee maanden sinds vorig gebruik, netjes toch? Verder staat ADE wel in de agenda, da's over 1,5 maand...

Heb alleen geen tijd meer om m'n pillen te testen, daar baal ik wel van...

Blauwe domino's, iemand info...?

Bobsacamano

Badass junkie
Helaas zegt het niet zoveel om te zeggen of blauwe domino's goed zijn of niet. Alleen testen geeft resultaat, het kan zo zijn dat het normaal prima pillen zijn en nu niet. Vooral bekende pillen worden snel nagemaakt dus het kan noga zijn.

Je wacht tijd is eigenlijk nog wat te kort 2 maanden. Ik zeg niet dat ik het nooit heb gedaan zo vlot op elkaar maar als je ook weer plant om tijdens de ADE te gebruiken dan raad ik het af.

Gebruik dan op de ADE en op komend feestje niks of wat anders dan een serotonine verbruiker als xtc

anhaedra zei:
Atropa zei:
Goed hoor.

Zoals gezegd: eind augustus een feestje, da's komend weekend dus. Ruim twee maanden sinds vorig gebruik, netjes toch? Verder staat ADE wel in de agenda, da's over 1,5 maand...

Blauwe domino's, iemand info...?

anhaedra

Belezen gebruiker
Ga vanavond nog ff langs testservice, denk ik. Misschien staat-ie op de lijst of anders een sneltest, da's beter dan helemaal niet testen. Jongen van wie ik ze heb (tussenpersoon) heeft ze zelf genomen en ze waren naar verluidt goed. Niet helemaal waterdicht maar wel risicobeperkend gezien de mogelijkheden, toch?

3 maanden is wel de meest conservatieve interval die je hoort. Dan is ruim 2 maanden ook heel aardig, zeker omdat ik na vorig gebruik nooit echt last ergens van had. Integendeel zelfs. Super afterglow.

ADE is een optie, moet even kijken of dat doorgaat en zo ja, met wat voor middeltjes.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik snap je goed hoor ik ga op de ADE ook weer gebruiken en das ook dan niet helemaal na 3 maanden maar wel behoorlijk dichtbij (2,5 maand). Daarvoor heb ik 6 maanden niets van XTC gebruikt. En daarna duurt het waarschijnlijk ook wel weer even.

anhaedra zei:
Ga vanavond nog ff langs testservice, denk ik. Misschien staat-ie op de lijst of anders een sneltest, da's beter dan helemaal niet testen. Jongen van wie ik ze heb (tussenpersoon) heeft ze zelf genomen en ze waren naar verluidt goed. Niet helemaal waterdicht maar wel risicobeperkend gezien de mogelijkheden, toch?

3 maanden is wel de meest conservatieve interval die je hoort. Dan is ruim 2 maanden ook heel aardig, zeker omdat ik na vorig gebruik nooit echt last ergens van had. Integendeel zelfs. Super afterglow.

ADE is een optie, moet even kijken of dat doorgaat en zo ja, met wat voor middeltjes.

Digitalism

Belezen gebruiker
anhaedra zei:
Atropa zei:
Heb je dit niet aan je zelf te danken? Het lijkt erop dat je veel te laat bent gaan zoeken. Je weet al twee maanden dat je naar dit feestje gaat. Naar mijn mening had je al die tijd al snoepjes kunnen scoren en dan was er nog genoeg tijd geweest om met zekerheid vast te kunnen stellen wat ze bevatten.

anhaedra

Belezen gebruiker
Dat is de theorie, ja.

In de praktijk zijn er echter nogal wat mensen die zeggen dat ze "het wel effe regelen" maar vervolgens bedrogen uitkomen. Pas bij persoon #4 had ik beet.

Vandaar. Was zeker mijn plan om op tijd te zijn, niet gelukt helaas.

Bobsacamano

Badass junkie
Beetje kort door de bocht hoor sommige mensen werken bijvoorbeeld iedere donderdagavond. Moet je maar net kunnen. Dan nog zorgen dat je je shit ook in huis hebt liggen. Mijn eerste dealer was qua afspraken ook nogal onbetrouwbaar.

En hij zegt toch dat ie vanavond even gaat /

Digitalism zei:
anhaedra zei:
Atropa zei:
Heb je dit niet aan je zelf te danken? Het lijkt erop dat je veel te laat bent gaan zoeken. Je weet al twee maanden dat je naar dit feestje gaat. Naar mijn mening had je al die tijd al snoepjes kunnen scoren en dan was er nog genoeg tijd geweest om met zekerheid vast te kunnen stellen wat ze bevatten.

anhaedra

Belezen gebruiker
Dat ook, ja. Ik had die spullen op donderdagavond binnen. Dat gaat er sowieso een week overheen voordat je überhaupt weer kunt testen.

Een beetje spreiding qua openingstijden zou wel aardig zijn. Maar goed, al een hele luxe dat we kunnen testen in NL, natuurlijk.

Bobsacamano

Badass junkie
En dan moet je ook een weekje wachten voor je het resultaat binnen hebt natuurlijk. Ik houd mijn inventaris bij in een excel bestand waar ook de testresultaten in staan. Ik vind het een mega luxe. Groot gedeelte is getest inmiddels de benzo's testen ze niet dus die niet en sommige psychedelica heb ik te weinig van om ze maar naar de service te brengen. Vanavond word het MXE.

Het is zeker een luxe.

anhaedra

Belezen gebruiker
Nou, ff wezen testen.

Stond niet op de lijst.

Wel MDMA in de pil, maar dat sluit weinig uit, natuurlijk. Behalve dat ik placebo's heb gekocht.

Dus gewoon lekker een halfje pakken, tijd in de gaten houden, en kijken hoe hij inslaat.

Of iemand nog tips voor ongeteste pillen?

Fool

Badass junkie
anhaedra zei:
Nou, ff wezen testen.

Stond niet op de lijst.

Wel MDMA in de pil, maar dat sluit weinig uit, natuurlijk. Behalve dat ik placebo's heb gekocht.
Nouja, je weet dat het geen pure PMMA pil is. :wink:

Afhankelijk van wat je normaal zou nemen van een 200-250mg pil zou ik hetzelfde nemen en extra lang wachten voor het bijnemen. Sowieso wat beter op jezelf letten, niet vaak bijpakken en niet combineren. :wink:

Bobsacamano

Badass junkie
Idd neem een halfje of een 1/3e ofzo. Ben ook geweest vanavond twee pillen laten testen 1 kende ze wel de ander niet en MXE weg gebracht.

anhaedra zei:
Nou, ff wezen testen.

Stond niet op de lijst.

Dus gewoon lekker een halfje pakken, tijd in de gaten houden, en kijken hoe hij inslaat.

Of iemand nog tips voor ongeteste pillen?

anhaedra

Belezen gebruiker
:grin: Ja, ben eager om weer e.e.a. te delen.

MDMA part 3, the snake rears its ugly head...

Nee, was mooi feestje. Maar kwalitatief weer een heel andere ervaring dan de vorige keren. Weet nu dat MDMA niet alleen maar een wondermiddeltje is.

Log

Ik zei tegen de rest: begin met een halfje (17:00), want ongetest enzo, terwijl mijn "dealer" me had geadviseerd om een hele te pakken. Hadden we beter wel kunnen doen. Want van die eerste halve werden we vooral waus, maar we kregen weinig energie. Ik had echt pap in m'n benen. En voelde gewoon te weinig. Pas bij het tweede halfje werd het beter, maar toen was het "moment" al voorbij. Klapte hij er niet lekker meer in. (Of misschien net een biertje te veel gedronken van tevoren.)

Dus ik nam de tweede pil in een keer (~20:00). Nou, die kwam een partij lekker aan. Weer even eraan herinnerd waar de term "strak staan" vandaan komt. Stond met m'n kaak te bibberen alsof ik op de Noordpool stond. Nog niet eerder gehad. En ik moest m'n ogen dichtknijpen, zo lekker was het. Lichte hallucinaties. Zag ze nu eindelijk ook: de rolstoelen en dranghekken! Supergrappig dat dat zo universeel is. Krijg kippenvel terwijl ik dit nu type. Maar zo'n tweede inslag is altijd kortstondig. Beter zorgen dat de eerste er goed in knalt, en dan proberen vast te houden. Maar we hadden onze eerste pil al "verneukt."

Omdat ik al zo strak stond, nam ik de derde weer in als halfjes (~22:00 en 23:00... of daar ergens). Maar was inmiddels zo waus dat ik niet meer kan zeggen wat van welke pil af kwam. Avond werd een grote waas.

De mindere punten...

- Na de eerste maakte ik mezelf wijs dat ik de rest op een wc had laten liggen. Dus helemaal paranoid met een maat al die ranzige Dixies nalopen... dikke paniek. Zaten toch gewoon in m'n broekzak.

- Later kwamen we wat dames tegen die de hele avond bij ons bleven. Was eerst gezellig, maar daarna werd ik zo waus dat ik niet echt meer tot leuk sociaal contact in staat was. Stond alleen maar als een malle op m'n kauwgom te malen en kreeg dan steeds een tik op m'n kin van een van die dames, "Doe 's normaal."

- Kreeg halverwege de avond ook een soort van kramp in mijn rug-/nekspieren. Trok gelukkig weer weg, maar voel het nu nog. Naar mijn idee straalde dat uit vanaf m'n kaak.

- Toen nog naar een paar vage kroegjes geweest, letterlijk alle aanwezigen met grote pupillen, maar de dope begon uit te werken, werd echt strontchagrijnig van die vrouwen, die plotseling helemaal niet leuk bleken te zijn, en eigenlijk stond alles me tegen. Ook de rest van de crowd zat duidelijk in de coming down. Alleen die dames niet, want die hadden een kwartje van ons op en gingen natuurlijk "hartstikke lekker" maar zopen vooral wijn. En dan klagen dat ze misselijk worden. Tja.

- Day after: kan niet normaal lopen omdat ik m'n kleine tenen kapot heb gedanst. En heb paar keer op m'n tong en wangen gebeten. Dat merk je dan pas de dag erna natuurlijk. Ook aardige koppijn. Op weg naar huis een paar keer een afslag gemist. Tot tranen toe ontroerd bij Studio Sport... Vage, lucide dromen bij middagdutje. Hoop dat ik vanavond goed kan slapen.

Eindoordeel...

Ook veel mooie momenten. Dat je wil laten zien hoe lekker je gaat door effe je bril op te tillen rondom "zuippubliek." Van die heerlijke, openhartige dialogen met vreemden. Dat als het feest afgelopen is, iedereen superrelaxt en vrolijk is. Kon nog steeds niet stilstaan, kreeg daar veel leuke reacties op. "Je wilt nog door, he?" Zag het zelf eerst niet maar stond zelfs bij de kluisjes nog aardig te steppen... zonder muziek.

Verder was het vooral hardstyle, niet echt mijn ding en ook iets minder mijn publiek. Volgende keer liever weer techno of zo. Het laatste uur wel fucking hard staan hakken op Ophidian, dat wel.

Terugkijkend op de hele avond voelt het alsof het nog leuker was geweest als je jezelf wat minder had bedwelmt. Zoals je ook altijd met alcohol hebt de dag erna. Die kant van xtc is nieuw voor mij. En tja... "chasing the dragon"... lijkt nu al of de eerste keer inderdaad uniek is, en nooit meer terugkomt. :( Ben plotseling ook niet meer zo enthousiast over ADE. Nog maar 's kijken wat ik daarmee doe.

Haardroger

Belezen gebruiker
anhaedra zei:
Dat is de theorie, ja.

In de praktijk zijn er echter nogal wat mensen die zeggen dat ze "het wel effe regelen" maar vervolgens bedrogen uitkomen. Pas bij persoon #4 had ik beet.

Vandaar. Was zeker mijn plan om op tijd te zijn, niet gelukt helaas.

Dit... Zo hatelijk...
En elke keer weer een week of meer verder.
"Ja, is ga dat nog eens navragen". "Hij reageert niet, wacht nog heel even."

- Na de eerste maakte ik mezelf wijs dat ik de rest op een wc had laten liggen. Dus helemaal paranoid met een maat al die ranzige Dixies nalopen... dikke paniek. Zaten toch gewoon in m'n broekzak.

Hier moest ik toch gelukkig wel om lachen.
Hoe kut het ook lijkt op het moment, dit zijn wel de dingen waar je het later nog eens over gaat hebben :tearsofjoy:

anhaedra

Belezen gebruiker
:tearsofjoy: Ja, achteraf is het wel tragikomisch natuurlijk.

Heb toch tot 06:30 wakker gelegen vannacht... Damn. Geen brain zaps, maar wel telkens schudden met je armen of benen als je een beetje wegdoezelt. Krijg gelukkig vandaag L-tryptofaan binnen.

Had vannacht dus tijd om na te denken... Dat "loss of magic", dat is me toch wat. Moet ik de komende tijd toch 's nader gaan onderzoeken. Waar het nou precies aan ligt. :grin: :grin: :grin:

Bobsacamano

Badass junkie
Klinkt eigenlijk als een niet zo chille MDMA ervaring heel eerlijk. Had heel anders kunnen zijn. Moest wel lachen van je verhaal dat je je pillen dacht kwijt te zijn.

Ik mag tijdens het stappen of een feestje de muntjes niet meer bij me houden. Ik koop vaak de muntjes voor de hele groep om ze na 1 ronde drankjes meteen kwijt te zijn. Dit is al 3 keer op rij gebeurd meestal koop ik 50 euro aan muntjes in één keer. Maja moet je ze ook maar niet aan de trippende gast van de groep geven :P

Atropa

Bewuste gebruiker
Hard gaan is wat anders dan een gierende euforische levens ingrijpende-veranderende ervaring. Ik denk dat je met wat meer nadruk in de ervaring ook het eerste hebt meegemaakt. Je kunt nog zeker 2 keer pieken zoals bijna de allereerste keer want de eerste vijf keren zijn uniek (waarvan de allereerste keer waarschijnlijk de allermooiste is). Maar ik zou als ik jou was niet over 1,5 maand nog eens nemen. En alcohol in je bloed terwijl je aan MDMA begint raad ik persoonlijk ook sterk af.

anhaedra

Belezen gebruiker
Het was wel chill, maar het was leuker geweest als ik minder had gepakt of in ieder geval beter had gedoseerd.

Heb vannacht liggen lezen over loss of magic. Weet je wat het is, eigenlijk ondergaat alles loss of magic: bier, een mooi muzieknummer, een vriendin... Je moet er zelf met de juiste mindset en gematigdheid mee omgaan om het leuk te houden. Alleen is bij MDMA de eerste kick zó fucking goed, dat je veel meer bewust en krampachtig bezig bent met de loss of magic, of het tegengaan ervan. Bij een hoge piek heb je ook meer magie te verliezen, zoiets.

En hoe het spul binnenkomt is van zo veel factoren afhankelijk, en je kunt ze lang niet allemaal controleren. Je pillen laten testen, en vervolgens goed doseren en goed timen met bijpakken is denk ik cruciaal. Maar voor mij speelt muziek bijv. ook een essentiële rol in de MDMA-ervaring. Zaterdag was het of hardstyle, of van die bijna-popmuziek. Geen lekkere techno of underground house. Dus ik heb eigenlijk geen één keer echt lekker kunnen gaan op de muziek. Dan kan het per definitie al niet zo magisch zijn geweest als de eerste keer. Punt uit.

Ik keek er ook te veel naar uit. De volgende keer meer met een open mind erin gaan, niet om de eerste keer te kopiëren, dat is überhaupt onmogelijk. Gewoon voor weer een nieuwe ervaring gaan. Zoals sommigen zeggen: "de magie zit niet in de pil, maar in jezelf." Wauw, word gewoon weer emo terwijl ik dit schrijf. Weet niet waarom.

Tja, en bier is kut. Ik weet het. Snap ook niet waarom ik het nog drink. Fucking sociale druk.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
anhaedra zei:
Heb vannacht liggen lezen over loss of magic. Weet je wat het is, eigenlijk ondergaat alles loss of magic: bier, een mooi muzieknummer, een vriendin... Je moet er zelf met de juiste mindset en gematigdheid mee omgaan om het leuk te houden. Alleen is bij MDMA de eerste kick zó fucking goed, dat je veel meer bewust en krampachtig bezig bent met de loss of magic, of het tegengaan ervan. Bij een hoge piek heb je ook meer magie te verliezen, zoiets.
Interessant wat je hier zegt.

Dingen zullen altijd gaan vervelen, maar echte vreugde niet. Dat is nou ook net het verschil tussen de "ik wil niet dat dit ophoudt" euforie van xtc en de diepere euforie van psychedelica. Imo het verschil tussen plezier en geluk/vreugde. Het laatste zal je nooit gaan vervelen.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Mindless zei:
anhaedra zei:
Interessant wat je hier zegt.

Dingen zullen altijd gaan vervelen, maar echte vreugde niet. Dat is nou ook net het verschil tussen de "ik wil niet dat dit ophoudt" euforie van xtc en de diepere euforie van psychedelica. Imo het verschil tussen plezier en geluk/vreugde. Het laatste zal je nooit gaan vervelen.

Wil je zeggen dat psychedelica dus nooit zullen vervelen?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Met psychedelica kun je die euforie/geluksgevoel ervaren, maar daar is geen garantie op. Het is niet zoals xtc waar je bijna gegarandeerd dat "love" gevoel krijgt (mits je geen tolerantie hebt). Ik heb het over dat wat je als klein kind (als het goed is) zo vaak ervoer, maar wat sinds je pubertijd meer zijn plaats heeft afgestaan aan gevoelens van verlangen en plezier. Ik spreek hier even in het algemeen hoor. Maar dat is hoe het gaat bij 99,99% van de bevolking. :wink:

Gewoon, het gevoel van simpel vredig geluk. Het enige wat nooit zal vervelen. :)

anhaedra

Belezen gebruiker
Theoretisch gezien snap ik denk ik wat je bedoelt. Bij MDMA wordt er puur farmacologisch een rush van neurotransmitters vrijgegeven waardoor je heel kunstmatig je gelukzalig voelt. Bij psychedelica zijn het eerder nieuwe inzichten en gevoelens die je gelukkig maken. Correct?

Toch is het volgens mij niet zo zwart-wit. Bij een MDMA-afterglow ervaar je nuchter nog steeds het uplifting effect van de drug. En het zet je tot denken, laat je soms anders in het leven staan. Tegen de tijd dat je het gaat misbruiken zal dat weinig relevantie meer hebben, maar met mate kom je er een heel eind mee.

Tijdens een paddotrip ervaarde ik alleen tijdens de coming down euforie, heel verwant aan het MDMA-gevoel. Ook die verbroedering en elkaar helemaal begrijpen en op één lijn zitten enzo. Dat vond ik de leukste fase van de trip. Toen ik helemaal weg was, genoot ik minder.

Maar goed, da's ook mijn enige echte tripervaring. Was vrij overwhelming allemaal.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik sluit me niet altijd aan bij de zwevende mindless (grapje hoor kerel :wink: ) Maar ik kan me hier goed in vinden. Bij X heb je even heel zwart wit gezien niet zozeer een keuze je voelt je lekker en eufories. Bij psychedelica heb ik meer de ervaring dat ik me zo gelukkig en blij voel door de stof die iets los maakt van mezelf waardoor ik zon diepe waardering krijg voor alles die niet te vergelijken is met X

Mindless zei:
Met psychedelica kun je die euforie/geluksgevoel ervaren, maar daar is geen garantie op. Het is niet zoals xtc waar je bijna gegarandeerd dat "love" gevoel krijgt (mits je geen tolerantie hebt). Ik heb het over dat wat je als klein kind (als het goed is) zo vaak ervoer, maar wat sinds je pubertijd meer zijn plaats heeft afgestaan aan gevoelens van verlangen en plezier. Ik spreek hier even in het algemeen hoor. Maar dat is hoe het gaat bij 99,99% van de bevolking. :wink:

Gewoon, het gevoel van simpel vredig geluk. Het enige wat nooit zal vervelen. :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
He he :wink:

anhaedra zei:
Theoretisch gezien snap ik denk ik wat je bedoelt. Bij MDMA wordt er puur farmacologisch een rush van neurotransmitters vrijgegeven waardoor je heel kunstmatig je gelukzalig voelt. Bij psychedelica zijn het eerder nieuwe inzichten en gevoelens die je gelukkig maken. Correct?
Dat is de ene kant van het verhaal ja. Ik zie plezier als een simpel gevoel, een soort vibratie/frequentie die fijn aanvoelt ten opzichte van de lagere frequentie waar je normaal op zit. Vreugde/geluk/liefde (hoe je het ook wilt noemen) aan de andere kant is iets totaal anders. Ik zou niet zeggen dat je je gelukkig voelt dóór nieuwe inzichten/gevoelens, maar dat die inzichten/gevoelens tegelijk in jou naar boven komen wanneer je "stijgt" in je bewustzijn. Vreugde is namelijk niet iets wat voorwaarden stelt. Makkelijk "trucje" om het verschil te zien:

Plezier: Heeft altijd een element van verlangen. Altijd wil je het liefste 'meer van dat', dus met andere woorden: je bent niet content. Aan de andere kant heeft het ook een element van angst. Je bent bang om dit gevoel kwijt te raken en weer neer te dalen naar een minder fijn gevoel. En je weet dat het er aan zit te komen. Dit is uiteraard de reden dat veel mensen dan bij gaan nemen.

Vreugde: Een gevoel van content zijn. Geen verlangen naar 'meer van dat'. En ook geen angst om het gevoel kwijt te raken. Denk aan de afterglow van een paddo trip of in sommige gevallen inderdaad de afterglow van een MDMA ervaring. Je voelt het gevoel afzwakken, maar bent zelfs daar content mee.

Toch is het volgens mij niet zo zwart-wit. Bij een MDMA-afterglow ervaar je nuchter nog steeds het uplifting effect van de drug. En het zet je tot denken, laat je soms anders in het leven staan. Tegen de tijd dat je het gaat misbruiken zal dat weinig relevantie meer hebben, maar met mate kom je er een heel eind mee.
Helemaal waar hoor. Het is zeker niet zo zwart/wit als ik het misschien laat lijken. MDMA is niet enkel dat prettige gevoel van het begin (het bekende "love" gevoel), maar vermindert je gedachten ook, waardoor het makkelijk is om in bewustzijn te stijgen waardoor meer en meer het ware gevoel van liefde/vreugde wordt ervaren. Zoek je dit ook nog bewust op dmv meditatie, dan kun je met MDMA zelfs een ego oplossing ervaren. Ik vind het een geweldige tool, omdat het in staat is je kraakhelder het verschil tussen plezier en vreugde te tonen. Dit lijkt misschien eerst niet interessant en/of belangrijk, maar imo is dit cruciaal om te weten. Als je ziet wat voor een absoluut doodlopende weg het verlangen/plezier spelletje is, kun je beginnen er uit te stappen.

anhaedra

Belezen gebruiker
Interessant onderscheid, zal er eens op gaan letten de komende tijd.

Zo, pakte voor het slapen gaan even 800mg L-tryptofaan. Heb liggen slapen... als een kind. Echt jaren geleden dat ik zo diep heb geslapen. Ben nu wel helemaal suf. En heb veel liggen dromen. Paar keer zwetend wakker geworden volgens mij.

(edit)

Pff... dat ze die shit legaal verkopen. Werd zo suf dat ik op de bank weer in slaap viel. Kreeg toen bizarre dromen. Droomde over keiharde hardstyle, maar werd wakker en toen kwam dat geluid ergens uit mijn huis! Dus ik wtf, wat maakt dat geluid?! Ik sprong op van de bank, helemaal in paniek. En toen werd ik pas echt wakker. Lag ik nog gewoon superchill op de bank.

Een droom in een droom dus. OBE-achtig. Nog nooit zoiets gehad. Het leek zo echt, dat je bijna twijfelt of je nu wel echt wakker bent.

Heb je dit ook met 5-HTP? Want dit laat ik voortaan staan...

anhaedra

Belezen gebruiker
XTC part IV (+ 4-FMP en cocaïne)

Dit kwam vrij dicht bij de eerste keer in de buurt. Pillen laten testen, 120 mg. Van tevoren thuis een beetje alcohol op, daarna op ADE 2/3 pil genomen. Later op de avond nog 's 2/3. Tevens 2x een puntje 4-FMP van iemand anders genomen.

Laatst omschreef iemand XTC als "dat je er zo lekker zacht van wordt". Dat klopt, ik voelde me bijna vloeibaar. Er werd muziek gedraaid die ik nog nooit had gehoord, of althans nog nooit zo had ervaren. Het leek één lange uitgesmeerde track, van die psychedelische techno, die als boter over je heen komt, met warme melodieuze interludes en dan zo'n enorme beat eronder dat je de melodie niet meer kunt horen en je geest er vanalles bij gaat verzinnen. Echt heerlijk. Spectaculaire lichtshow ook.

Hij kwam lekker langzaam en subtiel opzetten, even was ik bang dat ik immuun was geworden of zo. Maar op de piek was-ie erg goed. Ook goed gedoseerd, geen bijwerkingen en 's een keer niet het hele zakje opgemaakt. :grin:

Nadeel was dat iedereen nogal in z'n eigen wereldje zat, ikzelf ook. Tevens bekroop mij het gevoel dat pep misschien toch beter is voor op feesten en XTC juist voor privé-settings. Ik stond vooral te spacen en een beetje te swingen, niet echt te dansen.

We moesten nog een stuk naar huis fietsen, dus ook nog een lijntje coke gedaan. Voelde ik (uiteraard?) niks meer van. Voelde me wel topfit, heb nog een half uur in de keuken staan hangen omdat ik gewoon zo'n lekker gevoel in m'n benen had dat ik niet wilde gaan slapen. Valt me telkens op hoe fit ik aan het einde van een feest ben, terwijl iedereen helemaal down / gaar is.

Bewust ook minder water gedronken waardoor ik er 's nachts maar 2x uit hoefde, ook wel aangenaam.

Heb 1 pil over en heb een leuk meisje leren kennen... dus misschien dat we die komend weekend maar 's samen soldaat gaan maken. :hearteyes:

Voel me vandaag gewoon supergoed, zij het ietwat moe uiteraard. Had nog een paar uur zo'n vage XTC-roes over me heen, vooral als ik m'n kaken bewoog. Thuis lekker in slaap gevallen bij minimal dubtechno.

Oftewel niets dan lof voor deze XTC-avond, behalve dat ik de volgende keer wel weer wat meer sociale interactie zou willen.

(edit) O ja, en fucking statafels all over the place. Dat je echt met je hand moet checken of ze er staan of niet. Niet dus.

ooscaar

Wijs gebruiker
Mooi dat je het weer naar je zin hebt gehad!

Maar over dat meisje... Ik denk dat ze het meer kan waarderen als jij aangeeft dat je drie maanden pauze wilt houden, dan dat je nu een week na ADE het met haar wilt proberen. Als ik jou was zou ik er ook aan denken hoe ze over jouw denkt, als je wat meer wet haar wilt. En voor je eigen gezondheid natuurlijk. De gevolgen van MDMA-misbruik zijn nou niet bepaald leuk. Althans zo denk ik er dan over, je moet het zelf weten.

anhaedra

Belezen gebruiker
Ja, klopt van de ene kant wel.

Maar ze stelde het zelf voor...

En we zouden dan allebei een halfje nemen, dus 60 mg. Da's nog wel te handlen.

ooscaar

Wijs gebruiker
Zo praat je het enkel voor jezelf goed en ik ben er vrij zeker van dat ieder (leuk) meisje liever een verantwoordelijke jongen/man heeft. Je hoeft ook niet per se je losbandige kant te laten zien, want ze weet nu toch wel dat je ook losbandig kunt zijn. Het lijkt me beter dat ze ook ziet dat je je grenzen kent, vooral als je haar net kent. En genoeg andere manieren om plezier te maken toch. :mrgreen:

Maar goed, jouw keuze natuurlijk! :wink:

anhaedra

Belezen gebruiker
Je hebt zeker een punt, maar "goed praten"? Ze stelt het toch echt zelf voor.

Krijg ook niet iedere dag de kans om zoiets eens te proberen. Ga die pil ook niet letterlijk / figuurlijk door haar strot duwen. Als ze er niet OK mee is, dan ben ik er ook niet OK mee.

Maar je hebt niet helemaal ongelijk. Neem 'm gewoon mee en dan kijken we wel.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
anhaedra zei:
Je hebt zeker een punt, maar "goed praten"? Ze stelt het toch echt zelf voor.

Krijg ook niet iedere dag de kans om zoiets eens te proberen. Ga die pil ook niet letterlijk / figuurlijk door haar strot duwen. Als ze er niet OK mee is, dan ben ik er ook niet OK mee.

Maar je hebt niet helemaal ongelijk. Neem 'm gewoon mee en dan kijken we wel.

Het gaat meer over je eigen gezondheid. Het is gewoon erg slecht om na 1 week alweer XTC te gebruiken, ookal is het ''maar'' 60 mg. Beter 2 of 3 maanden wachten en dan lekker genieten met haar zonder dat je je hersenen frituurt.

ooscaar

Wijs gebruiker
Ja precies, 'goed praten' daar bedoel ik mee dat je nu voor jezelf goed praat dat je weer MDMA kunt nemen, want je hebt nu zo een speciale kans. Maarja als het echt zo een leuk meisje is en alles zit goed tussen jullie, misschien dat jullie het dan ook in het nieuwe jaar een keer kunnen proberen. Wellicht dat je haar niet wilt teleurstellen, maar dan kun je ook truffels, 2C-B, andere psychedelica of ketamine of wat je maar wilt halen voor een drugsavontuurtje met zijn tweeën.

Zeker niet vervelend bedoeld hoor, maar als het nu al een paar keer met een te korte pauze kan, dan kan dat de volgende keer vast ook. Ik zie het bij genoeg mensen gebeuren. MDMA is echt niet een stof die je wilt misbruiken...

Daar komt dus nog bij, MDMA loopt niet weg, een leuk meisje misschien wel? En die kans op dat tweede zou ik zelf zo klein mogelijk willen laten.

Peace :wave:

anhaedra

Belezen gebruiker
Joh, jullie zijn allemaal zo verstandig! :wink:

Nee, moet zeggen dat de naweeën deze keer 100% meevallen, maar ik had vandaag toch wel opvallend veel last van mijn kaak, en ook qua concentratie ging het een paar keer mis op het werk (kan ook toevallig zijn).

Gevoelsmatig denk ik dat ik het prima aankan. Als je zoiets iedere week doet, ja, dan help je jezelf naar de klote. Maar just this one time...

Ik laat het nog maar 's bezinken.

We hebben elkaar pas een paar keer ontmoet, en het klikt tot nu toe goed. Dus enerzijds heb ik geen haast, maar anderzijds hebben we nog niks, dus het kan ook zo maar weer over zijn. Weg kans, snap je?

Narayani

Bewuste gebruiker
Maar los van de schadelijkheid... Zou je elkaar niet liever in nuchtere toestand verder willen leren kennen? Stel nou dat het tot meer leidt, wil je dan een relatie die gefundeerd is op drugsgebruik...?

ooscaar

Wijs gebruiker
Ja precies wat Narayani zegt. Verder dat je geen kater hebt, betekent zeker niet dat je geen schade hebt. Zelfs al wordt het niets met het meisje, er zijn meer mensen op de wereld. En als je haar zo leuk vindt, dan wil je toch veel liever overkomen als een verstandig iemand (wat je volgens mij ook gewoon bent) dan als een té losbandig iemand? Verder in een relatie of als je iemand wat beter kent, kan het allemaal wat makkelijker lijkt me. Zij ziet ook liever (denk ik) dat je afspreekt alleen maar om haar te zien. En dus niet om lekker te gaan op MDMA.

En dat 'maar just this one time', dit heb ik iedereen horen zeggen die ik ken die MDMA is gaan misbruiken. Zo van 'later minder ik wel, want dit is toch zo een vet feestje/gelegenheid'. Het loopt allemaal niet weg, integendeel. :wink:

Maar voor de rest zal ik het hierbij laten haha, je moet het echt zelf weten :mrgreen:

anhaedra

Belezen gebruiker
Nogmaals, jullie zijn allemaal zo verstandig. Serieus deze keer. Soms moet je, zeker in "de liefde", ook je gevoel en je lusten laten spreken. Vind ik.

Als je al zo snel sex hebt met drugs op, daarentegen, tja... voor je het weet is het normaal niet meer lekker. Daar ben ik wel een beetje bang voor.

Maar ik krijg niet iedere dag zo'n verzoek. Word er toch wel lichtjes opgewonden van. Kun je me dat kwalijk nemen? Ik denk het niet.

Ik zal het er met haar nog 's over hebben. Kijken of ze er echt OK mee is.

Digitalism

Belezen gebruiker
Opvallend hoe je in eerste instantie een erg verstandige gebruiker lijkt te zijn en een paar maanden later het tegenovergestelde lijkt te worden.

Bovenaan