Eerste tripervaring

Tomaat

Bewuste gebruiker
Hello iedereen

Ik volg al een tijdje het forum (en dan vooral de tripreports en het LSD en paddo-topic) maar dit is mijn eerste post.

Ik zou graag deze zomer een eerste tripervaring hebben. Het was er bijna al eerder van gekomen, maar dan op laatste moment niet doorgegaan :(
Ik heb al zeer veel gelezen op dit forum, maar ook op het internet rond tripervaringen, lsd, truffels etc dus ik ga jullie niet lastig vallen met typische vragen waarvan men het antwoord meestal zelf wel kan vinden.

Mijn vraag is: wat is het meest geschikt om de eerst keer op te trippen voor mij?
De opties:
  • Paddo's
    truffels
    lsd
    salvia
Ik ben sowiso van plan om van hetgeen ik neem (om het even wat) maar een halve hoeveelheid te nemen (dus halve portie paddo, halve zegel lsd).

Hopelijk kunnen jullie mij een antwoord geven en event. wat tips!

thx

Tomaat

Bewuste gebruiker
Misschien nog wat bijkomende info ivm de waarschijnlijke set & setting:
ik ben 18 jaar en heb geen problemen. Ik ga het waarschijnlijk bij mij thuis doen (als mijn ouders op reis zijn) met 2 vrienden: 1 met tripervaring (paddo's, lsa, lsd, dmt als ik mij niet vergis) en 1 nuchtere sitter. Ik ben zoals gezegd vrij goed voorbereid, en niet echt bang om bad te gaan want naar het schijnt kan je er veel uit leren.

Mijn voorkeur: LSD omdat het erg visueel zou zijn. Nadeel voor de eerste keer is de lange duur natuurlijk...

Buddha Cheese

Belezen gebruiker
Mijn eerste tripmiddel was een halve portie paddo's, en ik heb er nauwelijks iets aan gehad moet ik zeggen. Heel lichte gedachtenverstoringen, maar niets visueels of echt duidelijk. Mijn eerste échte trip was op één zegel lsd (geen idee hoeveel µg, maar sowieso niet al te veel) en ik had een geweldige ervaring. :hearteyes: De duur heb ik nog nooit als te lang ervaren, aangezien tijd zoiets relatief is tijdens een trip dus daar zou ik precies niet echt rekening mee houden bij je keuze. Bovendien is lsd wel wat stuurbaarder dan paddo's en is het voor mij precies wat 'blijer'. Salvia zou ik niet doen als voorbereiding op lsd of paddo's, aangezien die niet echt te vergelijken zijn vind ik.

In principe maakt het niet uit of je nu lsd, paddo's of truffels eerst doet. Volg je gevoel. :wink: Je klinkt als een verantwoorde, geïnformeerde en recht in je schoenen staande persoon, dus het komt waarschijnlijk wel goed. Ik zou wel voor een degelijke dosis gaan, niet te hoog, maar ook niet te laag, aangezien de eerste ervaring iets echt magisch kan zijn.

Enoy the ride. :)

Tomaat

Bewuste gebruiker
Buddha Cheese zei:
Mijn eerste tripmiddel was een halve portie paddo's, en ik heb er nauwelijks iets aan gehad moet ik zeggen. Heel lichte gedachtenverstoringen, maar niets visueels of echt duidelijk. Mijn eerste échte trip was op één zegel lsd (geen idee hoeveel µg, maar sowieso niet al te veel) en ik had een geweldige ervaring. :hearteyes: De duur heb ik nog nooit als te lang ervaren, aangezien tijd zoiets relatief is tijdens een trip dus daar zou ik precies niet echt rekening mee houden bij je keuze. Bovendien is lsd wel wat stuurbaarder dan paddo's en is het voor mij precies wat 'blijer'. Salvia zou ik niet doen als voorbereiding op lsd of paddo's, aangezien die niet echt te vergelijken zijn vind ik.

In principe maakt het niet uit of je nu lsd, paddo's of truffels eerst doet. Volg je gevoel. :wink: Je klinkt als een verantwoorde, geïnformeerde en recht in je schoenen staande persoon, dus het komt waarschijnlijk wel goed. Ik zou wel voor een degelijke dosis gaan, niet te hoog, maar ook niet te laag, aangezien de eerste ervaring iets echt magisch kan zijn.

Enoy the ride. :)

Zijn dit persoonlijke dingen of is het eerder het karakter van LSD? Dat van stuurbaarder heb ik al gelezen, samen met meer visueel 'spectakel', maar zijn er misschien nog mensen die LSD als 'blijer' ervaren?

Is een halve portie paddo's te vergelijken met een halve zegel op gebied van trippen? Zo ja, dan is 1 zegel misschien een betere keuze ipv een halve? Of toch beter niet?

thx voor de reactie

KoxBox

Badass junkie
LSD is inderdaad "blijer", paddo's geven nogal een donker effect vind ik.
LSD is als een huisdier zoals een hond of een kat, paddo's zijn als wilde beesten. Paddo's zijn onvoorspelbaar (LSD soms ook maar niet in die mate) het effect komt ook in vlagen, je kan even euforisch zijn en een kwartier later kan je in een hoekje in een bolletje zitten en smeken dat het voorbij is.

Het is gewoon totaal niet te vergelijken, dus ook niet dat een halve portie hetzelfde is als een halve zegel. Het is ook te zien hoeveel er op die zegel zit ten eerste, en ten tweede paddo's blijven een natuurproduct. Je weet dus nooit wat je binnen hebt, LSD is LSD dus: 50mics is 50mics zonder discussie.
Elke trip is uiteraard anders door set & setting maar wat je binnenkrijgt is altijd hetzelfde.

Nu wil ik paddo's niet afbreken, integendeel paddo's zijn heilig. Zij bepalen of je het waard bent hen te eten, misschien klinkt het raar en zweverig maar je zal het zelf wel nog ondervinden. LSD is speelser, in die mate dat het inderdaad stuurbaarder is. Paddo's laten zich niet sturen, soms denk je van wel maar dat is een illusie.

Edit: Ik ben ook begonnen met paddenstoelen, maar moest ik toen weten wat ik nu weet zou ik met LSD begonnen zijn. De lange werking kan je afschrikken maar dat hoeft helemaal niet. 12u trippen op LSD is leuk en je wil blijven gaan, 4-6u trippen op paddo's is "vermoeiend" en meer dan genoeg.

Tomaat

Bewuste gebruiker
Thx voor de reactie, zeer nuttig!

Ik ben blij dat men mij mijn voorkeur aanraadt :grin: LSD it is!
Soit, nu nog 2 zaken: hoeveel en hoe?
Da laatste zal misschien wel het grootste probleem worden, weinig mensen op feestjes zijn er happig op om hun lsd te verkopen aan een 18-jarig e snotneus...
Hoe kan ik weten hoeveel er in de zegel zit? Ik woon in België bij mijn ouders dus testen zit er niet in helaas...

Tomaat

Bewuste gebruiker
Sublimo zei:
Begin met truffels...

Waarom?

Nog iets vergeten vragen: Wat is eigenlijk het ideale tijdstip om te trippen? Ik lees veel over de middag... Maar persoonlijk heb ik altijd al iets met de nacht gehad, zeker bij open hemel. Ik heb 's nachts (zelfs nuchter, meer op wiet en waarschijnlijk des te meer op een empathogeen) bij open hemel een 'magisch' gevoel, is moeilijk om uit te leggen. En vanuit mijn voortuin kan ik in de verte enkele fabrieken zien, is werkelijk prachtig 's nachts, met al die lichtjes!
Dus zou het goed zijn om bv om 18.00u te nemen (om zonsondergang nog te zien) en dan al trippend de nacht in te gaan, en met een beetje geluk nog natrippend de zon zien opkomen?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Tomaat zei:
Sublimo zei:
Begin met truffels...

Waarom?

Paddestoelen zijn meestal sterker dan truffels, salvia is nog een stap te hoog en alhoewel LSD beter stuurbaarder is, kan het toch zeer heftig zijn.

Uiteindelijk moet jij weten wat je doet, jij kent jezelf het beste. Het enigste wat ik je echt afraad is om de eerste keer meteen met salvia te beginnen :wink:

KoxBox

Badass junkie
Sublimo zei:
Begin met truffels...

Hmm, nee. Neem 60-70mics en het zal niet overweldigend zijn. En wanneer je wil trippen moet je ergens zelf weten, ik begin altijd te trippen rond de middag.

KoxBox

Badass junkie
Tomaat zei:
KoxBox zei:
Sublimo zei:
Begin met truffels...

Hmm, nee. Neem 60-70mics en het zal niet overweldigend zijn. En wanneer je wil trippen moet je ergens zelf weten, ik begin altijd te trippen rond de middag.

Ok het is niet zo dat donker een negatieve impuls kan geven?

Inderdaad, het is natuurlijk nogal persoonlijk. Ik vind dat er bij een paddo trip altijd wel zo een moment is van fuck nu gaat het even te ver, maar dat kan even rap weer weggaan.
Ik heb gewoon altijd het gevoel dat ik me moet bewijzen tegenover de paddenstoel eer hij me al het moois kan laten zien wat hij me te bieden heeft.

LSD is "vergeeflijker", bij een lage dosis ben je echt nog zeer helder (tov paddo's). Bij paddo's snap je er al rap niets meer van, en raak je gedachten loops die soms de verkeerde kant kunnen uitgaan. Eerlijk gezegd vind ik paddo's meer voor ervaren trippers.

Tomaat

Bewuste gebruiker
Ik heb (blijkbaar verkeerdelijk) altijd gedacht dat lsd meer iets was voor ervaren trippers en paddo's niet... Bedankt om dat te zeggen!
Ik kijk er zo hard naar uit! :grin:
Maar helaas eerst examens :kots:

KoxBox

Badass junkie
Tomaat zei:
Ik heb (blijkbaar verkeerdelijk) altijd gedacht dat lsd meer iets was voor ervaren trippers en paddo's niet...

Zo zijn er velen, zoals ik in het begin. Het schrikt gewoon af door de "lange" werking voor velen.

Tomaat

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
Tomaat zei:
Ik heb (blijkbaar verkeerdelijk) altijd gedacht dat lsd meer iets was voor ervaren trippers en paddo's niet...

Zo zijn er velen, zoals ik in het begin. Het schrikt gewoon af door de "lange" werking voor velen.

Herkenbaar :grin:

En volgens mij doen de media er ook veel aan. Vroeger (lees: toen ik nog van niets wist) hoorde je veel van die cowboyverhalen over mensen die uit de ruit springen en domme dingen doen onder LSD enzo... En op die leeftijd had ik het besef niet om te weten dan je dat voornamelijk zelf in de hand hebt, en dat het ook anders kan bij verstandig gebruik... En dit terwijl er over paddo's geen woord gerept werd...

KoxBox

Badass junkie
LSD wordt altijd in verband gebracht met "kunnen vliegen". Vroeger verstond ik dat niet, totdat ik het zelf ondervond. :hearteyes: (niet letterlijk natuurlijk voor de muggenschijters)

KoxBox

Badass junkie
Drientje zei:
Ik heb al hele hoge dosissen LSD gehad (200+mics) en nog nooit gedacht dat ik kon vliegen.

Ik wist dat zoiets ging komen, ik bedoel gewoon dat ik me dan zo vrij als een vogel voel...
En een vogel kan vliegen naar het schijnt dus vond ik die vergelijking wel op zijn plaats.

Edit: en nu gaat er waarschijnlijk iets komen van: niet alle vogels kunnen vliegen..
Ik voel me dan als een koolmees, neh. :openmouth:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Mensen die uit de ruit springen onder invloed hadden dat sowieso ergens wel in hun leven gedaan.

Dat zit in iemand zijn karakter.

Het is niet de fout van de drugs, maar de fout van degene die de drugs misbruikt.

Ken je grenzen en er gaat een wereld voor je open die je nooit voor mogelijk had gehouden.

Ken ze niet en je zult ook een wereld vinden die je nooit voor mogelijk had gehouden, alleen zal het je dit keer niet zo bevallen.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Begin gewoon met truffels.
Die maken je niet zo misselijk als paddo's en voelen over het algemeen wat minder heftig aan als paddo's, maar je kan dan wel ervaren hoe het is om te trippen. Ze zijn iets meer mellow, naar mijn ervaring en een aantal mensen die ik hier ook al over heb gehoord.
Bovendien zijn ze ook het makkelijkst te krijgen.

Ik snap waarom LSD je wordt aangeraden maar vergeet niet dat dat gewoon veel langer duurt, dus als het niet bevalt zit je.

Ik heb overigens niet persé gehad dat LSD 'vrolijk' en 'zoals je huisdier' is. Ik vind het best wel een streng karakter hebben. Van een soort oude wijze leermeester die je dingen wilt laten ervaren en laten zien ofzo. Niet dat dat persé slecht is natuurlijk.

Salvia zou ik bewaren voor later.

KoxBox

Badass junkie
Twilight zei:
Die maken je niet zo misselijk als paddo's en voelen over het algemeen wat minder heftig aan als paddo's, maar je kan dan wel ervaren hoe het is om te trippen. Ze zijn iets meer mellow, naar mijn ervaring en een aantal mensen die ik hier ook al over heb gehoord.

Ik snap waarom LSD je wordt aangeraden maar vergeet niet dat dat gewoon veel langer duurt, dus als het niet bevalt zit je.

Ik heb overigens niet persé gehad dat LSD 'vrolijk' en 'zoals je huisdier' is. Ik vind het best wel een streng karakter hebben. Van een soort oude wijze leermeester die je dingen wilt laten ervaren en laten zien ofzo. Niet dat dat persé slecht is natuurlijk.

Ik denk dat hij makkelijker aan LSD geraakt dan aan truffels. En ik heb het over 57mics, komaan er is volgens mij niets beters dan dat om kennis te maken met psychedelica.

Met wat ik hier al over truffels heb gelezen, ze zijn toch ook niet te onderschatten. En wat jij hebt met LSD heb ik met paddo's, het is natuurlijk behoorlijk persoonlijk allemaal. Toch zijn er veel meer mensen die het zo ervaren dat LSD veel zachtaardiger is.

Kijk maar eens rond op het forum (bijna) iedereen die vroeger regelmatig paddo's nam is nu overgestapt op LSD.

En ik denk niet dat het verbod er ook maar iets mee te maken heeft.

KoxBox

Badass junkie
Sublimo zei:
Je mag alleen niet teveel verwachten de eerste keer met zoeen lage dosis LSD...

Nee, maar voor een eerste keer vind ik dat wel voldoende. Ik trip toch ook redelijk op 60mics, het is inderdaad mild maar zeker wel merkbaar en ik had mooie visuals dusja.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
KoxBox zei:
Sublimo zei:

Nee, maar voor een eerste keer vind ik dat wel voldoende. Ik trip toch ook redelijk op 60mics, het is inderdaad mild maar zeker wel merkbaar en ik had mooie visuals dusja.

Dan heb je geluk, ik had 200 mics op en zag geen hol. Had wel het typische LSD gevoel, maar geen visuals.

Pas vanaf de tweede keer heb ik de meest fascinerende visuals gezien :hearteyes:

Tomaat

Bewuste gebruiker
Sublimo zei:

Ik heb liever eens te merken dat mijn grens hoger ligt dan te merken dat hij lager ligt, vandaar...
Een unieke ervaring wordt het sowiso denk ik!

KoxBox

Badass junkie
Maar jij bent raar. :P
Nee, dat kan je natuurlijk niet op voorhand weten. Ik heb ook geen kut van truffels gevoeld en heb er mij ook niet meer aan gewaagd. Ik heb gekotst zoals in de tekenfilms, echt zo een dikke straal, de fun was er rap af voor mij. :grin:

Edit: was voor sublimo.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
KoxBox zei:
Maar jij bent raar. :P
Nee, dat kan je natuurlijk niet op voorhand weten. Ik heb ook geen kut van truffels gevoeld en heb er mij ook niet meer aan gewaagd. Ik heb gekotst zoals in de tekenfilms, echt zo een dikke straal, de fun was er rap af voor mij. :grin:

Edit: was voor sublimo.

Haha, een beetje dan toch :tearsofjoy: Ik ben toen die keer met 200 mic, samen met mijn kameraad, nog naar de stad geweest. Twee porties dragons dynamite uitgehaald. En eindelijk, daar waren de visuals :hearteyes:

Natuurlijk stom om te doen, dat weet ik ook wel. Maar heb geen enkele spijt ervan, was een geweldige ervaring toen :hearteyes:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Tomaat zei:
Sublimo zei:

Ik heb liever eens te merken dat mijn grens hoger ligt dan te merken dat hij lager ligt, vandaar...
Een unieke ervaring wordt het sowiso denk ik!

Dat is ook beter, maar verwacht niet teveel. Ik zou 57 mics amper gevoeld hebben denk ik.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
KoxBox zei:
Zolang je zulke dingen niet een ander aanraad is het voor mij allemaal goed. :hearteyes:

Nee, dat doe ik meestal ook niet. Ik doe al die dingen samen met mijn beste kameraad, en we weten wat we doen, kennen onze grenzen en hebben een hoop plezier.

We hebben echt al gekke, tegendraadse dingen gedaan. Vragen om problemen, en altijd ging het goed :hearteyes:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
KoxBox zei:
Maar verwacht ook niet te weinig.

Dat heb ik ook een keer gehad, bij mijn combi met ketamine en LSD. Dacht dat de ketamine mijn trip naar beneden ging halen en niet veel ging doen...

Dat heb ik wel geweten hoor... :openmouth:

KoxBox

Badass junkie
Het is dat wat ik bedoel, je mag nooit te weinig verwachten. Maar ik ben nogal visueel aangelegd en redelijk gevoelig voor druggiez dusja.

Drientje

DF-koning
KoxBox zei:
Maar verwacht ook niet te weinig.
Verwacht niets en ontvang alles.

Als je verwachtingsvol een trip ingaat kun je alleen maar teleurgesteld worden. Sta je op en voor alles, good bad and ugly, dan ontvang je vele malen meer dan je ooit had kunnen dromen.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
KoxBox zei:
Twilight zei:

Ik denk dat hij makkelijker aan LSD geraakt dan aan truffels. En ik heb het over 57mics, komaan er is volgens mij niets beters dan dat om kennis te maken met psychedelica.

Met wat ik hier al over truffels heb gelezen, ze zijn toch ook niet te onderschatten. En wat jij hebt met LSD heb ik met paddo's, het is natuurlijk behoorlijk persoonlijk allemaal. Toch zijn er veel meer mensen die het zo ervaren dat LSD veel zachtaardiger is.

Kijk maar eens rond op het forum (bijna) iedereen die vroeger regelmatig paddo's nam is nu overgestapt op LSD.

En ik denk niet dat het verbod er ook maar iets mee te maken heeft.
Dat is gek, ik merk eigenlijk nauwelijks iets van zo'n dosis LSD.
Ik moet toch echt over een bepaalde drempelwaarde heen om echt een trip te ervaren, wat ik bijv met één zegel ervaarde sloeg echt nergens op. Wiet deed nog meer dan dat.
Toen ik een tweede er bij nam werd ik ineens gelanceerd. En dan ook écht gelanceerd, dus het was op zich wel een flinke dosis.
Ik denk dat als je nieuwsgierig bent naar trippen en wat dat is paddo's gewoon een betere introductie zijn, of specifieker: truffels dan. Het is wat meer mellow en je kan er een goede dosis van nemen en ook echt iets ervaren in plaats van een awkward gevoel van dat er wel iets is maar dat het net niet aanwezig is ofzo. Paddo's/truffels zijn veel beter te doseren.

Je weet van tevoren gewoon niet of je het trekt.
Degene die mij introduceerde overdreef misschien een beetje met doseringen opbouwen, maar ik ben hem er wel heel dankbaar voor dat hij het zo zorgvuldig en zorgzaam deed en me niet meteen in het diepe gooide. Dat deed hij omdat hij niet wist of ik het wel goed zou opvangen. En als ik zo terug kijk op de eerste ervaringen van mij, ben ik ook blij dat hij het zo opbouwde. Dus je moet er voorzichtig mee zijn. Psychedelica zijn geen speelgoed. Ik heb wel een paar trip reports gelezen van mensen die een nare eerste ervaring hebben en het spul nooit meer aan willen raken.

Bovenaan