Eerste tripervaring

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
KoxBox zei:
Twilight zei:
Paddo's/truffels zijn veel beter te doseren.
:wave:

Waar slaat dit op ? :) Paddo's en truffels zijn natuurproducten, de hoeveelheid actieve stof verschilt telkens. Bij LSD is de dosis nauwkeurig tot op de microgram...

Moet ik nog meer uitleggen ?

Voor de rest klopt je uitleg wel, ik moet ook een serieuze dosis LSD nemen voordat ik "gelanceerd" wordt.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Sublimo zei:
KoxBox zei:
Twilight zei:
Paddo's/truffels zijn veel beter te doseren.
:wave:

Waar slaat dit op ? :) Paddo's en truffels zijn natuurproducten, de hoeveelheid actieve stof verschilt telkens. Bij LSD is de dosis nauwkeurig tot op de microgram...

Moet ik nog meer uitleggen ?

Voor de rest klopt je uitleg wel, ik moet ook een serieuze dosis LSD nemen voordat ik "gelanceerd" wordt.
Het slaat op dat je een veel grotere hoeveelheid hebt. In veel gevallen is de hoeveel microgrammen ook alleen maar vaag bekend (omdat niet iedereen het laat testen en vertrouwt op wat iemand anders hier over zegt). Het is zo'n kleine hoeveelheid dat daar juist snel verschil in kan zitten. En het zal allemaal wel dat paddo's een natuurproduct zijn en dat de actieve stof er in telkens verschilt, maar die verschillen vallen allemaal best wel mee. Anders had het mij ondertussen ook wel eens kunnen verrassen (of anderen maar daar heb ik ook nog maar weinig over gelezen). Vind het een beetje een non-argument om voor LSD te kiezen. Of je moet paddo's doseren door naar de hoeveelheid paddestoelen te kijken die je neemt, maar het lijkt me niet dat iemand zoiets doet.
En hoe weet je dat de hoeveelheid psilocybine iets meer is dan dat je normaal gewend bent in een dosis? Elke trip is weer anders, dus dat is ook niet echt goed te peilen. Daarnaast heb je ook nog verschil in gevoeligheid.
Dus nog even, ik ben het met je eens dat de hoeveelheid werkzame stof in een paddo kan verschillen, maar er spelen zo veel gevarieerde aspecten mee om überhaubt tijdens een trip te concluderen dat je inderdaad de dosis hebt onderschat dat het eigenlijk niet meer zo veel uit maakt. Bovendien is psilocybine lang niet zo sterk als LSD, dus als er een paar microgram extra in een paddo zit zal je weinig van het verschil merken.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
En toch valt LSD beter te doseren, als je het niet vertrouwd of niet weet hoeveel er op een zegel zit moet je de zegels gewoon laten testen. En dan kun je wel nauwkeurig doseren.

En ook ik ben van mening dat een lichte trip op LSD veel minder heftig kan zijn dan een fatsoelijke trip op paddestoelen.

Waar ik bij paddestoelen vaak een grote chaos aantref is het bij LSD meestal mooi gestructureerd. Ik heb het dan over mijn gedachten. Die heb ik veel beter onder controle bij LSD dan bij paddestoelen.

Ook al zegt iedereen dat LSD veel heftiger is dan paddestoelen heeft mijn ervaring met beide het tegendeel voor mijzelf bewezen. Maar dat kan voor iedereen anders zijn. Maar goed, dit heeft weinig te maken met de dosering :)

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hmm ik heb denk ik ook wel iets mee gemaakt met LSD wat juist heel beangstigend kan zijn. Ik kwam in een soort 'gedachten-loop' terecht. Zoiets heb ik nog nooit met paddestoelen gehad. Dat was echt super bizar en toen ik er uit kwam dacht ik keihard 'WTF?'. Dat was best wel erg freaky, vooral de gedachte dat een minder capabel persoon (met alle respect, op dat gebied zullen die er wel zijn) hier langer in zou kunnen blijven hangen. Ik was zelfs verbaasd dat ik hier zo in bleef. Ik dacht aan een bepaald onderwerp waardoor ik moest denken aan een ander onderwerp, wat mij weer deed denken aan het eerste onderwerp, en dat ging zo een tijdje door zonder dat ik daar echt iets van door had ofzo.
Het was gelukkig van korte duur en bepaalde verder mijn trip totaal niet, maar wilde het toch even kwijt. :)

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ja, oke dat klopt ook hoor :) Aan beide dingen blijven nu eenmaal risico's verbonden, geen van beiden is goed als je het niet aankan :P

Ik heb zoeen gedachtenspiraal al eens ervaren tijdens een trip op Amanita Muscaria :)

Tomaat

Bewuste gebruiker
Euhm... Help! :grin:

Zeer interessante dingen lees ik hier allemaal, bedankt voor de nuttige posts iedereen!

Het is inderdaad geen gemakkelijke keuze... Lichte LSD is goed om te beginnen, maar te weinig is ook niet leuk natuurlijk... Ik speel daarom met het idee om 1 zegel (getest op 57) te nemen. Voel ik het na 2 à 3 uur niet, dan neem ik nog een halve bij. Verstandig? Ergens voel ik een stemmetje dat zegt: nee. Maar dan zegt een ander stemmeke: 'als ge wilt trippen dan moet ge trippen he vriendschap!' :)

En wat paddo's betreft: zou minder doseerbaar zijn dan lsd volgens jullie, omdat het een natuurproduct is. Wat zouden jullie mij dan aanraden van hoeveelheid? Halve portie?

Is, volgens jullie persoonlijke ervaring, 1,5 zegel LSD van 57 nog altijd stuurbaarder dan een halve portie paddo's?

Thx!

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik denk dat of de trip stuurbaar is of niet op die lage doseringen nog niet echt op gaat.
Je kan denk ik prima een halve portie paddo's nemen, echt totale chaos zal het dan nog niet zijn, maar je krijgt wel een goed idee van wat trippen ongeveer is.
Met 1 zegel LSD gebeurde er bij mij nog niks met tijdsperceptie e.d., terwijl dat met een halve portie toch wel een verschijnsel kan zijn.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Daar valt echt weinig over te zeggen :P Probeer ze gewoon alletwee eens uit, maar dan weet je natuurlijk weer niet wat je als eerste moet doen :tearsofjoy:

Als ik voor mezelf moest kiezen zou ik 2 van jouw zegels LSD nemen om te beginnen of een portie paddestoelen. Maar dat is voor mij. Je moet al onze berichten nog maar eens doorlezen en dan voor jezelf bepalen waar jij jezelf het beste bij voelt :wink:

Veel succes en plezier ! En schrijf een tripreport als je zin hebt ! :rock:

Tomaat

Bewuste gebruiker
Sublimo zei:
En schrijf een tripreport als je zin hebt ! :rock:

Ik zou dat graag doen, ben van plan om iets bij mij te houden, kladblok op pc of op papier ofzoiets... Weet natuurlijk wel nog niet of er wat van in huis zal komen, mss dat de sitter kan helpen... Juni en die eerste week van juli gaan zo traag gaan :(

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Tomaat zei:
Sublimo zei:
En schrijf een tripreport als je zin hebt ! :rock:

Ik zou dat graag doen, ben van plan om iets bij mij te houden, kladblok op pc of op papier ofzoiets... Weet natuurlijk wel nog niet of er wat van in huis zal komen, mss dat de sitter kan helpen... Juni en die eerste week van juli gaan zo traag gaan :(

Tijdens je trip zul je toch niet veel schrijven denk ik hoor, en ja het wachten kan soms heel lang duren. Maar daar krijg je dan ook weer iets schitterends voor terug :hearteyes:

KoxBox

Badass junkie
@Tomaat: Bijnemen kan je maar binnen het uur (ongeveer) doen, na 3u zal je daar niets meer van merken. Ik blijf erbij (is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring) dat LSD in lagere dosis nog altijd stuurbaarder is dan een lage dosis paddo's.

Die zelfkweek die ik heb liggen zijn echt belachelijk potent, ik heb maar een halve portie (1,5g) nodig om helemaal van de wereld te zijn. Wat ik met moeite op een volledige smatrshop portie had, en ik heb al meer dan 20 keer op paddo's getript.

Bijna iedereen die ik ken ervaart net hetzelfde, ze trippen er allemaal ontzettend hard op. Niets is beter te doseren dan chemische drugs, wat toch logisch is. 50mics zijn 50mics, 3g paddo's zijn geen 3g psilocybine/psilocine.

Wat natuurlijk een grote rol speelt is je gevoeligheid aan drugs in het algemeen. Ik trip goed op 70mics terwijl iemand anders er niets van voelt, ik voel niets van een portie truffels terwijl een ander de trip van zijn leven beleeft. Het zegt gewoon allemaal niets, we kunnen je alleen adviseren.

Maar over het algemeen wordt LSD als véél stuurbaarder, speelser en vergeeflijker aanzien tov paddo's.

Tomaat

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
@Tomaat: Bijnemen kan je maar binnen het uur (ongeveer) doen, na 3u zal je daar niets meer van merken.

Vanaf wanneer weet je dan dat het niet aanslaat? Ik lees dingen die variëren van een half uur tot 2 uur...

KoxBox

Badass junkie
Tomaat zei:
KoxBox zei:
@Tomaat: Bijnemen kan je maar binnen het uur (ongeveer) doen, na 3u zal je daar niets meer van merken.

Vanaf wanneer weet je dan dat het niet aanslaat? Ik lees dingen die variëren van een half uur tot 2 uur...
2uur is lang. Bij mij duurt het meestal (ongeveer) een uur maar het kan ook rapper.
Langer kan waarschijnlijk ook maar dat heb ik nog niet meegemaakt.

Buddha Cheese

Belezen gebruiker
Probleem bij bijnemen binnen het uur is wel dat je nog totaal geen idee kan hebben van hoe sterk de trip gaat zijn. Je bent nog maar net in het beginstadium. Ben je er trouwens zeker van dat bijnemen na 3 uur niet werkt? Van wat ik me herinner van die enkele keren dat ik vlak na de piek (dus zeker een goede 4-5 uur later) heb bijgenomen, is toch dat alles terug heftiger werd en er een tweede piek kwam. Wel iets minder heftig dan de eerste waarschijnlijk..

Maar het is inderdaad beter als je meteen de dosis neemt die je van plan bent te nemen. Hoe dan ook, 1 van jouw zegels of een halve portie truffels kan volgens mij moeilijk verkeerd lopen. Of je zeker iets gaat voelen is een andere vraag.

KoxBox

Badass junkie
Buddha Cheese zei:
Probleem bij bijnemen binnen het uur is wel dat je nog totaal geen idee kan hebben van hoe sterk de trip gaat zijn. Je bent nog maar net in het beginstadium. Ben je er trouwens zeker van dat bijnemen na 3 uur niet werkt? Van wat ik me herinner van die enkele keren dat ik vlak na de piek (dus zeker een goede 4-5 uur later) heb bijgenomen, is toch dat alles terug heftiger werd en er een tweede piek kwam. Wel iets minder heftig dan de eerste waarschijnlijk..

Maar het is inderdaad beter als je meteen de dosis neemt die je van plan bent te nemen. Hoe dan ook, 1 van jouw zegels of een halve portie truffels kan volgens mij moeilijk verkeerd lopen. Of je zeker iets gaat voelen is een andere vraag.

Heel zeker ben ik dat niet, ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken natuurlijk. Na 3u voelde ik daar toch bitter weinig meer van.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb het ook al vaker gehoord, vanaf een bepaald moment kun je bij LSD je trip alleen verlengen en niet heviger maken door bij te nemen.

Bovenaan