Eetpatroon

YawningMan

Belezen gebruiker
Krachts- en vechtsporter hier.. Naast een strak trainingschema heb ik ook een vrij strak eetpatroon.

Ontbijt: 100 tot 150 gram brinta of havermout met een isolaat whey-shake (+magere melk).
Tussendoor (vaak pre-workout - krachttraining): Banaan (+pre-workout product)
Lunch: 6 (meergranen)boterhammen, 6 eieren (3 dooiers). Af en toe smiddags al rijst (100 tot 150 gram) met vis (bijv. 100gram panga).
Tussendoor: Wat nootjes (pinda's of cashews) en isolaat whey-shake.
Avondeten: Standaard, bron van koolhydraten (pasta, aardappelen, rijst oid), flinke portie groente en 100 tot 150 gram vlees (kip, rund of vis).
Tussendoor (twee ker week voor training): Whey-shake (+banaan)
Voor het slapen gaan nog 400gram magere kwark.
:sunglasses:

Ben niet altijd even netjes, eet zo nu en dan ook wel eens wat anders of iets minder, of soms iets meer. Idee is dat ik gewoon een goede lading koolhydraten binnenkrijg en +-1.5gram proteïne binnen krijg per kilo lichaamsgewicht. Weeg nu 95kg, probeer nu 100 te bereiken :)

jcutter

Badass junkie
1,5? Voor krachtsporters moet je toch minimaal 1,8xlichaamsgewicht= uitkomst in grammen per dag, nemen om voldoende eiwitten binnen te krijgen...Zeker als je cut en/of anabolen gebruikt.

Gemini

Badass junkie
Ik heb geen vast eetpatroon. De ene dag eet ik ontzettend weinig, alleen ontbijt en diner. Terwijl ik me de dag erop met alles volprop en blijf snacken. Vandaag is zo'n dag. Alhoewel het bijna nooit snoep is. Als ik snack is het chips, blokjes kaas, soep of iets anders hartigs.

Een normale schooldag ziet er vaak zo uit:
Als ik net wakker ben heb ik nergens zin in, maar eet ik iets kleins om op gang te komen. Dit is dan een beetje vla of een paar plakjes kaas ofzo. Eenmaal op het station aangekomen heb ik wel honger en haal ik standaard bij de Broodzaak een pistoletje met kaas. Op school eet ik weinig tot niks, want ik vind het niet te vreten daar en ik ben te lui om 's ochtends brood te smeren. In de pauze haal ik vaak een broodje bij een supermarkt of als ik vroeg uit ben op het station iets. Thuis eet ik niks tot het avondeten. Ik probeer zo gezond te eten met zoveel mogelijk groente, maar het is nooit veel. Voorbeeld: na een halve pizza zit ik vol. Soms eet ik later 's avonds nog iets kleins, broodje of chips ofzo.

Tering, eigenlijk eet ik verdomd weinig.

YawningMan

Belezen gebruiker
jcutter zei:
1,5? Voor krachtsporters moet je toch minimaal 1,8xlichaamsgewicht= uitkomst in grammen per dag, nemen om voldoende eiwitten binnen te krijgen...Zeker als je cut en/of anabolen gebruikt.
Hmm, 1,5 minimaal naar mijn weten. Tussen 1,5-2g per kg. Enfin, ik krijg genoeg binnen want m'n fysiek is prima en ik groei nog steeds :) zit in soort van semi-bulk. Als vechtsporter kan ik het me ook niet permitteren om in één klap heel veel aan te komen, laat staan in vet.
Overigens is je eiwitsynthese echt enorm als je anabolen gebruikt, dan kun je wel uitgaan van 5 tot zelfs 8 gram per kilo lichaamsgewicht, afhankelijk van hoe zwaar je kuur is.

jcutter

Badass junkie
Yep, bij een kuur moet je indd. veel eiwitten vreten, maar daar heb ik verder geen verstand van. Ben een krachtsporter in combinatie met veel hardlopen. Krachtsport omdat ik zo stevig blijf voor het hardlopen, en geen last heb van mijn knieen/rug..

Maar krachtsport is echt vet. Deadliften, squatten, chinnen en borren zijn mijn favo oefeningen. Doe jij ook fullbody? Dat doe ik dus 2x in de week, en nee, daar groei je niet echt van, maar je blijft wel sterk :beer:

YawningMan

Belezen gebruiker
jcutter zei:
Yep, bij een kuur moet je indd. veel eiwitten vreten, maar daar heb ik verder geen verstand van. Ben een krachtsporter in combinatie met veel hardlopen. Krachtsport omdat ik zo stevig blijf voor het hardlopen, en geen last heb van mijn knieen/rug..

Maar krachtsport is echt vet. Deadliften, squatten, chinnen en borren zijn mijn favo oefeningen. Doe jij ook fullbody? Dat doe ik dus 2x in de week, en nee, daar groei je niet echt van, maar je blijft wel sterk :beer:
Ben zelf gewoon naturel hoor :wink: maar ken wel mensen in de gym die eens een kuur hebben gehad, of regelmatig kuren. Ben het ook niet van plan in ieder geval :grin:
Heb een 5-daagse split voor krachttraining (ma t/m vr) en dan óók nog eens 2 avonden (di en do) jiujitsu.
Maandag doe ik borst en triceps, dinsdag benen en buik, woensdag rug en biceps(+onderarmen), donderdag schouders en triceps en vrijdag cardio en buik, al sla ik vrijdag soms over :P
En dan elke dag elke spiergroep 4 of 3 oefening met elk 4 sets (op onderarmen na).
Je pakt in ieder geval goede oefeningen :sunglasses:

jcutter

Badass junkie
Aha, een split. Daar heb ik ook leuke ervaringen mee gehad. Je groeit er hard op, en voorkomt sneller overbelasting met de juiste splitschema. Ik heb split gedaan, Ub/lb en fullbody. Als je echt spieren wilt, moet je doen zoals jij het doet indd.
Wel vet dat je het in combinatie doet met een vechtsport.

Gezien je zoveel sport, vraag ik mij af hoe jij dit combineert met drugs, en welke drugs gebruik je dan? Want ik vond die combinatie altijd wel lastig. Behalve nu ik 2x in de week fullbody doe en dagelijks 30 min. hardloop. Met een kater kan ik wel hardlopen:)

YawningMan

Belezen gebruiker
jcutter zei:
Aha, een split. Daar heb ik ook leuke ervaringen mee gehad. Je groeit er hard op, en voorkomt sneller overbelasting met de juiste splitschema. Ik heb split gedaan, Ub/lb en fullbody. Als je echt spieren wilt, moet je doen zoals jij het doet indd.
Wel vet dat je het in combinatie doet met een vechtsport.

Gezien je zoveel sport, vraag ik mij af hoe jij dit combineert met drugs, en welke drugs gebruik je dan? Want ik vond die combinatie altijd wel lastig. Behalve nu ik 2x in de week fullbody doe en dagelijks 30 min. hardloop. Met een kater kan ik wel hardlopen:)
Zie http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=22&t=1984&start=1080#p985139 :wink:
Gebruik vrij weinig en met weinig regelmaat.
Moet eerlijk toegeven dat na een weekend veel drinken het op maandag af en toe wat moeizaam gaat... maar verder nooit problemen gehad. :)

jcutter

Badass junkie
Neen, psychedelica kun je er perfect mee combineren (is ook mijn ervaring)

Je bent van veel markten thuis :grin:

funky_skunk_junky

Wijs gebruiker
Shit, nu valt me pas op hoe ongezond ik eet. :P

'S ochtends:
- Soms niks tot 3 uur 's middags, en anders een stuk of 2/3 pistoletjes met jam,hagelslag,pindakaas of smeerkaas.

'S middags:
- Meestal heb ik rond deze tijd zin om te snaaien, en meestal worden het M&M's, een satébroodje of een Twix ofzo.
-Als ik geen geld heb of geen zin heb in het eerste, dan meestal nog 3/4 pistoletjes.

'S avonds:
-Avondeten (meestal gewoon aardappels,groente en vlees)
-Perenijsje :hearteyes:
-Vanille vla met fruit

Had eerst meer moeite met het niet snoepen voor het slapen gaan, maar dat valt gelukkig de laatste tijd wel mee. :grin:

cropp

Badass junkie
pascal828 zei:
cropp zei:
Dan pak je er geen glaasje water bij en gorgel je d`r pap van, lekker kan het toch niet zijn
Liever niet.

Het begon een paar maanden geleden op een feest. Ik vrat toen zo 3 zelf-gesneden sneetjes brood weg met kaas.

Heerlijk. :grin:
Onder weg naar dutchtek had ik een meter belegde stokbroden meegenomen, daar heb je meer aan dan een paar uur slaap

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Chris Pontius zei:
Ik ook niet, maar dan kun je nog wel een patroon hebben. :confused:
Op school kun je toch ook eten?

Ja, ik kan zeker eten op school, maar ik sta niet elke dag rond dezelfde tijd op, soms ook pas na de middag. Dan eet ik al sowieso geen drie keer per dag.

Chris Pontius

Badass junkie
Sublimo zei:
Chris Pontius zei:

Ja, ik kan zeker eten op school, maar ik sta niet elke dag rond dezelfde tijd op, soms ook pas na de middag. Dan eet ik al sowieso geen drie keer per dag.

Nu draai je het om he. Het is niet zo dat je laat op moet staan omdat je school ook laat begint.
Ik sta standaard rond 10 uur op, tenzij ik vroeger moet doordeweeks.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Chris Pontius zei:
Sublimo zei:
Chris Pontius zei:

Nu draai je het om he. Het is niet zo dat je laat op moet staan omdat je school ook laat begint.
Ik sta standaard rond 10 uur op, tenzij ik vroeger moet doordeweeks.

Ja, dat doe ik dus niet. Ik hou van slapen. :grin:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Chris Pontius zei:
En daarmee wil ik dus aantonen dat dit:

Sublimo zei:
Ik ben een student, ik heb dus eigenlijk totaal geen eetpatroon.

Bullshit was.

Ja, oke, daar heb je gelijk in. :grin: Het is dan gewoon vanwege het feit dat ik niet opsta, maar als ik geen student zou zijn geweest zijn, dan had ik die mogelijkheid ook niet gehad.

Chris Pontius

Badass junkie
Sublimo zei:
maar als ik geen student zou zijn geweest zijn, dan had ik die mogelijkheid ook niet gehad.

Dat zijn weer de zaken omdraaien eh.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Chris Pontius zei:
Sublimo zei:
Het is toch een feit. :P

Dat het een feit is, maakt het nog geen excuus.
Het is een feit dat ik een mod ben, zal ik je nu dan maar direct bannen?
"Gewoon omdat het kan"

Ik zeg ook niet dat het een excuus is, ik zeg gewoon wat de oorzaak is dat ik geen eetpatroon heb. :)
Of dat goed of fout is, dat is weer een ander verhaal.

Pascal FM

Bewuste gebruiker
Ik heb een redelijk eetpatroon, ik krijg m'n voedingstoffen wel binnen :) . M'n vriendin is dieetist en vult het goed aan, wat ik wardeer :) . Ik sport regelmating(spinningles geven en badminton) en heb een lichaamelijk rdelijk zwaar beroep. Dus ik heb wel het nodig :) Ik heb 5a6 eet momenten per dag. Rond 06:15u, 09:30, 12:30, 14:30, 17:30 en soms 's avonds nog iets lekkers ongezond :grin:

Met dit eetpatroon en met een dieetist als vriendin wil niet zeggen dat ik nooit ongezond eet...veel te lekker :grin: , zoals met heel veel dingen.....geniet met mate :)

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Ik heb bijna geen eetpatroon, je zou het haast willekeurig kunnen noemen.
's Ochtends drink ik standaard een kop koffie en rook ik een peuk. Als er tijd over is ontbijt ik, soms doe ik dit niet omdat ik of weer te laat uit mn bed kom of de koffie en de peuk nemen mijn honger tijdelijk weg en dan eet ik wat op school.
's Middags is het altijd anders. Meestal wel een broodje op school oid.
's Avonds gewoon avond eten, soms helemaal niets als ik van werk kom en ik gewoon geen zin heb om te eten.

Ik zou haast denken dat ik anorexia krijg haha. Vroeger kon ik fucking veel eten, nu zit ik na een goed bord al vol. Daarnaast ben ik gruwelijk veel afgevallen in een jaar (mijn top was over de 90kg, heb vandaag gewogen met kleding aan: 73 kg). Eten vind ik nog steeds wel lekker (vreetkicks door wiet zijn geniaal), maar soms heb ik er gewoon geen zin in.

Einstein

Badass junkie
Door mijn eetpatroon beginnen steeds vaker regelmatige fastfoodmomentjes te lopen, niet heel handig. Ik ontbijt wel elke dag, dat dan weer wel.

sjondebeuker

Experimenterende gebruiker
poeh wat ik eet!
uhm brinta of havermout als ontbijt. (met rozijnen en crusley)
dan eet ik over de dag gezien zo'n 6 tot 10 boterhammen. dubbel met kaas/pindakaas/rauwe ham tussendoor dagelijks een stuk fruik.
mijn avondeten bestaat meestal uit een bord met aardappels vlees groente. maar ook zeker eens in de week vis / en pasta/ en rijst.
'savonds begint meestal het ongezonde. bijvoorbeeld. soms als ik om 10uur de coffeeshop uit rol een patatje. of thuis (weer) 6 boterhammen ofzo. gelukkig zelden chips of andere E-nummer bommen.
ik probeer tegenwoordig zo veel mogelijk biologisch te eten omdat het gewoon BETER smaakt en is! verder niet dagelijks maar wel regelmatig een lekker stukkie chocola! :sunglasses:

Ganja-man

Experimenterende gebruiker
Dit is mijn eetpatroon,en dit gaat zo al enkele jaren a d gang,het is echt zo!
Als je gaat horen wat ik eet op 1 week,zou je denken dat ik een anorexia iemand ben.
Ik ben g1 dikkerd en geen smal iemand.

Maar het lukt me gewoon weg niet ,om 3x per dag iets te eten. Laat staan gewoon iets te eten.
Een normaal persoon eet s'morgens iets,(als ik dan iets eet,is het maar 1/2/max.3 sneden brood,of een paar+enkele koude tassen melk),een gewoon pers.eet stevige maaltijd boterhammen met mss 1 potje yoghurt erbij,ik niets/nada/njetski,of,... 2/3 op de 7 dagen.

Middagmaal:confused:oep niet,of weinig iets anders,of zelden ook. Een broodtje gezond dan let hesp en kaas.
En ik smokkel of snoep niets in gans die dagen,want ben al geen snoeper.

S'avonds: soms,heel zelden durf ik een snede brood eten met confituur of laagje choco.
Niet te vettig en zonder boter,icm met koude magere melk(meer dan 1 tas). Ik drink wel graag koude melk,maar ook niet dagelijks.
Of doms ,doms zeg ik erbij,op 1week 2 pizza's eten (s'avonds dan) . En dat is het dan,bijzonder weinig tog?

Als ik dan is voor m'n eigen kook,is het best eenvoudig,hoef soms maar 1 patat/aardappel te schillen en 1 patat/aardappel laten garen :openmouth:

Groenten mag ik ook al niet,ik mag er wel,maar heel weinig :( .
Zoals spruiten,bloemkool,witte,rode kool,enz,... al die gezonde groenten lust ik niet.

Om eerlijk te zijn. Ik eet niet normaal,of zoals moet
Maar als de goesting of eetlust er niet is,vind het raar,maar waar , kan ik het er moeilijk induwen tog.

En dat je zou zeggen dat ik vermager,maar dat is niet het geval.
Maar daarvoor doe ik het niet,ben content wie ik nu ben ja,maar ja dat eetpatroon is me wel wat !

Groetjes Ganja-man :smoke:

Ganja-man :smoke:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Normaal eet ik best gezond. Kook vrijwel elke avond met veel groenten want ik ben vegetariër, eet 's ochtends/'s middags meestal boterhammen, salade, yoghurt/kwark met fruit of havermout met allemaal dingen erin. Beetje afwisselen enzo, van veel brood krijg ik buikpijn en van veel zuivel krijg ik puistjes. Tussendoor eet ik meestal fruit of groente. En verder ben ik een sucker voor ijsjes.

Maar in periodes dat ik veel hardloop eet ik alles op wat er voor mijn neus terecht komt hihi. En eigenlijk kan ik sowieso slecht nee zeggen als mensen mij lekkere dingen aanbieden. Uit mezelf koop ik het dan meestal weer niet. Maar ik voel me wel het fijnst als ik niet te veel goor eten eet, probeer wel minder suiker en dingen met rotzooi erin te eten.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ganja-man zei:
En dat je zou zeggen dat ik vermager,maar dat is niet het geval.
Maar daarvoor doe ik het niet,ben content wie ik nu ben ja,maar ja dat eetpatroon is me wel wat !
Als je weinig eet gaat je lichaam ook op de spaarstand, dus dan verbruik je ook niet zoveel.. Ontbijten is heel lastig maar je kunt jezelf dat wel aanleren. Als je het een tijdje iedere ochtend toch doet, ondanks dat je het moeilijk naar binnen krijgt, raak je er wel aan gewend. Ik ontbijt nu altijd netjes en 's ochtends als ik wakker word heb ik vaak al pijn in mijn maag van de honger. :wink:

Bovenaan