Een lijn speed als je eigenlijk zin heb in een lijn coke is waarschijnlijk te vergelijken met die soort bittere nagellak die gebruikt wordt tegen nagelbijten. Ik weet niet precies wat je bedoelt met een space gevoel maar ik gok dat je de echte coke rush bedoeld\, die echte peak die je alleen krijgt bij echt goed spul. Die is idd geweldig en speed zal daar nooit aan kunnen tippen, het probleem met die coke rush is alleen de korte duur en de loodzware comedown, die halen in combinatie met de hoge prijs toch de pret iets of wat naar beneden.
Ik begon met speed als goedkope vervanger voor coke, dit werkt totaal niet. Ze hebben een paar kleine overeenkomsten maar tegelijkertijd zijn ze te verschillend. Speed is iets wat je moet leren waarderen en begrijpen, met de instelling van een cokegebruiker is dit heel moeilijk. Het effect van speed vind ik zelf niet echt ''leuk'' of ''recreatief'', het kan nogal eens als saai worden ervaren. De coke ''rush'' is kort als hij is dan toch voor de gemiddelde persoon een stuk intressanter, speed wordt nooit zo intens of overweldigend.
Dus nee, van speed krijg je bepaald niet dat ''space gevoel'' en als je daarvoor gaat zal je er geen reet aan vinden. Zelf noemde ik speed ooit een ''slap aftreksel'' van coke omdat dat was wat ik eigenlijk wilde. Uiteindelijk zijn er in mijn geval een aantal onverwachte dingen gebeurd waardoor ik de dingen anders ben gaan zien maar dat was toeval en zal zeker niet bij iedereen gebeuren. Op momenten zoals dit kunnen dit soort onderwerpen me altijd erg inspireren. Ik heb geprobeerd zo reèlo en objectief mogelijk te blijven. Ik hoop dat het je vraag beantwoord.