greenpower
Bewuste gebruiker
Heb hier al veel gelezen over 'ego-death', heb er nog nooit van gehoord en kon ook niet vinden wat het nou precies is.
Dus mijn vraag: Wat is ego-death precies?
Dus mijn vraag: Wat is ego-death precies?
tomz0r zei:En ga hier alsjeblieft niet mee experimenteren, in tegenstelling tot wat andere mensen zeggen is een egodood beslist geen pretje en zonder twijfel bij mij het verschrikkelijkste wat ik ooit mee heb gemaakt.
TrippyShit zei:tomz0r zei:En ga hier alsjeblieft niet mee experimenteren, in tegenstelling tot wat andere mensen zeggen is een egodood beslist geen pretje en zonder twijfel bij mij het verschrikkelijkste wat ik ooit mee heb gemaakt.
Iemand met GENOEG!!! tripervaring moet dit kunnen doen. Die kiest er dan bewust voor en experimenteert er niet mee. Als je jezelf er easy aan kan overgeven is het niet verschrikkelijk.
Het kan verschrikkelijk zijn omdat je jezelf niet over wilt geven, wat ook best normaal is. Je ego is immers een heel belangerijk iets.
Ontopic:
Een ego-dood is het oplossen van je ego. Je 'ik'. Dit kan zoals tomz0r ook al zei heel angstig zijn want je krijgt echt het gevoel alsof je dood gaat. Kan je jezelf hieraan overgeven, zal je 'ik' oplossen. Jij bestaat dan niet meer. Je bent slechts een stofdeeltje in een universum. Je kan alleen ervaren.
Aan de ene kant lijkt het me mooi om een keer mee te maken en aan de andere kant lijkt het me totaal niks :P
Totdat je het leert waarderen..tomz0r zei:Een egodood op de manier zoals ik die heb meegemaakt kan niet plezierig zijn. Keihard rondgestuiterd worden met het gevoel dat het eeuwig gaat duren is echt vreselijk.
tomz0r zei:TrippyShit zei:tomz0r zei:En ga hier alsjeblieft niet mee experimenteren, in tegenstelling tot wat andere mensen zeggen is een egodood beslist geen pretje en zonder twijfel bij mij het verschrikkelijkste wat ik ooit mee heb gemaakt.
Iemand met GENOEG!!! tripervaring moet dit kunnen doen. Die kiest er dan bewust voor en experimenteert er niet mee. Als je jezelf er easy aan kan overgeven is het niet verschrikkelijk.
Het kan verschrikkelijk zijn omdat je jezelf niet over wilt geven, wat ook best normaal is. Je ego is immers een heel belangerijk iets.
Ontopic:
Een ego-dood is het oplossen van je ego. Je 'ik'. Dit kan zoals tomz0r ook al zei heel angstig zijn want je krijgt echt het gevoel alsof je dood gaat. Kan je jezelf hieraan overgeven, zal je 'ik' oplossen. Jij bestaat dan niet meer. Je bent slechts een stofdeeltje in een universum. Je kan alleen ervaren.
Aan de ene kant lijkt het me mooi om een keer mee te maken en aan de andere kant lijkt het me totaal niks :P
Bullshit, ik wist niet eens meer dat ik LSD had genomen. En ik kon niet tegenstribbelen, alles ging vanzelf. Ik kon niet eens proberen te bedenken wie en wat alles was. Tripervaring doet daar niks aan. Een egodood op de manier zoals ik die heb meegemaakt kan niet plezierig zijn. Keihard rondgestuiterd worden met het gevoel dat het eeuwig gaat duren is echt vreselijk.
TrippyShit zei:Niet gelijk mn verhaal afkraken als het bij jou anders was he :P
als ik zeg dat je op paddo's alles ziet golven en jij ziet het meer ademen enzo, betekent dat toch ook niet dat mijn verhaal gelijk bullshit is xD Of maak ik nou een hele rare vergelijking :P
tomz0r zei:TrippyShit zei:Niet gelijk mn verhaal afkraken als het bij jou anders was he :P
als ik zeg dat je op paddo's alles ziet golven en jij ziet het meer ademen enzo, betekent dat toch ook niet dat mijn verhaal gelijk bullshit is xD Of maak ik nou een hele rare vergelijking :P
Het was niet subjectief dat ik het niet leuk vond. Had niks met je eraan overgeven te maken. Tripervaring zal ook niks uitmaken. Je hebt dan het vermogen niet meer om te denken, alleen om waar te nemen.
Zoals azgaza al zei; waarschijnlijk heb ik gewoon iets anders meegemaakt dan jullie. Maar een egodood kan echt vreselijk zijn. Misschien dat het wel leuk zou zijn als het wat zachter zou zijn en zonder al die lichamelijke pijn alsof je 20 meter naar beneden valt en dan weer gelijk naar boven geslingerd wordt en na een seconde weer keihard naar beneden gegooid wordt.
Ik zei vlak na mijn egodood dat ik liever dood was gegaan dan dat ik dat mee had gemaakt. Nogmaals experimenteer hier niet zomaar mee. Ik raad het echt iedereen af.
Pikachu zei:het was gewoon niet mogelijk om los te laten namelijk.
vogel zei:hallo ik ben gewist
me persoonlijkheid is gewist
blijft er dan nog wat over komt er nog iets nieuws voor terug ofzo
ego-dood,,? en die wedergeboorte dan,?
de autist is gewist ,, ik ben een sjamaan door de amalgaam
kan dat in één trip,, dat je persoonlijkheid verdwijnt en dat je dan nieuw mens word,,?
dat gaat meestal toch in meerdere trips,, ? of/en dromen en dergelijke bewustzijnstoestanden
praat ik nou over wat anders als ego-death ????????
tomz0r zei:TrippyShit zei:tomz0r zei:En ga hier alsjeblieft niet mee experimenteren, in tegenstelling tot wat andere mensen zeggen is een egodood beslist geen pretje en zonder twijfel bij mij het verschrikkelijkste wat ik ooit mee heb gemaakt.
Ontopic:
Bullshit, ik wist niet eens meer dat ik LSD had genomen. En ik kon niet tegenstribbelen, alles ging vanzelf. Ik kon niet eens proberen te bedenken wie en wat alles was. Tripervaring doet daar niks aan. Een egodood op de manier zoals ik die heb meegemaakt kan niet plezierig zijn. Keihard rondgestuiterd worden met het gevoel dat het eeuwig gaat duren is echt vreselijk.
Helemaal mee eens, als je het als naar ervaart heb je nog geen volledige egodood ervaren. In dat geval zit je er wel tegenaan, maar is het het ego dat zich hier tegen verzet waardoor het een nare ervaring wordt. Wanneer je dat punt voorbij gaat is er niks meer dat zich er tegen kan verzetten en is het juist de meest zalige ervaring die er is.Mindless zei:Mensen associëren 'dood' vaak met 'slecht', dus denken helaas veel mensen dat een egodood iets verkeerds, iets naars is. Als je bad gaat tijdens het trippen is dat juist een teken dat je geen egodood meemaakt. Immers, wat kan er meegesleurd worden als er geen 'ik' meer is? Egodood is alleen de dood van een illusie, dus in ware zin is er niet eens zoiets als egodood. :P Alsnog voelt het immens bevrijdend om van de illusie van 'ik' verlost te worden, omdat we hier normaliter wel degelijk 100% in geloven.
Het blijft een fascinerend iets.![]()