eigen gebruik

lintes

Newbie
ik zou graag weten of een plantje het ook doet als je hem behandeld als kamer plant. geen lichtschema en andere poes pas dus. en hoeveel zou je dan van de toegestane 5 plantjes kunnen oogsten?

greenpower

Bewuste gebruiker
Ja dat kan wel natuurlijk. Zal alleen (bijna) geen thc aanzitten aangezien je dat krijgt door de warmte en het licht.

gtje

Bewuste gebruiker
onzin greenpower !!!!!!

een plant als cannbis heeft licht nodig voro het aanmaken van fotosynthese !!!! als je een cannabis plant ergens in de kamer donderd waar weinig licht is zal het niets worden een lelijk gestrekt ding !!! de plant heeft een aantal primair omstandigheden nodig

water,licht en zuurstof net als elk leven op aarde .... ontbreekt een schakel heeft dat falikanten gevolgen...

gewoon een paar plantjes buiten growen'zo simpel als wat ...lees je ff goed in op

www.wietforum.nl en voor 4 tientjes kun je wat heerlijks growen !!! 1 buitne plant kan tot zeker wel 400 gram opbrengen onder mindere omstandigheden ( nederlands weer ) in optimale omstandigheden zijn er soorten die tot wel 1 kilo produceren ...

neem gewoon purple pineberry, irdbei,mate hari of lowryder varianten ( die laatste geven neit meer dan 40 gram per plantje )

met wat mazzlel haal je met 5 vrowuen een kilo

veel suc6

greetzzz gtje

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
kilo per plant-- nat zeker?

je moet nogal wat uit de kast halen voor je buitenplanten een kilo opbrengen.
eersteklas zaden , minimaal een metertje hoog voor je ze buiten zet , warm water geven ,op op steenwolvlokken kweken , en natuurlijk een wel heel ideaal plekje met wel iets van 10 uur direct licht per dag minimaal.

5 plantjes voor het raam kunen ofwel redelijk goed gaan - een onsje wiet totaal..
of helemaal misgaan: 10 gram bladerige hoofdpijntroep.

voor het raam wil wel eens verkeerd gaan omdat de lucht er vaak te heet wordt.
te weinig ventilatie..
te weinig kluit( te kleine pot )
verkeerde voeding/foute ph

door de stad fietsend zie ik hier zomers vaak in studentenpanden wiet voor het raam
het ziet er vaak niet uit .
tegen het raam op gegroeide ellende.
en tegen de herfst is zo'n plantje klemgegroeid, door dat de wortels in de knoop zitten , en er in de pot een dikke laag wit zoutresidu zit.

onge-interesserde studenten die zich dan afvragen hoe het komt dat de wiet dit jaar weer niets geworden is . :rolleyes: :rolleyes:

gtje

Bewuste gebruiker
@afghaan-gek: tsjaa had niet goed gelezen dat het perse achter het raam moest...

dan zou een kilo moeilijk haalbaar zijn ... maar gewoon sow zaadje ontkiemen opgroeien in zaai en stekgrond en knalluh in de grond red je 200 gram per plant tog echt makkelijk ken elke idioot... kwestie vzan goede grond en voldoende vocht ( niet te veel !!! )

zo kweekte een maatje van mij ooit is purple tops van high quality seeds zaden in kleinere potten ... in BESMESTTE AARDE!!! ( wat niet word aangeraden ) pot werd al snel te klein ...hupakee de grond in gemieterd werden struiken van dik 2,5 m helaas liet die er toen de tijd een mannetje tussen staan :confused: maar anders was dat een dikke oogst

greetzzz gtje

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
al die grote praat " ... in de grond knallen"
" echt ff 200 gram redden"
het is veel werk , en je moet je erop instellen dat een woonkamer niet direct ideaal is.

met op tijd blinderen red je wel 4 ons met 4 planten.
misschien met veel werk , en een grote opbrenger dat je idd in de buurt van een kilo komt.

zelf heb ik de pech van soortjes te houden die nauwelijks opbrengst hebben.
en laat ik nou ook nog eens dol zijn op ondervoedde wiet,....

al dat gepraat over vette kilos..kwordt beetje misselijk als ik bedenk wat voor kwaliteit dat meestal is ....

goede wiet weegt nauwelijks wat.

gtje

Bewuste gebruiker
je leest mij verkeerd of je vind het gewoon leuk om alles tegen te spreken dacht dat je op wietforum ook rond liep ?????

achter het raam NEEN daar trek je geen kilo's vna of je moet een raam hebben van 4 lang ..

maar gewoon in de volle grond niet te veel voeden en water geven krijg je echt wel tegen de 200 gram per plant ... ik had een jackberry bijv van saanies seeds geen reet naar omgekeken nou ja ... beetje opgeilen vanaf mijn terrasje af entoe wat wortel stimulatie en bloei voeding ...verder 40 liter praxis aarde in de grond LET OP!! HIER KOMT DE GROTE PRAAT

geknikkerd!! WANT NEE!! ik leg de aarde niet heel netjes in het gat wat ik gegraven heb....

plantje trowuens voorgegroeit BUITEN!!! in de achtertuin in 11l potje zodat de plant niet veels te groot zou worden !!!

weet je afghaan waar ik misselijk van word: van mensen die denken doordat zij maar een paar plantjes kweken lekkerder wiet kweken ... want dat is onzin ... een grote wietboer ken zeker ook prima wiet telen dat je JOUW wiet niet meer ken onderscheiden van zijn wiet ..

als jij je 2ml bloei voeding op een liter mengt ach en ik zou dat doen met 200 ml op 100 liter water geef ze evenveel mijn meters kloppen allemaal en ik geef ze precies dezelfde voeding ,medium etc etc als jij welk verschil zit er dan in de wiet??? als je wietje niet klaar is die niet klaar moet die nog een week ... ik hoor die verhalen ook wel over te vroeg geoogste wiet etc etc maar daar doen we hier niet aan !!! en verhalen groter maken dan ze zijn doen we ook niet aan

bekijk maar nog is op je gemak de outdoor sectie op wietforum !!! daar zijn GENOEG!!! mensne die 200 gram per plant halen hoor !!! ( nee niet achter het raam )

da_pj

Belezen gebruiker
ja afghaan je denkt zeker dat je de nuber-one bent in het kweken van wiet?
Ik sluit mij gewoon aan bij GTJE :rock: :wave:

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik kan beamen: volle grond is the way to go :)

Maarja, het gaat evengoed in een pot, en misschien heeft een pot wel meer voordelen.

In de volle grond moete niet zo snel bijvoeden, hoewel dat zeker geen overbodige luxe is :wink:

Ik heb nochtans wel minstens dik een week te vroeg geoost hoor, beetje toprot... Eigenlijk heb ik vorig jaar in stukken geoogst. Eerst mindere toppen dieven (ja die gaven toch ook effect), dan gewoon stukske per stukske liggen oogsten. En dan op ne keer gezegd: foert ik haal ze helemaal binnen.
Als je buiten teelt is het soms beter ietske vroeger te oogsten dan gedurig het rot eruit te knippen. Go, ik denk dat ik begin oktober geoogst heb zeker volgend jaar? Ben niet zeker.
Als ik ze in een pot had gedaan, had ik misschien geen rot gehad omdat ik haar dan kon afschermen. Maar had ik dan ook zo'n "reus" gehad? Want zo'n 90L kuip met aarde (nat) en plant verhuizen, ik denk dat dat ook belastend werk is zenne.
Ik kan beamen: 90L aarde nat is een pakske gewicht... en buiten in 11L potten doe je toch niet zoals Gtje aanhaalt.

Een 200g in volle grond is zeker haalbaar! Zeker en vast.
Er zijn mensen in zonnige landen dat wel soms een halve kilo van één plant halen, zo abnormaal is dat toch niet? :)

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
mja hebt wel gelijk kwas weer es wat te nuchter voor ik aan het lezen sloeg

wel is het zo dat er veel kwekers zijn die moeite hebben met ofwel plannen danwel doorwerken ..
sommige topjes uit de shop zien er niet fris uit , en ruiken doet het al helemaal matig na het opsteken.

ik durf te beweren dat veel minikwekers juist door hun kleine schaal extra concentratie en rust op kunnen brengen , en het daardoor netter kippen , oferg secuur op luchtvochtigheid letten.

bij partijen bederfelijke waar geldt : een rot exemplaar zsm eruit trekken.
dat lukt niet even goed met grote hallen vol stekjes..
dan na een plaag of 2 wordt dan zwaarder gif ingezetn
rook je nu net toevallig 30 gram van die wiet .. dan heb je na een week wel meer last van je keel , en ben je minder stoned geworden dan van 100%bio hippie wiet...

en nogmaal sorry voor de opvliegerigheid.

ik rook dit spul ook niet omdatik last van zweetvoeten heb ..

gtje

Bewuste gebruiker
hey afghaan-gek het is u al vergeven :grin: ik flipte hem ook ff ... want het laaste wat ik wil is domme onzin uit kramen aangezien daar immers niemand wat mee opsteekt tog :grin:

ik ken toevallig grote buitentelers die het doen om de poen MAAR super kwaliteit wiet afleveren... en van hun hobby gewoon hun werk hebben gemaakt

zij kweken in 'wegwerp' kassen simpel inelkaar geknutselde kassie die 1 outdoorseizoen mee gaat... deze kassies worden gefixt met pvc en kasfolie en tap ... deze kassies zijn rond de 2 meter breed en 12 meter lang :grin: :openmouth: hierin gaan een x aantal stekken allemaal in een aparte pot. deze kassies zijn maar 150 hoog en lopen bol vormig daarnaast ligt een opelkaargevouwd wortel doek ...

dit worteldoek is licht daarmee verduisteren ze de boel .... elke dag weer maar in de maanden vanaf half mei tot oktober en oogsten 2 a 3 x per outdoor seizoen .... die eerst oogst is haast nie van binnengekweekte wiet te onderscheiden omdat de zon zooooo !!! sterk is in mei , juni en juli daar kan geen lamp tegen op ..

door het verduisteren kunnen ze gewoon binnen soorten telen wat hun een enorme opbrengst geeft !!! en superwiet !!! gemiddeld scoor je per m2 op deze manier zo'n 400 gram wiet de boxen zijn 12 x 2 meter bommetje vol ...

reken maar uit ...

investering in potten/aarde bakken,aarde ,voeding, pvc, kasfolie en stekken is nog geen 1200 euro....

weet je de gemiddelde prijs voor een normaal wietje zoals powerplant ??? dan weet je ook wat 1 geslaagd kassie hun opbrengt. en dat is pas de 1STE KEER !!!! oogsten met een beetje redlijke na zomer oogsten ze nog 2 x .... de kwaliteit gaat wellis waar achteruit en de 2 oogst ziet er ook wellsi waar niet meer uit als top binnen wiet maar goed .... en de derde oogst zul je ook niet weg krijgen als binnenwiet maar je hebt dan als nog een prima buitenwietje waar je nog wel een prima prijsje voor krijgt !!!

zij gebruiken alleen biologische middelen !! wat een thuiskwekertje met zijn 30 plantjes onder 1 a 2 lampies doet zoveel liefde stoppen zij in hun plantjes ... het is voor hun gewoon een uitde hand gelopen hobby en waar goed geld mee kunnen verdienen en geef ze is ongelijk ...

pakkans is ook zo klein als me kleine teen want ze doen het niet in de achtertuin ofso en ze gebruiken niet tot nauwelijks stroom...

als ik het zou kunnen doen had ik het wel geweten, jij niet ???? en wedde dat zowel jij als ik er prima wiet vanaf kunnen kweken we zijn immers hobby kweker !!!! kweken met ons hart en ziel voor het plantje de poen is een mooie bijeenkomstigheid,geld ga je er sowieso wel aan verdienen en vaak is wiet met passie gekweekt kwalitatief zeer goecd...

OUTDOOR THERE'S SO MUCH POSSIBLE :hearteyes: :wave:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
wat denk je van een zonnebank? die kan je schuin zetten, en het is niet verboden om wietplantjes in een kamer te hebben staan waar je ook wel eens onder de zonnebank ligt.

elke dag twee keer een half uurtje, voor de benodigde uv straling.

dirtbag

Bewuste gebruiker
over die uv bank trouwens, is het verboden om een plantje in een kast met groeilamp te zetten dan? dit wilde ik namelijk gaan doen.

psych-out

Bewuste gebruiker
hoe meer warmte hoe meer THC, dus ik denk wel dat
je wat minder THC zult hebben als dat je hem met lampen enz. zou kweken.
maar het zou toch nog een mooie oogst zijn, denk ik.

Bovenaan