Dag mensen van drugsforum. Ik ben 18 jaar oud, over een week 19. Ik was 3 jaar verslaafd aan blowen en dat begon eigenlijk bij me 1ste joint al. Heb nooit een maand er tussen kunnen houden en had gelijk het gevoel dat wiet bij mij hoorden. Na een halfjaar is me gebruik gelijk extreem geworden, ik rookte toen 5 joints op een dag. Na een jaar was dit verdubbeld en rookte ik er makkelijk 10 op een dag. Na nog een jaar door blowen werden het 12 joints op een dag en soms wel meer. Ik merkte dat ik extreem vergeetachtig was en heel chaotisch, mijn zelfvertrouwen werd steeds maar minder en minder en ik kwam erachter dat ik heftig verslaafd was. Ik ben gaan plannen in me hoofd hoe ik moest gaan stoppen want als ik het tijdens school deed, voerde ik op school geen reet meer uit omdat ik steeds aan wiet dacht. Toen het vakantie was wist ik hoe ik moest gaan stoppen, tijd voor een vakantie. Ik had een vakantie geboekt naar Vieux Boucau om 17 dagen te gaan surfen. Voordat ik wegging heb ik elke longvloeitje, wietzakje en tipje weggegooid zodat als ik terugkwam niet weer gelijk de verleiding kreeg en het gevoel had dat ik in een slaapkamer zat van een niet blower. Tijdens de vakantie sliep ik op een camping in een tentje met de meest slechte slaapsituaties, namelijk: onweersbuien s' nachts, dronken Duitse buren die hun mond niet konden houden middernacht of een feestje dat weer ontstond voor mijn tent. Ik ben flink gaan sporten en heb met de reisleiding kunnen praten als ik me niet goed voelden of weer dacht aan een joint. Dit was uiteindelijk niet echt nodig want het laatste waar ik aan dacht was wiet, ik had een paar ontwenningsverschijnselen namelijk: nachtmerries, wiet dromen, hyperactief, misselijkheid, weinig eten (na een week was dit al allemaal weg op het hyperactief zijn na. Nu ben ik gister teruggekomen van vakantie en het was echt even of ik verhuisd was maar kon al snel wennen aan het nuchtere leven. Nou ben ik nog maar 3 weken clean maar heb besloten me blowende maatjes nog niet op te bellen tot ik zeker weet de verleiding om me heen aan te kunnen. Ik eet inmiddels weer heel veel en ben vrolijker dan ooit. Ik heb ontzettend veel zelfvertrouwen en voel me euforischer dan ooit. Ik heb dan ook echt niet de neiging om weer terug te vallen en weet ook zeker dat dit me niet meer gaat gebeuren. Ik heb weer zin in de toekomst, sporten en weer zin om te werken. Ik ben blij dat ik deze keuze gemaakt heb in me leven en moest dit even delen op het forum.
Sorry voor de soms wat slechte grammatica, Nederlands is niet mijn beste vak. Ik hoop dat andere blowverslaafde hier wat van kunnen leren, want ik ben altijd al een extreem geval geweest en niemand had ooit gedacht dat ik zou stoppen. Ik heb bewezen dat die mensen het mis hadden.
Sorry voor de soms wat slechte grammatica, Nederlands is niet mijn beste vak. Ik hoop dat andere blowverslaafde hier wat van kunnen leren, want ik ben altijd al een extreem geval geweest en niemand had ooit gedacht dat ik zou stoppen. Ik heb bewezen dat die mensen het mis hadden.