Eindelijk gestopt met wiet

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxdw1212

Belezen gebruiker
Dag mensen van drugsforum. Ik ben 18 jaar oud, over een week 19. Ik was 3 jaar verslaafd aan blowen en dat begon eigenlijk bij me 1ste joint al. Heb nooit een maand er tussen kunnen houden en had gelijk het gevoel dat wiet bij mij hoorden. Na een halfjaar is me gebruik gelijk extreem geworden, ik rookte toen 5 joints op een dag. Na een jaar was dit verdubbeld en rookte ik er makkelijk 10 op een dag. Na nog een jaar door blowen werden het 12 joints op een dag en soms wel meer. Ik merkte dat ik extreem vergeetachtig was en heel chaotisch, mijn zelfvertrouwen werd steeds maar minder en minder en ik kwam erachter dat ik heftig verslaafd was. Ik ben gaan plannen in me hoofd hoe ik moest gaan stoppen want als ik het tijdens school deed, voerde ik op school geen reet meer uit omdat ik steeds aan wiet dacht. Toen het vakantie was wist ik hoe ik moest gaan stoppen, tijd voor een vakantie. Ik had een vakantie geboekt naar Vieux Boucau om 17 dagen te gaan surfen. Voordat ik wegging heb ik elke longvloeitje, wietzakje en tipje weggegooid zodat als ik terugkwam niet weer gelijk de verleiding kreeg en het gevoel had dat ik in een slaapkamer zat van een niet blower. Tijdens de vakantie sliep ik op een camping in een tentje met de meest slechte slaapsituaties, namelijk: onweersbuien s' nachts, dronken Duitse buren die hun mond niet konden houden middernacht of een feestje dat weer ontstond voor mijn tent. Ik ben flink gaan sporten en heb met de reisleiding kunnen praten als ik me niet goed voelden of weer dacht aan een joint. Dit was uiteindelijk niet echt nodig want het laatste waar ik aan dacht was wiet, ik had een paar ontwenningsverschijnselen namelijk: nachtmerries, wiet dromen, hyperactief, misselijkheid, weinig eten (na een week was dit al allemaal weg op het hyperactief zijn na. Nu ben ik gister teruggekomen van vakantie en het was echt even of ik verhuisd was maar kon al snel wennen aan het nuchtere leven. Nou ben ik nog maar 3 weken clean maar heb besloten me blowende maatjes nog niet op te bellen tot ik zeker weet de verleiding om me heen aan te kunnen. Ik eet inmiddels weer heel veel en ben vrolijker dan ooit. Ik heb ontzettend veel zelfvertrouwen en voel me euforischer dan ooit. Ik heb dan ook echt niet de neiging om weer terug te vallen en weet ook zeker dat dit me niet meer gaat gebeuren. Ik heb weer zin in de toekomst, sporten en weer zin om te werken. Ik ben blij dat ik deze keuze gemaakt heb in me leven en moest dit even delen op het forum.

Sorry voor de soms wat slechte grammatica, Nederlands is niet mijn beste vak. Ik hoop dat andere blowverslaafde hier wat van kunnen leren, want ik ben altijd al een extreem geval geweest en niemand had ooit gedacht dat ik zou stoppen. Ik heb bewezen dat die mensen het mis hadden.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
maxdw1212 zei:
Ik eet inmiddels weer heel veel en ben vrolijker dan ooit. Ik heb ontzettend veel zelfvertrouwen en voel me euforischer dan ooit. Ik heb dan ook echt niet de neiging om weer terug te vallen en weet ook zeker dat dit me niet meer gaat gebeuren. Ik heb weer zin in de toekomst, sporten en weer zin om te werken.

Hier hetzelfde verhaal, dacht van mezelf eerst nooit te kunnen stoppen. Tot de dag kwam dat ik het helemaal gehad had met de vreetbuien, ongemotiveerdheid, veel plannen maar niets uitvoeren, wazigheid de hele dag.

Heb zelf maar een paar daagjes wat slechter geslapen voor de rest niets dan voordelen.
Euforisch....elke dag weer echt ontzettend gelukkig, ontieglijk veel energie, ondernemingsdrang, supersociaal, helder, sterk in de schoenen kortom vollop levensvreugde. Leek net een speedgevoel zonder de 'nare' bijwerkingen :) .

Wel was ik niet van plan helemaal te stoppen, alleen de regelmaat eruit halen.
Zo rookte ik zo om de 3 weekjes ofzo nog eens een jointje, toen dat ik die eerste keer terug een joint rookte kon ik er niet bij dat ik dit 13jaar ongeveer elke dag deed, het had een sterke mentale 'psychedelische' impact die ik vroeger bij dagelijks gebruik niet echt ervaarde. Dus zeker niet iets om weer elke dag tegaan doen.

Stoppen met blowen is.....makkelijk, ook al denk je in de eerste instantie van niet. Profiteer van de energie die vrijkomt, neem de euforie met beide handen aan. Bijt je daarop vast ipv van jezelf tegaan irriteren met zin in een joint, of een slechte nacht geslapen,of....

maxdw1212

Belezen gebruiker
mandragora zei:
Profiteer van de energie die vrijkomt, neem de euforie met beide handen aan. Bijt je daarop vast ipv van jezelf tegaan irriteren met zin in een joint, of een slechte nacht geslapen,of....
Ik heb vandaag nog tussen al me blowende maten gezeten en de drang naar een hijsje was eigenlijk maar heeel licht. Toch hoop ik in de toekomst gewoon recreatief een jointje te kunnen roken. Ik wou alleen weten hoe lang zou je mij aanraden om er eerst mee te stoppen? Ik heb nooit geblowt om problemen tegen te gaan op verveling en slapen na. Maar daar kan ik nu prima mee omgaan. Ik heb een super jeugd gehad zonder enige mentale problemen. Dus de kans op een terugval word daardoor al kleiner maar ik heb er wel elke dag een stuk of 12 gerookt. Hoelang zal ik wachten voordat ik weer een jointje kan proberen want ik ben bang voor een terugval. Als ik dan weer een joint ga roken moet ik die joint dan heel licht gaan draaien of heel sterk zodat een terugval kans klein is. Ik weet nu dat stoppen niks voorstelt en mentaal sterk genoeg ben. Maar van te veel blowen werd het ook gewoon niet leuk meer.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb mezelf des tijds een dikke maand onthouden... toen ben ik sporadisch een jointje gaan roken zo eens om de 3 weken ofzo, heb minder in me joint gedaan dan vroeger en ben flink gaan spacen.

Was haast een diepe spirituele ervaring, heel leuk, heel gezellig maar toen had het zo'n impact op me dat ik dit niet meer elke dag wilde.

Het stoppen met blowen is makkelijk, let wel 'dit wetende kan er zich hierdoor een valkuil ontstaan'.
ben zelf de laatste weekjes wat steviger gaan blowen terug (laatste 2 jaar echt om de drie weken ofzo) met het gedacht dat ik toch altijd kan stoppen wanneer ik wil en dat het makkelijk is.

Door deze gedachten kan je vroegere blowpatroon er terug traag insluipen, daarom zet ik mezelf vanaf maandag terug op een wietsabat van een kleine maand, ik verplicht het mezelf.

Hoe het voor jou werkt ga je zelf moeten uitdokteren, ik weet dat sporadisch gebruik prima werkt voor me. En zo blijft 'wiet' telkens een speciale ervaring.

maxdw1212

Belezen gebruiker
mandragora zei:
Heb mezelf des tijds een dikke maand onthouden... toen ben ik sporadisch een jointje gaan roken zo eens om de 3 weken ofzo, heb minder in me joint gedaan dan vroeger en ben flink gaan spacen.

Was haast een diepe spirituele ervaring, heel leuk, heel gezellig maar toen had het zo'n impact op me dat ik dit niet meer elke dag wilde.

Het stoppen met blowen is makkelijk, let wel 'dit wetende kan er zich hierdoor een valkuil ontstaan'.
ben zelf de laatste weekjes wat steviger gaan blowen terug (laatste 2 jaar echt om de drie weken ofzo) met het gedacht dat ik toch altijd kan stoppen wanneer ik wil en dat het makkelijk is.

Door deze gedachten kan je vroegere blowpatroon er terug traag insluipen, daarom zet ik mezelf vanaf maandag terug op een wietsabat van een kleine maand, ik verplicht het mezelf.

Hoe het voor jou werkt ga je zelf moeten uitdokteren, ik weet dat sporadisch gebruik prima werkt voor me. En zo blijft 'wiet' telkens een speciale ervaring.
zo dacht ik inderdaad ook al. Omdat het zo makkelijk is met stoppen kun je ook weer makkelijk beginnen en dat bevalt me niet. Ik denk toch dat ik niet meer ga blowen en voor een vision quest ga door weer is psilocybine nuttigen. Als ik weer ga blowen doe ik dat een dag voor ik op vakantie ga. Dus volgend jaar als ik naar "Costa Rica" ga ofzo :) Het stoppen ging ook makkelijk omdat ik een activiteit had, namelijk surfen en longboarden wat allebei echt heel vet is :)

maxdw1212

Belezen gebruiker
inmiddels een maand clean. Maar dit topic kan wel dicht ik weet zeker dat een terugval er niet meer zal komen. Ik heb wiet wel gezien. Ik ga nu zoeken naar een sport. Ik kan zonder moeite een joint voor iemand anders draaien en tussen me groep vrienden zitten die allemaal een joint op steken. Ik hou er van om op te scheppen dat ik gestopt ben en hun er nog aan vast zitten.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
maxdw1212 zei:
inmiddels een maand clean. Maar dit topic kan wel dicht ik weet zeker dat een terugval er niet meer zal komen. Ik heb wiet wel gezien. Ik ga nu zoeken naar een sport. Ik kan zonder moeite een joint voor iemand anders draaien en tussen me groep vrienden zitten die allemaal een joint op steken. Ik hou er van om op te scheppen dat ik gestopt ben en hun er nog aan vast zitten.

Goed gedaan en overtuigd ervan af zo te horen!

Keep it up!

/Slotje op verzoek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan