Eiwitten

Flunitrazespeed

Belezen gebruiker
amfetamine nemen (dagelijks dan) en vitaminen, mineralen, ... is noodzakelijk uiteraard.

maar ik vroeg me af of het nemen van een portie eiwitten (10g) en alle aminozuren (lysine, tryptofaan, fenylalanine, leucine, isoleucine, threonine, methonine, valine, ...) dan goed voor je is of net niet (ervan uitgaande dat het niet in je voeding reeds zit) owv extra belasting met de tryptofaan en tyrosine die erin zit die je toch ook al wat oppept...
of zorgt dit net voor een soort van herstel (in de mate van het mogelijke)

grtz!

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
que? kun je het ook iets duidelijker verwoorden? er is zo niet echt een touw aan vast te knopen.

Flunitrazespeed

Belezen gebruiker
haha sorry als het niet duidelijk is...

vrij simpel gezegd:
- je pakt dagelijks speed (reeds lange tijd hoef k geen gezeik over)

- ik eet in kleine porties en neem alles van vitaminen en mineralen etc ook dagelijks..

- maar normaalgezien helpen eiwitten en aminozuren (zoals l-tyrosine en l-tryptofaan) goed bij het herstel van je spieren en je hersentjes maar die aminozuren peppen ook wel beetje terug op..

mijn vraag was dus: zou ik best ook dat eiwitpoeder met aminozuren erbij opdrinken sochtends of isdit extra belastend samen met speed

hoop dat het zo duidelijker is :)

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Goed is het wel. Aangezien eten met amfetamine best moeilijk kan zijn is een eiwitshake een makkelijk en gezond alternatief om toch wat binnen te krijgen.

De L-tyrosine zit in die shakes wat je al aangeeft, ik heb wel effect hiermee in van die capsules. Hier zit 500mg in en als ik dit combineer met amfetamine word ik nogal bewegelijk in de zin van dat mijn handen trillen, tremoren.

Combineren doe ik dus nooit. Maar l-tyrosine gebruik ik wel altijd de volgende dag na amfetamine gebruik. Het zorgt niet voor dat neurotransmitters worden gereleased (=slecht) maar dat ze worden opgebouwd wat dus gunstig is, en dat voel je ook.

speedjunky69

Bewuste gebruiker
je zou beter de aminozuren l-tryptofaan/h-htp apart kunnen nemen dan worden ze veel beter opgenomen. in combinatie met eiwitten en andere aminozuren is er ''concurrentie'' welke aminozuren er door de bloedhersenbarriere gaan(daar willen ze allemaal doorheen).

l-tyrosine heb ik in een boek van gelezen(the biochemical basis for neuropharmacology) dat het de hoeveelheid dopamine/norepinefrine(noradrenaline) zo goed als niet verhoogt het aminozuur l-phenylalanine zou daar veel beter voor zijn. tis een boek van de universiteit dus je zou zeggen dat dit waar is.
ik lees echter wel dat mensen ook positieve ervaringe met l-tyrosine hebben dus ja.... :confused:

van l-tryptofaan is klinisch bewezen dat het WEL de hoeveelheid aanwezige serotonine verhoogt.

Bovenaan