Electronische muziek maken -Programma's?

Nick_jeweet

Bewuste gebruiker
ThaReaper zei:
Persoonlijk ben ik helemaal fan van Reason, ik gebruik zelf 4.0 en moet zeggen dat ik het persoonlijk!! fijner vind werken als FL o.i.d.

Het enige probleem wat al eerder is genoemd is de missende opname functionaliteit voor vocals.
Verder zit ik er gewoon wat in rond te zooien.. heb zelfs al geprobeert metal er uit te krijgen maar dit blijkt moeilijker als verwacht :mrgreen:

hehe ik heb vorige week een metal nummer gemaakt met FL 7.0 :P

eerst een metal nummer in Guitarpro gemaakt. daarna geexporteerd als midi, en geopend in FL.
heb nu wel een chille Guitarvst dus t klinkt niet zo midi, dat is zeker chill.
en ff een keiharde beat ondergezet van een een of andere geslicde beat :)

Solidius

Badass junkie
ThaReaper zei:
Persoonlijk ben ik helemaal fan van Reason, ik gebruik zelf 4.0 en moet zeggen dat ik het persoonlijk!! fijner vind werken als FL o.i.d.

Het enige probleem wat al eerder is genoemd is de missende opname functionaliteit voor vocals.
Verder zit ik er gewoon wat in rond te zooien.. heb zelfs al geprobeert metal er uit te krijgen maar dit blijkt moeilijker als verwacht :mrgreen:
Dat vind ik vrij simpel, maar goed... Neem een standaard square synth zonder effecten (komt later), schrijf een paar chords / riffs, rechtsklik op je synth > Create > Scream 4 distortion. Speel een beetje met verschillende settings en je hebt van een synth een metal gitaar gemaakt.

Drumloopje eronder, tempo omhoog schroeven en je geeft Slayer het nakijken :rock:

shokora

Wijs gebruiker
pythregius zei:
inmiddels heb ik het wel een beetje gehad met fl en begin reason eindelijk te begrijpen, nu gaat het een stuk sneller met verder leren in het programma, nog even door oefenen en ik kan echt aan de slag, ben bezig met iets maar kan de bars die ik maak niet kopiëren :( iemand oplossing of weet iemand wat ik fout doe? kan er niet echt uit komen.

groetjes

Wat bedoel je precies met bars? Als je die stukken met noten in je timeline bedoelt. Wat ik altijd doe is gewoon die dingen kopieren/plakken en dan joinen, maar ik heb het gevoel dat er een betere manier moet zijn.

pythregius

Bewuste gebruiker
shokora zei:
pythregius zei:
inmiddels heb ik het wel een beetje gehad met fl en begin reason eindelijk te begrijpen, nu gaat het een stuk sneller met verder leren in het programma, nog even door oefenen en ik kan echt aan de slag, ben bezig met iets maar kan de bars die ik maak niet kopiëren :( iemand oplossing of weet iemand wat ik fout doe? kan er niet echt uit komen.

groetjes

Wat bedoel je precies met bars? Als je die stukken met noten in je timeline bedoelt. Wat ik altijd doe is gewoon die dingen kopieren/plakken en dan joinen, maar ik heb het gevoel dat er een betere manier moet zijn.

als ik een loop heb gemaakt van bijvoorbeeld 16 maten dan staat die in men playlist, probeer hem dan te kopieren maar dan werkt dat niet, strange, gaat dus om de playlist.

groetjes

Bovenaan