elke dag wiet roken slecht?

patrick2

Experimenterende gebruiker
hoi hier ben ik weer Patrick, een vraagje ,ik heb in mijn leven nu toch wel eigenlijk alles gebruikt wat god verboden heeft , begon met stuff (hash) ,bleef uiteindelijk plakken bij de dope ,ben nu reeds iets meer als vier jaar clean moet wel erbij zeggen zaten drie terug valletjes bij ,wat ik nu wil weten is: kijk zijn er mensen bij die van mening zijn dat als iemand zoals ik elke dag wiet rookt gevaar loopt om weer terug te vallen naar de dope , zo werd het mij nl in de kliniek geleerd , terwijl ik in praktijk niet het gevoel heb ,dat deze terug valletjes de oorzaak zijn van mijn wiet gebruik .......................DUS dat zou ik wel eens willen weten
Groetjes van een rustige wiet roker , dus echt geen onrust stoker.
Patrick

BacingsPen

Badass junkie
mmm is heel moeilijk te zeggen denk ik! Het gevaar dat je loopt als je dagelijks veel wiet gebruikt dat het alleemaal niet zo veel invloed meer heeft en je dan gaat verlangen naar meer. (je bent tenslotte gewend jezelf kunstmatig te belonen) En zeker omdat je ook veel andere drugs gebruikt hebt is het riskant je zelf te blijven belonen met drugs (bij jou is het gebruik zelfs al uit gewoonte!)

Dus alleen mee doorgaan als het er voor zorgt dat je geen andere drugs pakt.

Wat gebeurde er toen je stopte met wiet gebruik? (heb je dat uberhaubt wel eens ECHT geprobeerd?)

Marcel

Belezen gebruiker
Moeilijke vraag.

Het is belangrijk hoe je zelf tegen je wietgebruik aankijkt. Waarom gebruik je? Waarom gebruik je elke dag. Volgens onderzoeken is de stepping stone theorie onzin (dat je automatisch van soft- naar harddrugs gaat) dus het automatisme is er volgens mij niet. Volgens mij gaat het veel meer om de reden waarom je het doet. En heb je er zelf last van? Zie je het als een probleem?

spacekonijn

Badass junkie
je geeft zelf aan graag je sociale netwerk weer op te bouwen en nog van een paar andere dingen te herstellen..

het kan wel zijn dat wiet dit process gaat vertragen, maar het kan ook dat je er heel veel steun aan zult hebben

dus moeilijke vraag verschilt per persoon

patrick2

spacekonijn zei:
je geeft zelf aan graag je sociale netwerk weer op te bouwen en nog van een paar andere dingen te herstellen..

het kan wel zijn dat wiet dit process gaat vertragen, maar het kan ook dat je er heel veel steun aan zult hebben

dus moeilijke vraag verschilt per persoon
Ja zit wel wat in , het is in die zin wel een rode draad in mijn leven , maar ik ervaar het niet als een last .Ik voel me er wel lekker bij , ik praat me zelf dan ook niets aan ,ik denk zolang ik op alle vlakken mijn verplichtingen kan nakomen en naar behoren blijf funtioneren zit ik nog steeds in de goeie richting, ik las hierboven idd iets over een bepaalde theorie, kan idd voor mensen zo werken maar voor mij dus helaas niet .In het verleden wel ,want als we goed naar ons verhaal kijken hebben we allemaal wel die verschillende fases doorlopen (experimenteren met drugs) uiteindelijk hebben we zelf toch die keuzes gemaakt waardoor we zijn geeindigd waar we nu staan (verslaafd /niet verslaafd)
Keuzes kunnen maken ,ik denk dat het daar ergens ligt.Zelfbewuste keuzes in je leven maken en er naar streven om ze waar te maken.
En doe je dat niet """dan word je weer een meeloper en sta je zo weer op het station""
Wiet roken is in die zin dus ook een bewuste keuze, die mij niet traag maakt maar wel relaxed,zit wel goed , let wel ik wil niet dat mensen denken dat wiet roken gezond is , dit werkt gewoon voor mij zo ,maar ik ben me ook bewust wat de gevaren kunnen zijn .

Bedankt voor je feedback en asta la pasta
Groetjes P+C

ts

Bewuste gebruiker
In de posts hierboven is denk ik het meeste al gezegd. Ik denk dat je volledig zelf in de hand hebt hoe je er mee omgaat en dat je wel beseft dat elke dag wiet roken niet het begin hoeft te zijn van een hernieuwde kennismaking met hardere drugs. Wel denk ik dat je op moet passen dat je niet verder gaat dan wiet, net zoals eenieder hier ooit een keer een jointje heeft gerookt en vervolgens ik weet niet wat allemaal is gaan gebruiken. Maar jij lijkt me sterk genoeg om dat zelf in te zien

patrick2

ts zei:
In de posts hierboven is denk ik het meeste al gezegd. Ik denk dat je volledig zelf in de hand hebt hoe je er mee omgaat en dat je wel beseft dat elke dag wiet roken niet het begin hoeft te zijn van een hernieuwde kennismaking met hardere drugs. Wel denk ik dat je op moet passen dat je niet verder gaat dan wiet, net zoals eenieder hier ooit een keer een jointje heeft gerookt en vervolgens ik weet niet wat allemaal is gaan gebruiken. Maar jij lijkt me sterk genoeg om dat zelf in te zien
Is ook zo t.s ,toen ik net in het begin van de hard-drugs af was , zat ik ook met die gedachte dat als ik weer wiet zou gaan roken ik weer terug bij af zou zijn. Ook vanuit een stukje therapie stapte ik met die gedachte terug naar de maatschappij in .Nu ik een stuk verder ben en toch dingen anders ben gaan inzien, zeg ik zelf ook het is de persoon in kwestie die de link van wiet naar dope legt en niet anders om .
Daarbij heb ik ook nog eens het geluk dat aan mijn wietgebruik geen herineringen of associaties gerelateerd zijn naar heroiene-gebruik, zou dat wel het geval zijn dan was ik er sowieso niet aan begonnen , omdat het dan wel gevaarlijk word . Zo genoeg gezwamd weer , ga nog ff een uurtje chille op de bank(snappie) ,moet morgen weer vroeg uit de veren om mijn baas te pesten.Tot schrijfs allemaal en welterusten , en ja ik weet het ik schrijf altijd lange verhalen(hihihi :wink: )
Groetjes van Patrick+Cindy

Jeller

Badass junkie
elke dag weed is sowieso niet goed..
Het is nie gezoend voor de longen, je wordt er loom en lui van, je schoolresultaten gaan achteruit, je begint uitstelgedrag te vertonen, je verliest interesse in alles, je wordt minder sociaal en je verliest bovendien ook een hoop geld..

voor mij is het genoeg geweest na 2,5 jaar gebruik (1 jaar (bijna) dagelijks), ik ben nu al 7 dagen gestopt en ik hoop dat het nog veel langer zal worden

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
De belangrijkste gevaren bij dagelijks gebruik van cannabis zijn dat je in een droomwereld gaat leven, aan minder dingen doen toekomt en natuurlijk het risico op een psychose of zelfs schizofrenie, wat één van de ergste dingen is die je kan overkomen. Het is welzeker schadelijk!

patrick2

Jeller zei:
Het is nie gezoend voor de longen, je wordt er loom en lui van, je schoolresultaten gaan achteruit, je begint uitstelgedrag te vertonen, je verliest interesse in alles, je wordt minder sociaal en je verliest bovendien ook een hoop geld..

voor mij is het genoeg geweest na 2,5 jaar gebruik (1 jaar (bijna) dagelijks), ik ben nu al 7 dagen gestopt en ik hoop dat het nog veel langer zal worden
Goed zo kerel vol houden zo als, het voor jou een belemmering is moet je er echt wel acuut mee stoppen .Ik merk aan je verhaal dat het voor jou op veel vlakken een belasting is. Dus is de keuze eenvoudig : STOPPEN!!

Sterkte en succes ......gaat je wel lukken

Groetjes Patrick en Cindy

BacingsPen

Badass junkie
mja het is slecht voor je longen. Dus als je het dagelijks wilt doen zorg dan dat je een lekkere zachte wiet hebt dat scheelt ook al. Het beste kun je tussen de keren in 2-3 dagen stoppen want dan loop je veel minder het risico meer nodig te hebben en de nadelige gevolgen zijn (bji mij iig) ook veel minder of niet merkbaar! (zo had ik eerder wel last van een slecht korte termijngeheugen maar daar heb ik nu helemaal geen last meer van!)

Wat betreft school. Ik heb op de middelbare school nooit het idee gehad dat mijn prestaties achteruitgingen. Het tegenovergestelde zelfs! In drukke tijden beloonde ik mijzelf met wat wiet en daar tegenover stond dan weer dat ik langer door moest leren. Ik heb de 3e van de havo moeilijk gehaald (3 tekorten) Maar de 4e en de 5e gingen mij vrij eenvoudig af en dit waren de jaren dat ik met dat beloningssysteem werkte.

Ik heb de havo met allemaal 6en gehaald (precies waar ik voor ging, ik had het dus perfect onder controle)

Wat betreft ongeinteresseerd zijn en sociale contacten...

Er zit zeker wat in, de ene keer gaat het meer op dan de andere keer. Het gekke is dat op het moment van knetter zijn zelf ik me vaak snel schuldig voel of het gevoel heb dat ik niet goed genoeg voor andere ben en dat wil gaan veranderen. (ik heb als ik knetter ben ook veel meer voor anderen over.) Dus tja... Ligt er maar aan...

Het is ook moeilijk te zeggen of iets nadelig is of niet en ook erg belangrijk is hoe jij er mee omgaat. De een gebruikt wiet en vanderd zich zelf daarmee op een positieve manier. (zijn veel blowers niet veel minder gestressed?) De ander gebruikt het en veranderd op een negatieve manier. (ligt dit niet aan het karakter van de persoon die dan extra naar voren komt?)

spacekonijn

Badass junkie
achja weet genoeg argumenten om cannabis gebruik te verdedigen maar van binnen weten we allemaal dat het vrij nutteloos is om te vaak stoned te zijn..

had zon 2 weken niet geblowed en eergister een pure wiet joint gerookt sterke nederwiet ( van dat chemische rotzooi vermengd met groeimiddelen die nog op de plant zaten , zoals bijna alle wiet tegenwoordig)

was bijna trippen :wave: opzich wel leuk maar stop dr nu weer mee

laters

roaren*

Bewuste gebruiker
inderdaad vrij nutteloos.. Maar toch, als het zo'n warm weer is als nu en je ligt lekker in het zonnetje kan een groentje wel goed smaken :stoned:

BacingsPen

Badass junkie
mja nutteloos... dat vind ik het ook wat vaker dan vroeger! Maja het blijft voor mij een redelijk lekkere en risico vrije beloning om goed te presteren hahha! (of hou ik mezelf voor de gek? :P )

jaja

Bewuste gebruiker
SpacingBen zei:
mja nutteloos... dat vind ik het ook wat vaker dan vroeger! Maja het blijft voor mij een redelijk lekkere en risico vrije beloning om goed te presteren hahha! (of hou ik mezelf voor de gek? :P )

Die hahhah doet 't laatste vermoeden..

:smoke:

Jeller

Badass junkie
patrick2 zei:
Jeller zei:

Goed zo kerel vol houden zo als, het voor jou een belemmering is moet je er echt wel acuut mee stoppen .Ik merk aan je verhaal dat het voor jou op veel vlakken een belasting is. Dus is de keuze eenvoudig : STOPPEN!!

Sterkte en succes ......gaat je wel lukken

Groetjes Patrick en Cindy
het heeft niet echt zo veel dingen verstoord hoor, behalve dat ik de laatste weken zeer veel ruzie had met mijn ouders en dat bijna al mijn zakgeld er naar toe ging..

Jeller

Badass junkie
spacekonijn zei:
achja weet genoeg argumenten om cannabis gebruik te verdedigen maar van binnen weten we allemaal dat het vrij nutteloos is om te vaak stoned te zijn..

had zon 2 weken niet geblowed en eergister een pure wiet joint gerookt sterke nederwiet ( van dat chemische rotzooi vermengd met groeimiddelen die nog op de plant zaten , zoals bijna alle wiet tegenwoordig)

was bijna trippen :wave: opzich wel leuk maar stop dr nu weer mee

laters
ik heb gisteren ook nog eens wat geblowd, twas een maand geleden en toch nog eens leuk.. smiddags had ik zelf een korte hallucinatie :confused: kzag neen hond rond mijn bene lopen uit mij ooghoek, ik keek naar beneden en e was helemaal geen hond.. zeer raar want zo scheef wa ik nu ook niet

Antwerp's highest

Ik smoor elke dag wiet, en heb nog nooit echt andere drugs gedaan, buite een paar keertjes x geprobeerd en één keer lachgas... Ik denk dus niet da wiet echt iets beinvloed op het gebruik van harddrugs.....

Chimera

Bewuste gebruiker
Elke dat wiet roken is slecht, het tast je longen aan werd er gezegd.. ja nogal wiedes, roken is ook slecht voor de longen, slecht voor je energie, vertrouwen etc. Chips zijn kankerverwekkend, melk is nu ook al ongezond, caffiene is slecht voor je, ga naar buiten en ruik de aroma van de uitlaatgassen = slecht. softdrugs is iig nog "nuttig", (als ik relaxing) als je het in verband trekt naar het roken. harddrugs = slecht.

Wat is nog goed?

Daar rook ik er 1 op
:smoke:

spacekonijn

Badass junkie
maar dat komt dan toch niet DOOR blowen?

ik bedoel je proeft toch ook eerst of je kaas lekker vind voordat je gaat fonduen

Marcel

Belezen gebruiker
mathijs zei:
Nouja, geef toe dat je meestal niet aan hard-drugs begint als je nooit hebt geblowd...

En de meeste heroine gebruikers hebben vroeger cola gedronken. :wink:

Overigens begon ik met paddo's en xtc, nog nooit gerookt of gebolowd.

Maar wetenschappelijk wordt nu echt de stepping stone theorie verworpen.

matthijs

Badass junkie
Ik verdedig de stepping-stone theorie ook niet....ik zeg alleen maar dat (de meeste) mensen geen harddrugs gaan gebruiken voordat ze geblowd hebben. Je gaat misschien niet sneller harddrugs gebruiken, maar als je nooit hebt geblowd is de kans dat je hard-drugs gaat gebruiken weer vele malen kleiner.

BacingsPen

Badass junkie
tsja het is wel zo dat blowers misschien eerder nieuwschierig zijn dan niet-blowers.

Het zal best bij een aantal mensen op kunnen gaan dat ze HD zijn gebruiken omdat het drugsleventje hun wel goed beviel. Maja er spelen zoveel factoren een rol dat je nooit de schuld aan een factore kan geven.

Er zijn ook mensen die begonnen toen ze nog bij hun ouders wonen en er genoeg van hadden niks te mogen en daarom maar drugs zijn gaan gebruiken. Dus dan zijn mensen HD gaan gebruiken door hun ouders?

Mac...

Badass junkie
Bewezen dat de stepping-stone theorie onzin is??? Mag ik weten waar je dat vandaan hebt. Ik geloof er toch wel echt in, maar dat betekend niet dat het vor iedereen op gaat. Ik weet dat het bij mij zo was. Eigenlijk al vanaf het moment dat ik mijn eerste peuk opstak, als ik dat niet had gedaan was ik nog niet eens begonnen met blowen.

BacingsPen

Badass junkie
mmm, kijk daar zit het al...

Het begint al bij de eerste peuk... en dan rol je er soms in... Zo gaat dat idd...

Er zitten ook kernen van waarheid in... Als ik niet blowde, had ik nu veel minder en ander soort vrienden! Dus dan zou ik ook niet meer drinken? En niet te hard rijden op mijn brommer? En geen gebrande spelletjes spelen?

maja hoe ging het bij jou precies dan mac?

Mac...

Badass junkie
Begon op mijn 11e met roken. Nog geen jaar later had ik mijn eerste joint al opgestoken. Niet dat ik toen al veel blowde, dat heeft zijn tijd wel nodig gehad. Toen eigenlijk niet veel verandering. Af en toe eens stoppen met roken en blowen en dan weer overnieuw beginnen. Vanaf mijn 15e begonnen met zuipen. Toen blowde ik wel al veel. Toen ging ik op mijn 17e op stap met mijn broertje die wel al gebruikte. Ik was moe van het werk en had al flink gezopen, dus ik had het niet echt meer naar mijn zin. Maar het was nog vroeg, dus zei ik tegen hem: Geef me ook maar eens zo'n pilletje. Avond van mijn leven gehad. Om nooit meer te vergeten. Tja en als je dan toch al eens een pilletje hebt gehad, is een lijntje pep ook niet meer zo erg toch. Die zat er binnen 3 maanden na mijn eerste pil ook al in. En toen begon ik nog eens flink te experimenteren met eigenlijk alles waar ik maar aan kon komen. Vooral GHB, tjongejonge wat een lekkere troep is dat ook. Mja, nu weer een beetje rustig aan aan het doen. Niet iets waar ik bewust voor gekozen heb, maar heb het wel een beetje gehad met dat constant gaar zijn. Snuif mss niet meer zo veel, maar ik zuip wel weer ieder weekend 2 dagen en blow bijna iedere dag weer. Dus ja, ik blijf er toch wel een beetje in hangen....

BacingsPen

Badass junkie
mmmz mja als je zoveel geprobeerd hebt is het ook wel moeilijk het met regelmaat te doen lijkt me zo?

Schrap die dagen alcohol gebruik is:P

Wat is daar nou aan?

Mac...

Badass junkie
haha Look who's talking.

Ik vraag het me 's ochtends ook wel eens af, waar doe ik het voor...

BacingsPen

Badass junkie
haha ja idd, ik altijd...

Het heeft ook nooit meer zoveel effect als in de tijden dat ik veel dronk:confused:

Drink bijv 6 biertjes nu, en dan heb ik nog zoiets van voel ik er nou wat van?

Kom ook niet echt heel erg los meer:confused: Normaal kon ik bezopen ineens met iedereen lullen zonder ze te kennen. Nu ook niet meer:confused:

mss moet ik gewoon weer een keer aan de whiskey :grin:

Bovenaan