Elke week een pilletje

Mandriva

Newbie
Klopt, maar ik dacht omdat ik daarna toch voor mezelf een pauze ga inlassen van een half jaar dat het wel kon. Maarja het is gewoon niet verstandig, punt. Je hebt me overtuigd :tongueout: beter nu 6 weken wachten en dan nog 1x lekker knallen :)

jaapi

Belezen gebruiker
Mandriva zei:
Zit een beetje met een dillema,
Ik ben normaal altijd van het verstandige gebruik en laat altijd minimaal 6-8 weken ertussen. Nu is het probleem dat ik komende tijd wat feestjes heb waarop ik graag wil gebruiken.
Mijn laatste keer was vorige week (en daar zat 6 weken tussen) nu zou ik over een week weer willen gebruiken en dan over 4 weken weer. (dus eerst 2 weken ertussen en dan 4). Daarna las ik sowieso een pauze in van een halfjaar tot de zomer.
Ik heb vorige week redelijke hoeveelheid gepakt en zou volgende week gewoon halfje/3kwart willen doen van 180mg pil. En dan 4 weken daarna weer lekker wat meer pakken.

Vraag, heeft het zin om volgende week dat 3kwartje te pakken? Of ga ik dat dan toch niet meer voelen omdat ik vorige week al heb gebruikt en kan ik het beter niet doen zodat ik over 6 weken weer optimaal lekker ga? :)

Formeel gezien is het raadzaam om de 6 weken norm aan te houden. Anders kan het zijn dat je meer nodig hebt, minder serotine-effect hebt (blij, roze bril), en een ergere kater/dip.

that being said, als je de zelfdicipline hebt om dat half jaar pauze ook echt te houden zou ik op die 2 gelegenheden gewoon nog x doen. Het kan gewoon, aleen geen gewoonte van maken.
Let er wel op, dat je ook nog lol kan hebben zonder een pilletje..

lunafaye

Experimenterende gebruiker
ik herken idd dat het love gevoel per week minder word en na een week of 4 of 5 weg blijft.
Maar het energieke blijft en het losser zijn blijft ook.
En daar opzich geniet ik al van.

Die dip...die heb ik wel 1 of 2 x gehad..maar niet iedere week.
een depressief gevoel krijg ik er ook niet van.

Toch zijn het meestal periodes van 4 of 5 weken dat ieder weekend gebruik en dan weer ff een tijdje niet. om mijn lichaam te laten herstellen.
Als je dan na een week of 6 tot 8 weer eens wat neemt is het love gevoel weer terug.
maar die periodes van 4 of 5 weken achter elkaar is maar 2x per jaar de rest gewoon rustig aan en andere leuke dingen gebruiken zoals truffels,wiet etc.en dan idd eens per 3 maanden eens xtc.

Tufnut

Badass junkie
jaapi zei:
Formeel gezien is het raadzaam om de 6 weken norm aan te houden. Anders kan het zijn dat je meer nodig hebt, minder serotine-effect hebt (blij, roze bril), en een ergere kater/dip.

that being said, als je de zelfdicipline hebt om dat half jaar pauze ook echt te houden zou ik op die 2 gelegenheden gewoon nog x doen. Het kan gewoon, aleen geen gewoonte van maken.
Let er wel op, dat je ook nog lol kan hebben zonder een pilletje..

Iemand zegt dat ie overtuigd is van iets wat in principe gewoon verstandig is en dan ga jij toch zeggen dat het wel kan. maat tegelijk zeg je dat ie wel op moet passen dat ie nog lol kan hebben zonder pilletje. Dat blijf je alleen kunnen door het ook te doen. Van uitstel komt afstel.
Bovendien is het nogal tegenstrijdig om eerst je eigen voornemen niet vol te houden, door weer een nieuw voornemen ertegenover te stellen. Zie hier waar veel gebruikers van recreatief naar problematisch gebruik overstappen. En weet dat de stap van problematisch gebruik naar verslaving nog maar ene kleine is.

jaapi

Belezen gebruiker
in principe is het gewoon verstandig om geen drugs en alcohol te gebruiken. De vraag was of het kon, en of het een probleem is. en als je de zelfdicipline hebt om het te houden bij die 2 gelegenheden kan het, en is het geen probleem. Er is voorzichtigheid geboden natuurlijk, dat zeker. Maar ik, en vele anderen hebben weleens minder dan de voorgeschreven weken pauze gehad, zonder problemen. Dat is aleen iets wat de uitzondering moet zijn, en niet de regel.

Tufnut

Badass junkie
Mandriva zei:
Vraag, heeft het zin om volgende week dat 3kwartje te pakken? Of ga ik dat dan toch niet meer voelen omdat ik vorige week al heb gebruikt en kan ik het beter niet doen zodat ik over 6 weken weer optimaal lekker ga?

Als je het zo stelt, dan heb je daar ook wel gelijk in, maar nadat iemand het nog wijzere standpunt heeft ingenomen van het zich houden aan de basisnorm komt het een beetje over als 'doe het toch maar :P '

Bovendien was het niet de vraag of het kon en/of een probleem is, maar:
Mandriva zei:
Vraag, heeft het zin om volgende week dat 3kwartje te pakken? Of ga ik dat dan toch niet meer voelen omdat ik vorige week al heb gebruikt en kan ik het beter niet doen zodat ik over 6 weken weer optimaal lekker ga?

Driekwartjes even tussen door heeft niet zo'n zin. Door tolerantie ga je daar niet zo veel van voelen, maar toch doet het wel een belasting op je voorraden. En de kans is groot dat je, doordat je toch al begonnen bent en dus ook wel echt iets wilt voelen, dat je meer gata gebruiken dan voorgenomen. En zie daar het tweede voornemen in duigen vallen.

jaapi

Belezen gebruiker
moet je wel gelijk geven als het over het driekwartje gaat. Zeker na een beetje tollerantie is een driekwartje de troubles niet waard. En goede voornemens moet je inderdaad nog volhouden en uitvoeren ook, maar dat is zelfkennis, of je dat kan of niet

Roygbiv

Newbie
Heb het ook wel eens 3 weekenden achter elkaar gedaan, het bekende verhaal, kerst/nieuwjaar en véél goede feestjes, maar inderdaad zeker niet aan te raden! Je voelt er gewoon niet zoveel meer van en het is ongezond voor je lichaam. Niet dat ik er doodziek van werd ofzo, maar het is gewoon zonde en je maakt je reserves op.
Ik hou het zelf nu ook op maximaal één keer in de 6 weken.

Paperplane.

Wijs gebruiker
druifje87 zei:
hoi,

ik lees over schokjes in je hoofd,

dat heb ik nu al 2 dagen, en door mijn lijf, ik beweeg er niet van,maar denk dat we het over hetzelfde hebben.. wat moet ik hieraan doen? vind het heel eng en gebruik weinig drugs, eens in de 3 weken, en max 3 pilletjes in een weekend..
ik hoor graag van je..

groetjes b
Als ik op een avond meer dan 3mg-kg lichaams gewicht opheb, heb ik de week daarna ook last van schokjes. Gaat bij mij vanzelf altijd wel weer weg.

OT:Meeste wat ik heb gedaan is twee dagen achter elkaar. Het love gevoel is dan nog gewoon aanwezig, de trip duurt alleen minder lang.

Tufnut

Badass junkie
Bij twee dagen achter elkaar is het love gevoel er bij mij echt niet meer en de kater zal niet te harden zijn.

GoedeWiet

Elke week een pilletje.. Het is een bijzonder slecht idee..

Ik heb in mijn late puberteit ook een paar zomervakanties doorgebracht met elke week meerdere pil-avonden. We waren met een groep jonge gezonde jongens, en als er genoeg pillen voorhanden zijn, zijn er altijd mensen die stevig doorpakken. Natuurlijk wordt je nog wel leip van die pillen, ook als je het meerdere keren per week doet. Zeker gecombineerd met iets anders als alcohol, snuifwaar of blowen. Of allemaal tegelijk. Punt is een beetje dat je in zon periode van veel gebruiken 'gewend' raakt aan de brakheid. En het allemaal wel mee lijkt te vallen qua 'slechtheid'.

De brakheid is het duidelijke signaal dat je lichaam van iets moet herstellen. Hoe slecht het nou 'exact' is, is een lastige discussie. Studies zijn niet eenduidig, hersenonderzoek is niet fatsoenlijk en/of eenduidig, en iedere persoon is anders. Deze feiten zijn al snel een excuus om te denken dat het mee zal vallen. Maar feit blijft wel dat iedereen wel van 'die gasten' kent die regelmatig en vaak pakken, en dat het altijd wel 'aan ze te zien is'. Natuurlijk kun je er oud mee worden, natuurlijk kun je er prima mee leven. Het lichaam is stevig, en je raak er wel aan 'gewend'. Maar aan ernstige afwijkingen en ziektes raak je ook wel 'gewend'. Met andere woorden, je leert er mee leven, maar dat betekent niet dat het geen invloed op je lichaam en psyche heeft.

Wat je niet kan, is in een parallelle wereld stappen en de versie van jezelf bekijken waarin je gewoon nuchter was. Waarin je geheugen 3x beter was, je lichaam 3x gezonder en je toekomst 3x mooier door betere of afgemaakte studies.

Denk er eens over na. Pillen pakken is gewoon tof maar het is pas echt tof als je het beperkt tot eens per maand en er gewoon echt van geniet in plaats dat je er een ingesleten gewoonte van maakt zoals roken of blowen. Het valt niet mee die verleiding te weerstaan als je tussen de 16-20 jaar oud bent, je lichaam stuitert toch wel weer overeind, maar denk er eens over na. Het is toch veel relaxter als je op je 40e nog steeds een beetje mee kan feesten ipv dat je dan misschien al helemaal verrot bent..

Perrydiculous

Doe het niet.
Ik merk nu hoe erg ik mezelf erdoor aan het verkloten was en ben 'r nu dus mee gestopt.
Enkel nog op 'n echt groot feest eens een pilletje.
Ik zou hier een groot betoog neer kunnen zetten zoals sommige mensen doen, maar dan krijg je een beetje een TL;DR effect.
Dus vertrouw iedereen gewoon en doe het niet!

Tufnut

Badass junkie
GoedeWiet zei:
Studies zijn niet eenduidig, hersenonderzoek is niet fatsoenlijk en/of eenduidig, en iedere persoon is anders. Deze feiten zijn al snel een excuus om te denken dat het mee zal vallen.

Er is inmiddels wel degelijk goed en betrouwbaar onderzoek. Daaruit blijkt dat beperkt gebruik al veranderingen in de hersenen aanbrengt. Het duiden daarvan is dan weer wat lastiger, maar uit geheugentesten blijkt dat gebruikers minder goed scoren dan niet gebruikers. Dit is in principe wel binnen klinische range, maar het is wel ene verschil en het volgende wat je schrijft heel erg waar is en aangezien bovenstaande niet getest is op mensen die elke week gebruikt hebben zou ik inderdaad de adviezen volgen en gebruik zo lan mogelijk uitstellen en beperkt houden.

GoedeWiet zei:
Wat je niet kan, is in een parallelle wereld stappen en de versie van jezelf bekijken waarin je gewoon nuchter was. Waarin je geheugen 3x beter was, je lichaam 3x gezonder en je toekomst 3x mooier door betere of afgemaakte studies.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb het vroeger veels te veel gedaan ( xtc-speed ) met als gevolg dat me kort termijn geheugen echt soms zwaar naar de kloten is, sommige dagen lijkt me geheugen echt een zeef.
Jonge heb ik al spijt gehad dat ik vroeger niet meer maat kon houden.
Nu ben ik een geheelonthouder als het gaat over chemische drugs en heb er nu een klare kijk op.
Spijtig dat ik die wijsheid die ik nu heb vroeger niet had.
Misschien raar om te zeggen maar tripdrugs hebben me dit doen inzien.
Tripmiddelen hebben me leven positief verrijkt en me in 'een' goede richting geduwt.

Trippen is en blijft me beste leerschool.

grts

Bovenaan