Energydrank + alcohol

gekkehenkie

Belezen gebruiker
Ik heb gehoord dat dit dingen als hartkloppingen enzo kan veroorzaken.

Ik heb nu 3 biertjes van 0,33L op (ik heb totaal geen tolerantie, drink bijna nooit eigenlijk misschien eens per maand). Maar begin moe te worden wil eigenlijk nog ff een energydrankje er achteraan mieteren. Kan dit gewoon?

Groeten :stoned:

Aking

Wijs gebruiker
wat denk je van (rode) wodka redbull... of wat denk je dat er in flügel zit?

lijkt me bullshit dus :rolleyes:

Pikachu

Wijs gebruiker
Hmm een energiedrankje kan best als je er maar geen 10 gaat drinken, speed+ alcohol gaat ook. (is wel slecht maar dat is een ander verhaal)

gekkehenkie

Belezen gebruiker
Aking zei:

Haha, ja weet niet ben niet zon expert op drankgebied, drink eigenlijk alleen maar bier. :grin: Maar oke, nog even een blikje energy en daarna een hit from the bong om te slapen :grin:

Thanx voor de sneller antwoorden. :stoned:

Immo

Badass junkie
gekkehenkie zei:
Aking zei:

Haha, ja weet niet ben niet zon expert op drankgebied, drink eigenlijk alleen maar bier. :grin: Maar oke, nog even een blikje energy en daarna een hit from the bong om te slapen :grin:

Thanx voor de sneller antwoorden. :stoned:

Energydrink voor het slapen, verstandig ja.

gekkehenkie

Belezen gebruiker
Ja haha, ik zei het een beetje verkeerd :P

Eerst een energy drankje, 2 uur later pas slapen (waarvoor zou ik anders energy nemen). :grin:

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Dat is de grootste bullshit ooit je mengt toch ook heel vaak met cola? denk je dat er een groot verschil tussen cola en energydrink zit? energydrink is mijn favoriet als het op het mixen van drankjes aan komt. Bij de Albert Heijn kun je bijvoorbeeld een 15% wodkamix kopen waarbij ze aanbevelen het met energydrink te mixen. Ik mix ook altijd mijn Grolsch kannontjes met energydrink.

Pikachu

Wijs gebruiker
Welhallodaar zei:
Dat is de grootste bullshit ooit je mengt toch ook heel vaak met cola? denk je dat er een groot verschil tussen cola en energydrink zit? energydrink is mijn favoriet als het op het mixen van drankjes aan komt. Bij de Albert Heijn kun je bijvoorbeeld een 15% wodkamix kopen waarbij ze aanbevelen het met energydrink te mixen. Ik mix ook altijd mijn Grolsch kannontjes met energydrink.

Bijlagen

• sad_puppy.jpg
    sad_puppy.jpg
    93,1 KB · Weergaven: 2.236

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Van teveel caffeine krijg je hartkloppingen. Van teveel energydrank dus ook, alleen heeft dat denk ik weinig met de alcohol te maken.

gekkehenkie

Belezen gebruiker
Oke, ik dacht dat je misschien zon wisselwerking kreeg (uppers en downers met elkaar combineren), dit is natuurlijke een kleine hoeveelheid :) Maar ik wil graag zekerheid hebben voor ik iets probeer :mrgreen:

hannus

Bewuste gebruiker
je kan tegen beetje energydrank, op sziget ook niks anders gezopen dan energie drank met wodka een week lang alleen dat, en ik doe het ook nog steeds.
dus niet miepe en zuipe, of gewoon je mond houden.

PaulusdeWodkabouter

Experimenterende gebruiker
Welhallodaar zei:

Je hebt het over de grootste bullshit maar je hebt zelf geen verstand waar je het over hebt. In energiedrankjes zit wel soms tot 10 keer zoveel caffeine als in cola en daarnaast bevat het vaak stoffen als taurine en guarana. Al deze stoffen kunnen hartkloppingen veroorzaken. Lees wat wetenschappelijk onderzoek voordat je onzin neerzet.

Caffeine experts call for warning labels for energy drinks
http://www.physorg.com/news141449079.html

"The caffeine content of energy drinks varies over a 10-fold range, with some containing the equivalent of 14 cans of Coca-Cola"

cobhc

Belezen gebruiker
ik kreeg wel eens hartkloppingen van energy drink ben 5 jaar verslaafd geweest heb nu al 2 weken niets gedronken :)

Experts raden trouwens af energy drink en alcohol samen te combineren het is namelijk allebij erg slecht voor je hart en dan in combinatie dus nog slechter:wink:

Serenity

Badass junkie
DUDE.... het is ENGERGYDRINK...
Het zou enigzins slecht voor je hart kunnen zijn om pep met ghb te combineren, of soortgelijke combinaties. Maar please.. van energydrink en alcohol krijg je echt geen hartklachten en als je ze krijgt ben je FOKKING PARA en moet je sowieso evnetjes langs de dokter :rolleyes:

nightmare

Belezen gebruiker
energiedrank of energy drink :P

als je het veel samen drinkt krijg je wel een gruwelijke droge bakkes de volgende morgen. Alcohol droogt je lichaam al uit en die energiedrank helpt daar nog een handje bij mee.

Detroit303

Bewuste gebruiker
Ik hou persoonlijk wel van de combinatie van veel alcohol en veel caffeine.
Word je toch stevig opgepept van! :grin:
Als ik een avond wat moe ben drink ik een paar vodkas met redbull. Nooit last van hartkloppingen. Enkel een uitgedroogd gevoel en een fikse kater smorgens. Wat natuurlijk logisch is omdat zowel alcohol als caffeine vocht afdrijvend werkt.. Dus gezond is het dus niet, maar dood zal je er niet van gaan.

cropp

Badass junkie
ik weet dat het ongezond is maar ik denk dat ik al snel aan de 5 a 6 blikjes energy drink zit als ik op school ben, ik weet niet of er tolerantie bestaat bij caffeine, maar ik heb er echt geen moeite mee om te zuipen en dan energydrink er bij te gooien, ik denk alleen dat ik dan n beetje misselijk word.

snoopdok

ik vind het niet echt een goeie combinatie van die energydrank wordt je hyper en dat wil je toch zeker niet als je dronken bent :confused:

Judas

Wijs gebruiker
Ik heb talloze liters wijn, wodka en likeur samen met zakken vol cocaine weggewerkt in mijn lichaam en die rampzalige aanslag op mijn gestel overleefd.
Zou mezelf dus niet zo druk maken om de softdrinkcombi waarin dit topic sprake van is mensen.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
yeti zei:
Ik heb talloze liters wijn, wodka en likeur samen met zakken vol cocaine weggewerkt in mijn lichaam en die rampzalige aanslag op mijn gestel overleefd.
Zou mezelf dus niet zo druk maken om de softdrinkcombi waarin dit topic sprake van is mensen.
Mee eens dat je, je niet heel druk moet maken om zo'n combi of wat hartkloppingen.
Maar elke persoon is anders, sommige zullen misschien jouw combi's niet overleven. Ook als jij op je 40ste een hartaanval krijgt doordat je hart toch wat optaters heeft gehad gaat je vergelijking natuurlijk niet op.

Je hoeft het echt niet altijd direct te merken als je schade aanricht aan je lichaam.

Flameon

Badass junkie
Zazuu. zei:
nooit ergens te veel van nemen. Dan kun je vrij veel maken.

Dat vind ik een hele goeie waar ik het mee eens ben. Combinaties zijn soms dan wel niet gezond, maar zolang je het in geen overdreven vorm doet zal het wel mee vallen bij de meeste combi's.

Qua drank heb ik met name in mijn studententijd ook wel vaker veel combi's gedaan, ook met oppeppende drugs want de feesten duurde soms erg lang. Ja, ik was echt een party animal in mijn studententijd .... maargoed tot dusver niks van ondervonden. En ik word 2x per jaar medisch gekeurd, ook mijn hersenen haha.
Het wilt niet zeggen dat ik gezond heb geleefd en ik deze combi's dus weer wekelijks over zou doen. Studententijd is voorbij ... bepaalde combi's ook!

Judas

Wijs gebruiker
Flameon zei:
ik word 2x per jaar medisch gekeurd, ook mijn hersenen haha.
Ben benieuwd welke methode ze hanteren bij dat deel van het onderzoek Flameon?
Ga je dan de CT-scanner in? :wink:

Dopejoo

zelf vind ik dat het chilste wat er is met alcohol.
ik was op een feest. beetje sterke drank, + 12 blikjes energy en wat jointjes. helemaal kapot stronken en alsnog superveel energie. et mooiste wat er is denk ik:tongueout:

en op et nieuws was ook iets daarover, dat energy-alcoholise drankjes(voorgemixt) niet meer verkocht mogten worden ofzo, omdat je dan sneller teveel alcohol in je neemt, je merkt minder van de drank, en kan zo makkelijker zoveel drinken dat et veelteveel is voor je lichaam en hersenen.

Bovenaan