1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Enge hallucinatie

Discussie in 'MDMA (XTC)' gestart door kls, 9 apr 2018.

OmniMind - improve your mental performance
  1. kls

kls Newbie

Hey allemaal,

Ik heb me hier net aangemaald dus hoop het een beetje goed te doen.

Ik heb al vaker drugs gedaan xtc en een keer mdma crystals, nog nooit een bad trip gehad of echt iets geks meegemaakt eigenlijk.

Naja, afgelopen vrijdag zijn ik en mijn vriend naar een hotel geweest om XTC te doen (Netflix 255 mg). Dit hebben we al een keer eerder gedaan, dus het leek me leuk. Rond 20.00 uur nam ik een halfje, een uur later kwam ik al omhoog. Hij was best heftig in het begin, maar voelde me daarna geweldig. We hebben samen gedanst en over zoveel dingen gepraat, ik heb hierna nog 2 halfjes genomen. Toen ik op mn comedown kwam, rond 2 uur denk ik. Begin ik enge dingen te zien, het waren vooral mensen. In het hotel was een balkon waar we af en toe op gingen staan, en ik zeg telkens mensen. Een keer een man in een auto, iemand zag ik voorbij lopen, ik zag een groepje meisjes staan en iemand stond naar ons te staren. Ze waren heel detailed, het leek zo echt. Ze verdwenen alleen als ik tegen mijn vriend zei dat ik ze zag. Ik zag ook heel veel zwarte stipjes overal, ik dacht dat ze me aan het opeten waren, die zag mijn vriend ook toen ik het zei.

Het enge was dat een keer toen we terug liepen in het hotel dacht ik een oude vrouw in onze hal te zien staan. Ze trilde met haar hand en probeerde onze badkamer deur open te doen. Hier schrok ik zo erg van, ik zei tegen mijn vriend ' Oh my god, er staat daar een vrouw'. Toen ik dat zei, staarde ze me heel lang en eng aan. Ik viel nog naar achter en me vriend stelde me gerust. Toen pas was ze weg. Ik was daarna best paranoid. Ook voordat ik ging slapen zag ik nog 3 mensen op ons balkon staan, dit heb ik proberen te negeren.

Heeft iemand anders ooit zoiets meegemaakt? Zelf als ik er nu aan denk voel ik me nog best wel paranoide. Misschien heb ik teveel voor mn eigen doen gebruikt? Normaal zou ik hallucineren echt niet erg vinden, maar dit maakte me best bang en wil ook niet dat ik deze mensen de volgende keer ga zien.

Hoop dat iemand tips heeft!
    Thanks

2. BasvanHoven

BasvanHoven Bewuste gebruiker

3 x 127,5 = 382,50 mg MDMA. Dit is een flinke dosis. Normaal wordt aangenomen 1 tot 1,5 mg per kilo lichaamsgewicht, maar ik moet niet de brave hendrik gaan uithangen omdat mijn keren dat ik veel te veel nam niet eens meer op twee handen te tellen zijn.

Jazeker heb ik dit. Bij mij is het zo dat ik nooit NIET heb gehallucineerd op MDMA. Soms heftiger dan andere keren. Meestal zijn het slechts verstoringen of schudden van beeld, floaters golvende objecten en kleurverstoringen, maar altijd gebeuren er rare dingen in mijn zicht. Ik herinner me bijvoorbeeld een keer dat ik een kano zag varen op de weg. Dit is echt geen grap. Ik had een aantal pillen genomen en ik wilde naar de snackbar gaan. Ik stond helemaal strak. Zo strak dat ik er eigenlijk niet echt meer van genoot. Ik zag de hele tijd mensen of dieren in de verte die heel duidelijk bewegen. Een soort schimmen die als je dichterbij komt lantaarnpalen of kliko's bleken te zijn. Ook ooit een keer een kat proberen te aaien, tot ik erachter kwam... er is helemaal geen kat. Ik had gewoon een kat super realistisch gehallucineerd. Dit was allemaal verre van prettig.

Wat ik probeer te zeggen, hallucineren op MDMA is niet heel raar. Je hebt een hoge dosis genomen. Dan is hallucineren zeker niet ondenkbaar. En geloof me, ik ben er niet trots op maar ik heb dossissen genomen die zeker 3x waren van wat jij hebt genomen (natuurlijk niet in een keer). Ik heb echt hele rare dingen gezien.

Ik zou je dosis volgende keren iets omlaag schroeven. Het is mij toch wel pijnlijk duidelijk geworden dat wat iedereen altijd roept, meer is niet altijd beter, zeker opgaat voor MDMA. Het beste effect behaal je bij een lagere dosis. Bijnemen werkt vaak averechts. Het is een hele complexe drug die een hele complexe reactie op het lichaam veroorzaakt, en het is absoluut geen speelgoed.

kls en Bas vinden dit leuk.
  3. kls

kls Newbie

Ja, het was idd veel te veel. Ik had ook gehoord dat veel nemen eigenlijk niet heel erg is, maar het bleek toch een tegenvaller. En inderdaad het is verre van prettig, hallucineren over leuke dingen maakt niet uit. Maar die mensen maakte me zo bang haha.

Maar bedankt voor de tip. Weet ik in ieder geval dat het inderdaad aan de dosis lag!

4. Bas

Bas Belezen gebruiker

Toen ik lichte hallucinaties had van XTC dacht ik echt alleen maar: WTF is er aan de hand. Haha. Ik ben niet echt een fan van trip middelen of dat soort dingen, dus ik stond gewoon stom verbaasd te kijken toen iedereen geel leek te zijn. (was ook mijn 1e keer in m'n leven dat ik licht hallucineerde) En dat mensen maskers en kostuums droegen, die ze in werkelijkheid gewoon niet droegen.

Als die hallucinaties later weer terug komen weet ik onderhand wel dat ik iets te veel heb gebruikt (dit is 1x voorgekomen, maar met een kortere duur). Ik ben er dus nu op voorbereid en ik schik er ook niet meer van. In jouw geval, kls, denk ik dat je dit gewoon niet verwacht had, waardoor het dus tegenviel. Mocht je toch later weer XTC slikken (en ook te veel om wat voor reden), dan denk ik dat je er geen problemen mee hebt.

Wees maar blij dat XTC nog zulke bijwerkingen heeft bij overmatig gebruik. Bij GHB ga je zo wat gelijk out, veel gevaarlijker dus als je er niet voorzichtig mee omgaat. Als je wat te veel XTC slikt weet je dat het binnen een bepaalde tijd weer over is, als je niet nog meer gaat bij slikken natuurlijk.

kls vindt dit leuk.
  5. De Dunne

De Dunne Badass junkie Donateur De Leukste Thuis!

kls vindt dit leuk.
  6. acht.zes

acht.zes Wijs gebruiker

Ik ben altijd een beetje jaloers op mensen die trippen van MDMA. Waarom is mij dat nog nooit overkomen. :(

kls vindt dit leuk.
  7. kls

kls Newbie

Ja, ik denk het ook. Ik denk dat ik er gewoon vrij paranoide door werd en dat was dus niet chill hahahah. Maar misschien als ik gewoon wat positiever erover nadenk volgende keer word het ook niet zo 'eng'. :wink:

8. kls

kls Newbie

De Dunne vindt dit leuk.
  9. kls

kls Newbie

Hahaha misschien verschillend per persoon? Ik zag zoveel dingen die avond, zelf dingen die door de lucht vlogen enzo. Het was vreemd, maar intressant. Ookal vond ik die mensen die ik hallucineerde niet zo leuk :)

10. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

@acht.zes @kls Heeft vooral met doseringen te maken. Het zal verschillen per persoon, maar als je idioot veel neemt dan zal het wel lukken.

11. Bas

Bas Belezen gebruiker

Das het nadeel aan XTC. Op een gegeven moment neem je bij om het gevoel te behouden, al weet je gewoon dat dit niet werkt. Het is namelijk gewoon een heerlijk gevoel dat je vast wilt houden. Een paar pillen erbij gedurende avond, zonder enig effect, gaat gewoon makkelijk. Een overdosis is ook zo op die manier bereikt, al moet je dan wel heel ver gaan.

12. acht.zes

acht.zes Wijs gebruiker

@Sally Tessio
    In de jaren 90 doseerde ik idioot hoog, ook toen geen hallucinaties.

13. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter Donateur

Haha omdat je verstandig gebruikt? Sedert ik 1.5 tot 2/kg neem heb ik het ook nooit meer.

14. acht.zes

acht.zes Wijs gebruiker

Ik trip gewoon niet op MDMA. ook vroeger met 10-15 pillen niet. Tegenwoordig een stuk verstandiger inderdaad, kom niet meer boven de 500mg, hoewel dat ook nog steeds vrij fors is.

15. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

@acht.zes Hmmm, dat is wel vreemd man. Ach, het is uiteindelijk toch niet waar het voor bedoeld is. Het is mij wel gebeurd op vergelijkbare doseringen en dan moest ik glimlachen omdat ik doorhad dat ik mijn duim opstak naar iemand die een paar meter naast me zat te bouncen, terwijl die er niet bleek te zijn. Het is wel geinig, maar je mist niet al teveel.

16. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik snap dat echt niet. Bij drugs waarbij bijnemen zin heeft, snap ik dat je bijneemt (ook al is het onverstandig/ongezond). Maar bij iets als xtc waarbij je met waarschijnlijk 60/70 mg al je serotonine er doorheen hebt en daarna niet die typische high meer krijgt en dan toch maar bij blijven nemen en hopen dat het toch nog komt... Als ik de gezichten van die grootverbruikers zie dan vraag ik me weleens af of mdma hun denkvermogen serieus heeft aangetast.

De Dunne vindt dit leuk.
  17. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter Donateur

Ik snap het wel, want ondanks dat je de echte high niet terugkrijgt, stel je de come down wel gewoon uit. Vluchtgedrag. :tongueout: Zeker omdat het gewoon zo kort is, MDMA.

Ik vind MDMA daarin ook niet zo heel veel verschillen van andere upper-achtige drugs eigenlijk? Behalve dan die korte duur, en op een gegeven moment is het gewoon klaar. Maar ik lees hier vaak dat speed bijvoorbeeld als een drug wordt gezien waarbij je bij kunt nemen zo lang als je wil. Dat kan inderdaad in het kader van uitstel van executie (geen come down, wakker blijven), maar de high van de eerste paar uur krijg ik nooit terug en ik heb dan naar mijn idee ook steeds meer nodig om de brakheid zoveel mogelijk buiten de deur te houden.

Volgens mij zorgt bijnemen bij heel veel drugs vooral voor uitstel van nuchter worden en minder voor het volledig terugkeren van het typische wenselijke effect, maar misschien dat dat bij sommige middelen, zoals coke, wel anders is?

18. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Goed punt.

En mdma werkt dan ook nog wel op een paar andere receptoren zoals o.a. dopamine.

Maar volgens mij is er bij veel mensen toch een soort stille hoop dat er bij het volgende snoepje weer die echte euforie is. Laten we wel wezen: dat gevoel of eerder die herinnering aan dat gevoel koppelen we aan 'mdma', of 'xtc'. En dat lijkt er toch wel erg op dat we (of tenminste: velen) een onrealistische verwachting hebben en dat verlangen zo sterk is dat compleet voorbij wordt gegaan aan enig intelligent denken.

19. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Chasing the dragon heet dat, verstandig is het niet en vrij zinloos en toch zie en hoor je het mensen vaak doen met zo'n beetje elke mogelijke drug.

Overigens is het wel zo dat het bij MDMA van alle drugs die er zijn, het duidelijk het meest zinloos is om die high te blijven najagen. Zelf heb ik het bij MDMA ook nooit gedaan, maar bij genoeg andere drugs heb ik me er vaak genoeg toe laten verleiden.

Laatst bewerkt: 14 apr 2018
    Mindless vindt dit leuk.
Laden...

Deel Deze Pagina