Epilepsie door mdma?

PRINCEZS_

Belezen gebruiker
Ik was zaterdag op een feestje
en heb daar een gram pure mdma kristallen gedeelt
met 2 vrienden, ik spacede wel lekker opzich.
maar toen ik thuis kwam en ik ging slapen (het was al een beetje uitgewerkt) werd ik wakker en ik begon helemaal te schokken enzo het leek een beetje op een epilepsie aanval maar duurde maar een paar seconde (toen ik klein was heb ik ook wel eens een echte epilepsie aanval gehad)
en ik kreeg ook kotsneigingen.. hoe kan dat? toen het over was heb ik heel veel water in mn gezicht gegooit en ben ik weer gaan slapen..
maar ik was alweer nuchter dus vond het echt heel raar

El Retro

Wijs gebruiker
dat weet alleen je lichaam wat je toen had. Ik zou er mee opletten als je ineens al begint gaan te rillen enzo.

J0rrit

Badass junkie
zelfs de dag erna kan je dat soort dingen verwachten bij mdma-gebruik, dat is echt niet gek als je nuchter bent. De dag erna ben je namelijk ook helemaal niet nuchter ( ligt natuurlijk aan de hoeveelheid en hoe vaak je het neemt ). Maar de dag erna heb je toch ook zon na-space met soms ook echt wazige dingen in je ooghoeken enz.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Ben ook wel benieuwd hoe dit kan. heb zelf twee keer gehad dat ik na het slikken van een pil enorm heftig begon te shaken, inderdaad zoals mensen shaken die een epileptische aanval hebben.. Die twee keer zijn trouwens ook de enige twee keer dat ik de hele nacht kwijt ben. Normaal kan ik me exact herinneren wat ik heb gedaan, maar hier weet ik helemaal niets meer van.. Alleen wat andere mensen hebben verteld.

drop out

Newbie
onder mdma gaat de tijd heeel erg snel ! hehehe
zwarte gaten zijn echt niet zo speciaal dan

ik heb zelf nog zo geen ervaring gehad met mdma, maar wel andere
heel vreemde dingen...
met mdma moet je best oppassen, zeker bij grote dosissen

maar het blijft wel heel leuk :mrgreen:

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Die twee keer dat ik het had was de dosis niet groter dan normaal.. Sommige mensen hadden 3 a 4 keer de hoeveelheid pillen geslikt die ik had en die reageerden toch stukken normaler dan ik en konden zich wel alles herinneren. Vraag me af of er een verband is tussen het heftige schokken en de complete nacht kwijt zijn?? Heb het beide twee keer meegemaakt, beide keren de combi van schokken en alles kwijt zijn.

Jeller

Badass junkie
kan wel zijn dat het epilepsie was.. sommige soorten epilepsie aanvallen duren maar paar seconden.;
Absences of Myoclonische aanvallen bijvoorbeeld

en mdma en amfetamines int algemeen lokt dat wel uit

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Bij mij duurde het shaken meerdere uren (3 a 4) met af en toe een kleine pauze :P

zommes

Badass junkie
Over jezelf gaan praten is geen antwoord op de vraag van PRINCEZS geven.

Een paar gram met 3 mensen delen is sowieso een best grote hoeveelheid mdma. Zo'n hoeveelheid kan neurotoxisch worden al helemaal als je nog half(of heel) onder invloed gaat slapen. Waarschijnlijk heb je ook flink in je slaap bewogen, toen je wakker werd was de omschakeling even lastig voor je hersenen en kreeg je dat schokken, lijkt niet echt op wat een epileptisch persoon meemaakt, maar ik snap dat het zo overkomt.

Volgende keer proberen een flinke tijd voordat je gaat slapen niks te gebruiken want het is veel schadelijker voor je hersenen om te gaan slapen als het nog actief in je systeem zit.

Sinds ik met oud en nieuw een grote dosis mdma kristallen heb gebruikt, zit ik nu nog steeds met rare epleptische schokjes voordat ik ga slapen.
Vooral als ik achter de computer zit of tv zit wordt het erger.
Ik vraag me af of dat ooit nog eens over gaat :(

J0rrit

Badass junkie
getstarted zei:
Sinds ik met oud en nieuw een grote dosis mdma kristallen heb gebruikt, zit ik nu nog steeds met rare epleptische schokjes voordat ik ga slapen.

neem aan dat je naar een feest bent gegaan, vind je kristal-mdma goed voor feesten ivm de energie die je ervan krijgt ( niet zo heel veel )?

DarkScope zei:
getstarted zei:

neem aan dat je naar een feest bent gegaan, vind je kristal-mdma goed voor feesten ivm de energie die je ervan krijgt ( niet zo heel veel )?

Euhh ja ik ben naar een feest gegaan, met ook nog een aantal lijnen speed ?
Maar waar doel jij op ?

zommes

Badass junkie
Inderdaad Darkscope, stel dat soort off-topic vragen maar via pb.

Getstarted: dat gaat wel over als je een tijdje helemaal geen mdma meer gebruikt.

Jeller

Badass junkie
zommes zei:
Over jezelf gaan praten is geen antwoord op de vraag van PRINCEZS geven.

Een paar gram met 3 mensen delen is sowieso een best grote hoeveelheid mdma. Zo'n hoeveelheid kan neurotoxisch worden al helemaal als je nog half(of heel) onder invloed gaat slapen. Waarschijnlijk heb je ook flink in je slaap bewogen, toen je wakker werd was de omschakeling even lastig voor je hersenen en kreeg je dat schokken, lijkt niet echt op wat een epileptisch persoon meemaakt, maar ik snap dat het zo overkomt.

Volgende keer proberen een flinke tijd voordat je gaat slapen niks te gebruiken want het is veel schadelijker voor je hersenen om te gaan slapen als het nog actief in je systeem zit.
1 gram met 3 is toch niet zo superveel?

en waarom is het schadelijker om onder invloed te gaan slapen dan als het uitgewerkt is?
omdat serotonine iets te maken heeft met je slaap?

zommes

Badass junkie
Jeller zei:

en waarom is het schadelijker om onder invloed te gaan slapen dan als het uitgewerkt is?

Oja. Ik dacht een paar gram.

Het is inderdaad omdat je serotine spiegel dan weer bijgeladen wordt. Hoe het precies zit zou je na moeten vragen, ik heb het zelf van een psychiater en die weten daar ook wel aardig wat van.

dallandra

Wijs gebruiker
als je al eens epileptische aanvallen hebt gehad kunnen die wel erger worden/vaker voorkomen door drugs&drank.

Psykaholik

Wijs gebruiker
dallandra zei:
als je al eens epileptische aanvallen hebt gehad kunnen die wel erger worden/vaker voorkomen door drugs&drank.
daarom ben ik ermee gestopt .
heb met nieuwjaar ook een epeleptiche aanval gehad en ben in het ziekenhuis beland.
ik ben nu officieel 19 dagen al gestopt met drugs (buiten weed) maar daar ga ik binnenkort ook nog een poging voor doen voor daar mee te stoppen maar alles op zijn tijd.

Jeller

Badass junkie
zommes zei:
Jeller zei:

Oja. Ik dacht een paar gram.

Het is inderdaad omdat je serotine spiegel dan weer bijgeladen wordt. Hoe het precies zit zou je na moeten vragen, ik heb het zelf van een psychiater en die weten daar ook wel aardig wat van.
ah kdacht al zoiets.. maar als je pil echt nog werkt, kan je volgens mij nie slapen hoor.. eens het uitgewerkt is gaat da perfect natuurlijk, ma als ge echt nog werkt wil je of kan je toch nie slape?

Ach wanneer gebruik je niet iets? Ga niet zielige verhaaltjes rond zitten hangen GETSTARTED.
Je ben dagelijks onder invloed van teringzooi

svenvdh

Experimenterende gebruiker
Heb ook zoiets raars sinds ik 1g mdma op een nacht had gepakt..
Vanaf de dag erna krijg ik voor ik int slaap val soort 'kortsluiting' in mn hoofd. Het duurt slechts 1/2 seconden, het is alsof je juist in slaap valt en niet kan bewegen, maar tog weet je dat je wakker bent..(wsl wel rare uitleg..) Ik krijg dit soort 'kortsluiting' ook als ik heel koud water snel opdrink(wel alleen dus als ik enkele dagen ervoor veel mdma heb genomen).
Na een 5tal dagen beginnen de kortsluiting lichtjes af te nemen... maar ze blijven wel terugkomen na mdmagebruik..
Iemand wie weet wie dit is? En of dit ooit weggaat?(liefst niet het standaard antwoord 'geen md nimeer pakke')

Tx voor hulp/reply's :wave:

Reennie

Newbie
svenvdh zei:
Vanaf de dag erna krijg ik voor ik int slaap val soort 'kortsluiting' in mn hoofd. Het duurt slechts 1/2 seconden, het is alsof je juist in slaap valt en niet kan bewegen, maar tog weet je dat je wakker bent..(wsl wel rare uitleg..) Ik krijg dit soort 'kortsluiting' ook als ik heel koud water snel opdrink(wel alleen dus als ik enkele dagen ervoor veel mdma heb genomen).
Na een 5tal dagen beginnen de kortsluiting lichtjes af te nemen... maar ze blijven wel terugkomen na mdmagebruik..
Iemand wie weet wie dit is? En of dit ooit weggaat?(liefst niet het standaard antwoord 'geen md nimeer pakke')

Ik heb precies hetzelfde voordat ik ga slapen(en soms ook als ik in een luie stoel neerplof) krijg ik ook zo'n 'kortsluiting'. Ik stoor me er niet echt aan maar de hoeveelheden MDMA die ik eerst pakte pak ik nimmer te nooit meer.

dirtbag

Bewuste gebruiker
dit is best vreemd, maar heb het zelf ook een keer meegemaakt toen ik een redelijke OD alcohol op had...

svenvdh

Experimenterende gebruiker
Heb je dit ook al lang dan? En verdwijnt het als je een tijdje stopt met mdma? Ik stoor me er namelijk wel aan...want als je eindelijk int slaap valt, wordt je ineens weer klaarwakker door die 'kortsluiting'.. + het is vrij ergerlijk dat dit gewoon overdag tijdens les/werk of dergelijke ook voorkomt.

Reennie zei:
svenvdh zei:

Ik heb precies hetzelfde voordat ik ga slapen(en soms ook als ik in een luie stoel neerplof) krijg ik ook zo'n 'kortsluiting'. Ik stoor me er niet echt aan maar de hoeveelheden MDMA die ik eerst pakte pak ik nimmer te nooit meer.

Reennie

Newbie
svenvdh zei:
Heb je dit ook al lang dan? En verdwijnt het als je een tijdje stopt met mdma? Ik stoor me er namelijk wel aan...want als je eindelijk int slaap valt, wordt je ineens weer klaarwakker door die 'kortsluiting'.. + het is vrij ergerlijk dat dit gewoon overdag tijdens les/werk of dergelijke ook voorkomt.

Sinds ik begon met MDMA, het wordt inderdaad minder als je een tijdje stopt bij mij althans. verder is het me tijdens les/werk nog nooit voorgekomen en word er ook niet echt wakker van.

ga eens een keer naar de doctor als je je er erg aan stoort, tegenwoordig zijn de doctoren zeer privé.

Bovenaan