Er is al een topic, met waar ben je blij om? Maar ik ben ook erg benieuwd waar jullie dankbaar voor zijn. ❤️

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Zowaar écht een leuke dag met de fam gehad. Broertje en zusje over de vloer met aanhang; bruidsmeisjes jurken uitgezocht, een schemaatje om papa te bezoeken gemaakt, spelletjes gespeeld, heeeeeerlijk gegeten en koffie gedronken. Heel heel heel fijn en leuk😊❤️
Heeft je broertje een mooie jurk gevonden?

Klinkt als een superfijne dag Ljuvie!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Kijk er vanop hoe ik van alle kanten geholpen wordt door mensen in mijn nieuwe werk als Zzp'er. Mensen in die branche. Velen zeggen dat het zo'n besloten kringetje is waar je moeilijk tussenkomt, maar zij allen bewijzen met hun hulp juist het tegendeel. Met name omdat het vanuit henzelf komt.

Het is eigenlijk hartverwarmend. Doet me best veel.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik heb vandaag echt een mega inspirerende dag. Zowel op werk als privé. Hele toffe spreker gehad op werk vandaag die met veel humor hele rake kwesties binnen de organisatie aanhaalde.

En de zenles van vanavond was, net als vorige week, weer eens ontzettend toepasselijk en lekker praktisch toepasbaar voor de komende week op precies die dingen waar ik deze weken tegenaan loop.

Heerlijk! Die 'toeval'!

miles

Wijs gebruiker
Voor een mooi gesprek gisteren.

Die fellow bleek crimineel te zijn, en ik zat bij hem in de auto en ik dacht: Alinde heb je nou echt helemaal niks geleerd?
Maar hij had mensenkennis. En ik zei, ik weet niet of ik wel bij jou in de auto moet stappen. Hij zei: je hebt toch intuïtie?
We hebben lang gepraat over de volgende stap in mijn herstel. Ik zie die man sinds september op meetings en hij heeft mij dus in alle periodes gezien, ook tijdens de opnames. Waardevol.

Ik kom nu ook in het reine met de vorige keer dat ik een crimineel dichtbij heb laten komen. Ik zie gewoon het goede in iemand en een enkele keer is dat onterecht. Maar meestal niet.
Een beetje een late reactie misschien, maar als ex boefje kan ik je vertellen dat het leven met illegale shit nooit helemaal verdwijnt, het is als een verslaving, een (financiële) tegenslag of een maatje uit het circuit dat je belt met een verleidelijk aanbod, en je hoofd zit zo weer bij het "makkelijke" geld, ik ben er al jaren uit, maar ik zal niet zeggen dat ik er nooit aan terug denk met heel soms toch een beetje heimwee

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Voor mijn beste vriendinnetje. Kwam in groep 7 in de klas en hoewel we elkaar soms een tijd niet spreken denken mensen 23 jaar later nog steeds soms dat we zusjes zijn.

Op de reünie vrijdag waren we één van de twee setjes die nog bevriend zijn ❤️

Ze was hier net nog voor mijn verjaardag en het is zo heerlijk om met haar over alles te kunnen praten. Napraten over de reünie, over haar paarden, mijn therapie en de effecten daarvan (en dat ze daar niet emotioneel van onder de indruk is maar lekker klinisch mee kan denken), dat ze lekker zichzelf kan zijn in haar zwangerschap en hoe ik daarin mee mag leven.

Zo teringdankbaar voor dit mens in mijn leven ❤️

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Voor @Pantertje dat ze na al die jaren van mijn verslaving, emotionele druk, na zo veel gekwetst te zijn, na zo veel shit, dat ze gewoon nog bij me blijft en achter me staat. Dat ze me steunt en nog van me houdt. Hoe bizar. Waar de fuck heb ik dat aan verdiend.
O jullie zijn samen!?

Wat mooi dat ze er zo voor voor je is!!

Dirkdirk

DF-koning
Omdat de persoon achter de ziekte verslaving een goed mens zit.
Pantertje kent die persoon en ziet de persoon achter de middelen steeds.
O jullie zijn samen!?

Pantertje is een schat van een vrouw, ik schaam me alleen hoe ik me gedragen heb op sommige momenten dat ik egoistisch en blind was. Dat spijt me echt.

Ik ben blij voor jullie.

Ape

Badass junkie
Omdat de persoon achter de ziekte verslaving een goed mens zit.
Pantertje kent die persoon en ziet de persoon achter de middelen steeds.
Dat is bijzonder want die persoon is er heel lang niet geweest en is nog steeds niet helemaal terug. Ik heb zulke debiele shit gezegd en gedaan, andersom had ik het niet meer getrokken. Wat een veerkracht heeft die vrouw 😮‍💨
O jullie zijn samen!?

Ik dacht dat je dat wel wist!

ja Pantertje is een mooie vrouw. Zelden zo’n goed en sterk persoon gezien 🥹

Zeehond

Badass junkie
Voor @Pantertje dat ze na al die jaren van mijn verslaving, emotionele druk, na zo veel gekwetst te zijn, na zo veel shit, dat ze gewoon nog bij me blijft en achter me staat. Dat ze me steunt en nog van me houdt. Hoe bizar. Waar de fuck heb ik dat aan verdiend.
Mooi dat je dat zegt en beseft.
Dankbaarheid uitspreken is belangrijk.
Ik hoop dat @Pantertje en jij veel shit ook uiteindelijk achter jullie kunnen laten en onbezorgd met jullie gezin kunnen genieten van een mooie toekomst met veel liefde 🥰

Dat is jullie gegund!

Dirkdirk

DF-koning
Dankbaar voor de verhuizing 1 april naar Nimma woohoo
keuken badkamer woonkamer meubels alles inclusief
met dakterras van zeker 8 meter bij 8 meter, inclusief meubels en uitzicht op centrum

Ape

Badass junkie
Mooi dat je dat zegt en beseft.
Dankbaarheid uitspreken is belangrijk.
Ik hoop dat @Pantertje en jij veel shit ook uiteindelijk achter jullie kunnen laten
Daar zit nog een ding waar ik overigens wel hard aan werk maar moeilijk is. Schuldgevoel. Die is echt heel groot.
en onbezorgd met jullie gezin kunnen genieten van een mooie toekomst met veel liefde 🥰

Dat is jullie gegund!
🥰

Dirkdirk

DF-koning
Daar zit nog een ding waar ik overigens wel hard aan werk maar moeilijk is. Schuldgevoel. Die is echt heel groot.
Dat toont kracht en geeft aan dat het je raakt, je bent een mens wat verwacht je. Maar ik ken het, en het doet pijn. Het is niet hetzelfde, maar ik heb zoveel mensen pijn gedaan. Ik heb alles in de wereld over om het te herstellen maar dat kan niet. Ik ga door en leer ervan.

Ape

Badass junkie
Ik heb alles in de wereld over om het te herstellen maar dat kan niet. Ik ga door en leer ervan.
Jep, het zal nooit meer zijn zoals het was. En dat kan inderdaad ook niet, maar dat is wel lastig en op sommige momenten compleet dysforisch. Naja, blijf er over praten en cope met gezonde dingen zoals muziek, sport en kunst. That’s what I do.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zoveel waar ik dankbaar voor ben. Doordeweeks wat te druk en/of moe om er echt bij stil te staan, maar nu is daar even tijd voor en ik voel zo'n dankbaarheid voor allemaal lieve mensen in mijn leven met gouden harten. En ook voor de kans die ik gekregen heb om na de meest duistere periode van mijn leven alles om te gooien en voor het eerst écht te gaan leven. En alle mooie kansen en situaties die zich maar blijven voordoen waarin ik ook kan teruggeven aan anderen, wat eigenlijk nóg veel meer voldoening geeft.

Ben diep dankbaar/gelukkig.

Sorry @Mevrouw Pløp moest toch weer even wat kwijt.

Dankbaar voor de online CA-meet die ik net sinds lange tijd weer heb bijgewoond. Ik ben niet een ochtendmens dus om 7:30 uur slaap ik meestal nog. Maar als ik wakker ben probeer ik hem wel mee te pakken. Alleen de laatste maanden was het door alles niet echt meer gelukt. Maar het was fijn om toch nog weer oude vertrouwde gezichten te zien en alle shares te horen en zelf ook nog even wat te delen. Altijd een goed begin van de dag zo wat motivatie geeft voor de rest van de dag 💪 En dankbaar dat je gewoon altijd kunt terugkomen hoe lang je ook niet geweest bent ❤️

• Like
Waarderingen: ljuv

Alinde

Badass junkie
Dankbaar voor de online CA-meet die ik net sinds lange tijd weer heb bijgewoond. Ik ben niet een ochtendmens dus om 7:30 uur slaap ik meestal nog. Maar als ik wakker ben probeer ik hem wel mee te pakken. Alleen de laatste maanden was het door alles niet echt meer gelukt. Maar het was fijn om toch nog weer oude vertrouwde gezichten te zien en alle shares te horen en zelf ook nog even wat te delen. Altijd een goed begin van de dag zo wat motivatie geeft voor de rest van de dag 💪 En dankbaar dat je gewoon altijd kunt terugkomen hoe lang je ook niet geweest bent ❤️
Wat goed zeg! Ik vergeet die optie een beetje soms. We doen in de kliniek niks met de 12 stappen. Maandag kan ik eindelijk weer naar een IRL meeting (NA)

Alinde

Badass junkie
Voor mijn dreamteam. Oudste broer, klinisch casemanager, arts van de kliniek, ambulant begeleider Brijder en sociaal psychiatrisch verpleegkundige GGZ. We moeten binnenkort met zijn allen om tafel en ik schi*t nu al 7 kleuren.
Maar ze zijn allemaal heel goed en t gezamenlijke IQ is behoorlijk hoog. En er is een datum gevonden dat we allemaal kunnen. Dus eigenlijk kan ik blij en dankbaar zijn.

Alinde

Badass junkie
Dat de arts mij ziet. Ziet.
Hij heeft goede ogen. Mooie ogen ook maar dat terzijde. Hij vindt het niet nodig de medicatie verder op te hogen, ook al is de lithium spiegel aan de lage kant. Door mijzelf bij te sturen ben ik weer aardig stabiel.
Zoals ik vrijdag zei, ik heb nu 19 jaar ervaring met mijzelf bijsturen. Ik kan dat.

Iets met golven en leren surfen. Ik heb het geleerd.

butterfree

Experimenterende gebruiker
Ik ben zo dankbaar voor mijn lieve familie die mij heeft opgevangen tijdens deze moeilijke periode. Mijn ouders en broers die er altijd voor me zijn no matter what. Mijn beste vriendin die altijd achter me staat, mijn geweldige buurman die weer voor me klaarstaat zodra ik weer langzaam naar mijn eigen huis terugkeer. En mijn nieuwe therapiegroep met zulke interessante begripvolle mensen.

Ik ben dankbaar dat er altijd een dak boven mijn hoofd is, wat er ook gebeurt.

Ook ben ik dankbaar dat ik voor mezelf durf te kiezen boven de FOMO. Vrijdag is er een illegale rave in de buurt waar ik al een tijd lang heen wil. Maar het is goede zelfzorg om niet te gaan- alle situaties die zucht naar gebruik kunnen triggeren ga ik uit de weg. De gezonde volwassene in mij moet groeien, tijd voor verandering.

Alinde

Badass junkie
Dat ik bij een groepje hoor dat samen Koningsdag gaat vieren. Zo vaak had ik niemand om die dag mee te vieren en dan liep ik alleen een rondje of bleef ik thuis. Of ging naar mijn ouders.
Nu hebben we voorpret, wat voor meuk we gaan kopen, hoe we van A naar B komen etc.
Dankbaar voor deze hele periode.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ondanks dat ik langdurige, moeilijke periodes door heb gemaakt met mijn naasten, ben ik dankbaar voor mijn familie.

Daarnaast ben ik dankbaar voor hoop. Ook al heb ik het over de jaren heen erg moeilijk gevonden de versie van mezelf te worden waar ik trots op kan zijn, ben ik wel van mening dat je eigen geluk maakbaar is en ik die persoon nog steeds kan worden. Het is weleens beter met me gegaan dan op dit moment, maar ik heb hoop voor een betere toekomst en een betere zelf aan mijn kant staan.

StraatPiraat

Badass junkie
Ik kreeg vandaag deze in mijn meldingen;
[Vraag van vandaag: 315]

Waar ben jij het meest dankbaar voor?

Laat jouw antwoord weten in ⁠🙋|antwoord-van-vandaag
En dit is wat ik zonder nadenken, op gevoel, er uit heb getikt;

Dat mijn ouders altijd in mij zijn blijven geloven en voor mij klaar hebben gestaan, zelfs nadat ik keer op keer terugviel en het ze onwijs moeilijk heb gemaakt. Zonder hen was ik hier niet meer geweest. In mijn cirkels en in de kliniek heb ik zoveel mensen ontmoet die op straat hebben geleefd of nog leefden, mensen die slechtere kaarten gedeeld hebben gekregen maar ze op hun best hebben gespeeld en dag in dag uit op overleven stonden. Ik dacht heel lang dat ik niet was als hun, ik was beter want ik had altijd nog een dak boven mijn hoofd, ik kon mij er financieel toch keer op keer net weer uitwerken etc etc. Maar eerlijk is eerlijk, zonder mijn ouders was dat niet zo geweest. Dan had ik zeker weten op straat geleefd, als ik nog leefde. Dan was er geen uitzicht, geen hoop. Dan had ik het niet zover geschopt als de lui die ik daar in de kliniek heb leren kennen. Ik ben eeuwig dankbaar voor mijn ouders, ik laat het niet altijd zien maar ik doe mijn best en zij snappen en respecteren dat. Ze zijn door het stof gegaan voor mij wanneer ik dat niet meer voor mij zelf kon en wilde doen. Ik kan alleen maar aspireren ooit zo sterk en liefdevol voor een ander kan zijn.

Also, aardappelsalade en 2 takt

En kippen

Wilde ik graag even delen, ik zocht dankbaar in de zoekbalk en kwam uit op deze draad dus vandaar.

Brakka Mang

Badass junkie
Een beetje een late reactie misschien, maar als ex boefje kan ik je vertellen dat het leven met illegale shit nooit helemaal verdwijnt, het is als een verslaving, een (financiële) tegenslag of een maatje uit het circuit dat je belt met een verleidelijk aanbod, en je hoofd zit zo weer bij het "makkelijke" geld, ik ben er al jaren uit, maar ik zal niet zeggen dat ik er nooit aan terug denk met heel soms toch een beetje heimwee
Als hele zware ex boef kan ik je vertellen dat dit echt niet waar is. Moment dat je verantwoordelijkheden als bijvoorbeeld kinderen krijgt en niks het waard is en geen bedrag groot genoeg om voor vast te zitten. En dat zal je net zien, dan ben je nooit opgepakt, kom je toch in de verleiding zoals jij zegt en nu je kinderen hebt wordt je wel een keer gepakt. Vastzitten als je kinderen heb lijkt mij echt verschrikkelijk voor zowel mijzelf als mijn kinderen. Is wel vallen en opstaan geweestz en soms hele zware perioden toen ik financieel echt aan de grond zat. Alles kwijtraakte maar toch geen aan haar aan me hoofd die weer aan het zoeken en plannen was.

Ik ben zo iemand die echt 180 graden gedraaid is en zo ken ik er nog wel een paar die dat ook hebben gedaan om verschillende redenen.

Wat niet veranderd is een bepaalde mindset, als het linksom niet lukt dan maar rechtsom.

Geld verdienen kan op een heleboel manieren, helemaal in deze tijd. De weg js vaak langer en moeilijker maar wel veel rendabeler en langetermijn.

Ik geloof wel dat als het ontbreekt aan perspectief het lastig is maar dan is de uitdaging perspectief vinden. Daar zijn in nederland ook genoeg mogelijkheden dmv! instanties (voor ex criminelen )of scholing etc voor.

OT: Ik realiseer mij nu dat ik ook wel erg dankbaar ben dat ik deze ommezwaai heb kunnen maken, over een korte tijd met gods wil een laatse onderdeel van mijn verleden kan afsluiten en de nooie plannen en dingen waar ik al een tijd mee bezig ben verder kan vormgeven en verder aan mijn toekomst kan gaan bouwen.

ljuv

DF-koningin
Dankbaar dat de begeleider van onze teamontwikkeldag ziek was en ik niet 8 uur lang dubbelgevouwen van de menstruatiepij op een kutkruk in een kutkring hoef te zitten maar in plaats daarvan in m’n lelijke grote trui thuis kan werken waardoor ik nog even snel m’n nieuwe planken kon beitsen en ik m’n klusproject vanavond af kan maken. EN DANKBAAR dat door fysiek bezig te zijn de buikpijn ook even een beetje wegtrok.

Bovenaan