Omdat we dan samen de teloorgang van Wallonië hadden kunnen dragen of voorkomen.
Welke teloorgang van Wallonië? De waalse politici zijn gewoon te lui om in te zien dat de vlamingen een staatshervorming willen. Er is geen teloorgang in Wallonië, ok ze hebben wel wat hogere werkloosheidscijfers enz. maar ze hebben het helemaal niet slecht. Ontkenning is er gewoon, ontkenning voor alle schandalen en partijpolitiek die ze de laatste jaren gevoerd hebben, voor alle verwaarlozing van de belangrijke zaken. Het kan zo niet verder.
Sorry, waar heb *jij* voor moeten vechten als het aankomt op onafhankelijkheid van Nederland? Dat is net zoiets als dat ik ga zeggen dat ik trots ben op Thorbecke. WTF had ik er mee te maken waardoor ik het *recht* heb om daar trots op te zijn?
Ja ik heb het recht daar trots op te zijn, net zoals jij trots mag zijn dat Pim Fortuyn verkozen is tot grootste Nederlander..
Ok, ik heb er niet voor moeten vechten, en dan? Mijn voorouders dan. Iedereen heeft hier België platgelopen: Nederlanders, Fransen, Duitsers, Oostenrijkers, Spanjaarden, .. Het wordt tijd dat er een einde aan komt en dat er een deftig systeem uitgewerkt wordt.
Ik denk dat we ergens anders over praten. Weet jij wat de Belgische revolutie uiteindelijk deed opvlammen? Ik denk het niet, dat was namelijk een dom theaterstuk. Jij hebt het over Brussel Halle Vilvoorde en ook dát is een dom theaterstuk. Leer gewoon samen leven zeg.
En wat doet dat er toe hoe België ontstaan is? Je zegt zelf dat het confederale België niet meer werkt maar we moeten wel samen leven??
Emigreer dan man. Er komt toch nooit een einde aan het gezeik ténzij Vlaanderen zich afscheidt. Het probleem daarbij is de hoofdstad. Wat je natuurlijk ook kan doen als het je zo hoog zit is *ER IETS AAN DOEN* in plaats van gaan lopen zeiken op een forum waar niemand het wat kan interesseren hoe Vlaanderen zich benadeeld voelt door de Franstalige gemeenschap (boe-hoe-huil-huil). Wel grappig trouwens, er gaat relatief gezien nóg meer geld naar de Duitstalige gemeenschap en daar hoor je niemand over.
For the record; Ik vind iedereen die de Telegraaf leest minderwaardig.
For the record: de duitstalige gemeenschap krijgt zijn geld voor het grootste deel van Wallonië aagezien ze er een onderdeel van is. En wat moet ik gaan emigreren? Ben 19 jaar. Waar stel je dan voor dat ik naartoe ga? Zielig idee gewoon, alsof ik zou zeggen dat jij Nederland moet verlaten omdat er wat politieke ruzies zijn. En jij interesseert er je niet aan maar je blijft je ook stevig verweren.
En wat moet IK er aan doen? Walen gaan afknallen in Charleroi? Petitie starten voor een staatshervorming? Oh, ik krijg die handtekeningen zonder problemen, maar wat doe ik er dan mee? Aan de walen geven?
edit: Ok ik lees het terug en het gaat wel te fur, mods grijpen niet in? Willen we echt beide zo graag discussiëren om de retard uit mijn signature te zijn? Mij allemaal best