Ervaringen 2C-I

Hardcore_frk

Badass junkie
Je ziet op dit forum veel ervaringen voorbij komen over 2C-B en alle RC-varianten in de 2C-categorie.

Waar ik weinig over lees zijn ervaringen met 2C-I. Ik heb dit eenmaal mogen doen en dit was absoluut één van de meest bijzondere visuele ervaringen die ik ooit heb meegemaakt. De sfeer was heel industrieel, blauw, en de wereld bekijkend door diamanten. Heel anders dan bijvoorbeeld 2C-B, dat veel warmer is, maar echt niet zo bijzonder als mijn ervaring met 2C-I. Die ervaring is mij altijd bijgebleven (ookal is het alweer ongeveer 10 jaar geleden).

Daarnaast had dit een zeer mooie werkingsduur van circa 8 uur. Niet heel actief, maar ook zeker geen zware bodyload.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Ik hoop dit stofje nog eens tegen te komen, maar is erg zeldzaam (dat werd mij toen overigens ook al verteld). Betrof overigens kristalwit poeder dat in een capsule is gedaan.

N.b. Dit is geen oproep tot kopen! Het maakt het voor mij gewoon extra speciaal dat ik het eens maar nooit weer ben tegengekomen.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
2C-I vond ik ook geweldig! Het was voor mij niet super visueel, maar het bracht mij in een hele grappige mindset. Kreeg altijd zin om mensen een beetje in de zeik te nemen.

Vroeger was het niet zeldzaam, want je kon het gewoon als RC bestellen. Helaas is het inmiddels verboden, naar mijn weten onmogelijk te krijgen. Ik hoop dat het ooit weer opduikt!

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ik vind heel jammer dat ik de RC tijd van 2C-I, 2C-P en MXE heb gemist... Is echt nergens te krijgen (mischien darknet maar geen ervaring mee?)..

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik vind heel jammer dat ik de RC tijd van 2C-I, 2C-P en MXE heb gemist... Is echt nergens te krijgen (mischien darknet maar geen ervaring mee?)..
Ik wist destijds niet eens dat het een RC was. Maar wel een logische verklaring dat het nergens meer te vinden is..

Ik ga binnenkort in ieder geval het darknet afspeuren. Op zoek naar 2C-I!

Dr. Paddo!

Belezen gebruiker
Lang geleden voor mij, aantal goede ervaringen mee. Laatste keer alleen beetje in de wolken gebleven doordat er gezelschap bij was dat liep te kloten. Uiteindelijk na een aantal maanden was het ergste wel voorbij. Ik vond de lange werking en de visuals prettig.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik had hoge verwachtingen van 2C-I, maar ik vond het een beetje underwhelming eigenlijk. Nou moet ik ook zeggen dat ik maar een kleine resthoeveelheid heb kunnen bemachtigen, waardoor ik 20 milligram kon nemen. Op zich perfect voor een eerste keer proberen, maar ik had dus het idee dat het nog wat weinig was.

De visuals waren wel aardig met scenery slicing en acuity enhancing, maar ik miste dus juist net de extra kleuren. Maar ik had geen pattern recognition en dus geen fractals die overal overheen kropen, zoals ik van LSD wel altijd heb.

Op zich vond ik de trip van 2C-I wel veel kenmerken hebben van LSD. Alleen was ik het eerste 1,5 uur misselijk alsof ik een steen in mijn maag had, vond ik de visuele effecten dus wat underwhelming, de headspace was niet iets om over naar huis te schrijven en toen de 2C-I begon uit te werken kreeg ik last van een enorm barstende koppijn.

Dus ik was er eigenlijk niet zo fan van.

Sowieso vind ik dit soort bijwerkingen nogal een nadeel van fenetylamines. Ze veroorzaken gewoon relatief veel neveneffecten zoals misselijkheid en hoofdpijn. Wat dat betreft heb ik echt veel liever lysergamides of tryptamines.

Als ik 2C-I gelijkvloers vergelijk met andere 2C-x, dan staat 'ie wel aardig hoog in het lijstje. Mijn favoriete 2C-x is denk ik toch wel 2C-B. Maar dat is alleen maar omdat die zo lekker samengaat met MDMA. Ik neem 2C-B eigenlijk nooit op zichzelf als tripmiddel, maar meer als middel om de MDMA comedown mee te verzachten en als een soort after-middel voor de terugreis van een feestje. Daar is het heerlijk voor.
Het meest verrassende middel uit de 2C-x-reeks vond ik 2C-C. Die stof heeft niet zo'n goede naam vanwege de korte werkingsduur en de hoge benodigde doseringen. Maar ik vond de trip echt superrecreatief! Ik kreeg er een comfortabele warme bodyload van en de visuals waren echt prachtig. Toegegeven, de trip is dan na 1,5 uur grotendeels weer voorbij. Maar dat is denk ik gewoon de charme van 2C-C. Het is lekker laagdrempelig en recreatief.

De absolute verliezer uit de reeks is 2C-P. Sowieso is de dosering van die stof echt niet te doen. 8 milligram is een lage dosering en 12 milligram kan al een overdosering zijn. Dan heeft het spul ook nog een come-up van 3 uur, zijn de visuals niet bijzonder, doet het emotioneel weinig en ook van deze stof kreeg ik flinke hoofdpijn. Ik zou die stof het allerminst aanraden.

2C-D vond ik niet bijzonder, hoewel het wel erg lijkt op mescaline. Maar dan een ontzielde mescaline waarbij precies de magie die mescaline zo bijzonder maakt ontbreekt. 2C-D heeft nagenoeg geen visuals, wel misselijkheid, en een klein beetje emotionele helderheid. Maar misschien moet ik 2C-D ook eens nemen na de MDMA. Alexander Shulgin noemde 2C-D namelijk 'psychedelic tofu', omdat het de 'smaak' zou aannemen van de andere psychedelica die je in je 'gerecht' gooit.

2C-E heb ik wel een paar keer geprobeerd. Die vond ik ook wel aardig. Goeie trips op zich. Alleen ook hier weer relatief veel bijwerkingen voor de trip die je krijgt. De dosering met 2C-E is ook lastig. Je hebt al snel óf een underwhelming trip, óf je neemt wat te veel en dan is de trip wel leuk maar de bijwerkingen totaal kut. Dus als ik kan kiezen tussen een 4-x-tryptamines, lysergamines of 2C-E, dan winnen de lysergamines en tryptamines altijd.

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik had hoge verwachtingen van 2C-I, maar ik vond het een beetje underwhelming eigenlijk. Nou moet ik ook zeggen dat ik maar een kleine resthoeveelheid heb kunnen bemachtigen, waardoor ik 20 milligram kon nemen. Op zich perfect voor een eerste keer proberen, maar ik had dus het idee dat het nog wat weinig was.

De visuals waren wel aardig met scenery slicing en acuity enhancing, maar ik miste dus juist net de extra kleuren. Maar ik had geen pattern recognition en dus geen fractals die overal overheen kropen, zoals ik van LSD wel altijd heb.

Op zich vond ik de trip van 2C-I wel veel kenmerken hebben van LSD. Alleen was ik het eerste 1,5 uur misselijk alsof ik een steen in mijn maag had, vond ik de visuele effecten dus wat underwhelming, de headspace was niet iets om over naar huis te schrijven en toen de 2C-I begon uit te werken kreeg ik last van een enorm barstende koppijn.

Dus ik was er eigenlijk niet zo fan van.

Sowieso vind ik dit soort bijwerkingen nogal een nadeel van fenetylamines. Ze veroorzaken gewoon relatief veel neveneffecten zoals misselijkheid en hoofdpijn. Wat dat betreft heb ik echt veel liever lysergamides of tryptamines.

Als ik 2C-I gelijkvloers vergelijk met andere 2C-x, dan staat 'ie wel aardig hoog in het lijstje. Mijn favoriete 2C-x is denk ik toch wel 2C-B. Maar dat is alleen maar omdat die zo lekker samengaat met MDMA. Ik neem 2C-B eigenlijk nooit op zichzelf als tripmiddel, maar meer als middel om de MDMA comedown mee te verzachten en als een soort after-middel voor de terugreis van een feestje. Daar is het heerlijk voor.
Het meest verrassende middel uit de 2C-x-reeks vond ik 2C-C. Die stof heeft niet zo'n goede naam vanwege de korte werkingsduur en de hoge benodigde doseringen. Maar ik vond de trip echt superrecreatief! Ik kreeg er een comfortabele warme bodyload van en de visuals waren echt prachtig. Toegegeven, de trip is dan na 1,5 uur grotendeels weer voorbij. Maar dat is denk ik gewoon de charme van 2C-C. Het is lekker laagdrempelig en recreatief.

De absolute verliezer uit de reeks is 2C-P. Sowieso is de dosering van die stof echt niet te doen. 8 milligram is een lage dosering en 12 milligram kan al een overdosering zijn. Dan heeft het spul ook nog een come-up van 3 uur, zijn de visuals niet bijzonder, doet het emotioneel weinig en ook van deze stof kreeg ik flinke hoofdpijn. Ik zou die stof het allerminst aanraden.

2C-D vond ik niet bijzonder, hoewel het wel erg lijkt op mescaline. Maar dan een ontzielde mescaline waarbij precies de magie die mescaline zo bijzonder maakt ontbreekt. 2C-D heeft nagenoeg geen visuals, wel misselijkheid, en een klein beetje emotionele helderheid. Maar misschien moet ik 2C-D ook eens nemen na de MDMA. Alexander Shulgin noemde 2C-D namelijk 'psychedelic tofu', omdat het de 'smaak' zou aannemen van de andere psychedelica die je in je 'gerecht' gooit.

2C-E heb ik wel een paar keer geprobeerd. Die vond ik ook wel aardig. Goeie trips op zich. Alleen ook hier weer relatief veel bijwerkingen voor de trip die je krijgt. De dosering met 2C-E is ook lastig. Je hebt al snel óf een underwhelming trip, óf je neemt wat te veel en dan is de trip wel leuk maar de bijwerkingen totaal kut. Dus als ik kan kiezen tussen een 4-x-tryptamines, lysergamines of 2C-E, dan winnen de lysergamines en tryptamines altijd.
Zou het niet kunnen, gezien 2C-I al een hele tijd niet meer beschikbaar is, dat de 20 mg enige afbraak heeft ondergaan?

Volgens mij had ik destijds 12 mg en dat ging als een speer!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Subjectieve ervaringen zijn altijd lastig met elkaar vergelijken. Zeker als het gaat om doseringen onder de 20 milligram, want zulke doseringen zijn gewoon lastig af te wegen. Je moet rekening houden met een afwijking van zo'n ±5 milligram als je een 0.001-weegschaal gebruikt. Dat betekent dus dat er een foutmarge van 50% kan bestaan als je 10 milligram 2C-I gaat afwegen.

Daar komen dan nog mogelijke verschillen in metabolisme bovenop. Sommige mensen maken meer enzymen aan die dit soort drugs afbreken. Die mensen voelen dan minder van dezelfde hoeveelheid drugs.

En dan hebben we nog het aspect van 'hoe meet je de intensiteit van een trip?'
Dat is namelijk heel moeilijk om te doen. Er is niet één eenheid aan de hand waarvan je dat objectief kunt vaststellen. Dus de intensiteit van een trip vergelijken is eigenlijk altijd nattevingerwerk op basis van speculatie. Niet echt betrouwbare informatie dus :wink:

En daarnaast kan zuiverheid ook nog een rol spelen inderdaad.
Toch zijn dit soort fenetylamines in de regel vrij stabiel. Dat komt omdat er een chemisch zout van dit soort middelen wordt gemaakt, die meestal niet zo snel vergaan. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet want het testsysteem kwantificeert dit soort middelen niet. Hoe zuiver de 2C-I was (op moment van inname) was dus onbekend.

Het is dus mogelijk dat ik 15 milligram 2C-I nam, dat jij ook 15 milligram nam, dat jij die trip (mede vanwege je metabolisme) ervaarde als heftig, en dat ik het een underwhelming ervaring vond omdat ik meer had verwacht.

Om deze redenen moet je dus nooit vertrouwen op één beschrijving van een subjectieve ervaring.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb een hele trits aan dat soort stoffen geprobeerd en elke keer is mijn conclusie weer dat de klassieke middelen beter zijn =P

Neo-Shulginist

Badass junkie
Vind ik toch niet, MXE, 2C-i ,6-APB, Moxy, 4-HO-MET, DOC en 4-FA waren voor mij allemaal zeer de moeite waard. Maar smaken verschillen natuurlijk.
DOC was zeker heel chill op een festival idd.
Smaken verschillen, en het hangt natuurlijk helemaal af van welke criteria je gebruikt om een stof te toetsen. Zo was voor Shulgin een van de belangrijkste kenmerken of je ook seks kon hebben onder invloed van de substantie. Maar ik word van psychedelica volledig aseksueel. Anderen vind ik totaal niet meer aantrekkelijk als ik aan het trippen ben, want smeltende gezichtend en kruipende fractals vind ik wel cool maar niet sexy.

Dusja, zo kan je inderdaad tot heel andere conclusies komen :wink:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dat je Moxy bijzonder vond kan ik me dan weer echt totaal niks bij voorstellen. Ik werd er alleen maar misselijk van met weinig visuals en de headspace was ook nogal ondefinieerbaar (helaas niet op een positieve manier).

Dus ik ben wel benieuwd: wat vond je daar zo goed aan? Hoe vaak heb je het geprobeerd en op welke doseringen?
(beetje off-topic though maar ik ben geïnteresseerd).

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Dat je Moxy bijzonder vond kan ik me dan weer echt totaal niks bij voorstellen. Ik werd er alleen maar misselijk van met weinig visuals en de headspace was ook nogal ondefinieerbaar (helaas niet op een positieve manier).

Dus ik ben wel benieuwd: wat vond je daar zo goed aan? Hoe vaak heb je het geprobeerd en op welke doseringen?
(beetje off-topic though maar ik ben geïnteresseerd).
Ik vond het interessant omdat het behoorlijk anders is dan andere middelen. Het ging voor mij in 3 fases:
  1. Stimulerend, activerend
  2. Lichamelijk, MDMA light
  3. Trippy, visueel
Deze wisselden elkaar steeds af.

Dosis meestal tussen de 10 en 15 mg, met een enkele keer een uitschieter naar geloof ik 18 ofzo. Meer zou ik niet nemen want de bodyload wordt dan al vrij geprononceerd.

Misschien zit het verschil hem in de dosering, ik lees bij dit middel vaak dat mensen hele lage doses nemen, vanuit mijn perspectief dan. Hoeveel had je genomen?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik vond het interessant omdat het behoorlijk anders is dan andere middelen. Het ging voor mij in 3 fases:
  1. Stimulerend, activerend
  2. Lichamelijk, MDMA light
  3. Trippy, visueel
Deze wisselden elkaar steeds af.

Dosis meestal tussen de 10 en 15 mg, met een enkele keer een uitschieter naar geloof ik 18 ofzo. Meer zou ik niet nemen want de bodyload wordt dan al vrij geprononceerd.

Misschien zit het verschil hem in de dosering, ik lees bij dit middel vaak dat mensen hele lage doses nemen, vanuit mijn perspectief dan. Hoeveel had je genomen?

Wat raad je aan voor de eerste keer? Ik heb MiPT (Miep zeg ik meestal voor het gemak, maar, moxy dus :wink:) al heel lang liggen maar moet het nog steeds proberen. Vind het lastig om de dosis te bepalen. Ik verwacht dat het voor mij teveel bodyload gaat worden als ik de reports lees (ben snel misselijk), maar ben toch wel nieuwsgierig om het eens te doen. Meningen lijken nogal verdeeld.

2C-I ook geen ervaring mee...

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Wat raad je aan voor de eerste keer? Ik heb MiPT al heel lang liggen maar moet het nog steeds proberen. Vind het lastig om de dosis te bepalen. Ik verwacht dat het voor mij teveel bodyload gaat worden als ik de reports lees (ben snel misselijk), maar ben toch wel nieuwsgierig om het eens te doen.

2C-I ook geen ervaring mee...
Moxy is 5-MeO-MiPT. Bedoelde je dat? MiPT geen ervaring mee.

Ik vind het altijd moeilijk voor anderen de dosis te bepalen. Het is al een aantal keer gebeurd dat ik iemand een voor mij erg lage dosis aanraadde en dat ze wel erg hard tripten. Sindsdien adviseer ik vrienden ook liever niet.

Je hebt zelf waarschijnlijk wel een idee of je doorgaans weinig nodig hebt of juist veel. Als je echt een lichtgewicht bent zou ik laag beginnen. Beter een keer iets te weinig nemen dan de eerste keer te hard trippen.

Als ik mijn kloon van advies zou moeten voorzien zou ik 10 mg aanraden om mee te starten.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik had inderdaad 8 milligram genomen omdat ik bang was voor de bodyload. Ik heb het idee dat bij deze stof de range van een goede dosis heel smal is. Dus idd tussen 10-15 milligram ofzo; misschien nog wat preciezer dan dat. Dus dat is wel het lastige van 5-MeO-MiPT (moxy).

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Moxy is 5-MeO-MiPT. Bedoelde je dat? MiPT geen ervaring mee.

Ik vind het altijd moeilijk voor anderen de dosis te bepalen. Het is al een aantal keer gebeurd dat ik iemand een voor mij lage dosis aanraadde en dat ze wel erg hard tripten. Sindsdien adviseer ik vrienden ook liever niet.

Je hebt zelf waarschijnlijk wel een idee of je doorgaans weinig nodig hebt of juist veel. Als je echt een lichtgewicht bent zou ik laag beginnen. Beter een keer iets te weinig nemen dan de eerste keer te hard trippen.

Als ik mijn kloon van advies zou moeten voorzien zou ik 10 mg aanraden om mee te starten.

Ja dat bedoelde ik, sorry. Had nog even toegevoegd dat het om moxy ging. Vind die 5-MeO altijd zo vermoeiend om er nog voor te typen :’) maar vergat even dat MiPT zonder het aanhangsel natuurlijk ook gewoon bestaat. Ik ben een lichtgewicht (je zou het niet zeggen met mijn nick) en ik bezit de vervelende eigenschap dat ik een hekel heb aan net-niet effecten en daardoor vaak de eerste keer met een nieuw middel een dosering neem die net iets too much is. Vooral fysiek, mentaal kan ik wel iets meer hebben, al ben ik relatief gevoeliger voor psychedelica dan voor een aantal andere middelen. Thanks voor de tip! Ik heb een capsule van zo’n 8 mg klaarliggen maar dat leek me al wat weinig. De foutmarge is natuurlijk ook erg groot met het afwegen van dit soort doseringen.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Ik had inderdaad 8 milligram genomen omdat ik bang was voor de bodyload. Ik heb het idee dat bij deze stof de range van een goede dosis heel smal is. Dus idd tussen 10-15 milligram ofzo; misschien nog wat preciezer dan dat. Dus dat is wel het lastige van 5-MeO-MiPT (moxy).
Er is wel een bodyload, maar die is niet per se onprettig (heet het dan nog een bodyload?). Wel bemerkte ik wat spierspanningen, dus ik kan me voorstellen dat dit bij echt hoge doseringen wel vervelend wordt. Tot de 15mg vond ik het dat in ieder geval niet. Maar ik moet meestal wel wat meer nemen dan gemiddeld.

Misschien is het nuttig ter vergelijking: van 3,5 gram gedroogde paddo's (cubensis) merkte ik afgelopen weekend amper iets.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Ja dat bedoelde ik, sorry. Had nog even toegevoegd dat het om moxy ging. Vind die 5-MeO altijd zo vermoeiend om er nog voor te typen :’) maar vergat even dat MiPT zonder het aanhangsel natuurlijk ook gewoon bestaat. Ik ben een lichtgewicht (je zou het niet zeggen met mijn nick) en ik bezit de vervelende eigenschap dat ik een hekel heb aan net-niet effecten en daardoor vaak de eerste keer met een nieuw middel een dosering neem die net iets too much is. Vooral fysiek, mentaal kan ik wel iets meer hebben, al ben ik relatief gevoeliger voor psychedelica dan voor een aantal andere middelen. Thanks voor de tip! Ik heb een capsule van zo’n 8 mg klaarliggen maar dat leek me al wat weinig. De foutmarge is natuurlijk ook erg groot met het afwegen van dit soort doseringen.
Denk dat het wel losloopt met 8mg als je een lichtgewicht bent. Maar je kan het zelf het beste beoordelen. Ik snap ook wel wat je bedoelt met een net-niet-effect, ga zelf ook altijd liever net iets te hard.

Buu

Wijs gebruiker
Wat vooral van vrienden heb gehoord die dit vroeger gebruikte was de combinatie met 4-FA hemels was op festivals.

Eerdaags wanneer we weer los mogen ga ik zelf de combi 4-FA + 2C-D proberen, ben benieuwd.

Bovenaan