Ervaringen labstuff stoffen..?

Birdo

Experimenterende gebruiker
Hey daar,

ik post hier om te vragen of iemand ervaring heeft met Labstuff.nl chemicalien..
Het betreft Natrium Hydroxide ( neenee geen GHB prutser in aanmaak hier, voor extractiedoeleinden =P ),
en ze verkopen op de webshop 1kg voor 4,40, wat een nette prijs is,
maar dan word het verkocht onder het label 'Technisch', zonder enige uitleg.

Een kilo onder het label 'Zuiver' is daarintegen 17 euro,
wat ik niet te duur vind, maar als de goedkopere voldoende zou zijn,
dan is dat prijsverschil natuurlijk mooi meegenomen =).

Dus, mijn vraag, heeft iemand ervaring met de 4,40 Natrium Hydroxide van deze site?

Alvast bedankt,

Birdo

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik zou toch kiezen voor die van 17, grote kans dat die van 4,40 heel onzuiver is. En hoe zuiverder de stoffen waarmee je werkt, en je extractie process uiteraard. Hoe zuiverder je eind product. :wink:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Altijd werken met zuivere grondstoffen. kleine verontreinigde bestanddelen, maken van ontzuren een giftig goedje.

Als je een kweekbak voor guppies hebt, en je gebruikt goedkope natriumhydroxide om het zuurfilter te neutraliseren, nadat de eitjes uitkomen. Grote kans dat er aluminiumresten en kalium resten bij in komen. en dat maakt, een aluminiumoxide verbinding, en die is erg giftig. Dan gaan alle visjes dood :(

Birdo

Bedankt voor de reacties,
ik neigde sowieso al naar de zuivere, maar was toch even benieuwd wat anderen
hiervan dachten / hebben ervaren.

Klinkt alsof het meer kan verpesten dan ik in eerste instantie had verwacht,
als ik jou visverhaal hoor Loadrunner..

paddobenne

heb ook die duurdere, zeer mooie witte korrels.

heb eens andere gezien van een vriend en die was eerder lichtgrijs, die was ook goedkoop.
zal toch wel een verschil in zitten.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Lijkt het jullie wel verstandig om spullen via zo een site te kopen, dalijk krijg je ongewenst bezoek. :kots:

Birdo

Flip Trip zei:
Lijkt het jullie wel verstandig om spullen via zo een site te kopen, dalijk krijg je ongewenst bezoek. :kots:

Hm ik weet niet of dat soort sites in de gaten gehouden worden,
maar het lijkt me stug dat ik bezoek zal krijgen voor iets wat ik
bij wijze van spreke bij het Kruitvat kan halen.. ( Gootsteenontstopper ).

Het is alleen misschien een tikkeltje zuiverder, maar verder?
Het word ook gebruikt om zeep mee te maken dacht ik, onschuldige experimentjes etc..

Nu roept dit de vraag op, heeft iemand wel eens een bezoekje gekregen
voor het bestellen van dergelijke stoffen? =)

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
ja.

ik bestelde per ongeluk 50 kilo NaOH ipv 500 gram.

toen kreeg ik ipv het pakketje politie aan de deur.

dkock77

Newbie
Ik heb dezelfde vraag gesteld maar kreeg geen antwoord via de mail welke nou beter was.

Op de website staat niet hoelang het duurt voordat de spullen bezorgd worden. Heb vernomen dat het ongeveer 16 werkdagen kan duren :confused: .

dirtbag

Bewuste gebruiker
technisch is ook gewoon goed
zuiver is voor analytisch-chemische doeneinden en dus 99,9999 % puur
technische kwaliteit is dan 99,00% zuiver, zit maakt geen verschil, zelf gebruik ik gootsteen ontstopper van de kruidvat

Birdo

Hm jah het is klote dat ze niet verplicht zijn te vermelden
wat er in de 1% zit, aangezien het niet om te consumeren is..

Ik heb de noah vermeld als 'zuiver' gekozen,
hoop dat het snel binnen is.

Trouwens, als het om een extractie gaat, zouden de stoffen die
in de niet-zuivere noah zitten, oplosbaar kunnen zijn in wasbenzine?

Want stel dat dat niet het geval is, dan zou het in principe niet moeten
uitmaken voor de extractie, lijkt mij..

Alright!

Newbie
Kan iemand met uitleggen hoe ik van GBL, GHB maak? En is gootontstopper van bv het Kruidvat ok geschikt daarvoor?
Merci!

Birdo

Alright! zei:
Kan iemand met uitleggen hoe ik van GBL, GHB maak? En is gootontstopper van bv het Kruidvat ok geschikt daarvoor?
Merci!

Het posten van dergelijke informatie is niet toegestaan hier,
lees anders even de forumregels door..

Je zult deze informatie dus elders vandaan moeten halen,
wel kan ik je mededelen dat ik meerdere malen heb gehoord dat gootsteenontstopper
van Kruidvat zware metalen zou bevatten, zelfs nog in deze thread.

Wat hiervan waar is weet ik persoonlijk niet, maar het is het geval dat ze niet
verplicht zijn om te vermelden wat er nog meer in zit naast de 99% ( meestal dan ) NaoH;
het is in eerste instantie natuurlijk ook niet bedoeld voor consumptie.
Zuivere NaoH zal je in ontstoppers hoogstwaarschijnlijk niet tegenkomen en ik
raad persoonlijk het gebruik van deze dan ook af.

Alright!

Newbie
Birdo zei:
Alright! zei:
Merci!

Het posten van dergelijke informatie is niet toegestaan hier,
lees anders even de forumregels door..

Je zult deze informatie dus elders vandaan moeten halen,
wel kan ik je mededelen dat ik meerdere malen heb gehoord dat gootsteenontstopper
van Kruidvat zware metalen zou bevatten, zelfs nog in deze thread.

Wat hiervan waar is weet ik persoonlijk niet, maar het is het geval dat ze niet
verplicht zijn om te vermelden wat er nog meer in zit naast de 99% ( meestal dan ) NaoH;
het is in eerste instantie natuurlijk ook niet bedoeld voor consumptie.
Zuivere NaoH zal je in ontstoppers hoogstwaarschijnlijk niet tegenkomen en ik
raad persoonlijk het gebruik van deze dan ook af.

Ow, oke, sorry daarvoor! Kzal het wel ergens anders vinden :) .

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
In ontstopper uit de winkel kan aluminium in zitten, dit bevordert de werking van de ontstopper(geeft extra warmteontwikkeling)

Alluminium met NaOH gaat een chemische verbinding aan als je water toevoegt.

Birdo

Wile-E-Peyote zei:
In ontstopper uit de winkel kan aluminium in zitten, dit bevordert de werking van de ontstopper(geeft extra warmteontwikkeling)

Alluminium met NaOH gaat een chemische verbinding aan als je water toevoegt.

Bedankt voor de uitleg,
is eigenlijk logisch als je weet hoe mensen 'crofty-bommen' maken.
Had alleen hiervoor geen beeld wat die 'zware metalen' nou moesten zijn,
en waarom die er dan in eerste instantie al in verwerkt zouden zijn.

Wacky

Badass junkie
Dat van alluminium is een ander verhaal dan die zware metalen.

Alluminium word vaak opzettelijk toegevoegd aan ontstopper voor een betere werking, Je ziet dan ook de grijze bolletjes tussen de witte zitten. In kruidvat ontstopper zit dit niet.

De zware metalen waar over gesproken word zal iets zijn dat bij productie kan gebeuren. Misschien door andere stoffen in de processen van productie, misschien door de vaten of wat dan ook waarin het gezeten heeft bij productie. Hoe zorgvuldiger een stof geproduceerd word, hoe zuiverder hij zal zijn. Volledig zuivere stoffen bestaan waarschijnlijk helemaal niet of anders alleen bij NASA ofzo.
Op het flesje staat "ongeveer 100% NaOH", wat volgens mij betekend dat het minimaal 99,5% zuiver zou moeten zijn. In de praktijk kan het dus veel zuiverder zijn dan 99,5. Maar als het 99,95% zuiver zou zijn, zouden ze er 100.0% op mogen zetten, en dit staat er niet op. Daarnaast is het aannemelijk dat het productieproces voor gootsteenonstopper niet het meest zorgvuldig uitgevoerde proces zal zijn.

Birdo

Wacky zei:
Dat van alluminium is een ander verhaal dan die zware metalen.

Alluminium word vaak opzettelijk toegevoegd aan ontstopper voor een betere werking, Je ziet dan ook de grijze bolletjes tussen de witte zitten. In kruidvat ontstopper zit dit niet.

De zware metalen waar over gesproken word zal iets zijn dat bij productie kan gebeuren. Misschien door andere stoffen in de processen van productie, misschien door de vaten of wat dan ook waarin het gezeten heeft bij productie. Hoe zorgvuldiger een stof geproduceerd word, hoe zuiverder hij zal zijn. Volledig zuivere stoffen bestaan waarschijnlijk helemaal niet of anders alleen bij NASA ofzo.
Op het flesje staat "ongeveer 100% NaOH", wat volgens mij betekend dat het minimaal 99,5% zuiver zou moeten zijn. In de praktijk kan het dus veel zuiverder zijn dan 99,5. Maar als het 99,95% zuiver zou zijn, zouden ze er 100.0% op mogen zetten, en dit staat er niet op. Daarnaast is het aannemelijk dat het productieproces voor gootsteenonstopper niet het meest zorgvuldig uitgevoerde proces zal zijn.

Nee precies, slechts voor food-grade en labaratoriumwerk zullen ze het zorgvuldig
produceren, voor ontstopper hoeven ze dat zeker niet te zijn.
Bedankt voor de uitleg over de metalen, word dus niet de eventuele aluminium mee bedoeld.

Bovenaan