Etizolam als slaapmiddel

De Zandman

DF-koning
ik ga je nou toch een vraag stellen.
Dat is deze
Hoe lang houd je dit nog vol?
Ofwel, wil je nog zo doorgaan?
Heb je weleens aan wat andere drastische maatregelen gedacht?
Nee, geen z.m, maar wel de benen nemen?!

joetsie

Badass junkie
ik ga je nou toch een vraag stellen.
Dat is deze
Hoe lang houd je dit nog vol?
Ofwel, wil je nog zo doorgaan?
Heb je weleens aan wat andere drastische maatregelen gedacht?
Nee, geen z.m, maar wel de benen nemen?!
jawel.Maar zie het bij altzheimer,worden allemaal boos,is onmacht.Volgende dag zijn ze het vergeten of gedragen ze zich weer goed.Niemand kan er tegen.Pas als ze gaan slaan worden ze met cricis opgenomen.Andere beginnen een rechtzaak.Het is zo moeilijk je bent zo lang samen....

Spyro

DF-koning
jawel.Maar zie het bij altzheimer,worden allemaal boos,is onmacht.Volgende dag zijn ze het vergeten of gedragen ze zich weer goed.Niemand kan er tegen.Pas als ze gaan slaan worden ze met cricis opgenomen.Andere beginnen een rechtzaak.Het is zo moeilijk je bent zo lang samen....
Heb echt met je te doen... Sterke vrouw. Sterkte met alles!

De Zandman

DF-koning
Ja, Joetsie
Daar heb je natuurlijk een zeer goed punt.
Je bent zolang samen, je hebt zoveel meegemaakt, ups, downs, dat schuif je niet zomaar opzij.
Nee.
Maar...er zijn grenzen.
Alzheimer brengt met zich mee, dat patiënten op een gegeven moment totaal andere mensen worden.
Hun karakter verandert zelfs.
En dit helaas niet ten goede!
Vaak worden ze extreem achterdochtig omdat ze vanalles kwijtraken omdat ze niet meer weten waar ze het artefact hebben neergelegd ofwel verstopt hebben.
Iedereen krijgt de schuld, of worden van diefstal beschuldigd.
Soms, door onmacht, komt er kwaadaardigheid om de hoek kijken.
En toch...geef je dit leven niet op.
De redenen zijn vaak " ik ben dit leven gewend, ik ben bang om er ineens alleen voor te staan"
Of: ik weet i.i.g. wat ik nu heb, ik weet niet, wat ik straks misschien krijg".
Of: ik verkeer in een soort van positie, waarvan ik domweg niet de kracht heb, om weg te gaan".
En nog vele, vele redenen meer.
Ik wens je ALLE Sterkte toe!
Ik hoop dat het toch ooit eens beter voor je wordt...

Techneut

Bewuste gebruiker
Update; nog steeds een paar dagen niet, dan weer een paar dagen wel nemen...Ben het zat...

Vanaf vandaag elke avond 0.5mg nemen en dan volgende week helemaal stoppen? Of nu gewoon het zakje weggooien en de consequenties aanvaren? Ik heb nu de afgelopen 3 dagen in totaal 6mg gehad. Daarvoor de hele week niks.

Wat denken jullie?

Ps; ik heb nu 2 weken vakantie dus hoef niet te werken.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Update; nog steeds een paar dagen niet, dan weer een paar dagen wel nemen...Ben het zat...

Vanaf vandaag elke avond 0.5mg nemen en dan volgende week helemaal stoppen? Of nu gewoon het zakje weggooien en de consequenties aanvaren? Ik heb nu de afgelopen 3 dagen in totaal 6mg gehad. Daarvoor de hele week niks.

Wat denken jullie?

Ps; ik heb nu 2 weken vakantie dus hoef niet te werken.
Hoeveel mg per dag zit je nou dan? 2 mg per dag de afgelopen 3 dagen?
en zelfs vanaf 0,5, als je al afhankelijkheid hebt van etizolam is 0,5 naar 0 al een zware stap.
Eerst stabiliseren op een bepaalde dosis, en vanaf die dosis rustig afbouwen.
kijk van 2 mg naar 1,5 is een veel kleinere stap als van 0,75 naar 0,5. Die laatste is een stap van 1/3 eraf. Van 0,5 naar 0,25 is in 1x 1/2 dosis.
Doe gewoon rustig afbouwen, accepteer dat je gewoon even afhankelijk ervan bent dan lukt het echt wel.
Of ga anders langs je huisarts, leg uit wat het probleem is en die kan je ook een kalmerend middel voorschrijven om in slaap te komen waar je makkelijker mee kan stoppen.

Techneut

Bewuste gebruiker
Vorige week 5 dagen niks gehad, en dat ging op het slaap probleem na prima. Nu toch weer 3 dagen 2mg genomen puur om wat nachtrust te pakken.

Maar ik heb nu vakantie en geen verplichtingen dus denk dat het nu een mooi moment is om er helemaal mee te kappen.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
In zou voor zoiets gaan.
Dag 1 1mg
Dag 2 1 mg
Dag 3 1 mg
Hier ben je ongeveer stabiel
Dag 4 0,75
Dag 5 0,75
Dag 6 0,75
Dag 7 0,5
Dag 8 0,5
Dag 9 0,37
Dag 10 0,37
Dag 11 0,37
Dag 12 0,25
Dag 14 0,25
Dag 15 0,12
Dag 16 0,12
Dag 17 0
Dag 18 0,12
Dag 20 0
Dag 21 0,12
Dag 22 0

Iets in die richting. Of stoppen vanaf 0,25 en vanaf 0,25 een paar keer om de dag doen.
En zet elke avond hetzelfde slaapliedje ofzoiets op. Met etizolam slaap je toch wel, maar tegen de tijd dat het moeilijk begint te worden kun je van dat liedje alleen al, rustig worden.
Verder elke dag op hetzelfde tijdstip nemen, 1,5 uur na inname zorgen dat je op bed ligt. Ga je in het weekend later naar bed, neem je dosis dan ook later in.

Laatst bewerkt:

Techneut

Bewuste gebruiker
@Zeelanddude thanks voor je advies. Ik ga het nog 1x cold turkey proberen vanaf vandaag en als het echt niet gaat dan volg ik het schema wat je stuurde. Ik heb nog zo’n 40mg dus komt goed!

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Ik ga het nog 1x cold turkey proberen vanaf vandaag
Advies voor cokd turkey, ik weet natuurlijk niet hoe je thuis/woon situatie is, maar ga dan slapen wanneer je slapen kan, ookal is het midden op de dag dat je even een paar uurtjes meepakt.
Het gooit heel je slaapritme door de war, maar beter een ‘in de war slaapritme’ als geen slaapritme.
Lol, ik probeer altijd ergens een ritme/regelmaat in te brengen (stabiliseren) en vervolgens daarmee verder te kunnen werken zegmaar, vandaar dat ik mischien wat doordram erop 😊😛
Hoe dan ook, succes kerel en keep us up to date ☺️

Techneut

Bewuste gebruiker
Advies voor cokd turkey, ik weet natuurlijk niet hoe je thuis/woon situatie is, maar ga dan slapen wanneer je slapen kan, ookal is het midden op de dag dat je even een paar uurtjes meepakt.
Het gooit heel je slaapritme door de war, maar beter een ‘in de war slaapritme’ als geen slaapritme.
Lol, ik probeer altijd ergens een ritme/regelmaat in te brengen (stabiliseren) en vervolgens daarmee verder te kunnen werken zegmaar, vandaar dat ik mischien wat doordram erop 😊😛
Hoe dan ook, succes kerel en keep us up to date ☺️
Ik woon alleen dus kan op ieder moment van de dag slapen wanneer ik wil, dit ga ik ook zeker doen nu ik niet naar mijn werk hoef. Thanks kerel, keep you posted!!

De Zandman

DF-koning
Houd je rug recht!
Elke dag niks is er weer één!
Na een kleine 2 weken zul je het verschil absoluut merken en, mocht je cravings krijgen denk dan vooral aan de uren, dagen, dat je al zonder te gebruiken bent doorgekomen!
Deze gedachte hield mij op de been tijdens die eerste, zo moeilijke dagen..
Sterkte!!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik woon alleen dus kan op ieder moment van de dag slapen wanneer ik wil, dit ga ik ook zeker doen nu ik niet naar mijn werk hoef.
Een vast slaapritme is juist heel belangrijk. Dat is het gewone saaie burgerleven wat wel heel goed werkt. Elke ochtend op tijd opstaan, vast ritme, 's avonds na het eten nog even ontspannen, tandenpoetsen, slapen.

Je lichaam is ook hardwired om mee te gaan met het ritme van de zon. Wakker bij zonsopkomst en na zonsondergang je voorbereidingen gaan maken voor slapen. Het circadiaanse ritme, zoek maar op. Je pijnappelklier meet letterlijk hoeveel licht je ogen zien en bepalen aan de hand daarvan of je kunt slapen. D slaapfunctie verzorgt dan weer de weerstand, herstel van het lichaam, noem maar op.

Als je overdag gaat slapen of iets dergelijks dan raakt dat ritme van slag. Dan lig je 's avonds weer wakker en dan ga je weer een benzo nemen omdat je niet kunt slapen. Dat werkt niet zo lekker.

Het doodgewone saaie burgerleven is er dus wel om een reden.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik ben een hele lichte slaper....Bij een klein geluid of beweging ben ik zo wakker, ook al voel ik me op mijn gemak.
Mn partner had vergelijkbare slaapproblemen toen ik haar leerde kennen, dat sloeg al zeer snel om en kan sindsdien vaak juist niet goed slapen wanneer deze alleen in bed ligt. Het ding met Etizolam is dat het voor de meeste mensen zelfs wanneer deze zeer bescheiden gebruikt wordt al snel teveel van het goede is, mensen zijn nou eenmaal niet 100% rationeel. Ik zie het eerder bij Valeriaan extracten/concentraten houden omdat deze wel degelijk aanzienlijk effect hebben bij het in slaap vallen en minder misbruik gevoelig zijn dan Etizolam omdat je hiermee minder harde schommelingen teweeg kunt brengen.

Wakker liggen in bed kan ook heerlijk wezen, wanneer ik echt niet kan slapen voor langere perioden ga ik vaak comfortabel op de hoekbank zitten / liggen met een deken er bij die ik daar standaard heb liggen zodat ik niet al teveel uren wakker in bed spendeer en hiermee dus vaak ook de partner wakker hou. Het verwerken van gedachten en gebeurtenissen zal altijd een dingetje blijven met betrekking tot slapen. Je kunt hiervoor ook overdag extra compenseren door bijvoorbeeld te wandelen of te mediteren.

Techneut

Bewuste gebruiker
Sinds zondagavond geen Etizolam meer gepakt.

Vandaag dit spul opgehaald in de hoop dat het iets helpt met slapen. Iemand ervaring mee?

Bijlagen

• AAA4DC9F-68D9-4BA3-880E-EE2392B20A5F.jpeg
    AAA4DC9F-68D9-4BA3-880E-EE2392B20A5F.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 8

Techneut

Bewuste gebruiker
Zou er niet al teveel hoop op vestingen. Melatonine zou wellicht beter werken.
Ja ik zat te twijfelen tussen deze en melatonine. Alleen ik las dus dat melatonine in hoge dosering ook weer je ritme in de war kan gooien.

Hoeveel mg Melatonine zou jij aanraden dan? En qua dosering en tijd van inname?

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ja ik zat te twijfelen tussen deze en melatonine. Alleen ik las dus dat melatonine in hoge dosering ook weer je ritme in de war kan gooien.

Zou niet teveel tegelijk nemen en niet te lang achter elkaar gebruiken. Dan verneukt het je ritme.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Pas sowieso op met Melatonine. Het is echt een ritme verneuken. Er gaan zelfs stemmen op om het alleen op recept te gaan verstrekken. 1 mg is al veel te veel.

inner_search

Badass junkie
Pas sowieso op met Melatonine. Het is echt een ritme verneuken. Er gaan zelfs stemmen op om het alleen op recept te gaan verstrekken. 1 mg is al veel te veel.
Denk dat het in België sinds dit jaar zelfs vanaf een bepaald aantal ug enkel verkrijgbaar is op recept.
In ieder geval enkel bij de apotheek en niet meer in kruitvat en dergelijke winkels.
Had er nog wat liggen op recept maar vind het idd een link goedje dat je slaappatroon dik kan verneuken en zelfs helemaal van de kaart brengt.
Ik waag me er niet meer aan in ieder geval , vrij verkrijgbaar of niet.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Denk dat het in België sinds dit jaar zelfs vanaf een bepaald aantal ug enkel verkrijgbaar is op recept.
In ieder geval enkel bij de apotheek en niet meer in kruitvat en dergelijke winkels.
Had er nog wat liggen op recept maar vind het idd een link goedje dat je slaappatroon dik kan verneuken en zelfs helemaal van de kaart brengt.
Ik waag me er niet meer aan in ieder geval , vrij verkrijgbaar of niet.
Heel verstandig. Het is echt een link goedje.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Zou er niet al teveel hoop op vestingen. Melatonine zou wellicht beter werken.
Melatonine werkt alleen als je het op precies het juiste tijdstip neemt; namelijk op het moment dat het lichaam zelf de melatonine-productie op gang brengt. Alleen dat is gelijk het lastige ervan: iedereen begint op een ander deel van de dag melatonine te produceren. Dat moment waarop de melatonine-afgifte begint is gedeeltelijk genetisch bepaald en het andere deel wordt bepaald door het circadiaanse ritme en de invloed van licht.

Het probleem is dat je niet zomaar kunt meten wanneer iemand uit zichzelf melatonine begint aan te maken. De kans bestaat dus dat melatonine op het verkeerde moment van de dag wordt ingenomen. Dat kan de slaapproblemen verergeren, de kwaliteit van de slaap verminderen en bijwerkingen veroorzaken zoals versuftheid.

Ik denk dat je veel meer hebt aan een goed ritme, ontspanningsoefeningen en wat lichaamsbeweging.

Techneut

Bewuste gebruiker
Inmiddels bijna 2 weken geen Etizolam meer genomen. Ik voel me goed en mijn slaapritme is ook weer terug. Heb dus niet hoeven afbouwen.

Nog bedankt voor al jullie hulp en advies. Ik waardeer het!

Fijn weekend!

Bovenaan