Temazepam, in de volksmond Normisol genaamd is een vrij licht inslaap middel.
Het werkt relatief vrij kort, ongeveer 2 a 3 uur.
Maar het is wel degelijk een benzo!
Het is zelfs een hele bekende benzo, maar best wel zoals benzo eigen, gewenning heb je binnen twee weken voor elkaar zo ongeveer.
Jazeker!
en daarna ben je...afhankelijk geworden. Nu nog even volhouden, en...
Na een week of 4 zul je een afbouwschema moeten volgen.
Omdat in 1 x stoppen nogal heftig is...
Ikzelf ben een tijdje afhankelijk geweest van deze benzo. Ik ken deze wel een weinig.
N.B.
Deze benzo wordt geleverd als vloeistof in een doorzichtige capsule, ze zijn er van 10 mg, en ook van 20 mg.
Men ziet 20 mg als maximaal.
(Dus nam ik 30 mg)
En dat liep dus, zoals te verwachten was, goed fout. Jazeker.------- ... Hooked! Again!
De verdere ellende laat ik nu terzijde
en toen? Toen...
Ik ben er klinisch in één keer mee gestopt. In 4 weken.
Deze aanpak zal me nog lang heugen, ik was enkele weken niet "geheel toerekenings vatbaar" zogezegd..
Benzo afkick is beslist geen lolletje...!
Dus...kappen met deze zooi was mijn devies... eind goed, al goed? Nou, eehh nee..niet bepaald!
Enkele maanden na deze heftige periode begon ik serieuze insomnia te ontwikkelen.
Ik werkte toen nog, maar, de laatste nacht dat ik geslapen heb zonder medicatie daarvoor...ik weet deze nog precies, waar, en hoe! Want:
In één keer sliep ik niet tot bijna niet meer.
Na een kleine 10 dagen begonnen de hallucinaties, en daarvoor nemen mensen van nu de meest trippy drugs tot zich..en ik, ik kreeg ze zonder drugs, gratis! Geen visuals, nee, maar dus wel dit:
Allerlei nare en buitengewoon extremiteiten en ervaringen kwamen opnieuw om de hoek opkomen, en om deze narigheid tegen te gaan, werkte ik bijna 18 uur per dag.
En dan, dan is ineens de accu helemaal leeg. Op.
Ik viel in een soort van lethargische toestand, waarvan ik me niet veel kan herinneren.
Ik kwam natuurlijk in de ziektewet terecht, waarvan nu als benaming de " burn out" volkomen op zijn plaats was... absoluut!
Deze heeft heel, heel erg lang geduurd.
En soms in nachtmerries, komt dit weer even naar de oppervlakte, zo van: kijk, hier ben ik weer.. ik ben er nog altijd, als je mij nodig hebt!
Natuurlijk heb ik deze demon helemaal niet nodig. Het zou een verdomd goede zaak zijn, als ik deze verschijning idd helemaal kwijt zou zijn maar dat gaat al helemaal niet meer lukken...hij is er al een kleine 30 jaar!
Dus maak ik me geen illusie daarover. Nee.
Maar, het is hier op df al vaker gezegd, wees erg voorzichtig met de benzo's .
Het zijn geen sinaasprilletjes, ook al zouden ze allemaal lang niet meer zo ongezond zijn als vroeger...
En een combinatie met alcohol?!!?
Dat is een echt zeer gevaarlijke zaak!
Er valt namelijk geen peil op te trekken.. de ene keer merk je niets, de andere keer bij dezelfde inname ga je volledig Total loss horizontaal gestrekt!
Je weet niet wat je overkomt. Zo'n enorme dreun krijg je ervan...dus zou ik ze nooit tesamen nuttigen. Betrr van niet, zogezegd.
En qua het nog goed kunnen autorijden....
n e e.
Laat dit maar achterwege!
Neem dan, met dat vervloekte mondkapje, enig openbaar vervoer.
Want..het gaat gewoon niet. Echt niet!
Benzo's....even weg betekent lang een kliniek in, je bent zó even weg voor enkele maandjes!