Etizolam als slaapmiddel

De Zandman

DF-koning
Temazepam, in de volksmond Normisol genaamd is een vrij licht inslaap middel.
Het werkt relatief vrij kort, ongeveer 2 a 3 uur.
Maar het is wel degelijk een benzo!
Het is zelfs een hele bekende benzo, maar best wel zoals benzo eigen, gewenning heb je binnen twee weken voor elkaar zo ongeveer.

Jazeker!
en daarna ben je...afhankelijk geworden. Nu nog even volhouden, en...
Na een week of 4 zul je een afbouwschema moeten volgen.
Omdat in 1 x stoppen nogal heftig is...

Ikzelf ben een tijdje afhankelijk geweest van deze benzo. Ik ken deze wel een weinig.

N.B.
Deze benzo wordt geleverd als vloeistof in een doorzichtige capsule, ze zijn er van 10 mg, en ook van 20 mg.
Men ziet 20 mg als maximaal.
(Dus nam ik 30 mg)
En dat liep dus, zoals te verwachten was, goed fout. Jazeker.------- ... Hooked! Again!
De verdere ellende laat ik nu terzijde
en toen? Toen...
Ik ben er klinisch in één keer mee gestopt. In 4 weken.
Deze aanpak zal me nog lang heugen, ik was enkele weken niet "geheel toerekenings vatbaar" zogezegd..
Benzo afkick is beslist geen lolletje...!
Dus...kappen met deze zooi was mijn devies... eind goed, al goed? Nou, eehh nee..niet bepaald!

Enkele maanden na deze heftige periode begon ik serieuze insomnia te ontwikkelen.
Ik werkte toen nog, maar, de laatste nacht dat ik geslapen heb zonder medicatie daarvoor...ik weet deze nog precies, waar, en hoe! Want:
In één keer sliep ik niet tot bijna niet meer.
Na een kleine 10 dagen begonnen de hallucinaties, en daarvoor nemen mensen van nu de meest trippy drugs tot zich..en ik, ik kreeg ze zonder drugs, gratis! Geen visuals, nee, maar dus wel dit:
Allerlei nare en buitengewoon extremiteiten en ervaringen kwamen opnieuw om de hoek opkomen, en om deze narigheid tegen te gaan, werkte ik bijna 18 uur per dag.
En dan, dan is ineens de accu helemaal leeg. Op.
Ik viel in een soort van lethargische toestand, waarvan ik me niet veel kan herinneren.
Ik kwam natuurlijk in de ziektewet terecht, waarvan nu als benaming de " burn out" volkomen op zijn plaats was... absoluut!
Deze heeft heel, heel erg lang geduurd.
En soms in nachtmerries, komt dit weer even naar de oppervlakte, zo van: kijk, hier ben ik weer.. ik ben er nog altijd, als je mij nodig hebt!
Natuurlijk heb ik deze demon helemaal niet nodig. Het zou een verdomd goede zaak zijn, als ik deze verschijning idd helemaal kwijt zou zijn maar dat gaat al helemaal niet meer lukken...hij is er al een kleine 30 jaar!
Dus maak ik me geen illusie daarover. Nee.
Maar, het is hier op df al vaker gezegd, wees erg voorzichtig met de benzo's .
Het zijn geen sinaasprilletjes, ook al zouden ze allemaal lang niet meer zo ongezond zijn als vroeger...
En een combinatie met alcohol?!!?
Dat is een echt zeer gevaarlijke zaak!
Er valt namelijk geen peil op te trekken.. de ene keer merk je niets, de andere keer bij dezelfde inname ga je volledig Total loss horizontaal gestrekt!
Je weet niet wat je overkomt. Zo'n enorme dreun krijg je ervan...dus zou ik ze nooit tesamen nuttigen. Betrr van niet, zogezegd.
En qua het nog goed kunnen autorijden....
n e e.
Laat dit maar achterwege!
Neem dan, met dat vervloekte mondkapje, enig openbaar vervoer.
Want..het gaat gewoon niet. Echt niet!

Benzo's....even weg betekent lang een kliniek in, je bent zó even weg voor enkele maandjes!

Laatst bewerkt:

Techneut

Bewuste gebruiker
Ik ben intussen al een stuk gekalmeerd maar wat ik me de hele dag al afvraag is; hoe kunnen artsen in godsnaam in zulke grote getalen benzo’s voorschrijven als je je er zo ellendig van gaat voelen (al na een week!!). Aan mensen met angst en/of slaapstoornissen? Die krijgen als ze er mee stoppen toch de klap 3x zo hard terug? Echt ongelofelijk. Zal wel aan mij liggen.

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker
maar wat ik me de hele dag al afvraag is; hoe kunnen artsen in godsnaam in zulke grote getalen benzo’s voorschrijven als je je er zo ellendig van gaat voelen
Heerlijk betrouwbare geldstroom voor de aandeelhouders, hoe meer verslaafden hoe beter, dus werkt het gros der wetenschappers aan het steeds verslaafder maken van substanties terwijl aan de andere kant de wet alle drugs die in de natuur voorkomen lekker heeft verboden. Zie daar de echte maffia.

De Zandman

DF-koning
Geef het volk brood en spelen!

Verdeel, en heers.
Houd het volk dom...

Met medicijnen wordt zooooo ongeloooooflijk veel geld verdiend.

Zie bovenstaande.
Zie bovenstaande reactie!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik ben intussen al een stuk gekalmeerd maar wat ik me de hele dag al afvraag is; hoe kunnen artsen in godsnaam in zulke grote getalen benzo’s voorschrijven als je je er zo ellendig van gaat voelen (al na een week!!). Aan mensen met angst en/of slaapstoornissen? Die krijgen als ze er mee stoppen toch de klap 3x zo hard terug? Echt ongelofelijk. Zal wel aan mij liggen.

Normaal gezien zouden ze wel een week te gebruiken moeten zijn zonder ernstige afkickverschijnselen. In de geneeskunde is de regel dat ze enkel worden voorgeschreven in acute stresssituaties en zeer tijdelijk, niet langer dan twee weken (de praktijk is vaak een ander verhaal, maar goed). Een voorbeeld van aangewezen gebruik zou kunnen zijn na een trauma of verlies, om zeer heftige emoties gedurende de eerste tijd op te vangen.

Er wordt wel veel gewaarschuwd voor de verslavende effecten van benzo’s maar m.i. nog te weinig. Het sluipt er zo in. Bij jou is dit wel heel snel gegaan dan, een week... Maar je bent nog op tijd. :) Ik moet zelf ook oppassen met etizolam, ben een lastige slaper en ben geneigd het te makkelijk te gebruiken. Vind mezelf over het algemeen niet verslavingsgevoelig maar voor een slaap-benzootje (niet recreatief) heb ik een zwak. Het is moeilijk om ervan af te blijven en ik probeer mezelf daar dus ook altijd heel bewust aan te herinneren. Ik heb het al wel eens een week gebruikt en toen bij stoppen geen afkick ervaren, wel een soort rebound, tijdelijk nog moeilijker slapen. Dat is iets waar je echt doorheen moet bijten, het is erg aantrekkelijk om dan zo’n pilletje te nemen, uren wakker liggen sucks. Ik gebruikte wel ‘maar’ 1-2 mg, meestal 1 mg, toen. Ik vrees dat de tolerantie met hogere doseringen inderdaad zeer snel kan gaan.

benzzzy

Badass junkie
Toch zwak geweest en tijdens mijn vakantie vorige week elke avond 1-4mg genomen. Er is nu al flinke tolerantie onstaan. Nu sinds zondagavond niks meer gehad en ben echt een emotioneel wrak deze ochtend terwijl er gister nog niks aan de hand was. Vreselijk slecht geslapen ook vannacht. Zou dit echt etizolam withdrawal kunnen zijn? Na zo’n korte periode van gebruik?

Ze zijn in ieder geval bijna op en niet van plan opnieuw te bestellen...
Zelfde geval hier.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter

Aan bepaalde groepen die chronische diagnosis heeft voor zowel slaap problemen na een polysomniegrafie test , en lumbale radicul pathie blijft mijn arts mij de komende jaren (gok langer) 1 gram oxy en 90mg clonazepam voorschrijven. Ze durfden niet tegen het advies in te gaan van mijn neuroloog (gelukkig maar ook anders kon ik ongeveer niets vanwege krampen , zenuwpijn en slapeloosheid) Ben blij dat mijn arts de realiteit goed ziet en mijn kwaliteit van leven zo goed mogelijk maakt Hoewel pijn zal ik altijd hebben maar het is te doen met oxycodone :)

En bij oudere mensen geven ze swlaap en of andere medicatie en zijn daar niet van plan mee te stoppen ook vanwege levenskwaliteit.
Gelukkig bestaan er nog artsen die zich niet alleen maar strict aan de rels houden (of dat doen ze wel maar buigen de regels oog op de kwaliteit van het leven)

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
@Roze Olifant Zeer snel tolerantie ontstaan inderdaad, viel zelfs bij 2mg niet meer in slaap. Hoelang duurde die rebound bij jou? Ik heb vannacht weer amper een oog dicht gedaan...

Tapper je af met een schema of doe je het cold turkey ; wat en denk zo goed als iedereen afraadt.

Veel succes en bouw langzaam af, dan is er minder kans op een terugval.
Good luck!

Techneut

Bewuste gebruiker
Tapper je af met een schema of doe je het cold turkey ; wat en denk zo goed als iedereen afraadt.

Veel succes en bouw langzaam af, dan is er minder kans op een terugval.
Good luck!
Cold turkey, ik heb het maar een weekje dagelijks gebruikt...Hoop me toch wel snel weer beter te voelen?!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Cold turkey, ik heb het maar een weekje dagelijks gebruikt...Hoop me toch wel snel weer beter te voelen?!

Mocht je nog over hebben zou ik elke week een kwart minder nemen. Dan heb je veel minder klachten op niet slapen e.d
Anders kan je ook naar je huisarts gaan die het omzet in diazepam.

Succes!

Techneut

Bewuste gebruiker
Mocht je nog over hebben zou ik elke week een kwart minder nemen. Dan heb je veel minder klachten op niet slapen e.d
Anders kan je ook naar je huisarts gaan die het omzet in diazepam.

Succes!
Ik heb nog wat over maar dat ligt op locatie, heb niks in huis. Ik ga toch van het positieve uit en hoop vanavond weer een beetje te kunnen slapen. Het onrustige klote gevoel zit er helaas ook nog. We zien het wel. Bedankt voor je advies in ieder geval.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb nog wat over maar dat ligt op locatie, heb niks in huis. Ik ga toch van het positieve uit en hoop vanavond weer een beetje te kunnen slapen. Het onrustige klote gevoel zit er helaas ook nog. We zien het wel. Bedankt voor je advies in ieder geval.
Ben benieuwd kerel,,, 1 week lang, elke avond 1 tot 4 mg is niets niks.
Succes man, en wil je ons op de hoogte houden?

De Zandman

DF-koning
Algeneen:
Als we alles van tevoren hadden geweten,
Dan was rijk worden geen kunst....

Bij mij ging de tolerantie enorm en gigantisch dramatisch snel m.b.t. benzo's.
Tot overmaat van ramp ging dit razendsnel tolerantie opbouwen, ook mog eens zo snel met oxcycodon...
En in de weg naar grote hoeveelheden alcohol, dat vloog zo enorm snel zowel qua hoeveelheden e n met snelheden van innemen omhoog, dat is theoretisch bezien een soort van
" gave " !
Ik ben in al de jaren van alcohol innemen nog nooit in mijn leven iemand tegengekomen, die mijn tempo kon bijbenen.
Niet iets om trots op te zijn..integendeel!
Masr 30 glazen bier in nog geen twee uren, dat was peanuts.
Ik mis dit soort van slemppartijen nog niet voor een seconde ..!
Maar zo ging dit vroegah....

Dingleberry

Experimenterende gebruiker
Ik merkte met etizolam al na 2 dagen achter elkaar dat ik de dag daarna meer last had van drukke gedachten en lichte rebound anxiety. Na een week verbaast het me niks dat je er wel last van hebt ja. Maarja, les geleerd en waarschijnlijk zul je in het vervolg minder vaak achtereen gebruiken:)

De Zandman

DF-koning
Ik gebruik nu zolpidem.
Geen enkele extra benzo meer.
Zoals de cocktail nu in elkaar is gesmeed, kan ik ermee leven.
Ik heb ooit eens etizolam en cloazolam geprobeerd met bizarre toestanden als gevolg dus nu volg ik geheel volgens het recept.
Ik zit niet op een nieuwe benzo verslaving te wachten...
Ik raad het iedereen af, om het s recreatief middeltje te gaan nemen.
Mensen. Doe dit niet.
Eraan is erg makkelijk
Er weer af is heel erg moeilijk en vervelend...

Techneut

Bewuste gebruiker
3e werkdag weer overleefd...Sinds zondagavond 23.00 geen Etizolam meer gehad. Ik heb nu even een biertje gepakt uit werk, waarschijnlijk niet slim maar helpt wel ontspannen. Ik voel me redelijk nu. Als ik vannacht nou een beetje kan slapen hoop ik morgen weer een beetje de oude te zijn. Ik wil absoluut geen benzo's meer pakken in ieder geval.

Techneut

Bewuste gebruiker
Weer een slapeloze nacht gehad, begin me nu wel ernstig zorgen te maken. Weet niet of ik dit volhoud, ik moet ook nog functioneren op mijn werk... Toch maar de huisarts bellen? Ik weet het niet.

Dingleberry

Waarschijnlijk zit je nu in je hoofd en maak je je te veel zorgen over het slapen op zich. Dat was voor mij de reden om etizolam aan te schaffen (als ik een nacht slecht sliep maakte ik me er de volgende avond zorgen over dat ik weer niet kon slapen waardoor ik weer niet sliep enzovoorts). Denk niet dat er iets 'mis' is maar dat je een manier moet vinden om die slaapzorg weg te nemen want waarschijnlijk denk je de hele week al aan niets anders. Dus ja dan kun je proberen te 'investeren' in 1 avond iets nemen zodat je slaapt in de hoop dat je in het weekend weer normaal kan slapen (meestal werkt slapen beter als je je geen zorgen hoeft te maken over werk) of het uitzitten tot je ogen gewoon dichtvallen.
5-htp hielp bij mij weleens, of valeriaan, of gewoon een goede portie haze uit de verdamper.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Een nacht niet kunnen slapen is vervelend, maar ook niet het einde van de wereld. Meestal is het probleem de dag erna weer vanzelf opgelost. Je bent dan hoogstens een dag nogal vermoeid.

Als je stopt met etizolam dan kun je ontwenningsverschijnselen ervaren:
  1. Angst- en slaapklachten (angst, alertheid, prikkelbaarheid, onrust, slapeloosheid, trillingen, spiertrekkingen)
  2. Sensorische stoornissen (overgevoeligheid voor licht, geluid en/of aanraking, verandering van gezichtsvermogen, smaak en/of reuk, evenwichtsstoornissen en prikkelende gevoelens)
  3. Lichamelijke klachten (hartkloppingen, zweten, diarree, buikpijn)
  4. Zeer zelden voorkomende klachten (epileptische aanvallen, verwardheid, paranoïde wanen, hallucinaties)
Maar als ik je verhaal zo lees dan heb je ook weer niet zo lang of zoveel etizolam gebruikt dat je last zult krijgen van (ernstige) ontwenningsverschijnselen. Houd het gewoon eventjes vol om niet meer etizolam te slikken. Accepteer dat je de eerste dagen mogelijk wat lastiger in slaap komt, en dan is het na een week waarschijnlijk weer gewoon hersteld.

Het is verstandig om een goede slaaphygiëne aan te houden. Daarbij hoort:

-Op tijd opstaan
-Actief zijn overdag
-'s avonds de lampen dimmen
-1-2 uur voor het slapen alle schermen uit
-Op een vast tijdstip gaan slapen

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Weer een slapeloze nacht gehad, begin me nu wel ernstig zorgen te maken. Weet niet of ik dit volhoud, ik moet ook nog functioneren op mijn werk... Toch maar de huisarts bellen? Ik weet het niet.
Stop met je van te voren zo druk maken om niet kunnen slapen. Klinkt moeilijk maar ik gok echt dat dat het grootste probleem is. Hou vol en zet door! Je slaaphygiene weer op pijl krijgen kan lang duren en is niet makkelijk. Hulpmiddelen in de vorm van drugs of medicatie werkt op den duur echt averechts.

Neo-Shulginist

Badass junkie
wat ik me de hele dag al afvraag is; hoe kunnen artsen in godsnaam in zulke grote getalen benzo’s voorschrijven als je je er zo ellendig van gaat voelen (al na een week!!). Aan mensen met angst en/of slaapstoornissen? Die krijgen als ze er mee stoppen toch de klap 3x zo hard terug?
Benzodiazepines zijn fantastisch in wat ze doen: angstklachten verminderen en de slaap bevorderen, met ook nog zeer weinig bijwerkingen. Dus wat dat betreft zijn het heel belangrijke geneesmiddelen die behoren tot het basispakket van elke ziekenboeg (zegt ook de WHO).

Het probleem is alleen dat als je ze (langer dan) een week slikt, dat er gewenning optreedt en dat er bij abrupt stoppen dan allerlei bijwerkingen ontstaan. Dat is dus de grote valkuil van benzo's. Omdat ze zo goed werken met zo weinig bijwerkingen lijken ze onschuldig. Maar dan wen je aan het gebruiksgemak, en dan gaat het dus fout..
Juist daarom worden benzo's alleen op doktersrecept voorgeschreven onder strikte begeleiding van een arts die monitort wat de bijwerkingen zijn. Alleen zijn er tegenwoordig allerlei rc-benzo's verkrijgbaar die dat medische systeem omzeilen. Aan de ene kant is dat voor ons psychonauten heel chill, want etizolam is echt fantastisch. Maar je moet wel heel streng tegen jezelf zijn om geen last te krijgen van de nadelen van benzo's... :wink:

Techneut

Bewuste gebruiker
Even een update;

Van maandag t/m zaterdag vrijwel niet geslapen dus heb zaterdag en zondag 2x1mg genomen, was ten einde raad. Gelukkig beide dagen een goede nachtrust gehad, ben nu van plan om toch maar te taperen (Op aanraden van jullie) en elke week 0,25mg minder te pakken. Heb zojuist 50 stuks van 1mg besteld en heb nog 2 stuks in huis.

Dus deze week elke avond 1mg, volgende week 0,75, daarna 0,50 etc. Dit is verstandig toch? Ik hoor het wel.

Groet Techneut.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Als je 1 milligram etizolam per dag neemt dan kan je denk ik makkelijk in één keer stoppen zonder dat je grote risico's loopt. Zoals gezegd heb je dan misschien een nacht dat je niet kan slapen, maar als dat nou het ergste is... De volgende avond ben je dan doodop en dan slaap je wel weer gewoon.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dusja als je zegt dat je van maandag t/m zaterdag vrijwel niet hebt geslapen, dan vraag ik me vooral af: wat speelde er allemaal nog meer?

Sowieso was het vorige week nogal heet. Ik kon daardoor ook niet zo lekker slapen en de meeste van mijn vrienden ook niet. Dus misschien kwam dat niet zozeer door de etizolam.

Techneut

Bewuste gebruiker
Als je 1 milligram etizolam per dag neemt dan kan je denk ik makkelijk in één keer stoppen zonder dat je grote risico's loopt. Zoals gezegd heb je dan misschien een nacht dat je niet kan slapen, maar als dat nou het ergste is... De volgende avond ben je dan doodop en dan slaap je wel weer gewoon.
Na een paar weekenden gevolgd door een weekje elke dag 1-2mg heb ik bijna 5 dagen niet geslapen....?

Techneut

Bewuste gebruiker
Dusja als je zegt dat je van maandag t/m zaterdag vrijwel niet hebt geslapen, dan vraag ik me vooral af: wat speelde er allemaal nog meer?

Sowieso was het vorige week nogal heet. Ik kon daardoor ook niet zo lekker slapen en de meeste van mijn vrienden ook niet. Dus misschien kwam dat niet zozeer door de etizolam.
Ja er speelt momenteel best veel in mijn leven wat er ongetwijfeld invloed op heeft, en uiteraard de warmte. Maar ik werd helemaal gek na 5 dagen amper slaap. Wat raad je me aan? Het is momenteel wel wat gekalmeerd allemaal moet ik zeggen. Ik drink ook redelijk wat dagelijks (3-6 biertjes). Kan dit er ook invloed op hebben?

Ik had vorige week ook alle ontwenningsverschijnselen zoals zweten, misselijk, insomnia, onrust, geen eetlust etc.

Dingleberry

Zou niet direct weer aanwennen om elke dag te nemen, dat lijkt me alleen maar de verkeerde kant op gaan. Probeer dan eerst om de dag, het liefst alleen een dag nadat je een nacht echt niet geslapen hebt. Het gaf mij altijd al een stuk meer rust als ik wist dat ik nooit 2 slapeloze nachten achter elkaar hoefde te hebben. Maarja, in mijn geval stabiliseerde ik meestal wel weer na een nachtje etizolamslaap en was het niet nodig om steeds te blijven nemen (meestal maar 1 avond in de week indien nodig, of als ik er gewoon zin in had want zo werkt dat spul natuurlijk ook).

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Even bijgelezen, sorry voor de trage reactie. Ik sta er wel van te kijken dat je van die heftige effecten hebt van het afbouwen van een dergelijke, opzich lage dosis. Waarschijnlijk is dat een combinatie van ‘echte’ afkickverschijnselen en onrust / je bewust of onbewust druk maken omdat je denkt dat je niet zal kunnen slapen. Als je een moeilijke slaper bent dan is dat laatste echt funest. Vijf dagen is wel veel, sliep je ook niet een beetje? Na drie nachten doorhalen (ooit in m’n hoofd gehaald op speed) ga ik rare shit zien en horen. :tongueout:

Ik denk ook dat je deze dosis wel zonder taperen moet kunnen doen, als het dan niet goed lukt kun je altijd nog de afbouwmethode gebruiken. Het is waarschijnlijk echt even flink afzien. Maar je zit nog safe met je huidige gebruik dus na dat afzien zal het wel loslopen.

Sterkte / welterusten vast!

P.S.: Rebound duurde bij mij vaak 1 of 2 dagen. Soms een beetje lastig te zeggen omdat ik ook van nature met vlagen echt heel slecht en weer beter slaap.

MDMAZIING

Badass junkie
Ik had ook withdrawal van clonazolam na 3 dagen gebruik. Ik kan je vertellen ik ben nog nooit zo ziek geweest. Overal spierpijn.. naalden die in me handen kwamen ( zo voelde het ) Zweten... toen had ik het weer ijskoud.. dikke verhoging.. geen eetlust.. niet kunnen slapen.. en dat hield zeker 2 weken aan.. Was voor het eerst dat ik me ziek heb moeten melden wegens drugs..

Moet je na gaan.. na 3 dagen clonazolam al zulke erge withdrawals.. wat een bende is dat zeg

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja er speelt momenteel best veel in mijn leven wat er ongetwijfeld invloed op heeft, en uiteraard de warmte. Maar ik werd helemaal gek na 5 dagen amper slaap. Wat raad je me aan?
Ik kan aanraden om een goede slaaphygiëne aan te houden. Dat kan zeker in het begin redelijk wat planning en discipline kosten, maar dat helpt uiteindelijk heel goed.
Bij een goede slaaphygiëne hoort dat je op tijd uit bed gaat (ook als je te weinig hebt geslapen), dat je overdag actief bezig bent; eventueel met veel sporten, dat je 1-2 uur voor het slapen de lichten dimt en je beeldschermen uitdoet.

Daarnaast kan het helpen om ontspanningsoefeningen te doen. Als je de hele tijd loopt te malen in gedachten dan kan dat ervoor zorgen dat je niet in slaap kan komen. Je hebt gedachtentrucjes om daarmee om te gaan. Zo kun je proberen af te tellen van 500 naar nul. Je kunt mediteren voordat je gaat slapen, je kunt een boek lezen voor het slapen gaan.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Ik zou, voor de eerste keer afkick van etizolam, gewoon lekker op het gemakje van 1 mg afbouwen. Elke week 0,25 mg minder.
Nou, dan ben je 4 weken bezig. So what?

Het nadeel is wel dat je jezelf extra afhankelijk maakt ervan. Vooral de laatste 0,5 en 0,25 mg is dan best lastig.
Je zou ook om de 2 dagen kunnen nemen en dan om de 4 dagen de dosis met 0,25 naar beneden. Zo voorkom je mischien dat je al te afhankelijk wordt van de etizolam om te slapen.
T is prachtig spul en tegelijkertijd kut spul om te gebruiken.

“Zegt degene die nu voor de 3e keer bezig is om er van af te kicken 😌😂

De Zandman

DF-koning
Voor alle benzo's geldt: je zit er heeeeel snel aan vast, de terugweg is lang, en vol voetangels en klemmen.
Ik heb 1 x een afkick van 30 mg temazepam, en 50 mg seresta forte en als pruim op de taart 2,5 mg temesta mogen ondervinden.
Dat was een hele grote zware kuttijd, in 5 weken was ik eraf.
(Klinisch)
Maar, jaren later, met wat problemen sliep ik ineens niet meer, althans 1 tot 2 uur per nacht.
En dan...komen de visuals, dansende kabouters in de achtertuin vanzelf...
En op een gegeven moment m o e t je ingrijpen.
Dat gaat nu met seroquel en zolpidem.
En...het gaat. Het is te doen.
Alors, c'est fini comme ca.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Met zo'n lage dosis zou ik sneller dan 0,25 per week taperen. Je bent nog niet verslaafd maar als je er zo lang over doet loop je daar wel extra risico.

Even door de zure appel heen bijten. Om te slapen kan je ook wat melatonine halen.

joetsie

Badass junkie
Dat slapen weet wat....al jaren koop ik zonder recept vrij te koop in belgiese apotheek BENZYHYDRAMINE echt zoals het hier staat.Niet benze of anders.Ze zijn niet verslavend.Verder is het voor mij groot belang te slapen in een koude kamer en donker.Ik zal is een foto van het recept maken als het mij lukt?Kom later terug had een vresselijke rot dag

joetsie

Badass junkie
Ik krijg van de arts,3 maal daags 1 lorazepam van 1 mg.Om te slapen 1 zopiclon.Deze laatste werkt na een week niet meer.Kan er zo mee stopen.Oke ik dacht koop etizolam.Die deden niks bij mij.Twee weken en toen gestopt.Ik ben weer naar (Mijn apotheekje in belgie.n)gegaan en die zijn het beste plus lorazepam

Bovenaan