De Zandman
DF-koning
De narigheid met deze slaapmiddelen is dat je zeer snel tolerantie opbouwt...
yep.Ach ik heb toch geen leven meerDe narigheid met deze slaapmiddelen is dat je zeer snel tolerantie opbouwt...
jawel.Maar zie het bij altzheimer,worden allemaal boos,is onmacht.Volgende dag zijn ze het vergeten of gedragen ze zich weer goed.Niemand kan er tegen.Pas als ze gaan slaan worden ze met cricis opgenomen.Andere beginnen een rechtzaak.Het is zo moeilijk je bent zo lang samen....ik ga je nou toch een vraag stellen.
Dat is deze
Hoe lang houd je dit nog vol?
Ofwel, wil je nog zo doorgaan?
Heb je weleens aan wat andere drastische maatregelen gedacht?
Nee, geen z.m, maar wel de benen nemen?!
Heb echt met je te doen... Sterke vrouw. Sterkte met alles!jawel.Maar zie het bij altzheimer,worden allemaal boos,is onmacht.Volgende dag zijn ze het vergeten of gedragen ze zich weer goed.Niemand kan er tegen.Pas als ze gaan slaan worden ze met cricis opgenomen.Andere beginnen een rechtzaak.Het is zo moeilijk je bent zo lang samen....
Hoeveel mg per dag zit je nou dan? 2 mg per dag de afgelopen 3 dagen?Update; nog steeds een paar dagen niet, dan weer een paar dagen wel nemen...Ben het zat...
Vanaf vandaag elke avond 0.5mg nemen en dan volgende week helemaal stoppen? Of nu gewoon het zakje weggooien en de consequenties aanvaren? Ik heb nu de afgelopen 3 dagen in totaal 6mg gehad. Daarvoor de hele week niks.
Wat denken jullie?
Ps; ik heb nu 2 weken vakantie dus hoef niet te werken.
Advies voor cokd turkey, ik weet natuurlijk niet hoe je thuis/woon situatie is, maar ga dan slapen wanneer je slapen kan, ookal is het midden op de dag dat je even een paar uurtjes meepakt.Ik ga het nog 1x cold turkey proberen vanaf vandaag
Ik woon alleen dus kan op ieder moment van de dag slapen wanneer ik wil, dit ga ik ook zeker doen nu ik niet naar mijn werk hoef. Thanks kerel, keep you posted!!Advies voor cokd turkey, ik weet natuurlijk niet hoe je thuis/woon situatie is, maar ga dan slapen wanneer je slapen kan, ookal is het midden op de dag dat je even een paar uurtjes meepakt.
Het gooit heel je slaapritme door de war, maar beter een ‘in de war slaapritme’ als geen slaapritme.
Lol, ik probeer altijd ergens een ritme/regelmaat in te brengen (stabiliseren) en vervolgens daarmee verder te kunnen werken zegmaar, vandaar dat ik mischien wat doordram erop 😊😛
Hoe dan ook, succes kerel en keep us up to date ☺️
Een vast slaapritme is juist heel belangrijk. Dat is het gewone saaie burgerleven wat wel heel goed werkt. Elke ochtend op tijd opstaan, vast ritme, 's avonds na het eten nog even ontspannen, tandenpoetsen, slapen.Ik woon alleen dus kan op ieder moment van de dag slapen wanneer ik wil, dit ga ik ook zeker doen nu ik niet naar mijn werk hoef.
Mn partner had vergelijkbare slaapproblemen toen ik haar leerde kennen, dat sloeg al zeer snel om en kan sindsdien vaak juist niet goed slapen wanneer deze alleen in bed ligt. Het ding met Etizolam is dat het voor de meeste mensen zelfs wanneer deze zeer bescheiden gebruikt wordt al snel teveel van het goede is, mensen zijn nou eenmaal niet 100% rationeel. Ik zie het eerder bij Valeriaan extracten/concentraten houden omdat deze wel degelijk aanzienlijk effect hebben bij het in slaap vallen en minder misbruik gevoelig zijn dan Etizolam omdat je hiermee minder harde schommelingen teweeg kunt brengen.Ik ben een hele lichte slaper....Bij een klein geluid of beweging ben ik zo wakker, ook al voel ik me op mijn gemak.
Zou er niet al teveel hoop op vestingen. Melatonine zou wellicht beter werken.Sinds zondagavond geen Etizolam meer gepakt.
Vandaag dit spul opgehaald in de hoop dat het iets helpt met slapen. Iemand ervaring mee?
Ja ik zat te twijfelen tussen deze en melatonine. Alleen ik las dus dat melatonine in hoge dosering ook weer je ritme in de war kan gooien.Zou er niet al teveel hoop op vestingen. Melatonine zou wellicht beter werken.
Zou niet teveel tegelijk nemen en niet te lang achter elkaar gebruiken. Dan verneukt het je ritme.Ja ik zat te twijfelen tussen deze en melatonine. Alleen ik las dus dat melatonine in hoge dosering ook weer je ritme in de war kan gooien.
Hoeveel mg Melatonine zou jij aanraden dan? En qua dosering en tijd van inname?
Pas sowieso op met Melatonine. Het is echt een ritme verneuken. Er gaan zelfs stemmen op om het alleen op recept te gaan verstrekken. 1 mg is al veel te veel.Ja ik zat te twijfelen tussen deze en melatonine. Alleen ik las dus dat melatonine in hoge dosering ook weer je ritme in de war kan gooien.
Hoeveel mg Melatonine zou jij aanraden dan? En qua dosering en tijd van inname?
Denk dat het in België sinds dit jaar zelfs vanaf een bepaald aantal ug enkel verkrijgbaar is op recept.Pas sowieso op met Melatonine. Het is echt een ritme verneuken. Er gaan zelfs stemmen op om het alleen op recept te gaan verstrekken. 1 mg is al veel te veel.
Heel verstandig. Het is echt een link goedje.Denk dat het in België sinds dit jaar zelfs vanaf een bepaald aantal ug enkel verkrijgbaar is op recept.
In ieder geval enkel bij de apotheek en niet meer in kruitvat en dergelijke winkels.
Had er nog wat liggen op recept maar vind het idd een link goedje dat je slaappatroon dik kan verneuken en zelfs helemaal van de kaart brengt.
Ik waag me er niet meer aan in ieder geval , vrij verkrijgbaar of niet.
Melatonine werkt alleen als je het op precies het juiste tijdstip neemt; namelijk op het moment dat het lichaam zelf de melatonine-productie op gang brengt. Alleen dat is gelijk het lastige ervan: iedereen begint op een ander deel van de dag melatonine te produceren. Dat moment waarop de melatonine-afgifte begint is gedeeltelijk genetisch bepaald en het andere deel wordt bepaald door het circadiaanse ritme en de invloed van licht.Zou er niet al teveel hoop op vestingen. Melatonine zou wellicht beter werken.