Etizolam valkuil

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Wat gebeurt er als je helemaal niks neemt? Is dat levensbedreigend?
‘Met 1,2mg niet, maar slapen gaat zoizo de eerste 2 nachten nauwelijks lukken.

Vanaf 1mg wkrdt het het steeds lastiger omdat er % gewijd veel neer afgaat. De stal van 4 naar 3mg is makkelijker als van 1mg naar 0,5 bijvoorbeeld.

MaddMonkey

Badass junkie
Heel goed omschreven waarom ik ver weg blijf van dit soort middelen.

Sterkte de aankomende tijd met stoppen:growingheart:

Rivalrie

Badass junkie
‘Met 1,2mg niet, maar slapen gaat zoizo de eerste 2 nachten nauwelijks lukken.

Vanaf 1mg wkrdt het het steeds lastiger omdat er % gewijd veel neer afgaat. De stal van 4 naar 3mg is makkelijker als van 1mg naar 0,5 bijvoorbeeld.
Oh dat valt wel mee dan. Ik sliep weken slecht toen ik stopte met wiet.

L

Lid 147679

Gast
Tuimel nu maar op dit topic ouwe rukker ,

wens je alle sterkte toe, prijs je gelukkig dat de doseringen gering zijn...

dit ga je kunnen ... klamp me gerust aan op moedeloze dagen ... i'm in, ga dit volgen vanaf nu

Rivalrie

Badass junkie
Ik vermoed dat je het een beetje bagatelliseert. Een benzo afkick schijnt nogal heftig te zijn.
Ik heb geen idee. Vandaar dat ik op de uitleg van Zeeland reageer :) als het maar een paar dagen slecht slapen is....

Persoonlijk ken ik geen mensen met een benzo verslaving en weet dus niet wat het voor gevolgen heeft.

L

Lid 147679

Gast
Ik vermoed dat je het een beetje bagatelliseert. Een benzo afkick schijnt nogal heftig te zijn.

Precies , het kan door de aard van de ontwenningsverschijnselen je tot bizarre wanhoop drijven en je denken erg beheersen.

jordan peterson de bekende klinisch psycholoog, youtube legende en schrijver. heeft zich in rusland zelfs in een. coma laten brengen om de benzo withdrawl te ontspringen.

is nochtans een geharde taaie vent, maar ook hij viel ten prooi aan de benzoboogieman

Rivalrie

Badass junkie
Precies , het kan door de aard van de ontwenningsverschijnselen je tot bizarre wanhoop drijven en je denken erg beheersen.

jordan peterson de bekende klinisch psycholoog, youtube legende en schrijver. heeft zich in rusland zelfs in een. coma laten brengen om de benzo withdrawl te ontspringen.

is nochtans een geharde taaie vent, maar ook hij viel ten prooi aan de benzoboogieman
Heb even online gezocht en het lijkt inderdaad wel een stuk heftiger dan slecht slapen.

Preventie
Gebruik benzodiazepines alleen als je ze echt nodig hebt, bijvoorbeeld na een schokkende gebeurtenis zoals een ongeval of een overlijden, en dan liefst nog voor een korte periode, bijvoorbeeld 14 dagen.

Verslaafd

Neem je benzodiazepines te lang, dan kun je er aan verslaafd raken. Het abrupt stoppen van de behandeling met slaap- en kalmeringsmiddelen kan gepaard gaan met ontwenningsverschijnselen zoals angststoornissen, slapeloosheid, verwardheid, stuipaanvallen, hallucinaties en nachtmerries.

Het is dan ook beter om de dosis heel langzaam af te bouwen of meer tijd te laten tussen de innamen. Laat je hierbij steeds begeleiden door een arts.

L

Lid 147679

Gast
Ik heb geen idee. Vandaar dat ik op de uitleg van Zeeland reageer :) als het maar een paar dagen slecht slapen is....

Persoonlijk ken ik geen mensen met een benzo verslaving en weet dus niet wat het voor gevolgen heeft.

de duur en dosering, het al dan niet cold turkey gaan bepalen. veel
karakterstructuur van de. gebruiker, de landingsbaan... waar kom je terecht ? hoe was je voor je gebruik, land je opnieuw in een depressie?
welk brokkenparcours reed je onder de benzo's...welke schaamte moet je onder ogen zien?
ik was haastig in mei en deed het cold turkey dan is het een enkeltje richting hel voor zes weken,

L

Lid 147679

Gast
er zouden toch echt nieuwere methodes moeten komen voor benzowithdrawl in zware gevallen te verlichten,

er moet toch meer zijn dan weken en maanden taperen of cold turkey en dan het behang van de muren krabben voor minimum vier weken;

de coma van peterson was kenmerkend voor de wanhoop die toeslaat bij benzo withdrawl ,

bij een korte withdrawlperiode van bv nweek heb ik zelfs eens overwogen om wakker te blijven op pep tot het allemaal voorbij was...wat een zeer ongezond en slecht idee was maar het schetst de wanhoop.

edit; ik nam tot tien keer de aanbevolen dosis wel

L

Lid 147679

Gast
Heb even online gezocht en het lijkt inderdaad wel een stuk heftiger dan slecht slapen.

Preventie
Gebruik benzodiazepines alleen als je ze echt nodig hebt, bijvoorbeeld na een schokkende gebeurtenis zoals een ongeval of een overlijden, en dan liefst nog voor een korte periode, bijvoorbeeld 14 dagen.

Verslaafd

Neem je benzodiazepines te lang, dan kun je er aan verslaafd raken. Het abrupt stoppen van de behandeling met slaap- en kalmeringsmiddelen kan gepaard gaan met ontwenningsverschijnselen zoals angststoornissen, slapeloosheid, verwardheid, stuipaanvallen, hallucinaties en nachtmerries.

Het is dan ook beter om de dosis heel langzaam af te bouwen of meer tijd te laten tussen de innamen. Laat je hierbij steeds begeleiden door een arts.
vaak is het ook typisch dat de oorspronkelijke klachten verergerd terug komen ...wie het voor angst nam krijgt blijkbaar hevigere angstklachten

wie het voor insomnia nam krijgt een insomnia rebound tot hij opt puntje van een psychose raakt...

maar de oorspronkelijke klacht komt steeds het ergste terug dus de angstigen hadden minder insomnia rebound, wat dan weer bewijst dat er veel tussen de oren zit, en het ook gekmakerij is van de op de hol geslagen benzo gedachten in de. withdrawl

Rivalrie

Badass junkie
er zouden toch echt nieuwere methodes moeten komen voor benzowithdrawl in zware gevallen te verlichten,

er moet toch meer zijn dan weken en maanden taperen of cold turkey en dan het behang van de muren krabben voor minimum vier weken;

de coma van peterson was kenmerkend voor de wanhoop die toeslaat bij benzo withdrawl ,

bij een korte withdrawlperiode van bv nweek heb ik zelfs eens overwogen om wakker te blijven op pep tot het allemaal voorbij was...wat een zeer ongezond en slecht idee was maar het schetst de wanhoop.

edit; ik nam tot tien keer de aanbevolen dosis wel
Je moet gewoon geen benzos nemen om te kunnen slapen omdat je stimulanten gebruikt. Dan ben je echt fout bezig.

Je kunt beter minder drugs nemen.

L

Lid 147679

Gast
Je moet gewoon geen benzos nemen om te kunnen slapen omdat je stimulanten gebruikt. Dan ben je echt fout bezig.

Je kunt beter minder drugs nemen.

ik preek dit ook tegenwoordig ! beter de nastimulatie uitzitten als straf, ben je dan bizar lang wakker heb je veel tijd om na te denken over je overdreven gebruik... daar leer je uit.

L

Lid 147679

Gast
maarja wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil

ik bedoel maar , mensen leren niet van wat een ander typt, maar hardleers zoals ze zijn moeten ze het eerst zelf ervaren.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
maarja wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil

ik bedoel maar , mensen leren niet van wat een ander typt, maar hardleers zoals ze zijn moeten ze het eerst zelf ervaren.

Volledig eens met jullie waarschuwingen voor benzo's hoor, die zijn ook volkomen terecht, maar er zijn ook mensen die JUIST alleen heel sporadisch een benzo gebruiken als ze stimulanten hebben gebruikt.

Niet iedereen raakt er verslaafd aan al is het zeer verleidelijk.

Niet kunnen slapen na stims betekent i.m.o. ook niet perse dat je teveel gebruikt hebt, er zijn mensen die er gevoeliger voor zijn dan anderen en die na een lage-normale dosis al oneindig plafonddienst hebben. Om maar een voorbeeld te noemen: als ik na LSD na 14/15 uur geen benzo neem, dan ben ik nog úren zoet, helemaal gaar van alle indrukken, en ben ik de dag erna niks waard. Ik gun mijn hoofd dan toch liever wat rust na zo'n trip.

Eve's drop

Badass junkie
Oh dat valt wel mee dan. Ik sliep weken slecht toen ik stopte met wiet.

Wiet en benzo afkick zijn niet te vergelijken hoor,

Ik slaap ook al een paar weken vrij slecht in combinatie met levendige dromen maar een benzo insomnia gaat gepaard met paniek aanvallen en het idee dat je hart ermee stopt.

Wiet afkick is een walk in the park vergeleken met een benzo afkick 😉

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Precies...

Ik gebruik misschien 4-6 keer per jaar LSD of een stimulant. Daarna vind ik het heerlijk om 1 of 2mg etizolam te nemen om nog wat te kunnen slapen. Verder gebruik ik de rest van het jaar nooit benzo's. Voor zover ik weet is ergens tussen de 4 en 12 mg etizolam per jaar niet echt problematisch.

Dit vind ik dus echt wat te kort door de bocht al kan het best voor sommige mensen best kloppen.

L

Lid 147679

Gast
Volledig eens met jullie waarschuwingen voor benzo's hoor, die zijn ook volkomen terecht, maar er zijn ook mensen die JUIST alleen heel sporadisch een benzo gebruiken als ze stimulanten hebben gebruikt.

Niet kunnen slapen na stims betekent i.m.o. ook niet perse dat je teveel gebruikt hebt, er zijn mensen die er gevoeliger voor zijn dan anderen en die na een lage-normale dosis al oneindig plafonddienst hebben. Om maar een voorbeeld te noemen: als ik na LSD na 14/15 uur geen benzo neem, dan ben ik nog úren zoet, helemaal gaar van alle indrukken, en ben ik de dag erna niks waard. Ik gun mijn hoofd dan toch liever wat rust na al die indrukken.
ja uitzonderingen daargelaten

een ex van mij zat standaard drie dagen wakker van een lijntje medium pep...

maar de ''normale'' gebruiker zou toch wel in slaap raken van nature met een beetje wilskracht ... lees hier vaak om 22u een bommetje nog en dan om drie uur klappen ze er 40 a 50 mg diazepam in ( gebruik diazepam als standaard om de zwaarte van hun benzo's uit te drukken )

ik was ook tien jaar lang die man die enkel eens na een stim een benzo nam...

maar het is niet omdat het jaren goed gaat dat je niet plots een hevige slipper kunt maken.... het blijft een slippery slope

je denkt met de stim benzo combi dat je een life hack hebt gevonden of de sleutel van het universum vaak, maar helaas komt het vroeg of laat terecht in het grote benzoblunderboek, waar ik toch wel een paar hoofdstukken in voor kom.

aha , las dit al vaker roze olifant, dat jij na LSD enz een benzo nam, maar mijn ervaring is dat je dan juist die prachtige magische afterweek afvlakt.
veel vaker geniet ik van de toffe week na LSD . waarin ik meer schoonheid ontwaar, synchroniteit ervaar...
vergeten herinneringen van vijftien jaar terug wat dan een soort positief sneeuwbaleffect van associatie's teweeg brengt, net het omgekeerde van wat een depressie dan doet maar met negativiteit.

je denkt jezelf dan weer helemaal naar boven, maar met een benzo er in te klappen na een trip, is die magische week bij mij niet aanwezig of zeer gedimd.

je hoeft mijn advies niet ter harte te nemen ,maar je moet als je eens een weekje vakantie hebt en dus veel tijd hebt om bij te komen eens au naturel gaan slapen na een lsd trip en zeer grondig de week nadien bestuderen . pakweg met een 160 microgram trip ofzo

je zou wel eens aangenaam verrast kunnen zijn, ja ik durf te zeggen dat ik de week na een psychedelische ervaring bijzonderder vind dan de trip zelf.

L

Lid 147679

Gast
ps vroeger zat ik standaard een dag wakker na een LSD trip ik slaap ook niet als ik s'avonds begin, maar begin nu net als @Mindless een half uurtje na het ontwaken, kopje thee kopje koffie, zegeltje LSD ...
En s'avonds nog een wandelingetje en ik slaap gewoon hoor en nog niet eens zoveel later dan mijn standaard slaapuur

L

Lid 147679

Gast
misschien moeten we het ook wat nuanceren dat mensen die paranoiagevoelig zijn of heel erg gevoelig zijn aan slaapdeprivatie wel gebaat zijn bij een benzo dan, of bij vervelende lichamelijke klachten enz.
of mensen die hsp hebben en bijna van die "ik gooi me voor de trein "katers hebben, zullen dan bij afvlakking van die katers wel baat hebben bij benzo's...
maar de gewone standaard gebruiker die goed speed kan handelen zit het gewoon beter netjes uit .
en ja niet iedereen is verslavingsgevoelig, maar benzo's gaan geleidelijk vind ik, nbeetje zoals je schokdempers bij oudere wagens, je voelt ze niet slijten , heel geleidelijk wen je eraan, en plots rij je je wagen total loss tegen een dukdalf aan de noord franse kust.
en dan sta je daar in je nek te krabben, en krijg je de bijnaam johnny nekhaar.

Laatst bewerkt door een moderator:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
ja uitzonderingen daargelaten

een ex van mij zat standaard drie dagen wakker van een lijntje medium pep...

maar de ''normale'' gebruiker zou toch wel in slaap raken van nature met een beetje wilskracht ... lees hier vaak om 22u een bommetje nog en dan om drie uur klappen ze er 40 a 50 mg diazepam in ( gebruik diazepam als standaard om de zwaarte van hun benzo's uit te drukken )

ik was ook tien jaar lang die man die enkel eens na een stim een benzo nam...

maar het is niet omdat het jaren goed gaat dat je niet plots een hevige slipper kunt maken.... het blijft een slippery slope

je denkt met de stim benzo combi dat je een life hack hebt gevonden of de sleutel van het universum vaak, maar helaas komt het vroeg of laat terecht in het grote benzoblunderboek, waar ik toch wel een paar hoofdstukken in voor kom.

aha , las dit al vaker roze olifant, dat jij na LSD enz een benzo nam, maar mijn ervaring is dat je dan juist die prachtige magische afterweek afvlakt.
veel vaker geniet ik van de toffe week na LSD . waarin ik meer schoonheid ontwaar, synchroniteit ervaar...
vergeten herinneringen van vijftien jaar terug wat dan een soort positief sneeuwbaleffect van associatie's teweeg brengt, net het omgekeerde van wat een depressie dan doet maar met negativiteit.

je denkt jezelf dan weer helemaal naar boven, maar met een benzo er in te klappen na een trip, is die magische week bij mij niet aanwezig of zeer gedimd.

je hoeft mijn advies niet ter harte te nemen ,maar je moet als je eens een weekje vakantie hebt en dus veel tijd hebt om bij te komen eens au naturel gaan slapen na een lsd trip en zeer grondig de week nadien bestuderen . pakweg met een 160 microgram trip ofzo

je zou wel eens aangenaam verrast kunnen zijn, ja ik durf te zeggen dat ik de week na een psychedelische ervaring bijzonderder vind dan de trip zelf.

Ik volg je waarschuwing over benzo’s helemaal. Ik heb zelf een zwakke plek voor benzo’s, omdat ik een slechte slaper ben (dat even los van drugs). De stim-benzo slippery slope ken ik ook heel goed, omdat ik ADD-meds voorgeschreven krijg en daarvan nog altijd wel bijwerkingen ervaar, zeker in combi met werkstress kan het me wat angstig/nerveus maken in de uitwerking. Verleiding om een benzo te nemen of alcohol is dan heel groot, ik ben me daar sterk van bewust dus ik ben er altijd wel mee bezig om het in de gaten te houden. Van alle drugs die ik ken weet ik dat benzo’s mijn grootste valkuil zijn.

Ik ervaar zelf de afvlakking na een trip door de benzo’s niet zo, maar ik geloof je dat het zo kan werken. Wie weet probeer ik het wel eens uit wanneer ik meer tijd heb voor de insomnia-nasleep, en voor trippen überhaupt. :)

L

Lid 147679

Gast
@Roze Olifant ja weet je bevindingen dan te zeggen, als je een magischere afterglowweek ervaart.

maar ja LSD is tijdrovend, daarom is microdosen zo hip, LSD was anti establishment en nu is het geintegreerd in het kapitalisme als prestatiedrug, sillicon valley enz

alles moet snel en makkelijk integreerbaar zijn, want we mogen niet te lang vallen en snel weer opstaan voor de ratrace :thinking:

vandaar ook de nu razend populaire stim benzo combi, makkelijk doordeweeks toepasbaar.

alles moet hapklaar en makkelijk te verteren zijn...

ja, las eens dat je vaak twee tot drie keer een benzo nam per week .

zo gaat dat dan , bij mij toen toch, och een sollicitatiegesprek morgen ,beter wat extra rust nemen .

pfff een paar nachten slecht geslapen, benzootje nemen en wat bijtanken.

dan een stimnachtje , alweer een benzo .

en voor jet weet, zit je op een moment de telsom te maken van fuck hoelang zit ik nu al dagelijks aan de benzo's?

en hebbes, dan leer je de schaduwkant kennen van ''maar dat kalmeerpilletje''/

heb onder de drugs met alligators geworsteld en leeuwen door hoepels doen springen, maar de benzoboogieman, maakte mij nog een mm groot.:screamcat:

zag hem even niet komen, ontzagwekkend, maar goed heb er genoeg in beleefd om jaren wilde kampvuurverhalen te vertellen ovr die periode

dat dan weer wel

of in de schommelstoel aan de haard tegen mijn kleinkinderen, toen opa wezen werken was wiebelbenend op 60 mg bromazepam .

als winkelbewaker die plots overal grootse kleptomanecomplotten zag... en wauwelend de manager aansprak over de zwakke plekken in zijn winkel

voor gehaaide dieven.

en toen opa en toen ?

En toen kindje zeikte opa op een nacht gans zen bed vol en besefte ie dat hij genoeg had gehad, en de low bereikt had ... en de helletocht van de benzowithdrawl wou gaan ondernemen...

en toen kwam ik je oma tegen , toen ik bedlegerig haar naar rechts swipte op tinder. ze had toen nog van die ordinaire make up aan zoals doorgaans de gewoonte was... maar jongens wat had ze dikke grote ....

enz enz

Laatst bewerkt door een moderator:

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter

En ik heb nogal de neiging im alles te vertellen dat en weg goed i, of oké gaat. Maar je eigen huis niet uit durfen en op je tenen lopen omdat je zo paranoïde bent om geluid te maken m, daarbij je handen zo trillen dat je jegeeneens drinken kan inschenken zonder te knoeien. En daarbij je eigen nog aan het open krabben bent tot bloedens toe.
Nee, niet lollig...

L

Lid 147679

Gast
Ik gebruik misschien 4-6 keer per jaar LSD of een stimulant. Daarna vind ik het heerlijk om 1 of 2mg etizolam te nemen om nog wat te kunnen slapen. Verder gebruik ik de rest van het jaar nooit benzo's. Voor zover ik weet is ergens tussen de 4 en 12 mg etizolam per jaar niet echt problematisch.
ervaar jij dan ook niet minder napret in de week achter je lsd trip
de kleine cadeautjes die het universum je dan schenkt om te tonen dat je terug in tune bent met het universum
het ruisen van de wind en het klotsen van de golven alles mooi synchroon met je hartslag en ademhaling , volledig in het NU
behoefteloos , voldaan?

heb je dat allemaal na die benzohamerslag na je trip?

L

Lid 147679

Gast
En ik heb nogal de neiging im alles te vertellen dat en weg goed i, of oké gaat. Maar je eigen huis niet uit durfen en op je tenen lopen omdat je zo paranoïde bent om geluid te maken m, daarbij je handen zo trillen dat je jegeeneens drinken kan inschenken zonder te knoeien. En daarbij je eigen nog aan het open krabben bent tot bloedens toe.
Nee, niet lollig...
ja in die fase is een benzo wel aangewezen kan dan bijna orgastisch zijn, die jeuk valt weg, die spierspanning,
vaak slaak je dan kreten, en je hebt geen zin om die genotskreten te temperen,
foetushoudingetje dan en weg nare symptomen , maarja dat zijn overdaadsscenario's ...
dan spring ik ook twee meter hoog als de deurbel snerpt
of als het rolluik kraakt.
you did too much man , too much too much , zoals dr gonzo zei vanuit de badkuip...
dan is het medicijnenkastje aangewezen, eer je ergens een paranoide scheut krijgt die je wekenlang plaagt
of voorgoed

MaddMonkey

Badass junkie

Preventie

Verslaafd

precies. Benzo verslaafden in NL alleen al zijn vrij hoog en dat is alleen maar wat kenbaar is (ofwel mensen die zich aanmelden bij de verslavingszorg)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Je moet gewoon geen benzos nemen om te kunnen slapen omdat je stimulanten gebruikt

ik preek dit ook tegenwoordig ! beter de nastimulatie uitzitten als straf, ben je dan bizar lang wakker heb je veel tijd om na te denken over je overdreven gebruik... daar leer je ui

Precies dit! Af en toe heb ik het wel eens gedaan maar 95% van de tijd rookte en rook ik wiet tijdens de comedown van uppers.
Het word veel te snel gewoonte om benzo te pakken zodat je vaker een upper pakt en verslaafd kan raken aan benzo’s.
Ik was er eerst ook qua Etizolam wat makkelijk mee maar na het verhaal van @Mezelf ben ik goed gaan nadenken en extra opletten.

Laatst bewerkt:

Paranoize.

Badass junkie
Ik ben er ook weer in getrapt...
Was 1 maand er vanaf
Zit nu op dag 6 dat ik weer een benzo slik, alleen 's avonds maar ik merk dat ik iedere dag die craving krijg op ten duur
Niet omdat ik een benzo zo lekker vind maar de ontsnapping aan de realiteit
Het 'chillpilletje' en het is nog niet problematisch maar ik was er net een maand vanaf na een terugval van 2 maanden 2 a 3x dagdosering en daarvoor 2 jaar dagelijks 3x ddd
Het is gewoon een hele gemene verslaving die benzodiazepines🙁

Paranoize.

Badass junkie
Precies dit! Af en toe heb ik het wel eens gedaan maar 95% van de tijd rook ik wiet tijdens de comedown van uppers.
Het word veel te snel gewoonte om benzo te pakken zodat je vaker een upper pakt en verslaafd kan raken aan benzo’s.
Ik was er eerst ook qua Etizolam wat makkelijk mee maar na het verhaal van @Mezelf ben ik goed gaan nadenken en extra opletten.
Dat is echt goed van je, je kunt inderdaad veel beter een joint roken als sedativa
Wiet kan ook echt verslavend zijn en de roes is veel lekkerder (vind ik) Maar uiteindelijk maakt een benzo verslaving je helemaal kapot en wiet doet dat absoluut niet op dat niveau!
Als ik mijn tijd dat ik 6 a 7 joints per dag rookte 7x in de week ga vergelijken met mijn benzo verslaving kies ik blindelings voor die jointjes!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dat is echt goed van je, je kunt inderdaad veel beter een joint roken als sedativa
Wiet kan ook echt verslavend zijn en de roes is veel lekkerder (vind ik) Maar uiteindelijk maakt een benzo verslaving je helemaal kapot en wiet doet dat absoluut niet op dat niveau!
Als ik mijn tijd dat ik 6 a 7 joints per dag rookte 7x in de week ga vergelijken met mijn benzo verslaving kies ik blindelings voor die jointjes!

Precies. En die wiet na uppers is ook echt heerlijk!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hallo allemaal,

Toch maar even van mij afschrijven en het verloop en oorsprong op papier zetten dat ik na bijna 20 jaar drugs gebruik, nu pas voor het eerst echt van iets moet afkicken. Ik wist mij hele leven al dat ik een soort drugs hobby zou hebben en verzamelde vanaf mijn 17 a 18de al verschillende middelen. Heb nu ook zo'n 50 verschillende middelen in huis. Maar deze trotse psychonautische drugs verzamelaar wist dat ik van middelen als opiaten maar vooral benzo's uit de buurt moest blijven. Door mijn hyper gevoeligheid met daarbij ook nog een ongelofelijk denkertje zijn deze middelen veel te verleidelijk. Als je dan ook nog gevoelig bent die alles overdenkt, dan lijken deze middelen bijna wondermiddelen. Ze brengen je even rust die ik altijd zocht maar uiteindelijk moet je die rust altijd weer terugbetalen.

Ondanks ik dit wist begon ik een klein half jaar terug toch aan de Etizolam want dit zou dan een benzo zijn die minder snel verslavend zou werken. Eerst ging het goed om te kunnen slapen na stim gebruik in het weekend dus hield ik het bij 1x per week ofzo. Maar toch door omstandigheden die om mij heen gebeurde werd het wel te makkelijk om die spray mee naar m'n werk te nemen. Af en toe een spray voor een belangrijk gesprek sloop er zo in. Voor ik het wist zat ik dagelijks aan dat spul want in het weekend ging er zoveel in om mij lam te leggen dat de rebound er wel voor zorgde dat ik vaker een spraytje nam doordeweeks.

Zo zit ik onderhand al 4 maanden dagelijks aan de Etizolam. Mijn hoogste gemiddelde was rond de 2,5 a 3mg per dag. Ik dacht heel laag maar daar ben ik wel op terug gekomen zodra ik minder of niet begon te nemen. Trillen, ziek voelen, onrustig, gespannen, zweten enz. Dit gaf voor mij dan wel weer echt het teken dat er mee gestopt moet worden en ik moet beginnen met afbouwen.

Ik denk dat dit halverwege/eind juli was ofzo dat ik bewust begon met afbouwen in de hoop eind augustus er van af te zijn. Echter door een heftige kortstondige relatie die ook plots weer verdween werd het toch moeilijk te blijven minder voor een periode. Gelukkig bouwde ik de dosis niet op maar bleef zeker wel een maandje hangen rond de 1,5 a 2 mg per dag.

Maar sinds +-3 weken weer bewust de draad opgepakt en onderhand zat ik vorige week de hele week op max 1,2mg per dag. De weekend dagen zelfs 0,9mg p/d en gister ook. Echter lukte het vandaag niet om op die 0,9mg te blijven en zit daarom nu weer op 1,2mg. Ik merkte duidelijk trillingen vanmorgen en had zelfs een paar duizelingen aanvalletjes op de dag. Ze duurde maar heel kort maar ze waren er wel even. Dit liet mij toch dat extra spraytje weer nemen.

Wat is het toch een klote troep en dat ik zo stom ben geweest, na zoveel jaren "wijs" gebruik, in de benzo valkuil ben getrapt. Nou heb ik best een periode meegemaakt dat ik te veel drugs gebruikte en dan met name een periode aan speed. Kon het wel echt een verslaving noemen met 4 dagen per week gebruik. Maar daar raakte ik zo van af als je het vergelijkt met het stoppen van benzo's. Wat heb ik me daarin vergist.

Ik ga door en beschrijf het verloop van de laatste weken afbouw in dit topic.

Deze week dus het streven niet boven de 1mg te komen maar is vanaf zaterdag gelukt behalve vandaag. Kan er om zitten balen maar dat heeft weinig nut denk ik. Morgen is gewoon weer een dag om onder die 1mg proberen te blijven.

Dit is dus tevens een waarschuwing voor mensen die middelen als deze denken de baas te kunnen zijn. Je merkt pas hoeveel effect die benzo's op je hebben en hoe er je er verslaafd aan ben, op het moment dat je ermee wilt stoppen. Pas dus op voor deze bende...........
Ja etizolam veroorzaakt echt best wel snel lichamelijke afhankelijkheid. Het nare is ook dat na één keer gebruiken je de dag(en) daarna ook gewoon wat onrustig bent. Maar dat gaat dan weer zo ongemerkt (mede vanwege geheugenverlies) dat je de avond weer denkt van 'hè ik voel me wat gespannen ik neem wat etizolam'. De ontwenningsverschijnselen kunnen best heftig zijn inderdaad. Maar het kan nog erger: hoofdpijn, hallucinaties, slaapverlamming en zelfs epileptische aanvallen. Goed dus dat je langzaam afbouwt. En als je dan in een wat moeilijkere periode stabiel blijft, dat is ook niet zo gek. Gewoon zo door blijven gaan dus en dan ben je er zo van af!

MaddMonkey

Badass junkie
Precies. En die wiet na uppers is ook echt heerlijk!
Ik was net trots op het feit dat ik al een maand niet geblowd had, maar misschien moet ik daar de volgende keer bij stimulerende middelen toch rekening bij houden. Zat net op het puntje van mijn stoel, ondanks dat ik weet dat ik het niet controleren kan of snel in misbruik schiet, om naast 3mmc een berg eti te bestellen just in case. Werkt het echt net zo? Want ik verbaas mij over hoe makkelijk je in slaap valt met 3mmc, maar ik háát die coming down van stimulerende middelen. Ik lig gerust uren naar het plafond te staren. Heb zelf altijd het idee (vooral na mdma gebruik) dat ik nog vager word

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik was net trots op het feit dat ik al een maand niet geblowd had, maar misschien moet ik daar de volgende keer bij stimulerende middelen toch rekening bij houden. Zat net op het puntje van mijn stoel, ondanks dat ik weet dat ik het niet controleren kan of snel in misbruik schiet, om naast 3mmc een berg eti te bestellen just in case. Werkt het echt net zo? Want ik verbaas mij over hoe makkelijk je in slaap valt met 3mmc, maar ik háát die coming down van stimulerende middelen. Ik lig gerust uren naar het plafond te staren. Heb zelf altijd het idee (vooral na mdma gebruik) dat ik nog vager word
Eti werkt sneller als blowen om te kunnen slapen. Althans als je blowen gewend bent. Blowen doe ik vanaf de helft de speed werking, maakt de comedown prettiger en dan tot ik kan slapen.
Het niet zo als met een benzo dat je na een paar pillen kan slapen. Bij blowen kam het ook plafonddienst zijn tot tegen de ochtend. Dan slaap ik paar uren nog.

Eve's drop

Badass junkie
O little old etizolam pill,

Why do you take these even against your'e will?

They calm you down and take the edge away,

Butt before you know it, it turns to every day.

Then when it bites you, you will say!

No more of this because it took my life away!

Butt remember there is much more to life than this etizolam pill,

Butt why do i take these against my will?

Ow little old etizolam pill i wish i could leave you and just be chill.

Rain

Bewuste gebruiker
Er is maar 1 efficiënte Benzo afkickaanpak. Andere Benzo's! Of een week niet slapen.... Etizolam is een sterk middel, tevens zeer verslavend. Ik zou de eerste paar dagen Diazepam of Nitrazepam bij de huisarts vragen en anders via de andere weg Diclazepam en/of Norflurazepam..In mijn beleving is LAM vele malen verslavender dan een PAM. Zodoende, neem ik nooit meer een Lammetje :P

Paranoize.

Badass junkie
Er is maar 1 efficiënte Benzo afkickaanpak. Andere Benzo's! Of een week niet slapen.... Etizolam is een sterk middel, tevens zeer verslavend. Ik zou de eerste paar dagen Diazepam of Nitrazepam bij de huisarts vragen en anders via de andere weg Diclazepam en/of Norflurazepam..In mijn beleving is LAM vele malen verslavender dan een PAM. Zodoende, neem ik nooit meer een Lammetje :P
Mensen onderschatten idd zeker de potentie van etizolam
Tis niet zo sterk als clonazolam of flunitrazolam maar alsnog is 't 1mg vergelijkbaar met 10mg diazepam
Dus het is wel gwn alprazolam,clonazepam sterkte....
En xanax en rivotril zijn 1 van de sterkste reguliere benzo's

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Na een heel lang verhaal die ik niet nu hier ga neerzetten kan ik nu wel zeggen.... Dat ik vanaf vrijdag ochtend niks meer heb gehad....

Ik heb tijdens mijn helweek deze week vanaf vorige week zondag (3-10-21) in een kleine twee dagen mijn eti dosis 1 op 1 overzet naar diclazepam 2 keer per dag 0.5mg. Kan meteen zeggen dat Diclazepam van 1 mg over de dag verspreid, beduidend lichter is dan 1,2 mg eti verspreid over de dag maar door mijn helweek wel goed te doen.

Afgelopen dinsdag en woensdag stabiel gehouden op 1 a 1,2 mg Diclazepam per dag.

Bij de Helnacht waar ik een nacht niet mocht slapen (afgelopen donderdag op vrijdag), heb ik tijdens een geweldige 5-MeO-DMT trip besloten alleen die ochtend nog een dosis te nemen en dat het dan over is. De les die ik tijdens de trip had gekregen (komt nog wel een report over) is dat ik Etizolam nam om een zelf verzonnen angst. Gister, zaterdag dus (day after), daardoor eigenlijk de hele dag best grieperig geweest of gevoeld.. met emotionele momenten maar mede door de mooie trip ervaring goed was uit te houden. Er hoefde verder niks die dag dus lekker uitgezeten met filmpjes en of series.

Maar vandaag helder wakker geworden voor mij laatste helweek dag en stond om 05:15uur vanmorgen alweer te sporten. Voel me vandaag niet meer ziek en vol energie! Al bijna 60uur geleden dat ik mijn laatste dosis van 0,4mg Diclazepam genomen heb. Voor mijn gevoel ben ik het zwaarste lichamelijk afkick wel voorbij. Ik ben benieuwd of ik geestelijk nog een dipje of domper krijg maar voor voorlopig voel ik mij ... TOP... wat zeg ik? nou? ik zeg TOP!!!! 💪

Fijne dag allemaal!!!

L

Lid 152247

Gast
Na een heel lang verhaal die ik niet nu hier ga neerzetten kan ik nu wel zeggen.... Dat ik vanaf vrijdag ochtend niks meer heb gehad....

Ik heb tijdens mijn helweek deze week vanaf vorige week zondag (3-10-21) in een kleine twee dagen mijn eti dosis 1 op 1 overzet naar diclazepam 2 keer per dag 0.5mg. Kan meteen zeggen dat Diclazepam van 1 mg over de dag verspreid, beduidend lichter is dan 1,2 mg eti verspreid over de dag maar door mijn helweek wel goed te doen.

Afgelopen dinsdag en woensdag stabiel gehouden op 1 a 1,2 mg Diclazepam per dag.

Bij de Helnacht waar ik een nacht niet mocht slapen (afgelopen donderdag op vrijdag), heb ik tijdens een geweldige 5-MeO-DMT trip besloten alleen die ochtend nog een dosis te nemen en dat het dan over is. De les die ik tijdens de trip had gekregen (komt nog wel een report over) is dat ik Etizolam nam om een zelf verzonnen angst. Gister, zaterdag dus (day after), daardoor eigenlijk de hele dag best grieperig geweest of gevoeld.. met emotionele momenten maar mede door de mooie trip ervaring goed was uit te houden. Er hoefde verder niks die dag dus lekker uitgezeten met filmpjes en of series.

Maar vandaag helder wakker geworden voor mij laatste helweek dag en stond om 05:15uur vanmorgen alweer te sporten. Voel me vandaag niet meer ziek en vol energie! Al bijna 60uur geleden dat ik mijn laatste dosis van 0,4mg Diclazepam genomen heb. Voor mijn gevoel ben ik het zwaarste lichamelijk afkick wel voorbij. Ik ben benieuwd of ik geestelijk nog een dipje of domper krijg maar voor voorlopig voel ik mij ... TOP... wat zeg ik? nou? ik zeg TOP!!!! 💪

Fijne dag allemaal!!!
Wauw wat fantastisch!
Ben benieuwd naar je rapport.
Geniet van je nuchtere flow ,dat heb je toch ook verdiend na alle ellende er zelf uit te komen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Fijne dag allemaal!!!

Geweldig knap! Goed bezig hoor, echt respect! 🙏🏼
Werkt Diclazepam hetzelfde als diazepam? Ik las namelijk her en der dat het net niet hetzlfde voelt/werkt.
Ik zelf heb met beiden 0 ervaring hoor.

Bovenaan