Wat voor doseringen nam jij toen je deze afhankelijkheidsverschijnselen had als ik vragen mag?
Zat je dan op echt lage doseringen relatief of nam je dan al meer wegens tolerantie?
Ik blijf het wel heftige shit vinden dat die benzo’s op relatief lage dosis al zo sneaky hufterig verslavend zijn. Hoorde zojuist dat m’n ma vanwege serieuze angstklachten (altijd gehad, blijkbaar plots sterk verergerd tot zich fysiek uitende paniekaanvallen) oxazepam is gaan gebruiken - helpt natuurlijk direct goed - en mijn eerste reactie is gelijk oh, pas ermee op, al gun ik haar verlichting van die klachten en snap ik het helemaal. Ik weet maar al te goed hoe goed het (tijdelijk) werkt, wij in dit topic allemaal denk ik. Gelukkig wordt ze vanaf nu opgevolgd door een arts.
Maar ik vraag me dus serieus af: hoe lang kun je een hele lage dosis benzo gebruiken (dagelijks of eens per twee/drie dagen) zonder dat het problematisch wordt. Echt niet lang hè?
En
@Mezelf: goed bezig hoor. Een ‘oh jammer’tje’ kan gebeuren. Goed dat je ons op de hoogte houdt hier. Gun jezelf daar ook wat rust in je stacaravan! Dat vroege opstaan lijkt mij maar niks haha, al snap ik dat het een doel heeft. Wees maar een beetje lief voor jezelf/Mezelf.
Hey,
heb nu toch tijd... en heb hier even over nagedacht.
ik heb een drietal keer gestopt met benzo's na een langere periode van gebruik.de eerste keer dat ik stopte was december 2010 na toch ruwweg (5 maand dagelijks gebruik.
Eerst nam ik de helft van de voorgeschreven dosis, na een aantal maand nam ik 6 mg bromazpam omdan te eindigen op toch toen al 12 mg bromazepam.
Verder merkte ik op die dosissen en gestage opbouw en gewenning geen hinder cognitief, geen vreemd gedrag, niks... TIJDENS gebruik.
Ik leerde een vrouw kennen toen die het maar niks vond die kalmeerpillen en ik vond haar pepgebruik niks, we kickten voor elkaar af.
IKwist toen nog Niks van benzo withdrawl, de ashton manual , niks nada.
Hen in 1 week de dosis gehalveerd, en dan gestopt... daar ik geen ontwensymptomen verwachtte of zelfs wist dat dat bestond heb ik die dan niet ervaren, maar bij diep nadenken was er wel degelijk een korte ''donkere'' perceptie, maar de liefde neutraliseerde dat toen grotendeels denk ik.
De tweede keer in 2015 dat ik me weer eens, toen met pep enz, realiseerde dat ik al lang bezig was dagelijks benzo's te gebruiken wist ik echter wel al van withdrawls, de ashton manual enz...en ja hoor plots herkende ik angsten , slapeloosheid, , vertigo, hoe meer ik las over withdrawlsymptomen hoe meer ik er kon aanvinken.
Een vieze die ik las toen was ''angst om de angst'' en ook ''angst om krankzinnig te worden'' ja , je hoort me al komen had me zodanig op zittn fokken dat ik me naar de artss begaf en zei ik trek dit niet meer,
de arts gaf me toen ipv valium, flurazepam !.(halfwaardetijd 40-250 uur)
helaas ontdekte dat flurazepam voor mij toch, de benzo is die ''roid rage'' gaf.
heb ik dit moetens staken wegens enkele gewelddelichten ... in het verkeer.
heb dan gewoon mijn bromazepam , langzaam getaperd. jMja deed er toch verdorie zes weken over hoor eer ik alles uit laten sluipen had.
Had ook toen echter geen hogere dosissen dan 18mg bromazepam gepakt , en ook dat was uitzonderlijk....dagelijks 12 mg over drie maand toen.
Hier zie je dus al dat ik meeer last had van een korte periode vrijwel dezelfde dosering, SINDS ik bewust was van de withdrawl van benzodiazepines.
Ohja verdomme er waren vier benzo ontwenperiodes, deze was idd de dooddoener die ik nu ga beschrijven.(eind 2016)
Had een stresserende job, wisselende uren ... maar ik merkte dat bromazepam als je echt stress hebt je toch niet zo makkelijk plat krijgt hoor.
Dus ik schroefde maar op en schroefde maar op , herinner me dat ik toen in die periode verhuizen gedaan heb onder invloed van 60mg !!!! bromazepam
en het dieptepunt was toen ik een bewakende functie deed in een winkel en daar opdoemde wiebelbenende op 120mg bromazepam !!!!
Ja dan deed ik inderdaad wel raar ja, dan leerde ik dat dat angstremmende (vroeger las ik angstremmend ,op de bijsluiter tja ik had geen angsten toen zei me weinig)
mits angst extreem afgeremd je , tijdelijk in een waanzinnige gevaarlijke gek maakt in feite. ik ging neus aan neus met iedereen die te lang keek naar me,
zag (maar dat was wel waar ) een grote zwakke schakel in de winkel waar men makkelijk alcohol kon stelen, en sprak toen vrij belerend de manager aan die me ook erg vreeemd aankeek .en dan ja dan leerde ik de benzoduivel kennen hee, deuren gaan intrappen bij oude ''vijanden'', met spaanse matrak her en der toekomen...Blind inhalen , in de draaien in het verkeer, kortom ik was de angst voor alles en iedereen kwijt, alsook de angst voor de dood.
Mensen zagen het toen ook wel in mijn ogen, dat ik no way een mm ging achteruitgaan. was echt gevaarlijk toen.
Later leerde ik, dat 60 mg bromazepam in het millieu al een nachtje cel wordt genoemd, wel 120 mg riskeerde ik waarschijnlijke levenslangs.
Later leerde ik ook dat de hoogst gestrafte moordenaars in belgie, joy moordenaars uit de jaren 90 dit deden onder invloed van astronomische hoeveelheden benzo's, rohypnol bij hen.
Dus ja ik typ deze shit hier bij , omdat dit moet geweten zijn..; ik wil de mensen die in benzomisbruik raakten per ongeluk en nu levenslang zitten de kost niet geven.
die keer heb ik een maand withdrawlsymptomen , depressie gehad , maar kwam toen van zo ver, en had dan zoveel om over na te denken dat ik me niet zo erg gefocust heb op de withdrawl toen.
En ja een ezel stoot zich geen vier keer aan dezelfde steen, de laatste keer wa april,mei denk (5 weekjes
Maar merkte dat dat gedrag van naar hoog doseren van de vorige keer er dus gewoon terug in kwam hee.
begon met vier pillen (24mg) bromazepam en zat snel, kan je teruglezen hier opt forum al weer aan 60mg echter leek ik een buffer tegen agressief gedrag te hebben deze keer, ben al wat milder geworden dan vroeger.
Heb een paar dreigtelefoontjes gedaan toen en mss wat lange klachtenbrieven gestuurd, tegen mensen gepraat waar ik anders niet zou tegen praten.
Geloof zelfs , dat ik naar een afrikaanse vrouw een berichtje gestuurd had , me strong white man, will take good care for you , white anaconda is present

of zoiets absurds
maar. al bij al qua brokkenparcours cava nog
Maar deze heb ik cold turkey gedaan, zoals je hierboven las, telkens de derde dag withdrawl dagen niet slapen, terug doseren, drie dagen goed, withdrawl weer insomnia enz ....nam dit evengoed zes weken in beslag
had ik nu beter getaperd, want de cold turkeytechniek duurde verdorie ook lang.maar hier zag je dus op een maand, al heel snel heftige insomnia rebound, ok hoge dosis, cold turkey, en geen onbelangrijke nuance het bewust zijn van witdrawls
zo , denk dat dit er allemaal in moest, alsook de. toestanden waarin je raakt als je extreem benzo's misbruikt, want dat gaat zoooo langzaam,
dat heb je niet in de gaten
boem het pakt je
en dan hopen dat je geen levend wezen meetrekt met je losgelaten benzoduivel . want dat is echt wel de meest diabolische kantvan jezelf die dan baas is.
en normaal klinkt mss verrassend ben ik een zeer rustig mens, (zonder pep of benzo's) nbeetje zen boeddhist achtig zelfs volgens sommigen dusja
hopend hiermee je voldiende geinformeerd te hebben
groetjes blue eyes