Etizolam

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
Hoi,
Ik heb recent etizolam gekocht als blotters van 1mg, pellets waren outbof stock. Ik neem wel eens (niet dagelijks) zolpidem en Tramadol voor lekker rustig en licht euforisch gevoel te hebben vr betere nachtrust, maar zolpidem doet voor dat laatste nog mr weinig. Vandaag voor de eerste maal etizolam gebruikt, maar eerlijk, dit deed über weinig, dus vrees dat ik int zak ben gezet. Eerst 1mg blotter genomen (vrij snel doorgeslikt) rond middernacht, na 2u minimaal effect, heel licht slaperig, mr kon vb film zonder moeite verder kijken, om 2u nog een 1mg blotter genomen, nu dikke 10 min op liggen sabbelen en ook nu, zware teleurstelling. Denk dus echt dat ik in de maling ben genomen, wat ik niet direct had verwacht, omdat ik hier al eerder spul als 4fa, 2cb... besteld heb en dit was steeds goed en fijn spul. Dus beetje vreemd dit.
Heb bij een andere nu pellets clonazolam (25x0.5mg) en 3-ho-pce poeder besteld, hopelijk hier wel geluk mee.

Lysergine

Bewuste gebruiker
maar zolpidem doet voor dat laatste nog mr weinig.
Ik denk dat dit mogelijk een clue is. Als je GABA-agonisten zoals benzodiazepines (in semantische zin) en z-drugs (o.a. zolpidem) te vaak gebruikt, treedt tolerantie op waardoor je steeds hogere doseringen moet nemen voor hetzelfde effect. Tolerantie voor de hypnotische effecten ontwikkelt zich het snelst. Neem een ruime pauze van bijvoorbeeld een maand en probeer je zegels daarna opnieuw.

Naar mijn idee zijn blotters relatief vaak ondergedoseerd en is het beter om pellets of puur poeder voor volumetrische dosering te gebruiken. Kijk uit met clonazolam: de 0,5 mg pellets zijn voor mensen zonder noemenswaardige tolerantie erg hoog gedoseerd en tolerantie bij clonazolam bouwt nog sneller op dan bij etizolam.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het effect van etizolam is sowieso heel mild. 'Delusions of sobriety' is een van de symptomen. Dat je van 1 milligram licht slaperig werd is wel zo'n beetje wat je kunt verwachten. Als je dan je film uitzet en gaat liggen dan slaap je als het goed is wel hoor. Maar het kan ook zo zijn dat je een tolerantie hebt vanwege de zolpidem inderdaad. Sowieso oppassen met etizolam en dergelijke. Het slaapbevorderende effect werkt slechts een week of twee. Als je het langer dan dat neemt dan heb je al snel een lichamelijke afhankelijk, ga je steeds meer nemen en de afkickverschijnselen zijn bijzonder onprettig met hoofdpijn, zweten, hallucinaties, angstaanvallen, onrustig gevoel of zelfs epileptische aanvallen.

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
Oké 2 ontnuchterende reacties, dacht juist dat etizolam 6x potenter was dan vb diazepam. En las her en der ervaringen dat mensen na 15min als een blok in slaap vallen of juist licht euforisch chill gevoel hadden. Dus mijn teleurstelling bij deze was groot. Ik vrees dan indd dat, zoals jullie zeggen, mn lichaam zo gewend is geraakt aan Zolpidem en ook hierdoor deze andere middelen, niet als een bom invallen en eerder minimaal effect ervaar. Hoopte juist ergens dat mn zolpidem gebruik, geen effect zou hebben op andere benzo achtige middelen. Mijn vraag is dan, zou ik bij het gebruik van een geregistreerde middelen als Alprazolam, Diazepam, Lorazepam, Barbituraat, Clonazepam,...ook een minder effect ervaren?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja de tolerantie geldt voor alle benzodiazepinen en andere GABA-agonisten zoals bijvoorbeeld alcohol of GHB. Er kunnen wel wat nuanceverschillen zitten omdat er nog wat subtypes zijn van de GABA-receptoren en niet elke stof even hard inwerkt op elke receptor. Maar het voorgaande kun je wel als vuistregel nemen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
De eerste keer dat ik etizolam gebruikte had ik aan 1 milligram genoeg om aan het einde van de speed als een blok in slaap te vallen de hele nacht lang. Daarbij had ik niet per se echt euforische gevoelens. Dat heb ik later wel een keer ervaren met hogere doseringen. Maar je tolerantie loopt al snel op, zeker bij een hoge dosis. Dat wil je liever niet want een hoge tolerantie betekent ook afkickverschijnselen als je niet gebruikt en die kunnen dus best heftig zijn.

Buu

Wijs gebruiker
Blotters lijken vaak ondergedoseerd te zijn. Ik zou opperen voor poeder te kopen en dat volumetrisch te doseren. Etizolam wordt vaak als licht aangeschreven maar kan zeker harde effecten hebben. En zoals aangegeven pas op met Clonazolam. Dit is een beetje de duivel onder de benzodiazepines, en 500mcg (0,5mg) is een zeer stevige dosis die in sommige gevallen voor blackouts kan zorgen.

Mijn advies: blijf lekker bij benzos vandaan.

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
Had dus iets voor middernacht zo'n blotter van 1mg genomen en om 1.30 nog eens 1mg, mijn verwachtingen waren waarschijnlijk te hoog...uiteindelijk had ik er een redelijk goede nacht/dagrust opzitten...waarvoor het uiteindelijk dient...ik verwacht vaak gewoon steeds wow effecten. Gewenning is hier wel toepasbaar dan, als ik zie wat zolpidem in begin kon doen met mij, dat was lekker, ook wel vergeetachtig/blackouts, maar dat nam ik erbij, nu doet 30mg zolpidem zelfs nog maar amper iets fijn met me, enkel dat ik dag erna totaal niet meer weet hoe voorwerpen daar terecht komen en dat ik niets meer weet van die avond/nacht...daarom wou ik zolpidem gewoon opgeven en was ik opzoek nr alternatieven, mn huisarts wilt sowieso geen zwaardere slaapmedicatie schrijven, buiten zolpidem en mirtazapine (eigenlijk antidepressiva en niet geregistreerd slaapmiddel), deze laatste vind ik gewoon geen fijn middel...té zombi, loom gevoel dag erna. Tramadol, nam ik puur voor het lekkere licht euforische gevoel, maar geen aanrader voor mn goede slaap, gans de nacht jeuk en gewoon, blijf er juist wakkerder door, werkt eerder als amfetamine fzo bij mij:upsidedown: De Clonazolam is reeds onderweg, heb me hier wel al wat op ingelezen, ga hier voorzichtig mee omspringen, is wel in pilvorm, dus geen k*tblotter. Merci al vr de reacties:)

joetsie

Badass junkie
Oké 2 ontnuchterende reacties, dacht juist dat etizolam 6x potenter was dan vb diazepam. En las her en der ervaringen dat mensen na 15min als een blok in slaap vallen of juist licht euforisch chill gevoel hadden. Dus mijn teleurstelling bij deze was groot. Ik vrees dan indd dat, zoals jullie zeggen, mn lichaam zo gewend is geraakt aan Zolpidem en ook hierdoor deze andere middelen, niet als een bom invallen en eerder minimaal effect ervaar. Hoopte juist ergens dat mn zolpidem gebruik, geen effect zou hebben op andere benzo achtige middelen. Mijn vraag is dan, zou ik bij het gebruik van een geregistreerde middelen als Alprazolam, Diazepam, Lorazepam, Barbituraat, Clonazepam,...ook een minder effect ervaren?
LOrazepam krijg ik van de arts en die werkt ook heel goed!

joetsie

Badass junkie
Ja dat je eraan verslaafd raakt weet ik ook wel.Maar,als je nou iedere dag speed of snuift,joint gebruikt.of spuit en weet niet wat want ik heb dat nooit gebruikt.raak je toch ook verslaafd?Als ze dan niks meer hebben staan ze te rillen en beven.

Bovenaan