Even een "spiegel"

Hoi allen,

Ik heb er na zo nu en dan meelezen voor gekozen om eens iets te posten. Situatie is als volgt:

Heb een goed leven; goede baan, leuke partner, goed sociaal leven gecombineerd met af en toe drugs (6-10 keer per jaar).

Opzich allemaal prima en ik grijp, naar mijn mening, totaal niet vaak naar de drugs. Meeste gebruik is op festivals of feestjes. Er is alleen een ding waar ik me aan stoor en ik ben benieuwd naar jullie mening of ervaring. Vorige week vrijdag was het weer raak: een grammetje sos gehaald. De dag zelf is ongeveer de helft op gegaan. Ik gebruik doorgaans niet veel (vind ik). Als ik op feestjes andere drugs gebruik (mdma, heel soms speed) beland het in een potje tot de volgende keer.
Echter, bij sos, is het een ander verhaal.

Ik heb dus vorig weekend wat gesnoven en het was een gezellige dag. Het restant heb ik thuis weggestopt. Nu ben ik vandaag alleen thuis na een dag werken en daarna sporten. Een stemmetje in m'n hoofd zei me dat ik wel een puntje kon nemen. Dit werden 2 lijntjes. Dit voelt raar: sos beland nooit voor lang in het potje. Ik vind altijd een (naar mijn idee vreemd) moment om het op te maken. Nu zit ik buiten met een blikje bier, een sigaret aan de sos. Ik begrijp niet waarom dit spul me zo roept als ik het in de buurt heb. Ik baal er wel van. Als mijn vriendin dit zou weten, zou ze erg teleurgesteld zijn en daar zit ik best mee. Ik ben ook bang dat dit het begin is van een mentale verslaving. Mijn avond wordt er nu niet per se beter op maar toch maak ik de verkeerde keuze.

Ben benieuwd naar jullie advies en moet het denk ik ook gewoon even van me afschrijven..

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ja, het is begin van een mentale verslaving, jij ziet het goed.
Gooi maar weg wat nog overgebleven is , of tenminste na het opmaken koop sos niet meer. Never nooit.
Dit !

Coke is een sluipert .. bij sommige duurt het wat langer dan bij de ander, maar mentaal eraan verslaafd raken is dit zeker een begin van... hoe langer je dit door laat gaan, hoe moeilijker het is om te stoppen.

Pompoen

Bewuste gebruiker
Beter spoel je het door de WC. De prullenbak is geduldig...
Dacht hetzelfde. Ik zou het er weer uitvissen uiteindelijk 😅

verder herken ik wel wat je schrijft @eenmaalandermaal. Ik heb één keer thuis gebruikt omdat er nog wat lag, ik vrij was en “waarom niet”. Vanaf dat moment zat het in mijn hoofd en kan het eigenlijk niet meer thuis liggen. Inderdaad begin van mentale verslaving. Goed dat je je hier bewust van bent!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
100% heb zelfs wel eens een zakje keta leeggegooid in mn werkkamer prullenbak. Nou ik zat een uur later gewoon met een rietje in die vuilniszak hoor 😅 gelukkig zat er alleen maar papier in… *shudders*
Er zat alleen maar papier in? Maar je had er een zakje keta in leeggegooid.

Weet je zeker dat je uit de goede prullenbak zat te zuigen? Of was iemand je voor geweest?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik begrijp niet waarom dit spul me zo roept als ik het in de buurt heb.
Ja dit is wat cocaïne met mensen doet.

In het brein zit de mesolimbische route, wat een soort snelweg is van het genotscentrum in het brein naar de delen in het brein die zorgen voor plannen en logisch redeneren. Cocaïne activeert dat deel van het brein heel sterk. Daardoor ontstaat een leerproces waarbij je onbewust cocaïne in verband gaat brengen met genot. Door die herinneringen kun je heel makkelijk weer in de verleiding komen om opnieuw cocaïne te gaan doen, ook al had je andere plannen gemaakt.

Zie ter achtergrondinformatie:

Laatst bewerkt:

Ulixes

Wijs gebruiker
Er zat alleen maar papier in? Maar je had er een zakje keta in leeggegooid.

Weet je zeker dat je uit de goede prullenbak zat te zuigen? Of was iemand je voor geweest?
hahahah je snapt wat ik bedoel grapjas :) denk dat er wel verschil zit tussen je keukenprullenbak en je werkkamerprullenbak XD

Ik zie t voor mijn ogen: een collega van Ulixes die stiekem haar keta uit de prullenbak had gejat om te snuiven.
Nederland is een drug state!
Ik werk thuis 😇

Damius

Bewuste gebruiker
Ja, het is begin van een mentale verslaving, jij ziet het goed.
Gooi maar weg wat nog overgebleven is , of tenminste na het opmaken koop sos niet meer. Never nooit.
Strak en spot-on advies.

@eenmaalandermaal echt verstandig en goed dat je je probleem in deze vroege fase al in ziet en ook al aan de bel trekt. Dit is de fase waarin je nog vrij gemakkelijk consequent een andere koers kunt varen. Zet 'm nu in. En denk ook niet dat dit je ooit nog anders gaat lukken met dit middel. It's your mind playing games. Het is dan enkel een kwestie van tijd voor je uiteindelijk uit de bocht zult vliegen. Dat wil je niet.

Beter spoel je het door de WC. De prullenbak is geduldig...
"De geduldige prullenbak". Ik kijk na deze opmerking echt nooit meer op dezelfde manier naar m'n prullenbak :tearsofjoy:.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
hahahah je snapt wat ik bedoel grapjas :) denk dat er wel verschil zit tussen je keukenprullenbak en je werkkamerprullenbak XD

Ik werk thuis 😇
Ik begrijp eerlijk gezegd nog steeds niet hoe je een zakje keta in je prullenbak leeg kunt gieten en er even later alleen nog maar papier in zit. Maar ja: Special K hè.

Strak en spot-on advies.

@eenmaalandermaal echt verstandig en goed dat je je probleem in deze vroege fase al in ziet en ook al aan de bel trekt. Dit is de fase waarin je nog vrij gemakkelijk consequent een andere koers kunt varen. Zet 'm nu in. En denk ook niet dat dit je ooit nog anders gaat lukken met dit middel. It's your mind playing games. Het is dan enkel een kw

"De geduldige prullenbak". Ik kijk na deze opmerking echt nooit meer op dezelfde manier naar m'n prullenbak :tearsofjoy:.
Altijd op je hoede blijven in de buurt van prullenbakken.

1000009682.gif

Ulixes

Wijs gebruiker
Ik begrijp eerlijk gezegd nog steeds niet hoe je een zakje keta in je prullenbak leeg kunt gieten en er even later alleen nog maar papier in zit. Maar ja: Special K hè.

Altijd op je hoede blijven in de buurt van prullenbakken.

Bekijk bijlage 60990
Wat begrijp je dan niet? XD Er zit verfrommeld papier in, geen huisvuil. Je gooit er ket bij en je snuift de ket daarna op dan zit er toch alleen papier in?? Ik voel me getrolld

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat begrijp je dan niet? XD Er zit verfrommeld papier in, geen huisvuil. Je gooit er ket bij en je snuift de ket daarna op dan zit er toch alleen papier in?? Ik voel me getrolld
Aaah nee nu begrijp ik het.

Ik dacht dat je bedoelde dat toen je met je rietje aankwam bij je prullenbak er alleen papier in zat en dus geen keta. Dat je daardoor gelukkig niet door kon gaan met je drug misbruik.

Maar je bedoeld gewoon dat je je keta niet met etensresten en dergelijke op hoefde te snuiven. :laughing:

Excuses voor het misverstand hoor!!

Ulixes

Wijs gebruiker
Aaah nee nu begrijp ik het.

Ik dacht dat je bedoelde dat toen je met je rietje aankwam bij je prullenbak er alleen papier in zat en dus geen keta. Dat je daardoor gelukkig niet door kon gaan met je drug misbruik.

Maar je bedoeld gewoon dat je je keta niet met etensresten en dergelijke op hoefde te snuiven. :laughing:

Excuses voor het misverstand hoor!!
Hahahaha np ik dacht al 🤣🤣

Kleine update dacht ik even, voor wat het waard is. Diezelfde avond dus het restant weggegooid en de dag erna toch maar even gesproken met mijn vriendin. Hoewel ik nog geen echt probleem heb, leek het me wel goed om m'n struggles te delen. Gelukkig kreeg ik een goede reactie terug met vooral veel begrip. Afgesproken om ook op dit gebied geen geheimen te hebben en op festivals vooral te blijven bij xtc of M aangezien we (ik vooral aangezien ik de uitdaging heb met coke) daar totaal geen behoefte aan hebben buiten de feestjes een paar keer per jaar.

Mijn vriendin gaf ook meteen aan geen sos meer te gebruiken (doet op een festival/feestje wel eens een puntje mee) zodat we het samen gedag zeggen.

Die spiegel, zonder sos erop :wink:, had ik ff nodig en daarvoor wil ik jullie allemaal bedanken voor de reacties. Soms is het makkelijker om met vreemden te praten ipv direct met je partner of vrienden

Bovenaan