films onder lsd

Paikea

Belezen gebruiker
apocalypse now, die heeft ook allerlei gave kleurfilters tijdens bep. scene's. Plus je ziet de absurditeit van de amerikaanse oorlogsmachine tegenover arme boeren die op een sampan hun eten bij elkaar vissen.

Scene: denk bijvoorbeeld aan die scene dat die tijger opduikt, die hele scene lijkt wel met een soort blauw kleurfilter te zijn gedaan, trippend is dat zooo mooi.

Ik zou alleen weg stoppen na twee uur ofzo, dan is de lol van het rondreizen in de film er wel weer af, en neemt hij een serieuzere wending.

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Paikea zei:
apocalypse now, die heeft ook allerlei gave kleurfilters tijdens bep. scene's. Plus je ziet de absurditeit van de amerikaanse oorlogsmachine tegenover arme boeren die op een sampan hun eten bij elkaar vissen.

Scene: denk bijvoorbeeld aan die scene dat die tijger opduikt, die hele scene lijkt wel met een soort blauw kleurfilter te zijn gedaan, trippend is dat zooo mooi.

Ik zou alleen weg stoppen na twee uur ofzo, dan is de lol van het rondreizen in de film er wel weer af, en neemt hij een serieuzere wending.

Ik had dus toen ik voor de eerste keer 2cb deed 45mg, voor het eerst 'fear and loathing' gezien en daarna 'Apocalypse now' ! We lagen echt de hele avond in een deuk en hard aan het trippen (al was onderwerp van de laatste beetje heftig :P )

Paikea

Belezen gebruiker
Hahwhah. Ja patrick, ik moest toen ook de hele tijd lachen en was zo amazed van hoe mooi 'apocalypse' eruit ziet! Ook die scene waarin ze flink worden beschoten en dan besluit Lance om zijn acid zegel te droppen. Prachtig. :tearsofjoy:

Ik weet het effect van 2-cb verder niet, maar je hebt vast een mooie avond gehad :beer:

edhardy

Newbie
loadrunner zei:
Die lijkt me ook erg mooi,maar het laaste wat ik wil zien tijdens een trip zijn uitvergrote insecten enzo op me tv.
Of komen die niet voor in de film?

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Earth is wel vet om te kijken tijdens een trip, wij hebben toen echt vaak zoiets van wat zien we nu, water, zand of sneeuw. haha. Konden gewoon de helft van de tijd helemaal niet herkennen wat we zagen.

Soma

Bewuste gebruiker
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik denk dat "Waking Life" wel een leuke tripfilm zou zijn. Niemand die film ooit gezien? :)

drain bamage

Badass junkie
Patrick a.k.a Spaceface zei:
Soma zei:
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik denk dat "Waking Life" wel een leuke tripfilm zou zijn. Niemand die film ooit gezien? :)

JAwel idd ook echt te vet, net als a scanner darkly, is van dezelfde maker :wink:
meesterlijk film: a scanner darkly. 1e keer dat ik 'm zag was het einde nogal schokkend, ik kon 'm alleen niet zo goed volgen... absint :beer: :hearteyes:

Soma

Bewuste gebruiker
A scanner darkly vind ik een iets te donkere film voor acid, beter waking life dan :). Maar mss is die dan extreem moeilijk te volgen. Zwaar filosofische film :)

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Anime of disney of pixar doen het allemaal erg goed bij mij in een trip.

Anime.
- Howl's moving castle.
- A ghost in the shell.
- Spirited away.

Disney.
- Fantasia.
- Alice in Wonderland.
- Lady and the Tramp.
- The Sword in Stone.
- The Jungle Book.
- The Aristocats.
- Winnie the Pooh.
- The Rescuers.
- The Lion King.

Pixar.
- A Bug's Life.
- Finding Nemo.
- Ratatouille.
- Wall-E.

Verder zijn leuke trippy trilogieën als The Matrix, Lord of the rings, en waar inmiddels 6 films van zijn, Star Wars.

Spooky films als Labyrinth en The Dark Crystal zijn ook leuk om op te trippen, als je het aan durft.

En de veel genoemde Earth en Fear n Loathing heb ik ook op getript, de moeite waard. :grin:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
^^ Earth is inderdaad steengoed en al helemaal als het zuur in je brein zijn ding doet.

Igor !!

Laatst gezien toen ik stevig aan het trippen was. Ik heb hem zelfs 2x gezien omdat ik het niet helemaal volgde (duh) maar het wel bijzonder leuk/grappig vond om te kijken op dat moment.

"Moviemeter.nl"
De film draait om Igor, de gebochelde lab-assistent van een doldwaze wetenschapper. Hij heeft zelf grote dromen om ooit eens net zo'n wetenschapper als zijn chef te worden, en de eerste prijs te winnen van de jaarlijkse "Evil Science Fair". Hij creëert daartoe "Eva", die bedoeld is om als 'monster' het daglicht te zien. Echter de zaken lopen niet zoals ze vooraf ingeschat zijn. En Eva houdt eigenlijk meer van dansen en wil actrice worden...

Evil op de meest lieve manier laten zien, zo had ik de film toen omschreven.

Soma

Bewuste gebruiker

Enough said, be ready to experience heaven and hell within 2 hours

Hieronder een trailer, naar mijn idee een van de beste anime films ooit! Als je dit allemaal iets te heftig vind dan moet je Howl's Moving Castle of Spirited Away kijken, twee vette mellow animatiefilms kan nooit misgaan, you will love it :wink:

Wow, lijkt me wel een vette film. Snel eens downloaden :). Spirited away is idd ook een super film.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Paprika.

Enough said, be ready to experience heaven and hell within 2 hours

Naar mijn idee een van de beste anime films ooit! Als je dit allemaal iets te heftig vind dan moet je Howl's Moving Castle of Spirited Away kijken, twee vette mellow animatiefilms kan nooit misgaan, you will love it :wink:
Your brain on anime. :grin:

Ik heb de DVD gekocht, vandaag onder het genot van 2c-B gezien, en ga em zeker nog ene keer kijken onder de acid. Fantastische film, maar wel heel heftig voor in een trip. :hearteyes:

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb even je youtube url aangepast en nu werkt hij wel :) Als je een youtubelink hebt moet je alleen alles wat achter de = staat ertussen zetten :)

"Koyaanisqatsi: Life out of balance" is ook echt goed onder acid. Toont de absurditeit van onze maatschappij prachtig aan zonder woorden, met muziek van Phillip Glass..

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Dr. Robert zei:
"Koyaanisqatsi: Life out of balance" is ook echt goed onder acid. Toont de absurditeit van onze maatschappij prachtig aan zonder woorden, met muziek van Phillip Glass..

Phillip Glass. :hearteyes: Songs from liquid days, in het midden van de kamer een matras waar je op gaat liggen, 20 speakers om je heen en 1 sub bij je voeten. Volume redelijk zacht, maar wel dat de kamer vuld met geluid. :grin: Dat is genieten.

Maargoed, over films. :P

Mijn 2e acid trip hebben we fear and loathing in lasvegas gezien, erg grappig en geeft een lekker sfeertje. :)

Neuro

Experimenterende gebruiker
The Holy Mountain, Session 9, Inland Empire.

Documentaires van de BBC zijn ook zeer vet op acid; denk aan Planet Earth et cetera. :)

Frank123

Wijs gebruiker
De Teletubbies :smoke:
Zal vast wel voorbij zijn gekomen : Fear and Loathing in Las Vegas. lijkt me dan ook wel wat

azgaza

Badass junkie
Zazuu. zei:
natural born killers?
is sowieso al een vage film met de kleuren en vervormingen.

Dat is wel sowieso mijn favoriete film ooit! Waarom ben ik nog niet op het idee gekomen die trippend te kijken.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Geen idee of deze al is genoemd.

[youtube]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/zwXDHSrNFbQ&hl=nl&fs=1&color1=0x234900&color2=0x4e9e00"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/zwXDHSrNFbQ&hl=nl&fs=1&color1=0x234900&color2=0x4e9e00" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/youtube]

Magnolia.
Things fall down. People look up. And when it rains, it pours.

Ik vind het een geniale film, ben alleen bang dat je onder de Acid de verhaal lijn niet kan volgen en dan merk je dus ook niet hoe geniaal die is. Heb em zelf ook nog niet onder de acid gezien. Maar misschien het proberen waard. :P

Zazuu.

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Zazuu. zei:
natural born killers?
is sowieso al een vage film met de kleuren en vervormingen.

Dat is wel sowieso mijn favoriete film ooit! Waarom ben ik nog niet op het idee gekomen die trippend te kijken.

Ik vind hem ook erg goed.
Dat opfokken van die mensen ergens in de film.

Toad

Newbie
Je moet de dvd van Pink Floyd hebben, het was speciaal gemaakt om te trippen, het is een musical, net als "yellow submarine" van the beatles.
Happy Tripping(: :grin:

Darknexs

Newbie
South Park en family guy doen het altijd erg goed bij het trippen, je hebt gewoon het gevoel dat ze tegen jou aan het praten bent en dat je er flak langs staat haha :P

Memmûm

Belezen gebruiker
koyaanisquatsi, clockwork Orange, Deuce Biggalow in Europe. Zit een geniale scene in waarin een supermooi meisje tegen Deuce praat en hem zo verleid, ik ging er helemaal in op :grin: voor de rest hou ik niet zo van (die) humor tijdens lsd omdat ik nogal een ziek gevoel voor humor heb. Dat is dan niet altijd leuk :wink:

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Evan Almighty, indien je open staat voor spiritualiteit. :)
Shrek I, II of III.
En LOTR lijkt me ook echt geweeeldig onder LSD, eigenlijk zou ik wil een filmnachtje willen hebben met alle 3 de LOTR films i.c.m. 2 zegeltjes LSD, zodat je ze alle 3 daadwerkelijk kunt afkijken. :grin:

Andrew

Badass junkie
Star Wars lijkt me wel cool om te kijken tijdens LSD, al die gekleurde lasertjes enzo, de lightsaber gevechten lijken me dan echt heeeeeel gaaf.

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Andrew zei:
Star Wars lijkt me wel cool om te kijken tijdens LSD, al die gekleurde lasertjes enzo, de lightsaber gevechten lijken me dan echt heeeeeel gaaf.

JAAAAA!!! :grin:

Of wat dacht je van de Blues Brothers? ik ben benieuwd hoe die film onder LSD zal zijn, ik vind de muziek wel super... maar misschien iets te druk en rechttoerechtaan voor LSD? :rolleyes:

Bovenaan