Finding peace during the COVID-19 outbreak

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

रति

Wijs gebruiker
Beginnen met 100 ug idd! Niet te gek maken de eerste keer!

Dat heb ik wel geleerd van hoe dpt bij me binnen kwam 🙈😂
Ik weet zeker dat je een fijne ervaring gaat hebben. je hebt de juiste, gebalanceerde instelling.

Ik las net een recent 5-meO-DMT report, wat in maart geplaatst was. Zó moet het dus absoluut niet. Iemand die even in een opwelling 5meO-DMT gaat gebruiken, zonder voorbereiding, zonder aanpassing van voedsel van te voren of rekening te houden met medicatie die ze slikt. In potentie werkelijk levensbedreigend, dodelijk. En als zo iemand al labiel is aangelegd krijg je dus een verschrikkelijke ervaring. Het is precies dit soort gebruik wat een slechte naam heeft gegeven aan 5-meO-DMT. Ik kan er niet genoeg op hameren dat met zo'n sterk middel, een zeer respectvolle houding en een uiterst goede voorbereiding (geen medicatie, minimaal 12 uur niet eten van te voren, geestelijk en lichamelijk zo schoon als mogelijk de ervaring in gaan, een intentie uitspreken voor jezelf- wat je wil veranderen in jezelf) wat het verschil maakt tussen een fantastische voedende ervaring en een traumatische ervaring.

Jij komt op mij zeer verantwoordelijk over. Ja, we hebben allemaal wel eens een minder moment natuurlijk. Maar jij bereidt je altijd goed voor, tot in detail. Ik neem daarom aan dat je je ook goed hebt ingelezen in de effecten van LSD en denk dat je daarom een heel fijne trip gaat krijgen. Wat @Mindless al zei ivm mindfucks is waar. Maar door het aannemen van de juiste gecentreerde positie en effecten te zien als iets wat je kan observeren zou het juist een heldere ervaring moeten geven. Met jouw ervaring denk ik niet dat je bang hoeft te zijn voor chaos. Alhoewel ook met LSD respect key is, net zoals met alle entheogenen.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Ik weet zeker dat je een fijne ervaring gaat hebben. je hebt de juiste, gebalanceerde instelling.
Ik zal het zeker met uiterst respect tot me nemen! Ik ben heel benieuwd naar LSD.

Finding peace during this outbreak blijkt voor sommige mensen best een strubbeling te zijn. Zo heb ik collega's die in hun vrije tijd altijd in hun stamkroeg te vinden zijn. Die mensen hun leven lijkt ingestort. Ze zien er behoorlijk ongelukkig uit momenteel...

Op een of andere manier vloeit de innerlijke rust en vrede heel goed op mijn pad. Ik was al tijden gestopt met het kijken van tv, en sindskort ook met series en Netflix. Ik genoot al voor de uitbraak meer van mijn rust onder het genot van een muziekje en een jointje s'avonds. En als kers op de taart mediteer ik (nu inmiddels al een maand aaneengesloten) elke avond voor het slapen gaan met ademhalingstechnieken.

Ik voel me in balans, ik geniet van de rust, innerlijk, maar ook de rust in de mensen om mij heen. Als een frequentie waarop ik me al gebalanceerd en gelukkig mee voelde worden er nu mensen die in een totaal andere vibe leefde noodgedwongen ook op zoek te gaan naar hun innerlijke rust. Het is wel even goed om de economie die altijd maar ingesteld stond op efficiëntie en het strijden om aantallen ineens tot rust te zien komen. Een soort van noodgedwongen bewustwording voor ons allen. Wat als hetgeen waar je altijd maar aan vast hield wegvalt, wie blijft er dan over? Wie ben je als persoon zonder het bezoeken van alle sociale contacten en zonder plekken waar je heen kunt voor je plezier? Ben je dan nog gelukkig met wie je van binnen bent?

Ik wel!

Ondanks alle tegenslagen... Eigenlijk alles waar ik naar kon uitkijken het afgelopen half jaar ging niet door...

Ik zou gaan trouwen
Ik zou ayahuasca gaan doen
Ik zou naar buitenland mogen reizen als zakenreis, bezoekje aan fabriek waar ik een merk voor vertegenwoordig.
Ik zou nu lekker in de zon liggen in egypte
Ik zou in mei een opleiding gaan doen in Sjamanistisch ademwerk

Niks is doorgegaan.. Maar toch. Blijkbaar moet ik dit allemaal voelen en aankunnen om straks nog meer in m'n kracht te gaan staan. En zo zie ik het echt. Ik zit in een cyclus van 'expect the unexpected' . En wie weet komt er ook nog corona achteraan voor me... Who knows.. Ik sta nergens meer van te kijken.

Het is wat @Mindless ook al zei, het enige wat je hebt is nu. Niet het verleden niet het heden. Alleen nu bestaat nu, en de kracht is om je niet te veel bezig te houden met onderweg zijn, maar te genieten van het nu. Dit is alles wat we nu hebben, dus wees dankbaar voor wat je wel hebt!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Bedankt dat je weer even richting on-topic stuurt @Space 🕉 :)

Ondanks dat het bij mij wel wat schommelt tussen het ene moment vrede hebben met alles en het andere moment wat piekeren over het nu allemaal gaat zijn in de toekomst, herken ik toch erg wat je beschrijft.

En ja, voor velen is dit allemaal verschrikkelijk moeilijk. :( Als je je altijd alleen maar gericht hebt op de externe zaken in je leven, dan kan het nu lijken alsof je wereld absoluut aan het instorten is. Op zich begrijp ik die mensen die dan maar de hele dag in de kroeg gaan zitten. Maar dat is denk ik niet hoe mensen hun kostbare tijd zouden moeten besteden...

रति

Wijs gebruiker
@Space 🕉 @Mindless
Wanneer je stilte als het hoogste goed beschouwt, is dit de perfecte tijd 🥳

Ik ben content in deze tijd. Ja er is angst op straat. Maar dat is juist goed. Laat mensen zich maar bewust worden dat hun huisje boompje beestje ‘filosofie’ niet werkt. Dat hun schijnzekerheid hun niet gaat helpen wanneer de natuur het woord neemt.

En ja, elke dode is er één teveel. Blijkbaar is het kwartje ieg gevallen in Den Haag en hebben ze hun beleid eindelijk aangescherpt.

Maar voor mij persoonlijk is er niet veel veranderd. Ik leid nog steeds hetzelfde teruggetrokken bestaan en richt mij op mijn innerlijke wereld. Alleen zijn er nu minder mensen op straat en is er meer stilte + een schonere lucht in de stad. En dat is voor mij alleen maar een groot pluspunt.

En had ik het al gehad over de vervreemding die er in deze tijd heerst? Surrealisme in zijn volle glorie.

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Alleen nu bestaat nu, en de kracht is om je niet te veel bezig te houden met onderweg zijn, maar te genieten van het nu. Dit is alles wat we nu hebben, dus wees dankbaar voor wat je wel hebt!
Wat een mooie hoopvolle post @Space 🕉 !
Bedankt daarvoor! Net als de rest heb ik er alle vertrouwen in dat je een hele mooie kennismaking met LSD tegemoet gaat!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Soort van vervolg op de video uit de startpost:

@रति
De vraag is denk ik nu, leren mensen om die angst onder ogen te komen, of laten ze zich erdoor overweldigen? Mensen die al jaren bezig zijn zichzelf met hun angst te confronteren in plaats van dit uit de weg te gaan, hebben soort van 'tools' ontwikkelt om dit te doen. Maar lang niet iedereen is daarmee bezig geweest. Voor velen bestond het leven uit alleen maar huisje, boompje, beestje. Als nu dan door zo'n crisis en de mogelijke gevolgen daarvan op de economie even heel duidelijk wordt dat dat allemaal extreem fragiel is, kan dit tot verlammende angst onder de bevolking leiden. En uiteindelijk zijn we hier natuurlijk met zijn allen en niet in ons eentje. Ik herken me wel wat in wat die vrouw in de bovenstaande video zegt. Het voelt soms alsof mensen meer eilandjes zijn dan voor deze crisis. Maar ook weer niet altijd. Ik heb ook gemerkt dat mensen juist openhartiger worden door dit alles. Mensen gaan er verschillend mee om.

रति

Wijs gebruiker
@Mindless
Uiteindelijk heeft ieder zijn eigen pad. En is een persoonlijk pad per definitie eenzaam. Maar dat wil niet zeggen dat je anderen die ook op hun eenzame pad zijn niet kan ondersteunen en steun van hen kan ontvangen. Maar deze maatschappij als geheel is al een flink tijdje van het padje af. En voor hun is dit hopelijk een aha momentje. En ja, wanneer je nooit hebt geluisterd naar je innerlijke stem, dan komt de boodschap even hard aan. Daar moeten ze dan maar even doorheen, het is niet anders. Ter geruststelling voor hun- de wereld zal echt niet vergaan door dit virus. En wanneer de economie weer hersteld is over een jaar, kunnen ze weer lekker doorgaan met hun oude leventje. Tot de volgende crisis. Ja, het is een soort groepstherapie, die verdomd veel weg heeft van wanneer iemand persoonlijk door een groeiproces heen gaat. Heel pijnlijk en confronterend. En hoe meer je niet luistert naar dat stemmetje dat steeds harder begint te schreeuwen, of geen oog hebt voor de waarschuwingen die het leven je geeft, hoe harder de botsingen worden met de realiteit. Gewoon een oorzaak en gevolg dingetje.

रति

Wijs gebruiker

@रति
De vraag is denk ik nu, leren mensen om die angst onder ogen te komen, of laten ze zich erdoor overweldigen? Mensen die al jaren bezig zijn zichzelf met hun angst te confronteren in plaats van dit uit de weg te gaan, hebben soort van 'tools' ontwikkelt om dit te doen. Maar lang niet iedereen is daarmee bezig geweest. Voor velen bestond het leven uit alleen maar huisje, boompje, beestje. Als nu dan door zo'n crisis en de mogelijke gevolgen daarvan op de economie even heel duidelijk wordt dat dat allemaal extreem fragiel is, kan dit tot verlammende angst onder de bevolking leiden. En uiteindelijk zijn we hier natuurlijk met zijn allen en niet in ons eentje. Ik herken me wel wat in wat die vrouw in de bovenstaande video zegt. Het voelt soms alsof mensen meer eilandjes zijn dan voor deze crisis. Maar ook weer niet altijd. Ik heb ook gemerkt dat mensen juist openhartiger worden door dit alles. Mensen gaan er verschillend mee om.
Uitstekende boodschap van deze spreker in de video trouwens.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Als je je altijd alleen maar gericht hebt op de externe zaken in je leven, dan kan het nu lijken alsof je wereld absoluut aan het instorten is. Op zich begrijp ik die mensen die dan maar de hele dag in de kroeg gaan zitten. Maar dat is denk ik niet hoe mensen hun kostbare tijd zouden moeten besteden...
Ja je vrije tijd altijd maar in de kroeg besteden lijkt me ook niet de 'bedoeling' van het leven.

Wanneer je stilte als het hoogste goed beschouwt, is dit de perfecte tijd 🥳

Mooi gesproken!

Ik ben wel super dankbaar dat we niet als beperking opgelegd hebben gekregen dat we niet meer naar buiten mogen. Hier haal ik zoveel voldoening uit!

Wat een mooie hoopvolle post @Space 🕉 !

Bedankt daarvoor! Net als de rest heb ik er alle vertrouwen in dat je een hele mooie kennismaking met LSD tegemoet gaat!
We moeten positief blijven!! Misschien neem ik zaterdag ook een wandeling in het bos als ik aan de LSD zit 😍 lijkt me super magisch!

Ik heb wel eens changa gedaan in het bos, maar dat maakt helemaal niet uit of je nou in het bos zit of gewoon thuis 🙈😂 uiteindelijk eindig je toch met je ogen dicht.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
We moeten positief blijven!! Misschien neem ik zaterdag ook een wandeling in het bos als ik aan de LSD zit 😍 lijkt me super magisch!

Ik heb wel eens changa gedaan in het bos, maar dat maakt helemaal niet uit of je nou in het bos zit of gewoon thuis 🙈😂 uiteindelijk eindig je toch met je ogen dicht.
Haha ja changa in het bos doen heeft niet zoveel zin denk ik. Van dat hele bos zie je toch weinig meer dan... :laughing: Of je moet misschien 1 klein hijsje nemen, maar waarom zou je dat doen...

LSD is ideaal om erop uit te trekken in de natuur! Zeker doen! :grin:

रति

Wijs gebruiker

@रति
Eigenlijk een fantastische boodschap in deze vid. Vooral aan het einde. Meer positiviteit in deze nieuwe werkelijkheid :wink:

Dat constante afstand houden leidt al snel tot afstandelijkheid en tot iedereen als een potentiële besmetting te zien.
Blijven ontspannen in spannende tijden is altijd goed! :)

Purplext

Wijs gebruiker
Maar voor mij persoonlijk is er niet veel veranderd. Ik leid nog steeds hetzelfde teruggetrokken bestaan en richt mij op mijn innerlijke wereld. Alleen zijn er nu minder mensen op straat en is er meer stilte + een schonere lucht in de stad. En dat is voor mij alleen maar een groot pluspunt.

En had ik het al gehad over de vervreemding die er in deze tijd heerst? Surrealisme in zijn volle glorie.

Ik kan me hier helemaal bij aansluiten. Voor mij is er niks veranderd en ik geniet enorm van de rust én van de vervreemding. Ik ga hier heel goed op. Wat me wel aan het denken zet; moet ik niet in een nóg rustiger plek gaan wonen, want ik bloei helemaal op nu!

रति

Wijs gebruiker
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten. Voor mij is er niks veranderd en ik geniet enorm van de rust én van de vervreemding. Ik ga hier heel goed op. Wat me wel aan het denken zet; moet ik niet in een nóg rustiger plek gaan wonen, want ik bloei helemaal op nu!
Is waar! De situatie doet mij ook goed. Ik had al plannen om meer een reizend bestaan te gaan leiden, maar daar denk ik steeds concreter aan. :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zo'n belangrijke boodschap momenteel dit:

De positiviteit dan, het niet richten op met name de media die de hele tijd op sensatie en angst zaaien uit is. Die kristallen waar 'ie het over heeft, daar heb ik dan weer niet zoveel mee. :wink: (heb er wel in huis liggen, maar enkel voor de mooi :) )

Het is nu van onschatbare waarde om onze kalmte te bewaren en ons te richten op de positieve dingen. Remember, wij zijn daadwerkelijk mede-creators van deze wereld. Wij hebben invloed op deze wereld door hoe we (collectief) denken. Dit betekent niet dat je zweverig moet worden en niet meer rationeel na mag denken, maar dat je je niet laat verlammen door angst. Angst die met name door de media constant de wereld in gepompt wordt. Zet die rotzooi uit, of beperk het tenminste drastisch. Uit angst zal niets goeds voortkomen. Uit boosheid op die mensen die angst zaaien trouwens ook niet. Die mensen weten niet beter. Ze zitten in die staat van bewustzijn en spelen hun rol in dit kosmische toneelspel.

Spread the love :redheart: Dat is het enige wat ons kan redden...

De Zandman

Badass junkie
Interessant topic, zonder meer.
Er staan echte wijsheden in.
Bijvoorbeeld, en dit is echt belangrijk, aan en voor ons allemaal, bewaar rust, en kalmte.
Dat er angst bestaat en voor sommigen heerst, is logisch, maar het in paniek raken moet je zien te voorkomen.
Paniek is haast altijd een hele slechte raadgever.
Uiteraard is dit allemaal makkelijk gezegd, het is veel moeilijker om dit ook je eigen te maken in deze tijden.
De uitspraak van " het is niet de bedoeling om de gehele dag in de kroeg te gaan hangen," voor mij geldt dit als vaststaand feit.
Of dat net zo goed opgaat voor iedereen, dat weet ik niet, maar dit is sowieso al onmogelijk nu...
Terug trekken in stilte, daar zie ik zeker wel wat in...en op zich leef ik al aardig in een soort van kluizenaar stijl.
Geen kids, alleen, slechts twee mensen die ik als echte vrienden kan beschouwen, en dan nog enkele kennissen.
Meer is er bij mij niet. Hoeft ook niet.
Als je een paar keer een dolk in je rug is gestoken door " vrienden", ( dat waren ze uiteindelijk dus niet) dan word je natuurlijk zeerbwantrouwend/achterdochtig.
Logisch, toch?
Als er een mogelijkheid mijn pad kruist, om een echte caveman te kunnen worden, ik maak er dus meteen, absoluut werk van. Ja.
Echte luxe boeit me niet, een sober interieur is Meer dan voldoende!

Anna_

Experimenterende gebruiker
Interessante video, als toekomstige psychologiestudent vind ik dit erg interessant dus hierbij wat van mijn visies :wink:

Helemaal eens met dat ze aangeven dat het belangrijk is dat je van binnen rustig blijft. Ik denkt dat iedereen wel merkt dat de impact van stress op zowel het helder kunnen nadenken als op je stemming erg groot kan zijn.

Wel ben ik het oneens met de uitspraak dat het niet natuurlijk is voor mensen om bang te zijn. Evolutionair gezien zou het immers onlogisch zijn als organismen die nooit bang zouden zijn zouden overleven. Wel is het belangrijk om er rationeel naar te handelen. Zelf heb ik zelf het perspectief om de emotie angst als een waarschuwingsmechanisme te zien die aangeeft dat je een rationele oplossing voor een probleem moet vinden. In deze negatieve emotie blijven hangen is niet goed voor je en is daarom in mijn ogen iets wat je niet moet doen.

@Legio Patria Nostra
Nog even als reactie op jouw bericht. Je geeft aan dat je wantrouwig bent omdat een aantal mensen van wie je dacht dat ze je vrienden waren je in de steek hadden gelaten. Helaas zie ik vaker dat mensen hierdoor op een andere manier naar de wereld kijken. Zelf ken ik iemand bij wie, door haar opvoeding in combinatie met haar oude werkomgeving als topadvocaat, de manier van denken ook op deze manier is veranderd.

Ze is ontzettend slim, waarschijnlijk zelfs net als ik hoogbegaafd. Alsnog heeft ze in mijn ogen nog geen volledig inzicht in hoe haar verdraaide manier van denken precies werkt en kan ze er daardoor nog niet voldoende afstand van doen. Daarbij komt dat ze haar verdraaide manier van denken verborgen hield en eigenlijk nog steeds houd voor de buitenwereld. Dat met de reden dat in haar ogen de rest ook zo denkt maar dat voor zich houdt. Daarnaast kon niemand haar sowieso echt begrijpen. Doordat ze hoogbegaafd is denkt ze nu eenmaal anders. Het is natuurlijk mooi als je verbanden kan leggen waar anderen niet op zouden komen, maar een andere manier van denken leidt uit mijn ervaring erg vaak tot onbegrip.

Dat was het wel haha, je moet toch iets doen als je de hele dag binnen moet zitten :wink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wel ben ik het oneens met de uitspraak dat het niet natuurlijk is voor mensen om bang te zijn. Evolutionair gezien zou het immers onlogisch zijn als organismen die nooit bang zouden zijn zouden overleven. Wel is het belangrijk om er rationeel naar te handelen. Zelf heb ik zelf het perspectief om de emotie angst als een waarschuwingsmechanisme te zien die aangeeft dat je een rationele oplossing voor een probleem moet vinden. In deze negatieve emotie blijven hangen is niet goed voor je en is daarom in mijn ogen iets wat je niet moet doen.
Het klopt dat angst noodzakelijk is als waarschuwings mechanisme. Maar waar het hier om gaat, is irrationele angst. Heel veel mensen zitten tegenwoordig dagelijks met een constant aanwezige stress in het lichaam. Constante zorgen over hoe het in de toekomst zal gaan. Zeker nu met de covid-19 quarantaine. Die angst is niet behulpzaam maar werkt verlammend, slopend, ziekmakend. Het is een irrationele angst, omdat het aanwezig is terwijl er helemaal geen direct gevaar is.

Ik zou durven schatten dat de schade door deze irrationele angst vele malen hoger is dan die van bijvoorbeeld het corona virus zelf. Stress is een echte killer. Mensen worden letterlijk doodziek van stress, van zorgen maken.

De Zandman

Badass junkie
Volledig mee eens!
Maar, let even goed op.....
ook dit is goed om te weten namelijk,

Angst is een heel slechte raadgever!!

En paniek? Nou.....dat is nog veeeeeeeel erger....!
In casu: Veel gevaarlijker!

Probeer echt deze status te voorkomen , echt waar, op het moment dat je de controle verliest of deze aan een ander over laat, dan gaat het meestal pas écht mis.
Ik kan zeggen, dat ik met enige regelmaat angst heb gekend. Jazeker.
Dat is helemaal niet erg, want angst kan je behoeden voor het óf roekeloos ergens in meegaan, of aan gaat laten beginnen, óf je eerst goed laten nadenken, alvorens je gaat handelen naargelang de situatie dat van je vereist.
Niks mis mee.
Maar paniek?!
Nee, dit moet je zien te voorkomen. Te vermijden. Want ga je daar in mee, dan, dan kan je verwachten dat de uiteindelijke uitkomst van datgene, waar je van in paniek bent geraakt, totaal anders zal zijn, dan dat je gewild had. En dit vaak in zeer negatieve zin.

In alles, waarvoor ik gestaan heb in mijn leven tot nu toe, kan ik zeggen, dat ik nog nooit in paniek bent geraakt. Nee. Echt waar.
Niet, toen ik op een diepte van 40 meter in koud water, duikende, dus, in een visnet was vastgeraakt. Donker, koud, nat, en goddome, je zit ineens helemaal vast.
Kan je je dit voorstellen?
Nou, het was kantje boord. Neem dat maar van me aan.
Maar was ik in paniek geraakt, dan had ik déze letters nu niet kunnen intypen. Dan was het einde daar geweest, op weg naar Charon. Ja.
Nee, ik bleef rustig, angstig, maar het is gelukt juist door kalm te blijven, om los te kunnen komen. Vandaar.
En zo zijn er wel méér situaties geweest, waarbij de afloop beslist niet positief zou zijn, op het eerste punt bezien.
Maar paniek? Nee. Tot dit moment toe , géén paniek.

Dus, mensen, geloof me, raak nooit in paniek!
Bereid je zaken goed voor, dan wordt de kans op mogelijke paniek veel kleiner.
Angst? Dat kan, dat mag.
Maar geen paniek toelaten.
Altijd beter!
En dan nu, met die Covid?
Ik ben Er niet in het minst bang voor. Nee.
Paniek, al helemaal niet.
Welnee.
Gedraag je met wat meer voorzichtigheid.
Geen dwaasheden, dus.
Dan is die angst nergens voor nodig.
Zo zie ik het.

In mijn geval:
Charon moet echt nog even wachten, ook al heeft hij daar geen zin in. Zijn nogal wrakkige platbodem pontje wil hij niet lang werkeloos aan de oever van de Styx laten liggen, waarvoor ik wel enig begrip heb, maar,
Nee, Charon.
Ik sla de overtocht nog even over.

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan