fisherman jar en 90 en xtc van nu

gen

Experimenterende gebruiker
hoi vrienden ben nu 38 jaar .
heb jaren geen xtc meer willen nemen omdat het zo slecht was.
mijn eerste pilletjes waren de fisherman en duifjes van de jaren 90.
heb nu via een betrouwbare persoon de pillen van 240 mg geregeld een paar weken geleden .
omdat ik had gehoord dat de kwaliteit zo is verbeterd .
gisteren een halfje genomen.
na een uur begon deze in te kicken het love gevoel was er zeker maar het inckiken was eerst wat paniekerig .
daarna was het gewoon fantastisch het echte mdma gevoel.
nu in de jaren 90 als je een fisherman nam was er geen paniekerige inckik.
als die pil begon te werken was je zeker voor 10 uur zoet een love gevoel dat ik niet meer ben tegengekomen.
ongeevenaart ,nbu heb ik gisteren thuis in de zetel een halfje alleen genomen na het inckiken even scheel gezien,maar daarna een echt mdma love gevoel wat trance liggen luisteren .
en om 4 uur was dit uitgewerkt heb gewoon direct goed kunnen slapen ben om 14 uur opgestaan.
gewoon goed kunnen eten en voel me prima .
dus conclusie de pillen zijn er echt op vooruit gegaan en zijn gewoon goed.
maar tegen de duifjes en fishermans van vroeger zijn het gewoon nog meelopers,grts

Kockar

gen zei:
maar tegen de duifjes en fishermans van vroeger zijn het gewoon nog meelopers,grts

:rolleyes: Leuk om een account aan te maken om ons dit mee te delen.....

En had je nu 2 dagen na elkaar een helftje genomen?

gen

heeft niets met 300 mg te maken de mensen die de jaren 80 90 hebben meegemaakt kunnen er over meespreken.
dan keek je niet naar de miligramen ik weet niet wat voor mdm er inzat maar zeker andere grondstoffen dan nu.
als je er een pakte was je gewoon 10 uur in de hemel een gevoel dat je met geen enkele pil meer kan vergelijken.
die fishermans koste toen 20 euro het stuk ze waren groot de duifjes kleiner.
de pillen van nu op het moment zijn ook sterk maar geven nog steeds niet het zelfde gevoel als de tijd van de globe extreme carat en dan heb ik het nog niet over de tt en ufos wat een pillen.
heb jaren niets gepakt omdat de kwaliteit zo belabert was van alle drugs trouwens en zeker van de cocaine.
cocaine is gewoon vergif geworden of je moet dicht bij de bron zitten.
ik weet nog in de jaren 90 als je coke nam daar hield je geen kater van over dat bleef niet in je neus zitten dat ging recht naar de hersens met een boem en met een puntje deed je 2 uur zo zuiver was hij,niemand zag wat aan je ,je kost er zelfs op eten,en toch zat je in de zevende hemel,en dat gevoel van ik moet meer en meer als het op was was er ook helemaal niet en ik heb die tien jaar wat coke genomen hoor dat is zuivere cocaine niet zweten en scheel zien en paranoi,paranoia van de coke kende we gewoon niet.
ik ben daarom ook al jaren met coke gestopt wat een shit kwaliteit overal.
waar zijn de tijden gebleven maar ik ben wel blij dat ik ze heb meegemaakt.
ik moet wel zeggen heb een halfe witte domino genomen van het weekend en de kwaliteit is er echt wel op vooruit gegaan ,maar de tijd van de ufos tts fishermans en duifjes zullen nooit meer terugkomen

gen

Kockar zei:
gen zei:

:rolleyes: Leuk om een account aan te maken om ons dit mee te delen.....

En had je nu 2 dagen na elkaar een helftje genomen?
voor wat is dat goed ik wou gewoon eens testen of de pillen echt zo verbetert waren en dat is ook zo.
maar de tts ufos fishermans duifjes dat was gewoon andere koek in de tijd va de globe extreme de max carat wie die tijd heeft meegemaakt zal me zeker begrijpen.
waren het andere grondstoffen of wat anders ik weet het niet zelfde met coke toen was hij gewoon zuiver nu wil je geen meer kopen omdat het gewoon vergif is.

Kockar

Ja, het logo en het teken bepalen de sterkte van de pil man.
Wil niet onbeleefd overkomen maar raad je eens aan om je wat in te lezen over deze toch niet zo onschuldige stofjes.... Wat dat tweede betreft; de gemiddelde zuiverheid van cocainestalen daalde
tot 56% terwijl dit in 2003 nog 65% was.

gen

wil ook niet onbeleefd overkomen maar als je die tijden had meegemaakt zou je me begrijpen.
en natuurlijk zijn het geen onschuldige stoffen in die tijd kon je coke blijven pakken tot je neus kapot was dagen aan een stuk zonder dat je het zelf doorhad dat je op de coke zat .
ik denk dat nog maar weinige mensen de echte zuivere supercoke genomen hebben want die bestaat echt .
maar nu gaat alles nog maar om winst en mengen.
gewoon zuivere coke goed bereid bestaat gewoon niet in belgie of je moet een groot handelaar zijn
,vroeger kon je die gewoon per gram kopen.levensgevaarlijk spul zo verslafend.
en de pillen van toen zijn echt niet de pillen van nu al zijn ze goed gedoseerd.
als er nog retros van vroeger dit lezen zul je het wel horen.

Fool

Badass junkie
Heb je er misschien over nagedacht dat jij ook het effect minder kunt ervaren door het gebruik van vroeger?

gen

wat heeft dat er mee te maken het verschil kwa kwaliteit tegen nu was gewoon enorm .
en kan jij het weten hoe oud ben je.
als ik nu naar peru ga weet ik ook dat ik die kwaliteit hier niet zal vinden.

Fool

Badass junkie
Ik ben 19, maar je kunt mij niet wijsmaken dat de MDMA van vroeger 'beter' was dan de MDMA van nu. Het enige verschil dat ik me voor kan stellen is dat de isomeerverhouding verschillend was, maar dat zou dat grote verschil niet moeten kunnen maken, hooguit verschil in dosering.

Wat je overal ziet gebeuren is dat de 'kwaliteit' van een MDMA-ervaring veel minder wordt naarmate de persoon dit vaker slikt. Het zou me dus niets verbazen dat jouw MDMA-ervaringen van mindere 'kwaliteit' zijn, simpelweg omdat je dit te vaak hebt gebruikt.

gen

heb jaren geen mdma genomen maar was nieuwschierig omdat een vriend van me zei dat hij dominos had en de kwaliteit tegen de vorige jaren zwaar was verbetert.
ik heb dan een halfje geprobeert het was een echt goed puur mdma gevoel.
een geweldige ervaring zelfs.
maar ik blijf erbij dat de pillen van de jaren 90 niet te evenaren zijn .
en al de mensen die in die tijd pillen hebben genomen zullen het met me eens zijn.
dus dat ik te veel mdma pak klopt helemaal niet ,dan blijft er nog maar een optie over voor mij en dat is dat de samenstelling niet het zelfde was als toen.
waarom is de kwaliteit jaren zo slecht geweest omdat er een basisproduct was dat moeilijk te krijgen was.
daar hebben ze nu iets op gevonden in de vorm van een soort olie,dat masaal wordt geimporteerd uit china .
nee die halfe domino was zeker niet slecht ,dat geef ik zeker toe. :rock:

Fool

Badass junkie
gen zei:
maar ik blijf erbij dat de pillen van de jaren 90 niet te evenaren zijn .

Haha, maar dat is juist precies wat ik bedoel :P
Ik beweer helemaal niet dat jij iets misbruikt hebt, maar wel dat voor íedereen de eerste ervaringen het beste zijn. Ook met gebruikers die in deze jaren beginnen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
MDMA als molecuul is niet veranderd (want dan is het geen MDMA meer), daarmee de werking dus ook niet. Een grote verandering die je ziet is de sterkte in miligrammen. Een andere wijziging die heeft plaatsgevonden is de synthese.

Vroeger werden pillen gemaakt met Safrololie. Tegenwoordig is deze stof (voor zover ik weet) niet meer te verkrijgen omdat deze zo streng gereguleerd is. Tegenwoordig is de meestgebruikte stof om MDMA te maken volgens mij PMK.

Producenten gebruiken dus een andere route, om bij hetzelfde stofje uit te komen. Ook deze verandering lijkt dus niet de oorzaak te zijn.

Jouw gevoel komt hoogstwaarschijnlijk vanwege het feit dat je een gevoel vergelijkt met een gevoel van 20 jaar geleden. Je hebt dat gevoel 20 jaar lang gekoesterd en waarschijnlijk ook op een sokkel gezet. Het verwachtingspatroon wordt dan veel hoger en dan lijken de pillen van tegenwoordig minder goed.

gen

SmartieAndMe zei:
MDMA als molecuul is niet veranderd (want dan is het geen MDMA meer), daarmee de werking dus ook niet. Een grote verandering die je ziet is de sterkte in miligrammen. Een andere wijziging die heeft plaatsgevonden is de synthese.

Vroeger werden pillen gemaakt met Safrololie. Tegenwoordig is deze stof (voor zover ik weet) niet meer te verkrijgen omdat deze zo streng gereguleerd is. Tegenwoordig is de meestgebruikte stof om MDMA te maken volgens mij PMK.

Producenten gebruiken dus een andere route, om bij hetzelfde stofje uit te komen. Ook deze verandering lijkt dus niet de oorzaak te zijn.

Jouw gevoel komt hoogstwaarschijnlijk vanwege het feit dat je een gevoel vergelijkt met een gevoel van 20 jaar geleden. Je hebt dat gevoel 20 jaar lang gekoesterd en waarschijnlijk ook op een sokkel gezet. Het verwachtingspatroon wordt dan veel hoger en dan lijken de pillen van tegenwoordig minder goed.
nee hoor het is juist omgekeerd ze worden nu van safrololie gemaakt en pmk is vroeger aan banden gelegd.
het heeft ook niets met verwachtingspatroon te maken toen werkte een pil 10 uur aan een stuk.
nu 5 uur en het gevoel is gewoon anders daar bijf ik bij.
ik vindt het spijtig dat ik geen reacties krijg van mensen die pillen pakte in die tijd die zouden dit meteen bevestigen dus als een pil tien uur werkte zou die nu 400 miligram gedoseerd zijn pak dit maar eens in een keer in dat komt niet goed.

Mantra

Newbie
BWa ja, kan het wel geloven.. als ge die uitzinnige beelden ziet van concerten of festivals in de jaren 80/begin 90. En ook de discotheken die gewoon geen sluitingsuur hadden..

Gebruikte je toen vaak en was het effect op het laatst nog altijd feller als bij die van tegenwoordig?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
gen zei:
nee hoor het is juist omgekeerd ze worden nu van safrololie gemaakt en pmk is vroeger aan banden gelegd.

Ik lees overal het tegenovergestelde, maargoed dat terzijde want het is de oorzaak niet.

gen zei:
het heeft ook niets met verwachtingspatroon te maken toen werkte een pil 10 uur aan een stuk.

En je weet zeker dat je MDMA had? De halfwaarde tijd van MDMA is 6-8 uur en de werking slechts 2-4 uur. Je brein heeft slechts een beperkte voorraad serotonine, op = op en daarna is je love effect gewoon voorbij.

gen zei:
dus als een pil tien uur werkte zou die nu 400 miligram gedoseerd zijn pak dit maar eens in een keer in dat komt niet goed.

Beetje een vreemde benadering. Het is niet zo dat als je meer neemt, het langer werkt. Je gaat alleen harder en loopt meer risico's. Als je 400mg in een keer wegwerkt is de kans dat je dood gaat groter dan dat je een leuke avond hebt...

gen

Mantra zei:
BWa ja, kan het wel geloven.. als ge die uitzinnige beelden ziet van concerten of festivals in de jaren 80/begin 90. En ook de discotheken die gewoon geen sluitingsuur hadden..

Gebruikte je toen vaak en was het effect op het laatst nog altijd feller als bij die van tegenwoordig?

eindelijk iemand die het wat begrijpt .
eind jaren 90 begonnen we zaterdag in illusion van daar naar carat of de max in sintniklaas van daar naar larocca en van daar zondagmorgen naar carat of de max en van daar beetje slapen en dan kon je maandagnacht nog naar extreme zonder nog boccacio en o ik kan nog zoveel opnoemen die tijd was het tijdperk van de afterclubs en hoe komt dit omdat er zon goed spul was.
de pillen kwammen toen voornamelijk uit holland en het was mdma en een pil werkte tien uur en en tollerantie ze werkte elke keer even hard

gen

Fool zei:
Inderdaad, zaten er niet gewoon andere chemicaliën in je pillen?
nee man die pillen kwamen uit alleen holland kosten 800 fr dus 20 euro toen kost je nog rijk worden met pillen verkoop tolerantie hahah man al de mensen die ik kende ,als je in het uitgaansleven zat kende je iedereen omdat het een groote familie was.
dus al die mensen die elke week jaren aan elkaar en dagen achter een pillen pakte en er steeds even hard op gingen hadden dus tolerantie opgebouwd volgens jou .
tolerantie serotine ik weet wat je bedoelt maar dat bestondt toen niet en werdt ook niet over gesproken.
ik heb nooit vermindert evect gehad zelfs na dagen slikken en ik ben echt hardcore gegaan hoor.
als je toen sprak over de werking van een mdma pil 2 tot 4 uur dan zou je jezelf echt belachelijk maken.
jaren 80 90 toen begon de new beat de house en nu zijn er zoveel varianten trance enz...
voor zon pil zou ik nu 100 euro geven geen probleem.

Fool

Badass junkie
Als serotonine toen niet bestond was iedereen dood, serotonine is namelijk vrij essentieel, als neurotransmitter in je hersenen.

Daarbij kunnen pillen uit Holland ook prima andere chemicaliën bevatten. Door de lange werkingsduur en het feit dat je er meerdere dagen op door kunt zou ik haast gaan denken dat je gewoon speedpillen aan het slikken was?

Verder was er vroeger toch geen testcentrum en geen manier om zeker te weten wat er in je pillen zat?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Duidelijk gevalletje onwetendheid dit. Gelukkig is de wetenschap wat verder en weten de gebruikers van tegenwoordig meer.

Tolerantie bestond vroeger net zo goed als tegenwoordig, de pillen werkten precies op dezelfde manier. De verschillen die er zijn heb ik al opgenoemd. MDMA werkt simpelweg geen 10 uur, vroeger ook niet. Je hebt iets anders binnen gehad of je herinneringen zijn vervaagd.

De pillen komen tegenwoordig overigens ook voornamelijk uit Nederland

gen

ha ha speedpillen juist dat verschil kent niemand jongen toch ik heb speed en coke met de kilos verkocht wat zou ik het verschil niet kennen.
jongen de speed van toen kost je niet in je zakken of auto steken zo sterk was hij iedereen rook het gewoon ja een stom grammetje. wat is de speed van nu nog waard.
die tijden zijn voor ons geweest en daar kunnen jullie alleen het raden naar hebben en die zullen jullie nooit meemaken.
blijf maar lekker echte mdma slikken die 3 a 4 uur werkt.
ik ben nu een vader met 2 kinderen die werkt en gelukkig is zonder drugs .
maar ik heb wel in de jaren 80 en 90 een 10 jaar genomen en ik kijk met heimwee terug naar die leuke tijden.
jij gaat zeggen o ja ik heb mdma genomen toen ik jong was.
voor ons is het spul dat nooit meer gaat terug komen,ja spul en niet het gevoel of serotine of testcentrum.
ik vraag me af waarom er nu zoveel doden vallen terwijl er een testcentrum is .
toen was er geen testcentrum en hoorde je die stomme verhalen helemaal niet bad trip of dood.
omdat de groothandelaars of dealer er toen nog genoeg aan verdiende 20 euro pil reken maar uit,
nu is het alleen nog maar winst gericht en val maar dood of niet ,nog veel leren hoor wetenschapertjes. :wave:

gen

Fool zei:
Als serotonine toen niet bestond was iedereen dood, serotonine is namelijk vrij essentieel, als neurotransmitter in je hersenen.

Daarbij kunnen pillen uit Holland ook prima andere chemicaliën bevatten. Door de lange werkingsduur en het feit dat je er meerdere dagen op door kunt zou ik haast gaan denken dat je gewoon speedpillen aan het slikken was?

Verder was er vroeger toch geen testcentrum en geen manier om zeker te weten wat er in je pillen zat?
wie zegt dat serotine niet bestond er werdt niet over gesproken zeg ik.
ja hoor speed of mdma wie kent het verschil niet heb je al eens een zak met duizend pillen gezien :rolleyes:

gen

gen zei:
Fool zei:

wie zegt dat serotine niet bestond er werdt niet over gesproken zeg ik.
ja hoor speed of mdma wie kent het verschil niet heb je al eens een zak met duizend pillen gezien :rolleyes:
o ja het zal mda geweest zijn 10 uur scheel zien :wave:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
SmartieAndMe zei:
En je weet zeker dat je MDMA had? De halfwaarde tijd van MDMA is 6-8 uur en de werking slechts 2-4 uur. Je brein heeft slechts een beperkte voorraad serotonine, op = op en daarna is je love effect gewoon voorbij.

Fool zei:
Door de lange werkingsduur en het feit dat je er meerdere dagen op door kunt zou ik haast gaan denken dat je gewoon speedpillen aan het slikken was?

Hier ben ik het 100% mee eens.
Heb zelf vroeger witte duifjes geslikt en nee hoor, die werken bijlange na geen tien hoor.

10u een love gevoel ervaren door mdma kan gewoon ECHT NIET.

Denk ook dat het iets anders was..speed, mixje,.... wie weet maar geen mdma-pil

gen

mandragora zei:
SmartieAndMe zei:

Fool zei:
Door de lange werkingsduur en het feit dat je er meerdere dagen op door kunt zou ik haast gaan denken dat je gewoon speedpillen aan het slikken was?

Hier ben ik het 100% mee eens.
Heb zelf vroeger witte duifjes geslikt en nee hoor, die werken bijlange na geen tien hoor.

10u een love gevoel ervaren door mdma kan gewoon ECHT NIET.

en hoe oud ben jij.
heb het over de grijze duifjes van begin jaren 90 niet de witte namaak van de jaren 2000.
ze hebben al die namen teruggebruikt omdat het gewoon gelinkt was aan kwaliteit.
de duifjes waren grijsachtig met grijze stippeljes en ze roken naar de echte tipische pillengeur van toen,weet je een fisherman kost je in vier breken maar dat deed niemand en het werkte 10 uur :rock: en die waren van toen de new beat begon en de globe in belgie opkwam een legendarische club zoals alle clubs toen dus haal die tutter uit je mond
Denk ook dat het iets anders was..speed, mixje,.... wie weet maar geen mdma-pil

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Beste Gen,

Ik moet helaas je toch teleurstellen ; maar de literatuur en voorlichting en oude ervaringen zijn 'gewoon' goede ervaringen net zoals er nu is met de hoge dosissen die in omloop zijn.

Boek wat in Published May 22nd 1995 by Transform Press,U.S. (first published October 1st 1990) al uit kwam:
Pihkal: A Chemical Love Story
by Alexander Shulgin, Ann Shulgin

#109 MDMA
MDM; ADAM; ECSTASY; 3,4-METHYLENEDIOXY-N-METHYLAMPHETAMINE
DOSAGE: 80 - 150 mg.

DURATION: 4 - 6 h.

Na effecten kunnen langer aanhouden maar dan ben je de echte piek al voorbij. Sta er wat sceptisch tegenover aangezien ik geen enkele aanwijzing kan vinden.

En over het inslaan klopt dit ook nog steeds als een bus:

(with 120 mg) As the material came on I felt that I was being enveloped, and my attention had to be directed to it. I became quite fearful, and my face felt cold and ashen. I felt that I wanted to go back, but I knew there was no turning back. Then the fear started to leave me, and I could try taking little baby steps, like taking first steps after being reborn. The woodpile is so beautiful, about all the joy and beauty that I can stand. I am afraid to turn around and face the mountains, for fear they will overpower me. But I did look, and I am astounded. Everyone must get to experience a profound state like this. I feel totally peaceful. I have lived all my life to get here, and I feel I have come home. I am complete.

by Alexander Shulgin, Ann Shulgin Erowid

Zie graag wat bronnen van je beweringen, ben benieuwd namelijk!

gen

25tolife zei:
Beste Gen,

Ik moet helaas je toch teleurstellen ; maar de literatuur en voorlichting en oude ervaringen zijn 'gewoon' goede ervaringen net zoals er nu is met de hoge dosissen die in omloop zijn.

Boek wat in Published May 22nd 1995 by Transform Press,U.S. (first published October 1st 1990) al uit kwam:
by Alexander Shulgin, Ann Shulgin

#109 MDMA
MDM; ADAM; ECSTASY; 3,4-METHYLENEDIOXY-N-METHYLAMPHETAMINE
DOSAGE: 80 - 150 mg.

DURATION: 4 - 6 h.

dit is een nederlandse forum ik woon in belgie.
het waren tijden om nooit te vergeten zon goede pillen.
kan je wel gelijk geven het bleef ook niet bij een pil maar heb nooit iets van tolerantie gevoeld.
heb dominos liggen en het kribbelt om vanavond thuis een half pilletje met dj axtrix op te nemen.
wou het niet geloven tot ik vorige week zon halvje nam ,niet de dosis maar de kwaliteit is enorm goed geworden verschoot er echt van een zuiver gevoel.
natuurlijk moet je wel naar de dosis kijken die je ineemt.
vroeger was dit niet zo dan waren er niet veel pillennamen in omloop en wist je wat je nam.
het was pakken en gaan toen.

Na effecten kunnen langer aanhouden maar dan ben je de echte piek al voorbij. Sta er wat sceptisch tegenover aangezien ik geen enkele aanwijzing kan vinden.

En over het inslaan klopt dit ook nog steeds als een bus:

(with 120 mg) As the material came on I felt that I was being enveloped, and my attention had to be directed to it. I became quite fearful, and my face felt cold and ashen. I felt that I wanted to go back, but I knew there was no turning back. Then the fear started to leave me, and I could try taking little baby steps, like taking first steps after being reborn. The woodpile is so beautiful, about all the joy and beauty that I can stand. I am afraid to turn around and face the mountains, for fear they will overpower me. But I did look, and I am astounded. Everyone must get to experience a profound state like this. I feel totally peaceful. I have lived all my life to get here, and I feel I have come home. I am complete.

by Alexander Shulgin, Ann Shulgin Erowid

Zie graag wat bronnen van je beweringen, ben benieuwd namelijk!

gen

je moet eens zoeken op xtc pillen jaren 90 de pillen waren toen tussen de 200 en 250 milligram.
de 3 maanden regel bestond helemaal niet er waren mensen die wekelijks tien pillen namen jaren aan een stuk en dat zijn nu gewoon gelukkige succesvolle mensen.
het staat er allemaal beschreven.
wij noemde het toen in belgie bollen.
maar je hebt gelijk het lijkt erop dat de jaren 90 terugzijn behalve het uitgaansleven is ook niet meer voor mij wegelegd hoor.
nu maar snel af en toe van profiteren nu de pillen zo goed zijn, want het zal niet blijven duren vrees ik.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
gen zei:
je moet eens zoeken op xtc pillen jaren 90 de pillen waren toen tussen de 200 en 250 milligram.
Volgens mij klopt dit niet, maar daar kan ik zo snel geen bron van vinden dus dat laten we maar even terzijde.
gen zei:
de 3 maanden regel bestond helemaal niet er waren mensen die wekelijks tien pillen namen jaren aan een stuk en dat zijn nu gewoon gelukkige succesvolle mensen.
De 3 maandenregel is ook pas later bedacht, gebaseerd op alle onderzoeksresultaten. Met de regel 3 maanden en max 1-1,5mg per kg lichaamsgewicht is er namelijk geen meetbare hersenschade. Natuurlijk kun je meer nemen, maar hoe meer je neemt hoe meer de risico's op klachten toenemen.

Als je vaker neemt of hoger doseert betekent dat natuurlijk niet dat je gelijk in de goot beland, en ook niet dat je geen gelukkig of succesvol leven kunt leiden. Er wordt alleen aangegeven dat dat de grens is en dat daarboven in ieder geval hersenschade optreed, of je daar wat van merkt is natuurlijk afhankelijk van hoeveel en hoevaak je die dosis overschrijdt.

Verder is ook bekend dat veel van de mensen die vroeger vaak zulke grote doses namen, een slechter concentratievermogen hebben en een slechter geheugen.

gen zei:
nu maar snel af en toe van profiteren nu de pillen zo goed zijn, want het zal niet blijven duren vrees ik.

Je weet het nooit, maar de afgelopen 12 jaar is er eigenlijk een hele goede pillenmarkt geweest in Nederland en ik verwacht persoonlijk dat dat ook nog wel even zo blijft (tenzij de overheid weer besluit in te grijpen op precursoren, dan krijgen we weer troep).

Van 2002 tot 2005 was gemiddeld 90% van de pillen zuiver
Van 2005 tot 2008 daalde dat naar 80%, voornamelijk door de mcPP periode
In 2009 was de markt een drama vanwege o.a. mcPP en PMMA, toen lag het gemiddeld rond 60%
2010 waren 80% van de pillen weer zuiver en inmiddels is het gestegen tot boven de 90%

http://www.trimbos.nl/webwinkel/product ... 2_web.ashx

Jantje001

Newbie
gen zei:
het staat er allemaal beschreven.
wij noemde het toen in belgie bollen.
maar je hebt gelijk het lijkt erop dat de jaren 90 terugzijn behalve het uitgaansleven is ook niet meer voor mij wegelegd hoor.
:tearsofjoy:

mb90

Echt respect voor jullie geduld mensen. Ik raak gewoonweg geïrriteerd van de reacties van gen. Ik ben zelf ook van mening dat gen gewoon ontzettend goeie herinneringen heeft aan de feesten uit de jaren 90, de sfeer van die feesten mist en de xtc hiervan de schuld geeft. Het stofje MDMA is niet veranderd, en haar werking ook niet...

Maargoed, in discussie gaan met dit soort mensen is als schaken tegen een duif; hoe goed je ook speelt en na denkt over je zetten, hoe hard je ook wint, de duif zal uiteindelijk alle stukken omgooien, het bord vol schijten en toch weglopen alsof ie gewonnen heeft...

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
mb90 zei:
Maargoed, in discussie gaan met dit soort mensen is als schaken tegen een duif; hoe goed je ook speelt en na denkt over je zetten, hoe hard je ook wint, de duif zal uiteindelijk alle stukken omgooien, het bord vol schijten en toch weglopen alsof ie gewonnen heeft...

:tearsofjoy: Ongelofelijk, hoe kom je erop! Geniaal...

Helemaal waar, ik ben maar al te bekend met dit soort discussies. Heb alleen moeite met mensen die hun ideeën als waarheid verkondigen op internet, kan de drang tot rectificatie niet weerstaan omdat anders mensen die dit lezen het misschien als waarheid gaan zien...

Zo komen tenslotte alle onwaarheden in de wereld! Doodvermoeiend, maar wel belangrijk om te bestrijden denk ik..

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
SmartieAndMe zei:
mb90 zei:

:tearsofjoy: Ongelofelijk, hoe kom je erop! Geniaal....

+1 haaaa echt zit hier met een hemelsbrede smile die tekst nog een paar keer te lezen, krijg er geen genoeg van, GEWELDIG! hahaha :grin:

gen

mb90 zei:
Echt respect voor jullie geduld mensen. Ik raak gewoonweg geïrriteerd van de reacties van gen. Ik ben zelf ook van mening dat gen gewoon ontzettend goeie herinneringen heeft aan de feesten uit de jaren 90, de sfeer van die feesten mist en de xtc hiervan de schuld geeft. Het stofje MDMA is niet veranderd, en haar werking ook niet...

was jij erbij toen de new beat opkwam de voor looper en moeder van de trance ,goa ,hard trance enzzz. nee dus
was jij erbij toen de xtc opkwam in de houscene nee dus
was jij erbij toen de dancings en afterclubs nog geen sluitingsuur hadden nee dus.
xtc de schuld geven idioot ,ik ben een gelukig man en vindt het leven leuk waarom zou ik dan het vergif dat ik vroeger genomen heb ergens de schuld van geven, dat neem je voor het plesier jij niet soms .
dat weet toch iedere idioot dat je geen xtc moet nemen,als je je niet oke voelt

toen had jij je pamper nog aan dus voor dat je praat over iets dat je niet hebt meegemaakt en

niet kunt meegemaakt hebben kun je best zwijgen.

toen werd er gewoon niet zo wetenschapelijk nachedacht over xtc.

toen was het anders en nu is het anders en wat heeft dat te maken met gelijk te krijgen,het is gewoon de waarheid schijtduif

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Hij bedoelde 'de schuld geven' op een positieve manier hè, dat de positieve ervaringen die je hebt gehad enkel aan de xtc te danken/wijten waren. Lees eens goed wat er wordt geschreven... Je vraagt ook al om bronnen terwijl die er gewoon bij staan.
We kunnen er allemaal niks aan doen in welk jaartal we zijn geboren, ik vind het persoonlijk een beetje lullig om iemand af te branden op leeftijd, wij zijn misschien jonger maar heus niet dom. (Hoewel ik niet ontken dat er een heleboel jongeren op een hele domme manier met drugs omgaan.) En dat terwijl je zelf je d's en t's niet eens goed schrijft.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Mensen, ik volg dit topic al een hele tijd. Laten we wel fatsoenlijk met elkaar omgaan. Gen, ik geef je hierbij een waarschuwing, je enige. We schelden niet tegen elkaar, dat geld overigens niet alleen voor gen, mensen aanvallen op hun grammatica is ook een beetje onnodig. Dit topic is voor discussie, ook al is iemand wat moeilijker te overtuigen, of overtuigt van zijn/haar mening, is het niet nodig om zo aanvallend te doen, dat geldt voor beide kanten.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Pandan zei:
dat geld overigens niet alleen voor gen
geldt :tearsofjoy:

Sorry kon het niet laten, maar alle gekheid op een stokje. We doen inderdaad wel even normaal tegen elkaar, ook al zijn we het écht niet met elkaar eens. :)

Bovenaan