fisherman jar en 90 en xtc van nu

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Ah missertje, vooral omdat ik later in de post gewoon wel geldt met dt zeg :tongueout:

mb90

Experimenterende gebruiker
Hij bedoelde 'de schuld geven' op een positieve manier hè, dat de positieve ervaringen die je hebt gehad enkel aan de xtc te danken/wijten waren.

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat hij de schuld geeft aan de pillen van nu. Gen heeft vroeger geweldige feestjes gehad, en heeft daar dus super goede herinneringen aan. Dat ie dat gevoel van die feesten niet meer bereikt komt dus (naar mijn idee) doordat hij de sfeer mist. In plaats daarvan zegt geeft hij de schuld aan de 'slechte pillen' van nu :)

:tearsofjoy: Ongelofelijk, hoe kom je erop! Geniaal...

Helemaal waar, ik ben maar al te bekend met dit soort discussies. Heb alleen moeite met mensen die hun ideeën als waarheid verkondigen op internet, kan de drang tot rectificatie niet weerstaan omdat anders mensen die dit lezen het misschien als waarheid gaan zien...

Zo komen tenslotte alle onwaarheden in de wereld! Doodvermoeiend, maar wel belangrijk om te bestrijden denk ik..

Helemaal mee eens... Ik denk nu echter wel dat er genoeg tegen bewijs is geleverd in de hele discussie zodat mensen de juiste informatie er wel uit kunnen filteren :) En dat van die duif had ik ook ooit ergens gelezen en ik vond hem het onthouden wel waard :P

gen

mb90 zei:
Hij bedoelde 'de schuld geven' op een positieve manier hè, dat de positieve ervaringen die je hebt gehad enkel aan de xtc te danken/wijten waren.

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat hij de schuld geeft aan de pillen van nu. Gen heeft vroeger geweldige feestjes gehad, en heeft daar dus super goede herinneringen aan. Dat ie dat gevoel van die feesten niet meer bereikt komt dus (naar mijn idee) doordat hij de sfeer mist. In plaats daarvan zegt geeft hij de schuld aan de 'slechte pillen' van nu :)

:tearsofjoy: Ongelofelijk, hoe kom je erop! Geniaal...

Helemaal waar, ik ben maar al te bekend met dit soort discussies. Heb alleen moeite met mensen die hun ideeën als waarheid verkondigen op internet, kan de drang tot rectificatie niet weerstaan omdat anders mensen die dit lezen het misschien als waarheid gaan zien...

Zo komen tenslotte alle onwaarheden in de wereld! Doodvermoeiend, maar wel belangrijk om te bestrijden denk ik..

Helemaal mee eens... Ik denk nu echter wel dat er genoeg tegen bewijs is geleverd in de hele discussie zodat mensen de juiste informatie er wel uit kunnen filteren :) En dat van die duif had ik ook ooit ergens gelezen en ik vond hem het onthouden wel waard :P

och onthoud maar wat je wil.
de mensen in belgie die de jaren 80 en de opkomst van xtc in het uitgaansleven hebben meegemaakt weten waar ik het over heb.
en dan zeker in belgie.
dat is voor mij genoeg.
spijtig dat dit een hollands forum is en geen belgisch.
en de mensen van toen zich niet meer bezig houden met xtc enzz.
dus ook niet op zon forum zitten.
het zou nog eens een discussie worden waar je ogen van open gaan.
ik zeg dat de drugsscene niet vergelijkbaar is met de jaren 80 90,en heel ver uit elkaar ligt in elk opzicht.

mick swagger

Belezen gebruiker
Tegenwoordig is de MDMA in pillen juist van loepzuivere kwaliteit. Alle pure mdma die ik tot nu toe gehad heb, waren nagenoeg zuiver: d.w.z. 80%+ getest. Toch is de werkingsduur altijd op zijn allerhoogst 4u geweest, maar heb ook weleens gehad dat ik na 2u het effect al voelde wegebben. Ik denk dat er toch echt veel afhankelijk is van de set en setting. Het betrof dan zelfs mdma uit hetzelfde zakje.

Ik ervaar dit trouwens met alle drugs. Het geeft in grote lijnen wel hetzelfde effect, maar er is geen keer drugs gebruiken gelijk. Het is maar net hoe je bent, waar je bent, met wie je bent. Dit soort dingen hebben echt een gigantische invloed op drugservaringen.

Om nog ff op een opmerking terug te komen(weet niet meer door wie), het ging over de sterkte van de speed. Nou er is tegenwoordig ook nog wel speed van hoogwaardige kwaliteit. Het geluk is dat je het tegenwoordig kan laten testen. Nou is het zo dat, ook al is de speed nagenoeg zuiver (70%+) dat, deze ook weer door iedereen anders wordt ervaren. Sommige maten van me vonden het zelfs slecht, terwijl ze bij speed getest op 32% roepen dat het de shit is. Het is allemaal puur subjectief.

:rockband: jullie kennen mij nog niet :rockband: :rockband:

IK :kots: van elk persoon die zegt mijn verhaal te herkennen en het zelf meegemaakt heeft.

Er is niemand in heel Nederland die mijn geschiedenis kent of zelf mee heeft gemaakt. Immers bezat ik bergen ,. bergen met geld. Juist is bezat. Bezit niets meer.

Waarom ik mij geregistreerd heb is een aantal uitspraken op dit forum. Slaap en droom problemen.

Tweede item de jaren 90 en fisher of whatever ze het noemen.
Wat ik nog steeds mis is een verhaal van vòòr die Fisherpillen. De meest krachtige XTC is de wonderpil van inderdaad 20 euro. Dat klopt bijna. Een pil kopen was 40 gulden.

Dat geloven jongeren bijna niet en geef ze gelijk hoor. Dat is een hoog bedrag voor slechts èèn klein pilletje ter grootte van een Paracetamol. Vraag mij niet om kleur. Weet wel maar dan herkent iemand het zg weer en neemt mijn verhaal over en maakt het zijn verhaal.

Mag ik hier een echt leuk verhaal doen dan zal ik die eerst eens goed op papier zetten en later in goede en leuke vorm hier. Het gaat over de begin tijd des House.....en dat is anders dan jullie denken of zien op TV. Op Tv is allemaal mooie voorhouden van Commercieel gedoe. Ach die paar pilleneters en verhalen..Ik schrijf een verhaal van muziek discotijd die overgaat naar New Beat en Acid,....en daarna begon house pas...Het allereerste house nummer in Nederland is Anastasia geweest. Niet de band maar songnaam...Anastacia eerst intro..music meastro, please,...

Na 13 seconde barste het nummer los. Op dat moment stonden we in de discotheek Galaxy in Den Bosch die niets te maken had trouwens met house hoor. Ja,..algemene nummers uit top40 enz. Goldfinger daartegen is een ander verhaal. Barroccie net zo gaar,..en meer namen die de meeste niet kennen.

Ik haal een paar dingen aan die je later leuk gaat vinden. Ik kom hier terug. Nu even over die XTC fisher....Dat was een sterke pil met het love gevoel he...Maar het was het begin van het einde wat echte echte XTC betreft.....Ik kom hier allemaal op terug.

Vind het erg gaaf dat jullie er zijn......groetjes uit Den Bosch...van mij Peter :wave:

Vannacht beleefde ik avontuur aan de overkant van het water. We hadden net lekker gerepeteerd.. :rockband: .. ... :rockband: :stoned: en de sfeer was naar de situatie.. :stoned: :beer: :smoke: ( zij die het niet snappen,...blow en fanta) mag zelf invullen welke fanta......haha...ik leerde dat in de gevangenis.( zonder rijbewijs en OBM) bleef rijden)...overkant is gewoon de weg kwijt zijn......

Als ik daar aangekomen ben weet ik niet eens waar de andere jongens zijn. Ik zoek en kijk en zie niks en kijk nog n keer.....Loopt er een spin...pat....s'nee Nee bedoel ik. Waarom zou ik haar doodslaan denk ik....Hoe zou ik het vinden op straat te lopen en iemand me met een krant neer mept. Hahahahahaha :beer: ff proosten boys. uhuhu n trekkie ,,...en merken jullie dat nou niet.

Haha...droom ik op n forum te zijn gekomen en een verhaal heb geschreven als reactie op wat ik dacht dat ik las...Bert :rockband: sla even n toon aan.. :rockband:

Ja stop maar weer. Kweet al wak heb gedaan. Iets over vroeger en fisherman pillen en Eva en Yves.
De orginele bericht sprak over de betere tijden van de echte xtc pillen met dat Love...gevoel. Nou lijkt het alsof die knul zijn verhaal zat te verzinnen. Immers reageren meer mensen het niet helemaal klopt.

Eerst moet ik dat hele eind terug zien te komen over water. Maar,...het is mijn waterpijp(is gezegde en niet echt he) jaja. gebeurtenis en ik kan alles bedenken terug te komen. Ik wist niet dat ipv een joint je zó stoned worden kon van een paar plastic buizen in elkaar geflanst. Hahahahaha

Maar even terug naar de les. De XTC Fisherman les. Hij verteld het misschien te soft. Hij heeft toch deels gelijk en het klopt deels wel. Vraag niet om welke naam op welk moment in was. Er is maar èèn echt XTC middel op de markt geweest en dat waren pillen die heer Fisherman ook niet kent. 1994 was het begin van het einde van de kwaliteit waarmee het de nederlandse markt veroverd had. Ineens ging iedereen het maken en de ene was nog slechter van kwaliteit dan de ander.......De goeie werden zeldzamer. De laatste ....ik had er 700 pillen van 40 gulden elk.

Niet om te verkopen. Flikker op en blijf van mijn pilletjes. Hahaha ja echt voor mezelf en degene die die avond mee gaat. Ben jaren wezen housen. Van donderdag tot maandag. Maandagavond was horeca nigt voor kasteleins. Kwam hazes in Goldfinger of gingen amsterdam..Helemaal van de kaart en wat we hebben meegemaakt is eigenlijk niet te geloven.

Zelfs in films zie je dat niet. Heeft iemand wel een een levensbedreigende situatie gehad in een discotheek. Zo erg dat het zeker was we er niet levend zouden uitkomen. Ik noem geen naam,..naamplaatsen enz. Mijn broer had de smaak te pakken maar begon altijd steeds harder te praten tegen iedereen. Dan krijgt hij ineens mot met n kut gast in n kuttent. Buiten staat een dure auto geparkeerd maar erger was er n stereo van ongekende vorm inzat. Dat hadden zij echt wel gezien. Lang verhaal inkorten. Zij waren niet vies van drugs zag ik op wc. Zonder mijn broer te vertellen gaf ik elke keer als een van hen naar de wc ging n xtc pilletje. Ik liep hem dan achterna zg om te zeiken en maakte een mooi praatje. Zij waren wel kwaad maar als je laat zien en je rustig houdt kom je ergens. Na een half uur begon het te werken ..Een voor een zag je ze veranderen. Na de laatste zeg...Broer,..jas aan en wegwezen. deur open ,.auto in ,...vroem en muziek keihard aan en weg. Hahaha Bleek gevaarlijkste kroeg van Nederland te zijn en hebben iets ongeloofelijks gedaan dat goed afgelopen is.....Elke persoon daar had n wapen bij...

Zijn fisher was al van de aflopende goeie pillen. Hij heeft nog geluk gehad.
De sex is met geen pen te beschrijven. Dat vertel ik nog allemaal .....Het was een onvergetelijke Supertijd….Laat ik het anders zeggen….ALS IK NU DIE ZELFDE XTC VOOR 1990 HAD GING IK DE REST VAN MIJN LEVEN HOUSEN.

De pil die door een vriend,...( lekker vrindje haha) in mijn mond gestopt werd is het begin geweest van 30 jaar aan de emotiedrugs. Kan ook 25 jaar zijn. Reken zelf maar uit. 27 jaar. Eerst kwam ik in contact met 'Speed'. Ik de peer en uitgaans man van Den Bosch die alleen bier dronk.

Een kennis had een garage. Het was een groote oplichter maar tegelijk kon je er wel altijd terecht. Dag en nacht. Als je nergens van af weet denk je niet daarover na. Hij zal wel uitslapen dacht ik. Het kon me niet schelen. Mijn auto's waren altijd voorzien van een stereo die zelfs Nino Hooymans nooit gehoord had. Op n dag demonstratie bij die hifi auto inbouwzaak te Kerkdriel.

Ik wist dat niet. kom aangereden en zie n hoop drukte. Heb volume open gezet ,...uitgestappt en naar binnen. deur op slot. Ik denk in twee minuten de hele zaak bij mijn auto stond.

Jongens ik ben vanaf vijf muzikant en geluidsman en apperatuur gek,..ik weet echt wel hoe je van n auto een discotheek maken kunt. Maar goed. Ik ging elke dag naar Noorwijkerhout. Had daar n keigaaf wijf zitten. Echter had ik ook en zwangere vriendin thuis.

Dit wordt een super leuk verhaal maar wil het niet in een keer vertellen. Begin het in armen te voelen. Mannen,..ik ben inmiddels twee x ouder,,,,,is 54 he...hahaha ben 49 en leef nog net zo gaaf als toen. Echter is het geld weg en het uitgaan mis ik vreselijk veel. Ik zou willen mensen me meenamen...Maar ook dat is n ander verhaal. Ik ga het hebben over wat het mij gedaan heeft....30 jaar speed en Xtc....cocaine vind ik niks en GHB is rommel...Kan ook niks aan doen..

Ik ga eerst lekker slapen maar het werkt nog allemaal,......zou het me lukken...Hahaha grt peter
ps....peerorganist.nl de andere kant.....biografie op aflevering. Komt bij man bijt hond en peter ooms vertel zijn verleden.. Heb geen woord hierover gezegd hoor...SSttttt niks zeggen he.

Zo iets heftigs heb je vast nooit gezien op tv. En wat je ziet is nog niets. Ik zou zo graag jonge mensen willen helpen maar zou niet weten hoe dat aan te moeten pakken. Ik ben geen sukkel en hou niet van standaard protocollen. Doen is beter. De zwerver in het park snachts.....ik ga dan even terug naar huis en haal brood en bier. Leg ik op die bank vd zwerver en rij verder....Lief he hahaha

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik snap eerlijk gezegd helemaal niets van je bericht, maar misschien dat er anderen zijn die er meer van begrijpen! :confused:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Zouden 'Gen' en 'Peter Drugsman' niet dezelfde kunnen zijn? :)

Heb ook wat gelezen over jaren 90...en pillen en house ofzo... meer moeite doe ik niet om het uit te lezen. Snel ff diagonaal erdoor, verder ga ik niet :)

Fool

Badass junkie
Volgens mij heeft Peter in ieder geval last van dezelfde ophemeling van herinneringen als Gen.

mb90

Het klinkt een beetje als zo'n vaag gesprek wat je wel eens hebt op feesten :P Je begint je zin en eindigt met iets totaal anders dan je eigenlijk wilde zeggen, begint je volgende zin... "shit, waar hadden we het ook al weer over?" Misschien was hij lekker aan het trippen toen hij het typte... Ik kan er in ieder geval ook niet veel wijs uit maken... :)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
mb90 zei:
Het klinkt een beetje als zo'n vaag gesprek wat je wel eens hebt op feesten Je begint je zin en eindigt met iets totaal anders dan je eigenlijk wilde zeggen, begint je volgende zin... "shit, waar hadden we het ook al weer over?"

:tearsofjoy: Inderdaad ja haha

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
mb90 zei:
Het klinkt een beetje als zo'n vaag gesprek wat je wel eens hebt op feesten Je begint je zin en eindigt met iets totaal anders dan je eigenlijk wilde zeggen, begint je volgende zin... "shit, waar hadden we het ook al weer over?"

Haha ja, zeer herkenbaar!

Van Peter.

Het spijt me ik deze stomme en domme berichten geplaats heb. Onder invloed van middelen kwam ik per ongeluk op dit forum. Ik wilde niets meer dan een bijdrage leveren en vertellen over XTC in andere tijden.

Dat is GIGANTISCH misgegaan. Ik ben nu dus nuchter en besef me de stommiteit. Hoe verwijder ik de berichten. Later zal ik het verhaal dat ik kwijt wil vertellen op de juiste manier. Vèèl veel korter natuurlijk...

Groetjes van Peter..... :sunglasses:

P.S. Enne ,..nee ik heb geen last van vroeger of wat dan ook. Xtc bestond in den beginne uit andere stoffen. MDME was de hoofdstof dacht ik. Werd verboden en MDMA werd het hoofd middel. MDMA geeft een totaal ander resultaat. Niet beter of slechter maar anders.

Zo beter...haha

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Haha dat verklaard een hoop. Berichten kunnen niet verwijderd worden na bepaalde tijd. Voel je vrij om nuchter nogmaals te schrijven :wink:

MDME heb ik nooit van gehoord, weet je daar meer van?

Fool

Badass junkie
Haha, ik denk niet dat iemand hier je kan aanrekenen dat je onder invloed een beetje enthousiast wat aan het typen was :P

Een ander stofje zou het misschien kunnen verklaren, alhoewel mij MDME erg onplausibel lijkt. MDME is een redelijk obscure stof waarvan ik slechts enkele berichten kan vinden en waarbij deze stof een 'legale' RC is.

Ik zal vertellen hoe ik aan die informatie ben gekomen. Dat staat in een artikel en zal dat gaan opzoeken. Dat kost wel even wat tijd.

De redens dat drugs in mijn ogen zijn veranderd van kwaliteit/ of stoffen is meer een begrijpelijker
verhaal. Toen drugs als XTC op de markt kwam was zij niet te vergelijken met heden. Het verhaal of drugs echt minder van kwaliteit zijn is voor iedereen weer een vraag.

Het feit dat je met èèn pil vele uren kon doen klopt echt. Ook de prijs van FL 40 gulden per stuk.
Iedereen zal meteen begrijpen dat producten worden nagemaakt. Ik denk dat het de reden is van verminderen van de echte effecten die de eerste XTC gaven. Jongens....al je zo'n pil nu zou hebben werd je multi miljonair. Er kwamen steeds meer xtc makers op de markt en ik vermoedt het orginele recept verloren gegaan is in de loop der tijd. Dat is ook zo bij Speed.

Dat kan ik niet in een keer vertellen. Speed zou ook worden toegepast bij Astronauten en soldaten in oorlogstijd. Zelfs Churchil en Hitler hebben dat gebruikt. Kijk maar op Discovery.

Om heel eerlijk te zijn tegen jullie.....mis ik die goede drugs. Ik val er never iemand mee lastig.

Junk zul je denken. Echt niet en ook weer wel. Gelukkig ben ik verzekerd van een goed leven. Heb n huis gekocht en niets van mijn geld verdwijnt naar drugs. Het dubbelleven ik leid is soms zeer zwaar. Ik zoek het nog op waarvan ik gelezen heb over MDME en MDMA.

Dat kan niet moeilijk zijn maar was onder invloed. Ik zocht het direct op nadat ik jullie verhalen las. Dus gisteren en daarvoor.

Komt eraan maar nogmaals kan even paar dagen duren. Moet ook nog werken en heb muziekles.

Ik ben organist....en niets anders dan muziek maken en luisteren naar House...gewoon goeie house dan he. tot later....grt peter :wink:

ik moet even een ding kwijt.

Met mail heb ik vaak problemen. Mensen begrijpen me soms niet. Ik spring letterlijk van de hak op de tak oid. Haha

Echter na een poosje vind je er een patroon in. Het is ook zoveel...Dertig jaar gebruiker en genieter van house feesten. Dat kun je niet allemaal in de juiste volgorde beschrijven. Ik zal mijn best gaan doen om strak en korter te noteren.

Mens is niet te oud te leren toch? In 98 heb ik een zeer heftig auto ongeluk meegemaakt waarbij in het dashboard van een grootte auto,....wegens het niet dragen vd gordel ,.mijn gezicht ingedrukt was.

Op de foto later zag je echt mijn gezicht...En toch leef ik nog en ben vrder weer redelijk bovenop gekomen. Kostte tien jaar van mijn leven. dat wel. Ben geheel anders gaan denken over zaken....zowel voordeel dan nadeel. tja....als je dat weet kun je er wat mee.

Gelukkig heb ik iemand die veel om mij geeft en de peter van vroeger kent. Zij is een diamant zonder we elkaar aanraken. Hebben ieder een eigen partner en zijn trouw naar de ander. Zo tof he

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
peter Drugsman zei:
P.S. Enne ,..nee ik heb geen last van vroeger of wat dan ook. Xtc bestond in den beginne uit andere stoffen. MDME was de hoofdstof dacht ik. Werd verboden en MDMA werd het hoofd middel. MDMA geeft een totaal ander resultaat. Niet beter of slechter maar anders.

Ook begin jaren 90 bestond XTC uit MDMA. MDME bestaat waarschijnlijk niet, het lijkt erop dat met MDME óf MDEA óf MDMEO bedoelt wordt. MDEA kwam begin jaren 90 wel voor en is een minder potente versie van MDMA. MDMEO staat vrijwel alleen in Phikal en is nog minder potent. Waarschijnlijk heb je dus gewoon MDMA gehad :)

gen

peter Drugsman zei:
Ik zal vertellen hoe ik aan die informatie ben gekomen. Dat staat in een artikel en zal dat gaan opzoeken. Dat kost wel even wat tijd.

De redens dat drugs in mijn ogen zijn veranderd van kwaliteit/ of stoffen is meer een begrijpelijker
verhaal. Toen drugs als XTC op de markt kwam was zij niet te vergelijken met heden. Het verhaal of drugs echt minder van kwaliteit zijn is voor iedereen weer een vraag.

Het feit dat je met èèn pil vele uren kon doen klopt echt. Ook de prijs van FL 40 gulden per stuk.
Iedereen zal meteen begrijpen dat producten worden nagemaakt. Ik denk dat het de reden is van verminderen van de echte effecten die de eerste XTC gaven. Jongens....al je zo'n pil nu zou hebben werd je multi miljonair. Er kwamen steeds meer xtc makers op de markt en ik vermoedt het orginele recept verloren gegaan is in de loop der tijd. Dat is ook zo bij Speed.

Dat kan ik niet in een keer vertellen. Speed zou ook worden toegepast bij Astronauten en soldaten in oorlogstijd. Zelfs Churchil en Hitler hebben dat gebruikt. Kijk maar op Discovery.

Om heel eerlijk te zijn tegen jullie.....mis ik die goede drugs. Ik val er never iemand mee lastig.

Junk zul je denken. Echt niet en ook weer wel. Gelukkig ben ik verzekerd van een goed leven. Heb n huis gekocht en niets van mijn geld verdwijnt naar drugs. Het dubbelleven ik leid is soms zeer zwaar. Ik zoek het nog op waarvan ik gelezen heb over MDME en MDMA.

Dat kan niet moeilijk zijn maar was onder invloed. Ik zocht het direct op nadat ik jullie verhalen las. Dus gisteren en daarvoor.

Komt eraan maar nogmaals kan even paar dagen duren. Moet ook nog werken en heb muziekles.

Ik ben organist....en niets anders dan muziek maken en luisteren naar House...gewoon goeie house dan he. tot later....grt peter :wink:

ik blijf erbij de pillen van de jaren 90 waren gewoon van een uitzonderlijke kwaliteit,niet meer te verkrijgen.
kijk op you tube eens naar de documentaire van we gaan nog niet naar huis(house) op het einde komt er een dealer in zicht,hoor maar eens wat hij te zegen heeft.
er is zoveel op het net te vinden van de xtc en uitgaansleven.
eind jaren 2000 waren de balmoral,baccacio,carat ,extreme,globe,the max enz.... allemaal gesloten het liep gewoon uit de hand.
de bollen van toen xtc dus daar kost je dagen op blijven doorgaan,zonder kwaliteitsverlies.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Grappig dat dat vroeger dus wel bestond en dat tegenwoordig in de wetenschap daar niets over bekend is. Er bestaan geen middelen waar je dagen mee door kunt gaan zonder kwaliteitsverlies en zonder klachten. Als ik jou dus moet geloven was er 15 jaar geleden een middel wat nu volledig van de aardbodem verdwenen is en wat alleen jij nog kent.

Sterk verhaal man...

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja maar in een pilletje en dan dagen door gaan? Moet je er flink wat slikken! En dan heb je waarschijnlijk nooit de echte MDMA ervaren, anders zou je het niet vergelijken :P

Fool

Badass junkie
Orale Meth schijnt aardig lang door te werken, daarbij, als je dagenlang doorgaat zul je vast wel eens redosen. :P

Heb wel vaker gehoord dat Methamfetamine wel een gevoel van MDMA in zich heeft, al zal het natuurlijk best verschillend zijn, zouden sommigen vast wel een deel ervan herkennen. Als je naar Amerika kijkt zweren mensen erbij dat hun Methylone de echte "MDMA" is en als je ze een MDMA-pil geeft, zullen sommigen zeggen dat het neppe zooi is.

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Als je af en toe bij blijft nemen kun je in principe meerdere dagen achterelkaar door blijven gaan met methamfetamine, al wordt je na twee dagen binnen een week vooral wazig (ook bij 3 losse avonden binnen een week wordt je bij de derde avond vooral wazig). Een paar dagen tot halve week pauze is al genoeg om weer het volle effect te krijgen. Het heeft wel gedeeltelijk hetzelfde effect als MDMA, maar aanzienlijk lichter en het heeft meer het egoïstische van sos dan de liefde van MDMA.

Fool

Badass junkie
Maar dat egoïstische van cocaïne is ook erg persoonsafhankelijk, de enige twee keren dat is sosa gehad heb, werd ik eerder wat meer empathisch dan egoïstisch. Zo heb ik dat bij meerdere personen hier ervaren, zowel dat menen meer empathisch als meer egoïstisch werden.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Maar dat egoïstische van cocaïne is ook erg persoonsafhankelijk, de enige twee keren dat is sosa gehad heb, werd ik eerder wat meer empathisch dan egoïstisch. Zo heb ik dat bij meerdere personen hier ervaren, zowel dat menen meer empathisch als meer egoïstisch werden.

Precies wat fool zegt, ik voel me helemaal niet een koning als ik sos gebruik. Van 5 of 6 keer dat ik het nu gebruikt hebt, heb ik het niet als heel bijzonder ervaren. Wel wat scherper hoor, maar ik denk dat de kwaliteit ook niet altijd even goed is. Daarnaast pakte ik er ook vaak pep bij, zou ook wel niet echt bevorderend voor de cocaïne effecten zijn. :rolleyes:

Plainrisingwizard

Ik ben ook wat ouder en heb de jaren 90 ook meegemaakt.
Ik kan de bovenstaande verhalen alleen maar bevestigen.
Ook ik heb jaren geen xtc gebruikt en toen ik weer nam, haalde die het niet bij vroeger. Dit waren rode supermans en nintendo`s. Mijn favoriete pillen uit de 90er jaren waren roze tonnetjes. Heerlijk waren die. Het love gevoel was zo groot en intens dat je het gevoel kreeg uit elkaar te spatten. Ik snap dat een stof een stof is en als die hetzelfde is, dit niet uit zou moeten maken. Toch blijft het opvallend. Misschien dat het met tolerantie te maken heeft, maar vroeger had je ook goede of slechte pillen. De pillen van tegenwoordig lijken gewoon matige pillen, in vergelijking met de echt goede van vroeger.
Ik moet wel zeggen dat gewone kristallen wel nog een goede uitwerking hadden, enkele jaren terug. Ik snap dat dit ook weer dezelfde stof zou moeten zijn als in pillen, maar misschien moet ik dat dan toch maar weer eens gaan proberen, voor de zekerheid.

Plainrisingwizard

PS : ik heb vroeger wel eens gehoord dat er in elke XTC pil altijd een klein beetje speed zat. Je had natuurlijk speedpillen, om snel geld te verdienen. Maar daarnaast zat er in alle echt goede pillen altijd een heel klein snufje speed, om het effect te verbeteren. Althans, dat had iemand mij wel eens verteld. Ik weet dus niet of dit zo is, maar dat zou eventueel nog een verklaring kunnen zijn. Dat dit tegenwoordig wordt weggelaten.

Fool

Badass junkie
Alle mensen die tegenwoordig een beetje speed bij XTC snuiven merken dat het echte XTC-gevoel minder wordt. Daarnaast is die combinatie ook nog eens extra slecht voor je koppie.

Waarschijnlijk is het gewoon deels het 'ophemelen' van het effect door de tijd heen en daarnaast tolerantie kweken. :)

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Is het niet gewoon zo dat "vroeger" de mensen ieder weekend beste hoeveelheden gebruikte? Ik ken wat oudere party gangers en die vertellen vaak over overmatig gebruik en dagen door gaan. En dat destijds weinig bekend was over de risico's, gevaren en hoe veilig te gebruiken.
Kan het niet zijn dat je vroeger gewoon enorm drugs hebt misbruikt. Hierdoor een flinke tolerantie hebt opgebouwd die niet meer is weggegaan? Dan werkt xtc dus bijna niet meer en lijkt het heel anders. Ligt niet aan de xtc maar aan jezelf.

Ik ben 13 jaar geleden begonnen met xtc. In het begin was het een en al love gevoel, heel sociaal, veel willen praten en toen kreeg ik er enorme energie van. Kon zo een avond, nacht en ochtend doorgaan op 1 pil.
Nu jaren later. En flink misbruik in de beginjaren. Is de ervaring en het gevoel wat xtc geeft totaal veranderd. Het lijkt alsof xtc minder goed werkt. Het werkt anders. Korter en de ervaring is veel minder intens. Geen love gevoel, weinig sociaal en de energie is ook minder. Maar dit ligt aan mij als persoon. En niet aan de xtc. Want het is nog steeds hetzelfde als 13 jaar geleden. Schone hoog gedoseerde pillen en zuiver MDMA kristal.

Dr. MD

Mijn eerste xtc pil was in 2004 en die eerste pillen voelden ook veel beter aan..

Ook al gebruk ik niet eens veel, je lichaam went er wel aan, en het voelt gewoon wat minder intens, werkt sneller uit, ...

ook zat er wss een beetje speed bij de pillen geperst toen, als je dat doet dan lijkt de pil veel beter ( van horen zeggen natuurlijk :sunglasses: )

de stof MDMA zelf is alleszins nog altijd gewoon dezelfde als in de jaren 90

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Die eerste pillen zijn gewoon altijd de beste. Men eerste was tien jaar geleden, denk dat er in die snoepjes toen mss 80mg zat, af en toe es een zogezegde "dubbele" van 120mg. Slikte er 2 a 3 op een avond en had geen zorgen. Was helemaal waus super loved up! Ik hou die herinneringen voor altijd bij want zoals de eerste 5x heb ik het nooit meer ervaren en dat verwacht ik ook niet meer van X... Vroeger was gewoon alles leuker :sunglasses:

Dr. MD

het zal wel een combinatie van de 2 zyn;
- gewenwording
- en vroeger zat er mss een beetje speed bij de pilletjes geperst. Dan zou je de mdma in de pil nl. veel "intenser" ervaren..

Voor mij hoeft het niet, want de combinatie speed/mdma is extra slecht voor je hersenen

het mdma gehalte zou immers weer aan het stijgen zijn de laatste jaren... volgende keer laat ik myn pil alleszins teste, ben eens benieuwd

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Dr. MD zei:
en vroeger zat er mss een beetje speed bij de pilletjes geperst. Dan zou je de mdma in de pil nl. veel "intenser" ervaren..

Volgens mij wordt het mdma gevoel JUIST minder intens als je speed erbij gebruikt... Dat is tenminste mijn ervaring en dan weet ik wat ik geslikt heb :P

Hoksa

Newbie
Ik heb net de hele post doorgelezen, en het is nog niks gezegd over de welbekende serotoninereceptoren (oftewel 5-HT receptoren). (1)

Zelf ben ik 22 jaar oud en heb nog maar 2 jaar ervaring met XTC / MDMA. Mijn eerste keer weet ik niet meer zoveel van, toen had ik een laag gedoseerde halve pil gehad, en die had niet zoveel effect. Ik denk dat ik toen te weinig had om echt in de feeling te komen. 6 weken later heb ik één gele ferrari (2) gehad, en daar ben toch wel zeker 6 uur op door gegaan, alhoewel de effecten na 3-4 uur al wel minder werden. Mijn laatste keer was in augustus. Toen heb ik anderhalve rode supermans (3), steeds een halfje per keer, en daar ben ik ook maar ongeveer 6 uur op door gegaan. Toen werd het love gevoel al zelfs binnen één uur na het inkicken minder.

De reden daarvoor is denk ik omdat de serotonine receptoren permanent kapot gaan door het gebruik van MDMA (4). Dit betekent dus dat de mensen uit de jaren 90 nu nog net zoveel receptoren hebben als toen ze gestopt zijn met het gebruiken. Het aantal receptoren is echter wél lager dan hun eerste keer.

Wanneer er minder receptoren zijn, is er ook minder serotonine aanwezig. Zie het als een soort rijpe paardenbloem. Hoe minder paardenbloemen er in iemands hersenweiland staan, hoe minder capaciteit er is om die mooie witte vruchtjes in op te slaan. Tijdens het gebruik van MDMA worden zo goed als alle vruchtjes losgerukt van de steel en wordt de steel tijdelijk onbruikbaar en sommige zelfs helemaal vernield. Dit komt doordat MDMA er ook voor zorgt dat er tijdelijk geen serotonine opgenomen kan worden.

Het feit dat de old-school ravers onder ons de huidige effecten van pillen minder ervaren, komt dus waarschijnlijk door het aantal aanwezige receptoren wat minder is ten opzichte van hun eerste keer. Dit in combinatie met de redenen die al genoemd zijn, zoals goede herinneringen of de aanwezigheid van andere stoffen in de pillen, zorgt ervoor dat ze de huidige pillen als slechter ervaren.

1 - http://en.wikipedia.org/wiki/5-HT_receptor
2 - http://www.pillreports.com/index.php?pa ... l&id=29734
3 - http://www.pillreports.com/index.php?pa ... l&id=33378
4 - https://www.youtube.com/watch?v=jEAr7ThsYew (<- aanrader!)

Fool

Badass junkie
Mwa, je stelt sommige dingen wel héél simpel nu. Daarnaast is dat filmpje ook niet heel erg correct. :P

De serotonine-receptoren gaan niet persé kapot door MDMA gebruik, ze trekken verder terug in de celwanden totdat er een tijdje minder geprikkeld wordt. Receptoren gaan echt niet zo snel kapot en het is nog helemaal niet bekend of MDMA dit(in normale doseringen) überhaupt wel voor elkaar krijgt. Wat wél aan de hand is, is dat MDMA de releasing-agents in je zenuwuitlopers kapot maakt, dít is zo lastig te herstellen en veroorzaakt semi-permanente tolerantie.

Ik ben het wel met je eens dat de bovenstaande dingen komen door soort van tolerantie die over te jaren ontstaan zijn/veredeling van gedachtes.

Dr. MD

@ MusicIsLife :

Ik heb ook eens een pil met een beetje speed bij te pakken gekregen.. ik had al vaker gehoord dat dat extra straf zou worden. Dus maar een halve gepakt, en helemaal balls to the wall. ja top avand wel( :mrgreen: ) Maar kreeg ook een hele harde come down derbij !

MDMA pillen met beetje speed : nooit meer
dat is ook een hele slechte combo voor je hersenen naart schijnt

mijn volgende pil ga ik toch late testen

Bovenaan