en hier dan fokker zelf
Dus je wilt fitness met speed combineren? Ik zie het nut niet, je spieren zijn je niet dankbaar om je speed dus massa winnen doe je niet, wss alleen inleveren. En voor je vetverbranding hoef je niet te sporten als je loopt te snuffelen, dat verbrand ook wel zonder te sporten.
Er is maar 1 manier en 1 manier alleen om tot een vin diesel figuur te komen, WORK YOU ASS OFF. Als je niet afvalt dan beweeg je te weinig of je eet te veel. It's as simple as that. Je hebt zo wel dingen als aanleg enzo, maar ook dat wordt meer als excuus gebruikt als dat het de verantwoordelijke factor is. Je hebt zo ook zuinig en minder zuinige auto's, maar hoe zuinig of onzuinig ie ook is, als je niet tankt en je blijft rijden is uiteindelijk de tank leeg. Zo is je lichaam ook, jij eet (tankt) brandstof en als je beweegt (rijd) wordt eten (brandstof) verbrand. Als jij niet afvalt tank je dus te veel en rijd je te weinig, je moet dus meer gaan rijden en minder gaan tanken en dan val ook jij af. Even zoeken naar wat jou lichaam gemiddeld verbruikt per dag, en vervolgens een voedingspatroon nemen van bijvoorbeeld het aantal calorieën die je verbrand per dag - 500, vervolgens flink sporten sporten sporten. Als je roept dat het niet gaat wil je gewoon niet hard genoeg. Gezien je je spieren wilt opbouwen is het verstandig om de balans wat extra op proteïne en koolhydraten in je dieet te leggen (proteïne voor spieropbouw en koolhydraten voor extra energie). Probeer zo min mogelijk verzadigde vetten in je dieet te nemen, zijn maar goed voor 1 ding: het dicht slibben van je aderen.
Zorg voor een gebalanceerd eet patroon en workout, dus genoeg cardio voor je verbranding en genoeg krachttraining voor je spierontwikkeling (te veel doen is ook niet goed). Informeer even bij je sportschool, daar kunnen ze je vast helpen om tot een goed sportschema en sportdieet te komen, en geloof mij, als je die zaken op orde hebt zul je versteld staan van je eigen progressie.
No pain, no gain.
PS: Dat weekendgebruik zou ik ook maar opgeven als ik jou was en je verder wilt komen met je training. Ik zelf probeerde laatst eens naar jaren geen speed eens een weekendje mee te doen, resultaat, van 91kg naar 86kg, in 2 dagen, en het gevoel alsof de helft van mn kracht verdwenen was!!! No way I'm touching that shit again!
Ook het eerder genoemde advies van stackers, NIET DOEN! Je zou niet de eerste zijn die een hartaanval krijgt tijdens het bankdrukken met die rotzooi in je lijf!!! Als je beter wilt presteren in de sportschool verbeter dan je techniek, daar is veel meer mee te halen. Al die rotzooi heb je helemaal niet nodig, de enige dingen die ik bij sporten neem zijn proteïne supplementen en af en toe een creatine kuur. Verder helemaal totaal niets en zou het ook niet willen.