FLASHBACK??

Milos

Belezen gebruiker
jowjow,,
hebben jullie ooit een flashback gekregen slash gehad?
ik hoorde gistere dat een vriend van mij een flashback had gekregen een halfjaar nadat
hij een LSD zegeltje had genomen, kan dit wel?
en is het dan even 'hard'?

Milos (een gelukkig en 'gezond' 2oo9 voor iedereen toegewenst ook nog :xtc: )

Milos

Belezen gebruiker
Intoxication zei:
zinloze vraag lijkt mij, v alle tripmiddelen kan je eender welke flashback krijge :wave:

kan, ik heb al zo'n 10tal keren paddo's gedaan en er nog nooit eentje gehad,,
hoe groot is de kans voor een flashback dan eigenlijk? :rolleyes:

tomz0r

Badass junkie
Milos zei:
Intoxication zei:
zinloze vraag lijkt mij, v alle tripmiddelen kan je eender welke flashback krijge :wave:

kan, ik heb al zo'n 10tal keren paddo's gedaan en er nog nooit eentje gehad,,
hoe groot is de kans voor een flashback dan eigenlijk? :rolleyes:

Is nog geen duidelijkheid over en hangt af van de heftigheid van je ervaring.

J0rrit

Badass junkie
Is het wel duidelijk of het feit dat je een flashbak hebt ook iets te maken heeft met het ontwikkelen van een psychose of dat het iets zegt over hersenbeschadiging of ontregeling?

Flaffie

Wijs gebruiker
Flashbacks zijn echt heel vreemd.
Ik heb er al een tijd geen meer gehad.
Wat is een flashback precies? Als je er een keer eentje hebt gehad snap je wat het is.
Het is niet uit te leggen met woorden. je moet het meemaken om te weten wat het is.
Soms zijn ze erg angstaanjagend. Als ik XTC op heb krijg ik meestal flashbacks aan het einde van de trip. Met paddo's heb ik afschuwelijk veel flashbacks al heb ik het idee dat het niet alleen te maken heeft met mijn leven.
Ook heb ik soms een heel erg sterk gevoel dat ik "iets" al eerder heb meegemaakt in mijn hoofd... mijn onderbewustzijn. Dat is helemaal ziek. Is ook niet iets waar je met mensen over praat omdat die je toch niet geloven, in ieder geval de mensen waar ik mee omga.
Ik heb een keer in een paddotrip 34 x achter elkaar een coin flip gewonnen.
Ik vond dat echt heel eng worden omdat ik een gevoel in mijn hoofd kreeg die gewoon heel de tijd zeker wist wat er komen zou. Ik had op dat moment echt geen flauw idee waar ik was.
Dit was overigens een bad trip die mij door dit gebeuren nog verder weg liet zakken.
Er gebeuren gewoon te veel toevallige dingen als ik dit soort drugs tot mij neem.
Het zal wel toeval zijn denk ik dan. Maar het is echt bijna onmogelijk als je nagaat hoeveel kans er bestaat dat er zoiets gebeurd.. pff als ik er nou weer aan terugdenk krijg ik het weer benauwd

Angramar Temenos

Badass junkie
Geen zorgen, er zit een chip in je hoofd die de toekomst kan voorspellen als je een munt gooit. Die doen ze erin zodat ze altijd je gedachten kunnen lezen. Wie zijn ze?

...Meer trippen, dan kom je erachter.

cropp

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Geen zorgen, er zit een chip in je hoofd die de toekomst kan voorspellen als je een munt gooit. Die doen ze erin zodat ze altijd je gedachten kunnen lezen. Wie zijn ze?

...Meer trippen, dan kom je erachter.

ja, luister allemaal naar AT, hij heeft gelijk

ik heb nog nooit een flashback gehad

dfssdfde

Badass junkie
Ik heb nog nooit echt een "flashback" gehad, wel deja-vu's die echt een heel raar gevoel geven.
Iets dat nog nooit gebeurd *kan* zijn, maar toch echt voelt alsof het al gebeurd is.

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Die dingen zijn idd ziekelijk. Ik heb iets 'soortgelijks' meegemaakt op xtc. Maar ik lag in mijn bed 2 dagen na de pillen. En ik viel zo half-in-slaap weetjewel. maar ik raakte in een soort shock. (daarbij had ik trouwens al de hele dag lichte schokjes in mijn hoofd). Ik zat 'vast' in mijn lichaam met m'n ogen dicht en toen kreeg ik dus zo'n flashback, ik vergeet het echt nooit meer want ik kon mijn lichaam niet bewegen en in mijn hoofd was ik op die ene plek. Na een paar seconden was het over en kon ik weer bewegen. Het was erg heftig en ik heb ook echt ff me nachtlampje aangedaan want ik wou liever niet dat het nog een keer gebeurde. Maar je kunt vast ook hele leuke flashbacks hebben. Maar die van pillen lijkt me echt niet leuk hoor

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Een flashback heeft trouwens helemaal niks met het gebruik van drugs te maken, maar het heeft meer te maken met hoe je hersenen werken. Ieder mens kan flashbacks hebben, meestal gebeurd zoiets alleen bij hele heftige ervaringen, bijv, verkrachting, mishandeling of oorlog, maar het kan bijvoorbeeld ook zijn dat je iets ruikt wat je terug brengt naar je kindheid. Zo wordt een flashback dus ook meestal getriggerd door iets wat je herrinert aan een ervaring van vroeger, deze ervaring wordt dan in meer of mindere mate nageleefd.

Drugs, vooral psychedelica, kunnen ook heel heftig zijn hierdoor kan je opdezelfde wijze als hierboven beschreven een flashback krijgen.

zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Flashback_(psychologie) en http://en.wikipedia.org/wiki/Flashback_ ... phenomenon)

azgaza

Badass junkie
Flashbacks kunnen opzich best na een half jaar. Het is meestal niet letterlijk een korte herbeleving avn een trip maar meer een element daar uit, milde korte visual of een trippy gedachte ofzo. Flashbacks kan je ook hebben van herinneringen met bv. geuren en muziek, en dus ook met tripmiddelen. Ik heb het zelf bijna nooit en áls ik het al heb nooit lang of intens, en dat is wel fijn zo. Kan trouwens niet zeggen dat ik me er ooit echt aan stoor ofzo.

pancake

Newbie
pbwebmaster zei:
Die dingen zijn idd ziekelijk. Ik heb iets 'soortgelijks' meegemaakt op xtc. Maar ik lag in mijn bed 2 dagen na de pillen. En ik viel zo half-in-slaap weetjewel. maar ik raakte in een soort shock. (daarbij had ik trouwens al de hele dag lichte schokjes in mijn hoofd). Ik zat 'vast' in mijn lichaam met m'n ogen dicht en toen kreeg ik dus zo'n flashback, ik vergeet het echt nooit meer want ik kon mijn lichaam niet bewegen en in mijn hoofd was ik op die ene plek. Na een paar seconden was het over en kon ik weer bewegen. Het was erg heftig en ik heb ook echt ff me nachtlampje aangedaan want ik wou liever niet dat het nog een keer gebeurde. Maar je kunt vast ook hele leuke flashbacks hebben. Maar die van pillen lijkt me echt niet leuk hoor

dit is geen flashback dat klinkt als 'sleeping paralyses' oftewel slaapverlamming, redelijk zeldzame aandoening. In het begin is het eng, maar het went als je het vaker krijgt.

Slaapverlamming of slaapparalyse is een symptoom van narcolepsie, een slaapstoornis. Kenmerk van slaapverlamming is dat de spieren in het lichaam vlak voor het in slaap vallen of direct na het ontwaken verlamd zijn. De verlamming kan gepaard gaan met hallucinaties (zogeheten hypnagoge waarnemingsstoornissen).

Het verschijnsel is relatief onbekend en er wordt nog maar recent wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Om deze reden is er nog geen zekerheid over de oorzaak van het verschijnsel.

Verlamming van de spieren treedt normaliter op tijdens de REM-slaap. Alleen de oogspieren en het hart zijn dan nog actief. Deze verlamming treedt op ter voorkoming dat bewegingen in dromen echt uitgevoerd worden. Bij slaapverlamming bevindt de persoon zich als het ware tussen droom en waaktoestand in, waardoor hij zich niet kan bewegen. Dit kan zeer beangstigend zijn voor de persoon in kwestie.

J0rrit

Badass junkie
Ik heb wel het gevoel dat 2cb een stuk meer visuele flashbacks geeft dan bijvoorbeeld paddos of lsd.

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
Ik heb het idee dat mensen het begrip 'flashback' zo breed nemen dat het alle vormen van (trip associerend) curieus gedachtegoed omvat.
flashbacks zijn een mythe. Niet bestaand, sprookjes.

al is het ook een erg leuke clip met muziek van Sphrongle en trip tekeningen van Erowid :)
http://flash.f0rked.com/flashback.swf

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Flashbacks zijn geen onzin. 2 jaar terug was ik 3 maanden lang gestopt met alle drugs. En toen ik na die 3 maanden weer voor het eerst een joint rookte kwam ik meteen weer terug in mijn laatste paddo trip die ik zo'n 5 maanden daarvoor had gehad. Het duurde ongeveer een uur, het was minder intens dan de trip in kwestie en ook minder visueel. Maar wel de karakteristieke paddo trip gedachten en visuals. Het was na 1 joint, dus was zeker van dat het niet gewoon extreme stonedheid was.
Ik heb er op dat moment wel van genoten, want de trip in kwestie was ook zeer vrolijk. Een week daarna een fatsoenlijke trip gemaakt omdat die flashback mijn trip kriebels toch wel had aangewakkerd.

Als je het mee maakt dan weet je wel dat het een flashback is. :wave:

Hallo mensen ik had 3 weken geleden voor me eerste keer een pil geprobeerd samen met allemaal vrienden, dit ging best goed ik tripte zwaar op 2 pillen heletijd aan het lopen praten nog op de scooter gereden, en de volgende dag gewerkt bij de jumbo.. Daarna vanacht 3 weken later lag ik in me bed en viel ik eindelijk in slaap met de gedachte dat ik om 6 uur er all weer uit moest voor school, vervolgens krijg ik een droom dat ik in de stad ben met een goede vriend en dat hij word neergeslagen in die droom wou ik er heen rennen maar het lukte steeds niet.. Binne 2 seconden was ik wakker en begon me lichaam te keer te gaan. Ik die nog nooit van de term "sleeping paralyses" had gehoord dacht dat ik was bezeten en begon bijna te janken en bidden want het leek alsof iets me naar beneden duwde en dat ik niet weg zou kunnen komen uiteindelijk hield het op en rende ik als een gek me kamer uit en begon naar me moeder te schreeuwen, rennende kwam me moeder aan en vroeg ze wat er aan de hand was, uiteindelijk vertelde zij mij over de term "flashback" toen ze dit vertellde was ik in 1 keer rustiger en geloofde ik niet meer in geesten, uit eindelijk nu heb ik het op gezocht en kwam ik hier,
Om eerlijk gezecht te zijn is de term "flashback" een fabel voor mijn gevoel, wat ik vannacht heb beleefd voel als een "sleeping paralyses" waar Pancake het over had

En daar bij Dripptone niet beledigend bedoel maar je wist dat als de menselijke brein wilt dat die iets voelt dan heb je een 60% kans dat het dan daadtwerkelijk gebuurt, voorbeeld is de testen die zijn gedaan in rusland met spuitjes met water waarvan werd gezecht dat het een bactierie was en dat vervolgens die gene ziek werd, of wat vast veel meer mensen op deze site hebben gedaan is iemand nep wiet verkoipen waar vervolgens de mensen terug kwamen en zeiden dat ze zeik hadden getript, dus kort om (niet beledigend bedoelt) als jij zolang niet had getript op paddos en je had er goeie ervaringen van kan het zijn dat jij onbewust die trip wou en dat je het zo ervaarde

Bovenaan