Flexibiliteit grow-box

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Beste mede-forummers,

Nu had ik weer een vraag over mijn growsetje:

Kan de box tegen verplaatsing? Ikzelf ga ervan uit dat zolang er nog geen paddo's instaan het weinig uitmaakt?

Mijn gerichtere vraag is dus: Als er eenmaal paddo's instaan, breken zij snel af bij het evt. verplaatsen? En zijn de paddo's zelf gevoelig voor aanraking? Soms zie ik op foto's dat ze tegen de zak of bijna tegen de zak aangroeien, stel je/iets raakt de paddestoel aan door het plastic heen, gaan ze dan al paarsverkleuren/beurs worden met gevolg rotting?

amnesys

Newbie
Ik zou de paddo's niet onnodig aanraken maar ik denk wel dat je ze best kan verplaatsen het beste is om ze gewoon zoveel mogelijk met rust te laten en lekker laten groeien

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Snap ik, maar door omstandigheden is dit wel echt nodig. Het gaat dan wel maar om een paar meter, het is niet zo dat ik ze in de auto moet gaan vervoeren oid.

Maar vooral over het afknakken/beurzen zou ik wat meer info willen weten, of nog beter ervaringen natuurlijk.

Welkom op het forum trouwens :wave:

KoxBox

Badass junkie
Oeewww niet doen!! Als je ze een paar meter verplaatst ontploffen ze!! Netjes laten staan dus...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
KoxBox zei:
Oeewww niet doen!! Als je ze een paar meter verplaatst ontploffen ze!! Netjes laten staan dus...

Oeh, dan zal ik het niet doen nee!

Nee ik ben echt genoodzaakt ze te verplaatsen. Zal ze als ze een cm of 5 zijn niet meer doen, maar vroeg me af of het daarvoor echt kwaad kon.

KoxBox

Badass junkie
Nee, natuurlijk kan dat geen kwaad :) Tenzij je ze op de grond laat vallen en een kudde koeien erover heen loopt...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Oke zo gevoelig zijn ze niet dus.

Ook bij aanraking door het plastic heen verkleuren/beurzen ze niet? heb namelijk veel gelezen van mensen die de paddo's bij het plukken dus lichtelijk aangeraakt hebben ( op andere plekken dan om ze vast te houden bij het plukken) en daar ook paars verkleurden. dit betekend dus dat ze lichtelijk beschadigd zijn, waardoor ze miss konden gaan rotten?

KoxBox

Badass junkie
Als je ze oogst komt er redelijk wat druk op de paddestoel waardoor het verkleurt maar dat heeft niets te maken met rotten. Het is gewoon een reactie op de aanraking ervan.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Snap ik, maar ik dacht aangezien het verkleuren dan zou ontstaan voor het oogsten ( tot 5 dagen daarvoor ofzo) dat de verkleuring dan verder zou gaan en uiteindelijk tot rotting zou kunnen leiden.

KoxBox

Badass junkie
Voor zover ik weet rotten ze alleen als je ze op een verkeerde manier bewaard na het oogsten. Maar zolang ze niet geoogst zijn zullen ze niet rotten. Tenzij dat je ze te lang laat staan natuurlijk.(Correct me if I'm wrong)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Okee, dan hoop ik toch over 1 a 2 weken te kunnen gaan smullen. ( staan nu 8 dagen na het soaken)

Bovenaan