• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Flippen op wiet

PaasHaas

Newbie
Paar maanden geleden heb ik m'n laaste joint gerookt dit omdat de slechte ervaringen telkens terug komen naar het roken van een joint.

Ik heb nu 2 slechte ervaringen achter de hand en ben van plan om nooit meer een joint te gaan roken dit omdat ik automatish ga flippen.

Het begon doordeweeks naar delen met een joint samen met een vriend van me, naar het roken gingen we allebei naar huis en toen ik thuis kwam
ging ik naar me kamer. ik voelde me stoneder dan ooit te voren.

En zat te computeren, opeens begon ik de controle te verliezen over me denken etc.. daar schok ik zo van dat ik het niet meer uit m'n hoofd kon krijgen ik raakte in paniek (vedoofd gevoel, beven, hartkloppingen).

Ik heb toen snel suiker gegeten maar een uur later lag ik nog te flippen in me bed, ik dacht dat het nooit meer overging en dat ik mischien wel een hartaanval kon krijgen door de hartkloppingen uiteindelijk ben ik in slaapgevallen en de volgende dag kwam het flippen opeens terug zelfde
symptonen enzovoord. de rest van de dagen van die week had ik een
onwerkelijk gevoel net of alles niet echt was wat er om me heen gebeurde

Later heb ik er nooit meer last van gehad.. blowen doe ik zoiezo nooit meer.

Dit was m'n tripreport m'n excuses als er fouten inzitten.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
PaasHaas zei:
Paar maanden geleden heb ik m'n laaste joint gerookt dit omdat de slechte ervaringen telkens terug komen naar het roken van een joint.

Ik heb nu 2 slechte ervaringen achter de hand en ben van plan om nooit meer een joint te gaan roken dit omdat ik automatish ga flippen.

Het begon doordeweeks naar delen met een joint samen met een vriend van me, naar het roken gingen we allebei naar huis en toen ik thuis kwam

En zat te computeren, opeens begon ik de controle te verliezen over me denken etc.. daar schok ik zo van dat ik het niet meer uit m'n hoofd kon krijgen ik raakte in paniek (vedoofd gevoel, beven, hartkloppingen).

Ik heb toen snel suiker gegeten maar een uur later lag ik nog te flippen in me bed, ik dacht dat het nooit meer overging en dat ik mischien wel een hartaanval kon krijgen door de hartkloppingen uiteindelijk ben ik in slaapgevallen en de volgende dag kwam het flippen opeens terug zelfde

Tsja dat is mooi klote voor je...
De hersenen blijven een ingewikkeld orgaan....

SpringPack

Experimenterende gebruiker
PaasHaas zei:

EDIT: moet echt beter gaan lezen! ik zie nu dat je niet meer blowt, dus dan maar voor iedereen die gaat flippen:

Blowen kan lijden tot angst, paniekaanvallen, en zelfs een korte drugs-psychose. Dit zijn risico's welke zijn verbonden aan blowen en andere drugs.

Voor elk persoon is het weer anders hoe hij of zij reageert op drugs, ongeacht of je nu kort of lang gebruikt.

Angst & paniek worden vaak uitgelokt door de siuatie waarin je je op dat moment begaf, probeer eens na te gaan of er een factor aanwezig was waardoor je ging flippen.

Als je nu weer gaat blowen dan heb je waarschijnlijk last van het bekende 'cirkeltje', de angst om angstig/paniekerig te worden, begin je zo met blowen dan zul je automatische in paniek raken, blowen versterkt je gevoel. Wil je toch blijven blowen dan raad ik je aan om rustig aan te beginnen geen hoge dosis, en probeer kalm te blijven want zoals ik lees in je verhaal heb je iets met je hart, waarschijnlijk controleer je je harstlag ook regelmatig :wink: en als je merkt dat deze dan te snel is voor jouw gevoel, dan wil je er iets aan doen en dat lukt niet(verzet), zo veroorzaak je paniek(verliezen van controle).

Mocht dit aanblijven, dus geen verbetering, dan kun je beter stoppen met blowen, dan ben jij gewoon een persoon die slecht tegen blowen kan, net als dat sommige mensen niet tegen drank kunnen. Want de paniek/angst kan ook echt verkeerd omslaan en het kunnen symptomen ( als je vatbaar bent ) voor een psychose(kortdurend).

Lichamelijk kun je alleen veel symptomen ontdekken(zoals je zelf aangaf: verdoofd gevoel, beven, hartkloppingen)maar van blowen kun je niet dood gaan, de hartkloppingen zijn een reactie van je lichaam op de angst/paniek, je lichaam komt in een vluchtreactie, ook hier kun je niet zomaar dood aangaan want je lichaam is hierop gebouwd en een paniekaanval duurt maar een paar minuten. Wel kun je meerdere aanvallen krijgen.

Pkoeiaard

Belezen gebruiker
Springpack heeft gelijk, je kan't beter niet meer gaan blowen.

Ik had al paar keren meegemaakt: Ik flip vaak na 3de jointjes.
Is niet als bad-trip bedoeld, vond het lekker om gaan flippen :mrgreen: :mrgreen:
Lekker helemaal knetter... :mrgreen:
Vooral heel diepgang op 1 bepaalde onderwerp en "almachtig zeg zo'n fantastisch onderwerp" terwijl het onderwerp helemaal niet bestaat.
:hearteyes: :stoned: :hearteyes: :stoned: :hearteyes: :stoned: :hearteyes:

fungus

ik raad je ook aan om te stoppen... Bij mij begon het ook zo, controleverlies van soms een half jointje, en kheb drie jaar later nog steeds last van paniekaanvallen af en toe, vaak nuchter. Kzeg nie dat het allemaal door de weed is, maar het lijkt me verstandiger om te stoppen tot je je wat "stabieler" voelt. Kwou dat woord eigenlijk nie gebruiken, maar je snapt wel wat ik bedoel.

savanna

Newbie
Ik herken dit heel erg!! Dat gevoel is echt vreselijk! Stop er alsjeblieft mee, want ik heb er een enorme angststoornis aan overgehouden, waarvoor ik zelfs aan de antidepressiva moest. Ik ben nu bijna twee weken gestopt met blowen en het was heel moeilijk, maar ben toch heel blij dat ik er vanaf ben. Die troep die ze tegenwoordig verkopen in coffeeshops is geen wiet meer, maar gewoon gif.
Sterkte ermee en ik zou echt stoppen met die zooi!!

Mac...

Badass junkie
Ja nja gewoon roken die shit, je gaat toch ook geen dingen doen als je weet dat je je er niet lekker door gaat voelen. Gewoon niet roken die shit en niet zeggen dat ze het wel moeten doen.

Ik herken me heel erg in dit verhaal.
Ik heb ook 2 x gehad dat het helemaal fout ging.
Bij mij uite zich dat in een verdoofd gevoel.. in mn gezicht en benen etc.. alsof die niet van mij waren. En als ik bijvoorbeeld een tafel aanraakte alsof deze van klei was, dit is erg vreemd op zo'n moment want je weet gewoon dat het niet kan..
En als mensen tegen me praatten leek het alsof ze het niet tegen mij hadden.
geen controle meer..
overal verbanden in zien.. maar dan tot in het irritante toe..
voor mijn gevoel alsof mn hersens oververhit raakten :P
Zelfs een x het gevoel gehad of ik uit mn lichaam ging.. en dood zou gaan
haha zo druk maakte ik me.
Daarna nog een week last van gehad
en daarna kwam het ineens terug zonder dat ik iets gebruikt had.
alsof er iets knapte in mn hoofd en ineens mijn zicht geluid etc veranderde.
ook het gevoel van ruimte veranderde dan.
en alles leek ineens enorm groot
alsof ik werd weg gezogen ofzo.

dit klinkt allemaal erg vaag.. maar beter als dit kan ik het niet uitleggen
conclusie
mm'kay geen weed meer voor mij

en voor de mensen die ooit nog een slechte erva\ring als deze krijgen.
Good luck..en vooral rustig próberen te blijven..

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
flipte ik maar zow op wiet :mrgreen:

nee effe sirieus :sunglasses: denk dat je beter kan stoppen met blowen meschien heb je wel aanleg voor iets een vriend van mij heeft ook een keer besloten om te stoppen omat hij helemaal ging flippen hevig trillen en vaag zijn

hij is toen 3 maanden gestopt en blowt nu wel weer maar hij doet het nu niet wekelijks meer

Popsa

Newbie
Als je het niet meer voor je plezier doet of het ook niet meer fijn is waarom zou je het dan nog wel doen ?

Voelt het niet goed -> Doe je het niet meer
Voelt het wel goed -> Doe je het nog

Als je iemand bent die moeite heeft met los laten zal je hier wel sneller problemen bij krijgen. Zelf heb ik hier ook wel vaker last van gehad, omdat ik altijd zo diep begon na te denken, tot ik uiteindelijk er zelf niet meer uit raakte. Maar dit waren altijd momenten waar ik het zelf moeilijk had.

Zelf rook ik niet niet meer omdat ik er geen voordeel meer uit haal. Vroeger was ik stoned en was alles grappig en eenvoudig. Maar nu, wordt alles elke keer veel diepgaander en raarder.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Hellraiser_[NL] zei:
flipte ik maar zow op wiet :mrgreen:

nee effe sirieus :sunglasses: denk dat je beter kan stoppen met blowen meschien heb je wel aanleg voor iets een vriend van mij heeft ook een keer besloten om te stoppen omat hij helemaal ging flippen hevig trillen en vaag zijn

hij is toen 3 maanden gestopt en blowt nu wel weer maar hij doet het nu niet wekelijks meer

Dit "tripreport" stamt uit 2006, denk niet dat de ts je advies nog leest... :rolleyes:

alcoholist

Wijs gebruiker
de wiet heeft nu bij jou Paniekaanvallen opgewekt, daar komt je voorlopig(NOOIT MEER) van af, hier kon je niks aan doen,weed is dus een drugs die voor jou compleet niet geschikt is.

Bxl

Heb ongeveer hetzelfde mee gemaakt.
Ik doe normaal nooit weed maar omdat mijn vriendin erom zaagde besloot ik toch nog maar eens te doen.

Op een lekker relax dagje bij me thuis met mijn vriendin en vriend, ik had wat weed die vriend wat "shit". Zoals altijd een "melangke"(Mengeling van de 2) zo daar zaten we dan in de sofa de eerste was nog niet op of de 2e was al opgestoken.

Toen die op was kreeg ik enorme honger toen hebben we ons in de kinder surprises gegooid. Na een hele doos hebben opgegeten besloten we een 3e en fatale te doen.

Ik kreeg het ineens benauwd en voelde dat ik naar de wc moest, al gauw vlogen de uitwerpselen uit mijn kontgat. Ik dacht oke dit gaat nog tot ik ineens begon te zweten , trillen tegelijk. Ik riep mijn vriendin erbij en ze gaf mij wat water ik zei dat het wel zou gaan. Ik kon nog maar net op tijd de vuilbak grijpen want de kots vloog eruit :kots:.. Dit was het einde dacht ik alles is eruit, maar nee hoor! Ik kreeg plots zwarte vlekken voor mij en op een moment zag ik gewoon niets meer , ik was zo in paniek mijn hart begon sneller en sneller te slaan. De diarree bleef maar komen. Ik zag flitsen van mensen die ik al 5 jaar niet meer had gezien.

Zo heb ik 1uur op het wc gezeten tot het wat beter ging.. Heb de hele dag in bed gelegen met constant zwarte plekken die voor mijn ogen kwamen. Ik vertelde dit aan mijn vriendin en die vriend en die achten mij als gestoord.

Tot op de dag gelooft niemand mij..

Andrew

Badass junkie
En nu niks, ik kan je kapotschelden als ik wil maar waarom zou ik, dan ga je vast doen wat de gemiddelde persoon uit Hoogvliet zou doen.

alcoholist

Wijs gebruiker
wat ben je tog een boosaardig persoon!, je zou eens peace met jezelf moeten vinden, want je hebt alleen jezelf met dit gedrag!, andrew, leuke naam trouwens, wil mn zoontje zo noemen

Andrew

Badass junkie
Ik ben één en al in totale vrede en harmonie met mezelf hoor. Alleen niet met jou. Oh en noem je zoon maar iets zoals Abdullah of Mehmet ofzo, dat past wel een beetje bij je.

alcoholist

Wijs gebruiker
Andrew zei:
Ik ben één en al in totale vrede en harmonie met mezelf hoor. Alleen niet met jou. Oh en noem je zoon maar iets zoals Abdullah of Mehmet ofzo, dat past wel een beetje bij je.
denk je? :grin:

moet ik tog nog eens ff een nachtje over slapen :hearteyes:

The Space Cowboy

Belezen gebruiker
Tripreporter
Andrew zei:

Hehe hee niks tegen de naam Mehmet he! :grin:

Maar OT: de mensen die hier angstaanvallen etc krijgen moeten beseffen dat ze drugs gebruiken. Je bent middelen aan het gebruiken die ervoor zorgen dat je een andere waarneming krijgt, en je een ander zicht op de wereld en jezelf geeft. Als je dit beseft zal het moeilijk zijn bad te gaan, gewoon mee gaan in de drug.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
The Space Cowboy zei:
Maar OT: de mensen die hier angstaanvallen etc krijgen moeten beseffen dat ze drugs gebruiken. Je bent middelen aan het gebruiken die ervoor zorgen dat je een andere waarneming krijgt, en je een ander zicht op de wereld en jezelf geeft. Als je dit beseft zal het moeilijk zijn bad te gaan, gewoon mee gaan in de drug.

'meegaan in de drug' kan soms verrekte moeilijk zijn. Helemaal als je een overdosis binnenkrijgt. Dan is dat waarschijnlijk de oorzaak dat je 'bad' ging, en niet de foute gevoelens/gedachtes die je krijgt.
Het kan inderdaad wel helpen als je beseft dat het maar de drugs is die je zo laat voelen, en dat je de volgende dag weer volkomen normaal bent. (meestal dan :P )

Heyjoe89

Newbie
Re: Flippen op wiet, bad

Heb ook een mindere ervaring met wiet/hash meegemaakt, en daardoor heb moeten stoppen.
Nadat ik een jaar redelijk vaak blowde en dan vooral hash, draaide ik op een avond men eerste joint van die dag. Was wezen hardlopen en had niet veel gegeten. Nog nooit in mijn periode dat ik blowde heb ik slechte ervaringen gehad. Tot die avond.

Nadat ik de joint achter men kiezen had zitten ging ik op de bank zitten. Ik keek wat tv, alles ging goed en voelde me redelijk mellow,tot uit het niets mijn hart insane snel begon te kloppen. Ik raakte in paniek en kreeg de hartkloppingen niet onder controlle. Ik belde als een gek een vriend van me op in de hoop dat die me een beetje kon kalmeren. Helaas lukte dit niet. Ik wachtte tot mijn ouders thuis kwamen die niet wisten wat ze zagen. ik lag te trillen op de bank. Niet veel later kwam mijn oom (verpleegkundige) om even te checken wat er nu aan de hand was. Ik vertelde dat ik had geblowd, daarvoor was gaan hardlopen en niet veel had gegeten. Hij had dit soort dingen eerder gezien en het is gewoon een voorkomend effect van blowen.

Toch vond ik het vreemd omdat ik na een jaar fulltime blowen nooit iets vreemds had meegemaakt. Ik heb het die dag erop nog 1 keer geprobeerd om te kijken of het zich zou herhalen. Dit was het geval dus stopte ik per direct. De dagen daarna waren vreemd, en voelde zoals eerder vernoemd onwerkelijk. Naast dat gevoel dacht ik de weken/maanden erna ook dat ik van alles mankeerde, de meest uiteenlopende ziektes kwamen in mijn hoofd op na het voelen van pijntjes of ''veranderingen'' van mijn lichaam die uiteindelijk niks voorstelde. Ik kreeg regelmatig de weken erna (nu gelukkig niet meer) weer paniek aanvallen. Aanvallen met het gevoel alsof je wegzakte.

Ik begin me de laatste tijd ''normaler'' te voelen en zijn de paniek aanvallen verleden tijd. Wel kut want ik was een stoner pur sang :stoned: . Nu maar weer de ouderwetse stapavonden met alcohol :beer: . Ook leuk!

Bovenaan