fock it,

bob saget

Newbie
fock it ik ga gewoon even mijn verhaal vertelen...

het begon allemaal 2 jaar geleden ik ontmoeten een meisje op internet(xbox live)
zij wonden in amerika in in nederland we konden goed met elkaar opschieten en van het een kwam het andere en we vonden elkaar well leuk ik was toen die tijd 16 en zij was 21 nu ben 18 en zij 23..
uehm ik wist dat ze verslaafd was aan een soort gelijken herione(oxycontin,noxycontin en nog meer verdoofde middelen) ik weet niet precies wat ze allemaal gebruikte toen die tijd ze zij tegen mij uit volle vertrouwen dat ze gestopt was met soort gelijk herione...
zij kwam 4 weken geleden naar nederland om me te ontmoeten naja 1e dag ging perfect en ik dacht dit gaat helemaal goed komen..2 dag ging minder ze begon een beetje ziek te worden (misselijkheid) 3e dag kon ze niet eens opstaan pas rond 4 uur en ze kreeg kippenvel tranende ogen misselijkheid en alles deed pijn...haar humeur sloeg ook over ik weet niet precies meet hoe het gebeurde maar in een x was het niet meer zo als de 1e dag ze was een totaal andere persoon..toen rond de 5 dag begon het erg te worden echt gewoon het leven uit haar gezogen
we gingen toen naar de smartshop en kochten kratom en dat hielp haar goed en ze kon weer lopen en die kratom hield haar zeg maar normaal(naja normaal niet maar ze kon lopen en ze was niet meer zo ziek)...naja 2 weken voorbij 56 gram wiet gerookt en ze was weg..........
naja ik voelde me kut hoe het is gegaan..

dus mijn vraag is
1.na hoeveel maanden stoppen kan je nog steeds zo ziek worden van herione ?
2.ben ik gewoon dom of heeft ze gewoon gebruikt voor dat ze hierheen kwam en daarna afkickverschijnselen gekregen.
3.wat doet herione met je mentaal kan het je zo omslaan dat je geen gevoelens meer hebt ?

ik waardeer echt als mensen meer kunnen informeren ( ik heb op internet gekeken maar der staad niks over hoe je mentaal kan veranderen tijdens het afkicken.

dank je wel voor het lezen...

AkA_1

Experimenterende gebruiker
mjuh ik vrees dat ze inderdaad een flinke opiaten verslaving heeft ... weet waar je aan begint vriend! als ik heel eerlijk ben kan dit niet goed gaan ... echt wees blij dat ze weg is

iemand die gestopt is met die zooi is soms maanden ziek, maar als je eenmaal niet ziek meer bent, wordt je niet zomaar wel weer ziek van de ontwenning, BEHALVE als je dus weer bij hebt gebruikt ..... en dus ook als je bent blijven gebruiken.

ik denk zeker niet dat je dom bent, maar je wist er gewoon niet genoeg vanaf om haar gedrag in te kunnen schatten ... overduidelijk heeft ze gebruikt voor ze kwam ( ik denk zelfs dat ze niet gestopt is!!! ) waardoor ze langzaam steeds meer ontwenningsverschijnselen kreeg de eerste dagen.

En als je in je ontwenningsfase zit, kun je letterlijk geestelijk en lichamelijk zoveel pijn hebben, zo'n gevoel hebben van dat je elke dag een beetje meer doodgaat, dat je mentaal (tijdelijk) een heel ander mens wordt ... sommigen worden aggressief ( zeker als ze niet willen afkicken) maar de meesten veranderen gewoon in een lichamelijk, emotioneel en geestelijk leeggetrokken wrak.

Het enige wat je nog voelt is de pijn, gevoelens van liefde die er niet al jaren ingebakken zitten, verdwijnen dan gewoon heel snel naar de achtergrond. het is niet dat je geen gevoelens meer hebt op zich, ze worden gewoon overschaduwd door het algehele gevoel van uber ellende ...

mensen die gebruiken zijn vaak afgestompt door de verdovende zooi .. mensen die stoppen met gebruiken zijn vaak totaal leeggetrokken en dus nog een tandje verder dan afgestompt. Zeker de eerste dagen van de afkick ..

Red je vege lijf nu het nog kan... dit is echt iets wat je niet in je leven wilt. Laat dr maar terugkomen als ze echt een tijd clean is en dat durft te bewijzen aan je dmv een urinetest ...

ervaring leert tenslotte :wink:

sterkte en sorry voor het antwoord dat waarschijnlijk niet hetgeen was waar je op hoopte :)

:wave:

bob saget

Newbie
dank je wel voor je informatie het helpt me wel om een beetje te kunnen inschatten
wat afkicken nou eiglijk doet met je....

en als het goed is wat ze tegen mij zij dat ze verslaafd was aan soortgelijk herionen voor 4 jaar
en dat ze nog verslaafd was aan andere opiaten maar kunnen die dan ook je zo ziek maken ?

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik heb nog nooit opiaten gebruikt, maar ik weet wel hoe het is om abrupt te stoppen met benzodiazepines (en heroine afkicken schijnt nog veel heftiger te zijn), en geloof me het laatste waar je dan aan denkt is liefde of sociaal doen... Was kotsmisselijk, extreem angstig, spanning.. Was extreem moe maar kon niet slapen en als ik wel kon slapen deliriumachtige nachtmerries. Om nog maar te zwijgen van de pijn. Als je nog twee keer zo hard aan het afkicken bent, ja, wat verwacht je..

Amaranth

Bewuste gebruiker
Volgens mij heeft ze geluk dat ze nog leeft, want ik ben (van wat ik uit jouw verhaal kan opmaken) wel bijna zeker dat ze nooit gestopt was voordat ze naar jou toe kwam. Voor zover ik weet kan een cold turkey afkick (van de ene op de andere dag compleet stoppen) van heroïne dodelijk zijn.

r@r@

Wijs gebruiker
Amaranth zei:
Voor zover ik weet kan een cold turkey afkick (van de ene op de andere dag compleet stoppen) van heroïne dodelijk zijn.

Zo voelt het wel, als langzaam dood gaan, maar dat kan niet, hoor. Je kan wel doodgaan aan het niet goed verzorgen van de symptomen bij het afkicken. Zo ga je bijv. van afkicken gigantisch aan de race; als je dan niet genoeg drinkt en Norit slikt, kan je doodgaan door uitdroging. Maar van het afkicken an sich kan je niet doodgaan.

AkA_1

Experimenterende gebruiker
je kan dood gaan aan opiaten ontwenning, maar dat is alleen in uitzonderlijke gevallen, bij mensen die bv al aids of zware vormen van hepatitius of suikerziekte hebben .. een normale verslaafde zal enorm lijden en zichzelf voelen alsof tie dood gaat, maar echt dood gaan is wel iets meer voor nodig ..

toen ik nog elke dag heroïne gebruikte .. en ik spoot niet, god zij dank kreeg ik hem maar niet mn ader in die eerste keer dat ik zelf ging spuiten ( wel paar keer in mn arm laten jensen dooreen ander .. echt heerlijk eerlijk is eerlijk :) en ben ik dus met een mazzeltje blijven roken.

maar ik werd dus elke dag ziek wakker, met maar 1 ding in het hoofd, bruin scoren .. maakte niet uit hoe of wat. Ik werd zo ziek wakker dat ik mn ouders nog zou beroven van hun laatste tientje.

ik was dan na een paar uur zo ziek, dat ik zelfs ging denken aan ouwe vrouwtjes op straat met handtasjes .. ik was slimmer dan dat gelukkig( nee het was geen geweten toendertijd waardoor ik het niet deed .. ) , maar toch vernachelde ik dan andere mensen( waarvan ik vond dat ze het wel konden missen, zo krom dus ) zo hard ik kon en zonder me te bekommeren om hun pijn, want och och och wat was ik ziek.

en tot nu toe in al die jaren ben ik nog nooit zo ziek geweest en heb ik nog nooit zoveel pijn geleden als door die afkick van bruin... en ik ben neergeschoten neergestoken en aangereden door een bus die harder ging dan ik en vooral ook harder was dan ik.. ik weet echt wat lichamelijke pijn is .. ik weet wat lichamelijke pijn is .. maar de enige pijn die ik niet nog eens aan zou kunnen is de pijn van een cold turkey opiaten afkick na lang en flink opiaten gebruik...

thats life ... je kunt je dus afvragen in hoeverre het verstandig is om je met zulke mensen in te laten .. in mijn ogen is dat een recept voor het vragen om problemen die nu nog lang niet de jouwe zijn en zeker niet de jouwe hoeven zijn .. hoe hard dat ook klinkt ..

Lenin

Belezen gebruiker
'en tot nu toe in al die jaren ben ik nog nooit zo ziek geweest en heb ik nog nooit zoveel pijn geleden als door die afkick van bruin... en ik ben neergeschoten neergestoken en aangereden door een bus die harder ging dan ik en vooral ook harder was dan ik.. ik weet echt wat lichamelijke pijn is .. ik weet wat lichamelijke pijn is .. maar de enige pijn die ik niet nog eens aan zou kunnen is de pijn van een cold turkey opiaten afkick na lang en flink opiaten gebruik...'

Couldn't Agree more..

Yoro

Bewuste gebruiker
Ik denk opiaten in het algemeen.
Voor de ene is dat hero, maar het kan ook methadon of bupe, etc zijn.
Valt voor mij allemaal in de catagorie, heftig pijnlijk!

Op een paar keer wat klappen gehad te hebben ben ik niet neergeschoten of gestoken als aKa!
Daar kan ik het dus niet mee vergelijken.
Wel een keer overhoop gereden na een vechtpartij.
Ik werd de weg op geduwd en geschept door een grote Audi die met 50 km/uur niet kon stoppen.
Ook een aantal flinke operaties gehad... Tatoo laten zetten...
Welke pijn dan ook, dat alles liever dan die afkickpijn!!

Lenin

Belezen gebruiker
Heb zelf nooit methadon of andere vervangmiddelen genomen, had het op dat moment mss beter gedaan, zo vaak terug diezelfde pijn die ik helemaal niet aankon en dus elke keer terug opnieuw begonnen en dan gestopt wetende dat er een tergende pijn aankwam.. tot ik met wat geluk in coma viel.. ja geluk -_> afkick zonder pijn :tongueout: (was 15-16 toen ik afkickte, en net iets te diep verslaafd en emotioneel dood), maar als ik nu terugkijk heb ik zoveel geluk gehad dat ik nooit een vervangmiddel heb gebruikt, ben af van heroine (buiten 1 foute avond 3 jaar terug ofzo, en daarvoor ook al 4 jaar niets) . Heb nog geen enkele pijn gevonden die nog maar in de buurt komt van de afkickpijn.. en hoop die ook nooit te vinden :)

Yoro

Bewuste gebruiker
AkA_1 zei:
mjuh ik vrees dat ze inderdaad een flinke opiaten verslaving heeft ... weet waar je aan begint vriend! als ik heel eerlijk ben kan dit niet goed gaan ... echt wees blij dat ze weg is.

ik denk zeker niet dat je dom bent, maar je wist er gewoon niet genoeg vanaf om haar gedrag in te kunnen schatten ... overduidelijk heeft ze gebruikt voor ze kwam ( ik denk zelfs dat ze niet gestopt is!!! ) waardoor ze langzaam steeds meer ontwenningsverschijnselen kreeg de eerste dagen.

Ik moet me hier volledig bij aansluiten.
Niet dom, maar simpelweg niet de kennis om het te herkennen.
Hoe jij beschrijft Bob, lijkt het mij ook overduidelijk op een opiatenverslaafde met afkickverschijnselen die hoogstwaarschijnlijk de zelfde dag dat ze op reis naar je toe kwam nog vlug van te voren een laatste keer gebruikt heeft.
Dat zou verklaren dat ze de eerste dagen steeds zieker werd.

Ik ga nu even net zo tactloos overkomen als AkA, maar we bedoelen het beide goed.
Doe er je voordeel mee, nu je wèl de kennis hebt die eerst ontbrak om de situatie goed in te schatten.
Nu je dus weet dat ze tegen je heeft gelogen, en dat ze (nog)verslaafd is.
Neem je afstand van haar en dat wereldje, en je zult jezelf er in de toekomst voor bedanken.

Gr, Yoro :wave:

Bovenaan