Ja gelukkig heb ik geen infecties of wat dan ook, ik gebruik namelijk altijd bij me thuis, en ook alleen, mijn partner gaat enkel voor het basen.
ik heb altijd wel verse spuitjes in huis en alles gebeurd netjes en steriel.
en bovendien is het niet op regelmatige basis, soms spuit ik een half jaar niets,
maar aangezien het toch wel al enkele jaren is, en ik weinig zichtbare aders heb, 'moet' ik dus telkens dezelfde gebruiken, en op den duur zitten die 'vast' natuurlijk.
nu de zwelling en pijnlijke hardheid die ik vernoemde, treed zowaar onmiddellijk op, maar trekt wel weg na enkele dagen...
en mijn grootste 'zorg' en bevraging is dan of dit, echt enkel zoals waarneembaar, tijdelijk is, of het echt ook op lange termijn ernstig schadelijk is.
Soms maak ik me zorgen dan of het een bepaald weefsel of een spier of weet ik veel wat is waar ik dan de helft in injecteert heb en of ik daardoor iets serieus ergs kan aan overhouden...
Dat spuiten heb ik overgehouden aan een relatie van enkele jaren terug, maar zoals je merkt, ondanks het toch af en toe eens te doen, ik er eigenlijk weinig over weet...
Ik denk dat de meesten uit ervaring, of het delen van ervaringen met mede gebruikers beter op de hoogte zijn van dit alles, maar bij mij is en blijft het iets dat op sporadische basis op mn eentje bij me thuis gebeurd... En ook niet iets is waar ik effe bij de huisdokter wat info over zal gaan vragen... vandaar mijn uitgebreide vragen hier...