Foutje met drogen?

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Het ziet er inderdaad raar uit, kijk even of die witte aanslag niet van dat plastik komt en zo niet kun je ze nog gewoon eten.
Voortaan je shrooms gewoon trussen papier leggen en niet op plastik op de verwarming!
Warmte is niet nodig om paddo's te drogen en de kans dat er iets van dat plastik te warm word en in je paddo's trek vind ik geen aangenaam idee.

azgaza

Badass junkie
Ik kon de foto's niet openen maar dat is inderdaad een slecht idee qua drogen. Het beste is op keukenrol en níet op de verwarming want paddo's hebben vooral dingen nodig die het vocht absorberen en geen warmte, sterker nog, psilocybine gaat heel makkelijk stuk van warmte, dus voortaan op een donkere plek op een dikke laag keukenrol drogen en het lukt wél.

pietpatat

Newbie
dat witte is volgens mij niet van de zak, want we hadden het op een andere zak gelegt ( oranje papieren zak ), en voor de rest kan je dat witte er niet afvegen ofzo. Maar ik weet nog steeds niet of ik het moet eten. De steel lijkt wel helemaal hol, en breek bijna gelijk af als ik er em een beetje hard vastpak, de bovenkan t lijkt vervormd te zijn. En ze zijn allemaal gekrompen. hoort dit?

azgaza

Badass junkie
pietpatat zei:
dat witte is volgens mij niet van de zak, want we hadden het op een andere zak gelegt ( oranje papieren zak ), en voor de rest kan je dat witte er niet afvegen ofzo. Maar ik weet nog steeds niet of ik het moet eten. De steel lijkt wel helemaal hol, en breek bijna gelijk af als ik er em een beetje hard vastpak, de bovenkan t lijkt vervormd te zijn. En ze zijn allemaal gekrompen. hoort dit?

Dat afbreken is een goed teken, en de hoed vervormt inderdaad bij het inkrimpen. Paddo's bestaan voor 90% uit vocht dus het feit dat ze gekrompen zijn betekent dat er vocht uit is gegaan. Je kan ze voor de zekerheid nog een paar dagen op keukenrol leggen, maar de omschrijving klinkt redelijk droog ja.

pietpatat

Newbie
azgaza zei:
Dat afbreken is een goed teken, en de hoed vervormt inderdaad bij het inkrimpen. Paddo's bestaan voor 90% uit vocht dus het feit dat ze gekrompen zijn betekent dat er vocht uit is gegaan. Je kan ze voor de zekerheid nog een paar dagen op keukenrol leggen, maar de omschrijving klinkt redelijk droog ja.
ok bedankt, en dat witte is ook niet erg?

En nog wat vraagjes erover:
Hoe kan je ze het beste bewaren?
Ik heb gehoort dat gedroogde paddo's sterker waren dan normale. Moet je dan minder nemen omdat ze sterker zijn of meer omdat we in gram veel minder hebben omdat al het vocht eruit is?

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
ok bedankt, en dat witte is ook niet erg?

En nog wat vraagjes erover:
Hoe kan je ze het beste bewaren?
Ik heb gehoort dat gedroogde paddo's sterker waren dan normale. Moet je dan minder nemen omdat ze sterker zijn of meer omdat we in gram veel minder hebben omdat al het vocht eruit is?

1. Dat witte is niet erg.
2. Best bewaren, gewoon in een grip zak op een droge donkere plek, ik heb ze luchtdicht verpakt(strijkzak). Zolang je ze niet op de verwarming of in het zwembad in de zon legt komt het wel goed. :P
3.Er verandert niks aan de sterkte van de paddo's, het enige verschil is dat droog het gewicht aanzienlijk minder is, 1/10 van vers gewicht heb ik begrepen(kan een beetje verschillen).
Als jij 10 gr vers of 10 gr droog eet is het wel een wereld van verschil. :beer:

shokora

Wijs gebruiker
Volgens mij nemen ze wel iets in sterkte af maar wordt dat gecompenceerd door de dosering. Iig dat zegt dit stukje:

Yes and No! fresh mushrooms contain 92% - 94% water meaning that only 6 - 8 % is dry matter. so the equivalent of 15 gram fresh mushrooms is only 1.2 gram dry. during the drying process some of the active compounds will deteriorate due to oxidation. If you compensate this with 0.3 grams dry, it should be about the same.

Bovenaan