Ik heb zelf gemerkt dat het stoppen met een verslaving(of het nou wiet of crack is) je niet simpelweg kan stoppen, maar gewoon je hele leven(sstijl) omgooit. Zoiets moet je dus voorbereiden, en je omgeving om hulp vragen.
Kies een moment uit, die je lekker ligt, waarop jij zegt tegen jezelf.
Vandaag is de dag, het moment dat het echte leven begint, geen illusies meer van substanties, maar echte gevoelens, oprechtheid, eerlijkheid...
Vanaf vandaag ben ik weer mezelf, in plaats van een zombie.
(En dan vraag je jezelf af waarom..)
En dat is omdat jij het wilt, het is jouw feestje!
Kijk in de spiegel hoe goed je er trouwens uitziet als je nuchter bent, hoe intressanter jij ineens bent geworden sinds je gestopt bent. En niet te vergeten hoe je levenslust is teruggekeerd!!
En je moet jezelf niet laten kennen! Houd de controle over de situatie, jij bent de baas. Het gaat niet makkelijk voor je worden, maar als je dit kan, wat voor obstakel zou jou dan in je verdere leven ooit tegenkunnen houden.
Zie dit als een uitdaging, als iets wat je moet overwinnen, en beloon jezelf voor elke dag dat jij met je nieuwe leven begonnen bent..
Het schrijven van deze post heeft mij gemotiveerd te stoppen met blowen, en dit hele verhaal is meteen een peptalk voor mijn situatie..
Veel geluk kimmie